Auteur Topic: Bouw van een busdepot  (gelezen 32332 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Bouw van een busdepot
« Gepost op: 11 april 2017, 16:29:16 »
Achter de twee pakhuizen zit een mooie ruimte voor een busgarage, busdepot of busremise. Dus ik dacht dat dit wel een geinig project zou kunnen worden. Het geheel wordt natuurlijk à lá @Pierre: Uit Meuk In Elkaar Geplakt. Dit bouwwerk komt met de achterkant aan de rand van de module en blijft deze kant open, zodat je ook gaat zien wat er in de garage gebeurt.


Enfin, ik ben maar eens begonnen met de opzet van de voorgevel.


En de binnenkant. De onderdelen uit een gesloopte locloods wil ik gaan gebruiken als dakconstructie.


Een beetje metselwerk en het begin is gemaakt. De gevel heb ik met qua opzet niet symmetrisch gemaakt omdat achter die deur een kantoorruimte komt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #1 Gepost op: 11 april 2017, 19:26:24 »
Als er iemand verstand van bussen heeft, ben jij het wel denk ik. We gaan het zien wat je gaat maken.

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #2 Gepost op: 11 april 2017, 23:11:03 »
Ik ben heel erg benieuwd en zal zeker het verhaal volgen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2017, 16:21:39 »
Na een nachtje slapen was ik toch niet helemaal tevreden over deze voorgevel. Eigenlijk helemaal niet. De verhoudingen klopte gewoon niet. En nu ik beide versies zo eens bekijk, vind ik mijn eerste versie er buitengewoon beroerd uitzien.


Met name het puntdak dat onderdeel was van de gevel zat me in de weg en heb ik er dus afgehaald.


De voorkant van puntdak heb ik nu wat meer naar achteren gezet, waardoor het meer los komt van de voorgevel. Bovendien heb ik de bakstenen van dat puntdak vervangen voor golfplaat. Doordat ik de bakstenen heb vervangen voor golfplaat, komt dat deel daardoor nog verder los te staan van de bakstenen gevel. De steunberen aan de zijkanten van de ingang heb ik herhaald op de hoeken van het pand, waardoor er toch weer een beetje meer balans in het totale beeld komt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #4 Gepost op: 12 april 2017, 16:37:45 »
De tweede heeft inderdaad meer dan de eerste. Helemaal mee eens Wim.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #5 Gepost op: 12 april 2017, 16:51:59 »
Goede verbetering Wim. Het ziet er een stuk overtuigender uit. Ik heb zelfs enige vorm van herkenning. ;)

Waar een nachtje slapen al niet goed voor is. ;D (Meestal vind ik slapen zonde van mijn tijd)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #6 Gepost op: 13 april 2017, 01:02:16 »
Als er iemand verstand van bussen heeft, ben jij het wel denk ik.
Dat is niet helemaal waar; als je in een bus rondrijdt dan hoef je niet per se verstand van bussen te hebben. Ik denk toch dat @Pierre heel veel langer met bussen heeft rondgereden dan ik en bovendien weet hoe die dingen werken en hoe ze gerepareerd moeten worden. En daar heb ik echt de ballen verstand van.

Ik heb zelfs enige vorm van herkenning. ;)
Maar ik weet dan weer wèl wat je in zo’n busgarage ongeveer kunt verwachten. Daar is in de afgelopen jaren denk ik niet zo gek veel veranderd.

Citaat
Waar een nachtje slapen al niet goed voor is. ;D (Meestal vind ik slapen zonde van mijn tijd)
Sommige dingen daar moet eerst een nachtje overheen.
Op dit moment zit ik in een hotel in Haren (onder Groningen) met zo’n knal-groene VDL-bus voor de deur. Morgenochten begint het feest weer om 6.45 uur met de lijn Groningen - Brussel.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #7 Gepost op: 14 april 2017, 14:24:14 »
Kleine update
Gisteren een beetje verder gefröbeld met mijn 1:87 busdepot, busgarage of busremise. Eigenlijk weet ik de precieze benaming van zo’n loods niet.


Als Apple-gebruiker heb ik er natuurlijk geen enkele moeite mee om Windows-computers eens lekker uitelkaar te trekken. En verbazend genoeg komen daar nog best bruikbare onderdelen uit. Dat waar vroeger enen en nullen doorheen stroomden, gebruik ik nu als golfplaat. Eigenlijk het perfecte voorbeeld hoe je iets digitaals heel nuttig op een analoge manier kunt hergebruiken. De weerbarstige golfplaten moeten wèl met secondenlijm worden vastgezet.
Ik heb een vuurpijlstok (gratis uit de lucht komen vallen) als versteviging gebruikt, omdat styreenplaten waar je wat tegenaan plakt nog wel eens krom willen trekken.


