Dank voor jullie lovende woorden.
Vandaag heb ik even wat losse eindjes afgewerkt.
▲ Deze draadjes zaten me al een tijdje in de weg. Het is de aansluiting van de lamp die ik boven de werkbank heb vervangen.
▲ Omdat deze muur het uitzicht wordt van de buren, bedacht ik aanvankelijk om er een kippenhok of een schuurtje tegenaan te bouwen. Maar ja, morgen verzin ik weer dat het allemaal tóch weer anders wordt en dan zit ik met een kippenhok. Dus heb ik er maar een koker omheen gezet met een soort van ventilatieroosters. Heb ik verstand van luchtbehandeling? Nee, dus vraag me niet waarom hier een ventilatieroosters zit.

▲ En dan natuurlijk de verlichting. Ik heb 6 volts led-strips (Action) gebruikt en die meegeschilderd met de roestbruine kleur van het plafond. Hierdoor zie je eigenlijk alleen die led-vierkantjes en zijn de witte strips mooi uit het zicht.
▲ Die strips werken prima op een 5 volts-USB-voeding en ik heb ze nèt achter de dwarsbalken geplakt, zodat je de ledjes niet in je ogen schijnen, maar het vakwerk wel mooi wordt uitgelicht.
Die muur rechts wordt natuurlijk nog wel even een dingetje om daar goed bij te kunnen.

Inmiddels bij Conrad toch maar vast zo’n Faller stopspoel besteld en een paar meter magneetband. Aanvankelijk wilde ik iets met een servo uitproberen, maar mijn ervaring is dan dat zo'n project als dit weer te lang blijft liggen. Ik ga dus voor de snelle afronding en kies voor de meest makkelijke weg.