Auteur Topic: Bouw van een busdepot  (gelezen 32438 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #100 Gepost op: 11 juni 2017, 17:02:04 »
Citaat van: Wim Corduwener
Die muur rechts wordt natuurlijk nog wel even een dingetje om daar goed bij te kunnen.


Daar mag inderdaad nog wel wat gebeuren. Ik vind het nog te schoon en te leeg.
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #101 Gepost op: 11 juni 2017, 17:05:13 »
Daar mag inderdaad nog wel wat gebeuren. Ik vind het nog te schoon en te leeg.
Duhuh... dat moet nog allemaal!
Alleen om er een beetje bij te komen werkt het wat lastiger.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #102 Gepost op: 11 juni 2017, 17:20:48 »
Poe hé Wim!! Dat ziet er lekker uit.Je hebt weer een paar aardige stappen gemaakt en het gaat er steeds beter uitzien. Top man. Komen hier in de garage nou twee of drie bussen naast elkaar te staan/rijden. Ik vind dat je nog aardig veel plaats hebt.


Alleen om er een beetje bij te komen werkt het wat lastiger.  :)

Speciaal gereedschap voor aan het gereedschapsbord boven de werkbank. Een setje "smeeromeenhoekiekwasten"  ;D :P

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #103 Gepost op: 11 juni 2017, 17:58:14 »
Top man. Komen hier in de garage nou twee of drie bussen naast elkaar te staan/rijden. Ik vind dat je nog aardig veel plaats hebt.
Het lijkt erg ruim. Maar er is ruimte voor twee bussen; één bus waar aan gesleuteld wordt en rechts een FCS-bus die op het punt staat een slag te maken.
Een andere mogelijkheid is twee bussen en een Fiat 500 waarbij de motor eruit wordt gehaald. Maar ik moet oppassen dat het niet te vol wordt anders zie je niks meer.

Citaat
Speciaal gereedschap voor aan het gereedschapsbord boven de werkbank. Een setje "smeeromeenhoekiekwasten"  ;D :P
Dat heet een bokkepootje. Wèl een idee trouwens.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #104 Gepost op: 11 juni 2017, 23:05:36 »
Ik gebruik deze omgebogen penselen altijd voor de moeilijke hoekjes. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #105 Gepost op: 12 juni 2017, 00:35:13 »
Ja, jij fröbelt natuurlijk ook complete driemasters in van die kleine flesjes.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #106 Gepost op: 12 juni 2017, 15:41:22 »
Over moeilijk bereikbare hoekjes
Daar mag inderdaad nog wel wat gebeuren. Ik vind het nog te schoon en te leeg.


Die rechter binnenmuur is natuurlijk niet alleen een kwestie van in de verf zetten, maar er moet inderdaad ook nog wat aankleding komen.


Dus heb ik bedacht dat ik er losse stukken in ga zetten. Als die klaar zijn en geschilderd dan kan ik ze er zó inplakken. Geen hond die ziet dat het onderste deel van de muur wat dikker is. Die waterslang aan de kraan koppelen was me anders nooit gelukt.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #107 Gepost op: 12 juni 2017, 18:57:42 »
Hoe verzin je het weer Wim. Goede tip. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #108 Gepost op: 12 juni 2017, 22:38:55 »
Ja, ja.  ;D  Goed bezig hoor.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #109 Gepost op: 13 juni 2017, 11:50:24 »
Het ziet er geweldig uit Wim! Tot in de kleinste details geweldig.

Een klein detail dat niet klopt: aangezien je een Nederlandse baan hebt, klopt het pictogram  op je brandslanghaspelkast niet.




Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #110 Gepost op: 13 juni 2017, 13:14:18 »
Een klein detail dat niet klopt: aangezien je een Nederlandse baan hebt, klopt het pictogram  op je brandslanghaspelkast niet.

Misschien is het wel geen brandslanghaspelkast maar de locker van monteur Frans. :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: GéJé

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #111 Gepost op: 13 juni 2017, 20:02:56 »
En wanneer komen de bussen? Ga je er ook nog een put in maken? Wel een gezellig tafereeltje zo
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #112 Gepost op: 14 juni 2017, 17:33:45 »
Dank voor jullie feedback!
Hoe verzin je het weer Wim. Goede tip. ;)
Ach Pierre, het outside the box denken is jou niet onbekend.