De binnenkant van de voorgevel begint nu ook vorm te krijgen. Nog wat plamuur tussen de naden en dan kan de eerste laag verf erop. Het witte deel links onderin wordt de binnenmuur van het kantoortje.


De vakwerkconstructie is afkomstig van een afgebroken locloods en op maat gemaakt. In de uiteindelijke vorm komt deze contructie nog een stuk verder van de muur te staan. Natuurlijk komen er op regelmatige afstand nog meer van deze constructies te staan.


Dit wordt ongeveer de plek waar de garage komt te staan. Hij komt met de linker zijkant tegen de achterkant van de twee pakhuizen te staan. De buitenmuur aan de rechter zijkant wordt uit baksteen opgetrokken en ik weet nog niet of ik daar ramen of vlakken met golfplaat maak.
Het kantoortje in de loods wordt gemaakt van een afgedankte kiosk (links op de foto).
De achterkant van deze busloods blijft open, zodat ik helemaal los kan gaan met het interieur.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #8 Gepost op: 14 april 2017, 20:06:23 »
Ziet er goed uit @Wim Corduwener.
Die terug liggende golfplaten vind ik echt een verbetering van je eerste gevel.

Gaan de bussen straks ook met fcs het depot in en uit?

Groet, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #9 Gepost op: 14 april 2017, 21:06:14 »
Dankjewel @Gert-Jan.

Gaan de bussen straks ook met fcs het depot in en uit?
Goede vraag. De bouw van dit depot heeft ondermeer als reden om iets met mijn (nog in aanbouw zijnde) FCS-bussen te doen. Ik weet niet hoe @Pierre dat toen gedaan heeft, maar mijn aanvankelijke plan is om het in elk geval mogelijk te maken om een bus uit de garage te laten rijden.


• Een voorbeeld zoals Pierre dat op zijn vorige baan had.



• Een voorbeeld van Railway Scenery.

Als ik er bussen in- en uit wil laten rijden, dan moet ik de garage een stuk groter maken met een extra doorgang in de voorgevel, zodat de bussen in de garage een halve cirkel kunnen maken. Het hele bouwwerk wordt dan meer dan twee keer zo breed. Als ik de extra doorgang in de zijgevel zou maken, dan moet de bus een kwart cirkel maken om de garage in- en uit te kunnen rijden.
In beide opties zou het niet alleen betekenen dat de garage een stuk groter wordt, maar ook dat ik veel details van het interieur zou moeten laten vallen om die rijdende bus genoeg ruimte te geven.
Bovendien staat die garage midden in het blikveld en wil ik er niet een al te groot bouwwerk van maken, zodat de scenery verderop ook nog wat aandacht krijgt.
Voorlopig denk ik dus dat ik er alleen een bus laat uitrijden.
Maar, het is niet de eerste keer dat ik er na een nachtje slapen weer heel anders tegenaan kijk.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #10 Gepost op: 14 april 2017, 21:57:42 »
@Wim.
Is er geen mogelijkheid om de bussen aan de achterkant naar binnen te rijden en aan de voorkant weer naar buiten?
Ik vroeg mij dit af en ging dus op zoek naar een overzicht foto van je module in het topic 'module stadsomgeving' maar op de plaats waar ik die foto's verwachte ontbreken de foto's helaas.

Groet, Gert-Jan
 

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #11 Gepost op: 14 april 2017, 22:17:41 »
Lag waarschijnlijk aan mij.  :-[  foto's zijn gewoon zichtbaar.
Maar ik zie nu dat je bus depot met de achterkant op de rand van deze module staat. Je kan dus de bussen aan die achterkant naar binnen laten rijden als je daar op de aansluitende module rekening mee houdt.

Groet, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #12 Gepost op: 14 april 2017, 22:48:03 »
@Wim.
Is er geen mogelijkheid om de bussen aan de achterkant naar binnen te rijden en aan de voorkant weer naar buiten?
Zoals je inmiddels hebt ontdekt sluit de achterkant van de garage precies aan op de rand van de module. En dat heb ik natuurlijk met opzet gedaan; niet omdat daar ooit nog een andere module tegenaan komt zodat daar de rest van de garage komt, maar omdat ik de achterkant van de garage open laat. Op die manier kan ik binnenkant van de garage in het zicht laten. Dit keer geen geloer door raampjes en etalages of er misschien een half verstopt interieur te ontdekken valt, maar deze keer een volledig ingerichte garage volop in het zicht.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #13 Gepost op: 14 april 2017, 22:59:24 »
omdat ik de achterkant van de garage open laat. Op die manier kan ik binnenkant van de garage in het zicht laten. Dit keer geen geloer door raampjes en etalages of er misschien een half verstopt interieur te ontdekken valt, maar deze keer een volledig ingerichte garage volop in het zicht.  8)