Een klein detail dat niet klopt: aangezien je een Nederlandse baan hebt, klopt het pictogram  op je brandslanghaspelkast niet.
Ja, daar heb je best weer wel een dingetje. Toen ik die kast aan de muur ophing, dacht ik nog: “Wanneer zou die @GéJé komen met een van zijn scherpzinnige kleine details?” En ja; daar is-ie!  ;D
Er hoort natuurlijk een B op te zitten, maar die waren niet op voorraad en in de vijftiger jaren waren de pictogrammen van brandslangen nog niet echt doorgevoerd.
Misschien maak ik er daarom wel een electriciteitskast van. Met water blussen in een werkplaats met brandbare vloeistoffen is sowieso niet zo slim.
En nu ik het toch over slangen en brandbaar spul heb: ik ben een dieselpomp aan het maken. Die pomp gaat nog wel, maar een goede pistoolgreep is nog niet zo heel eenvoudig. De meeste H0-fabrikanten klooien ook maar wat aan als het om branstofpompen gaat.

En wanneer komen de bussen? Ga je er ook nog een put in maken? Wel een gezellig tafereeltje zo
Bussen?
Daar heb ik van alles aan onderdelen al voor klaarliggen, maar ik heet nou eenmaal geen @Pierre, die zittend op de plee -terwijl een beetje kerel daar de krant op de VI leest- even rap een FCS-bus in elkaar knalt.
Een put?
Ja er komt ook een put, maar niet zo'n put die jij in je hoofd hebt. Meer een put om het water af te voeren.
Een put in je hoofd is natuurlijk ook niet fijn.
Een gezellig tafereeltje?
Daar ben ik nog over aan het nadenken, maar het wordt waarschijnlijk iets in de geest van monteurs en buschauffeurs die niet bus-gerelateerde dingen aan het doen zijn. En met weinig fantasie is daar van alles bij te verzinnen, want inmiddels ben ik er wel achter dat buschauffeurs niet veel verschillen van vrachtwagenchauffeurs.


Vandaag kwam de meneer van de post langs met een Routère Stopp en een voorraadje magneetband.
Ik denk dat het meest handig is om dat hele busdepot op een plaatje Lundia-triplex te zetten. Op die manier heb ik een mooie ondergrond om om dat magneetding vast te zetten en kan ik daarin een gootje maken voor dat magneetband.
Op de vloer van de garage komen denk ik stelcon-platen of een soort van betonvloer.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #113 Gepost op: 16 juni 2017, 21:45:04 »
Kleine update
Beetje druk geweest de laatste dagen, maar van de noemenswaardige onderdelen in elk geval één onderdeel bijna klaar: de dieselpomp.


Hier en daar nog wat vijl- en schilderwerk (want foto's zijn onverbiddelijk) en dan kan het er best mee door. Er is aan deze pomp één dingetje, maar daar zal @GéJé binnenkort wel mee komen.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #114 Gepost op: 17 juni 2017, 13:10:19 »
Ik zie het dingetje al maar zeg niets.   :-X

Puik stukje werk Wim. Erg geslaagd.
Zo moet ik er ook nog een stuk of twee/drie maken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #115 Gepost op: 17 juni 2017, 16:41:42 »
Puik stukje werk Wim. Erg geslaagd.
Dankjewel @Pierre.

Citaat
Zo moet ik er ook nog een stuk of twee/drie maken.
Het is een ontzettend priegelwerk. Met name de goede dikte van die slang en die dan op een beetje natuurlijke manier bij die pomp draperen.


Voor mij is deze pomp een soort van prototype, want er moet nog een pomp op de stoep van die andere garage komen. Die komt wèl vol in het zicht en moet er dus net wat beter uitzien.

Ik zie het dingetje al maar zeg niets.   :-X
Ja, aan jouw dingetje mankeert niks.  :D


Ik heb nog wat gevijld en geschilderd. Op de foto zitten nog wel wat gemiste stukjes. Maar ik vind het mooi zat zo. Laat ik vooral niet vergeten dat het nogal een close-up is en dat het er met het blote oog prima (aanvaardbaar) uitziet.


Rechts nog wat rotzooi.


Dit strookje wordt straks op een plaatje van triplex geplakt. In dat stukje triplex komt een gleufje voor magneetband en een opening voor dat Faller-stopding. Als de vloer is afgewerkt met betonplaten of een betonvloer, dan wordt de complete garage vastgezet op dat afgewerkte plaatje triplex.
Maar laat ik vooral niet te snel zijn, want als die garage eenmaal vastzit op de grondplaat dan kan ik niet meer bij het interieur van de garage.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #116 Gepost op: 17 juni 2017, 20:48:39 »
Mooi ... mooi. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #117 Gepost op: 17 juni 2017, 21:00:01 »
Prachtig Wim, al die details.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #118 Gepost op: 17 juni 2017, 21:19:23 »
Weer een streling voor het oog, Wim. Mooie pomp en olievat, maar die meuk op rechts is ook 'netjes'.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #119 Gepost op: 17 juni 2017, 22:10:11 »
Ik zie het dingetje ook...

Maar hoe krijg je zo'n mooie rotzooi gemaakt?
Dat zijn de details waar ik moeite mee heb.

Raages

  • Gast
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #120 Gepost op: 18 juni 2017, 07:02:10 »
Heerlijk om te zien hoe zo'n wereldje in het klein ontstaat en tot leven komt.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #121 Gepost op: 18 juni 2017, 11:23:07 »
We have fuel, let's hit the road Jack uhhh ik bedoel Wim...

Ik kan me voorstellen hoe klein dit in werkelijkheid is en dan vind ik het toch aardig knap neergezet. (Dat referentiemuntje is zeker uitgegeven?)
Die slangen hangen er perfect bij, datzelfde probleem heb ik bij het VOC schip met de kabels en touwen, daar kun je met houtlijm de boel fixeren maar dat
gaat hier natuurlijk niet lukken.


Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #122 Gepost op: 18 juni 2017, 13:10:03 »
Tja ? ..... Dat "dingetje" ? Natuurlijk heel makkelijk van de andere heren om te zeggen dat ze het zien, zonder te benoemen wat ze zien.  :-\ Ik zie het niet @Wim
Ik zie allen een heel mooi stukje modelbouwwerk!

Groet,
Gert-Jan

P.S. Is je Nederlandse baan ergens in Zeeland gesitueerd?


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #123 Gepost op: 18 juni 2017, 15:23:51 »
Dank voor jullie lovende woorden.
Ik zie het dingetje ook...
@GéJé heeft wel een beetje een punt: ik wil wel lezen of jullie het dingetje inderdaad hebben gezien.

Citaat
Maar hoe krijg je zo'n mooie rotzooi gemaakt?
Dat zijn de details waar ik moeite mee heb.
Ach Mark, rommel maken is makkelijker dan opruimen:


Die zwarte homp narigheid wordt na een schilderbeurt nog een kartonnen doos. En verder wat zand met stukjes schelp van het strand, losse onderdeeltjes die je normaal weggooit, een beetje secondenlijm en je hebt voor je het weet een stilleven. Deze rommel is overigens nog niet klaar: het mag nog wel wat verder doorlopen en behoeft natuurlijk nog wat schilderwerk.

Ik kan me voorstellen hoe klein dit in werkelijkheid is en dan vind ik het toch aardig knap neergezet. (Dat referentiemuntje is zeker uitgegeven?)


Speciaal voor @Jack: dat referentiemuntje zit denk ik alweer in de roulatie, maar ik heb er nog meer van. Natuurlijk nam ik een twee euro munt, omdat het dan nóg kleiner lijkt.
"God zij met ons" ik heb nooit begrepen waarom dat op ons muntgeld moet staan.

Citaat
Die slangen hangen er perfect bij, datzelfde probleem heb ik bij het VOC schip met de kabels en touwen, daar kun je met houtlijm de boel fixeren maar dat
gaat hier natuurlijk niet lukken.
Houtlijm vind ik te lang duren voordat het droogt. Touw en draadjes zijn nogal weerbarstig en kan ik niet altijd met een krokodillenklemmetje vastzetten. Daarom zou ikzelf touw ook met secondenlijm vastzetten.

Is je Nederlandse baan ergens in Zeeland gesitueerd?
Dat zou misschien kunnen. Eigenlijk heb ik daar niet zo over nagedacht. Er is alleen wèl het dingetje dat er in Zeeland geen kolenmijnen zijn.  ::) Maar stel dat we van dat aan Limburg grenzende Duitsland nou zee zouden maken, dan had het ook een stukje Limburg kunnen zijn. Tja, je moet toch wat om het verhaal een béétje te laten kloppen?
Sittard aan Zee, hoe leuk is dat?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #124 Gepost op: 18 juni 2017, 16:02:37 »
Het is een Duitse pomp ... prijzen zijn in DM. 8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/