Dat klinkt als muziek in mijn oren. Verras ons Wim. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #14 Gepost op: 14 april 2017, 23:18:03 »
Dat klinkt als muziek in mijn oren. Verras ons Wim. ;D
Nou @Pierre ik ben alleen nog even in mijn Preiser-bak aan het grabbelen of ik misschien een Preisertje kan vinden dat een beetje op jou lijkt. Want wat is nou een werkplaats voor bussen zonder een Pierre-Preisertje?  ::)

Er komt in de garage ruimte voor twee bussen: één FCS-bus en een bus waar onderhoud aan wordt gepleegd. Onder de vloer komt dus aan één kant magneetstrip met een magnetisch stop-relais. Verder werkbanken, gereedschap, posters met naakte vrouwen aan de muur, olievaten, waterslangen en zooi... vooral heel veel zooi.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #15 Gepost op: 14 april 2017, 23:52:57 »
Geen ruimte om te keren, maar wel magneet strip met een stopspoel?
Dan kan een bus dus uitrijden maar nooit terug het depot in.
Vraag me af; kan je met fcs een bus achteruit inparkeren?  ::)


Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #16 Gepost op: 15 april 2017, 06:34:08 »
Want wat is nou een werkplaats voor bussen zonder een Pierre-Preisertje?  ::)
:P
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #17 Gepost op: 15 april 2017, 12:13:14 »
Geen ruimte om te keren, maar wel magneet strip met een stopspoel?
Dan kan een bus dus uitrijden maar nooit terug het depot in.
Het leven (en een modelspoorbaan al helemaal) is nou eenmaal een spel tussen het doen van concessies.
De analoge versie van Faller Car System kent standaard slechts één snelheid en heeft twee batterijen aan boord van elk een 1,5 volt. Ik zou dan in de bus een extra reed-contact moeten aanleggen die die van 3 volt terugschakelt naar 1,5 volt. Dan zou die bus in theorie op halve snelheid rijden. Dat is mooi want dan zou een bus vaart minderen bij een verkeerslicht, bij het aanrijden van een bushalte of het binnenrijden van een garage. Dan zou ik een soort magneetstrip onder het wegdek moeten aanleggen, die het reedcontact in- of uitschakelt. Omdat de magneetstrip die de FCS-bus op het spoor houdt dan relatief dicht naast de magneetstrip zou liggen die de snelheid in toom houdt, is de kans groot dat de bus de verkeerde magneetstrip gaat volgen en de etalage van een slagerij binnenrijdt.
De hoge snelheid waarmee de bus een garage binnenrijdt vind ik wel een dingetje.
Daarnaast neemt een magneetstrip en een stopspoel onder de vloer van de garage geen zichtbare ruimte in. Het spul zit immers ingebouwd onder de garage. Met een simpele druk op een knop, kan ik dus de geparkeerde bus de garage laten uitrijden. Dat vind ik eigenlijk mooi zat.
Wat wèl kan is dat ik een zogenaamde drive-through-contructie zou maken, zoals bij de McDonalds. Dan zou de bus aan één kant de garage binnenrijden, stoppen en aan de andere kant er weer uitrijden. Maar dan gaat die garage behoorlijk veel meer ruimte innemen en dat wil ik niet omdat ik dan mijn hele stratenplan moet omgooien. Bovendien, die garage wordt een leuke toevoeging van het grotere geheel, maar er komt hopelijk nog meer leuks en die garage gaat zeker geen hoofdrol spelen.

Citaat
Vraag me af; kan je met fcs een bus achteruit inparkeren?  ::)
Nee. Een bus is geen trein. De achterwielen worden aangedreven en een magneetje aan de voorwielen volgen de rijdraad of de magneetstrip en sturen de bus. Als een FCS-voertuig achteruit zou (kunnen) rijden dan zou-ie scharen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #18 Gepost op: 15 april 2017, 13:46:15 »
Stomme vraag, maar is een mini draaischijf/keertafel een optie?

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #19 Gepost op: 15 april 2017, 15:11:23 »
Stomme vraag, maar is een mini draaischijf/keertafel een optie?
Stomme vragen bestaan niet; alleen stomme antwoorden.
Dat is een hele mooie optie. Als je zoiets zou willen maken dan moet spoel waarmee de bus stopt met zo'n draaischijf meedraaien en dan zou je inderdaad zo'n bus of om het even welk FCS-voertuig in een garage kunnen draaien. Je zou ook een constructie kunnen maken die de bus omhoog tilt en dan ronddraait. Maar áls ik dat al zou willen, dan kost het meer tijd om zoiets te construeren, dan dat ik met zo'n garage bezig ben.  :o
Echter, in dit geval vind ik het opengewerkte idee van een garage, zodat het interieur van de garage volledig zichtbaar is een mooiere optie. Het valt vaak niet mee, maar ik probeer zoveel als mogelijk een beetje geloofwaardigheid in te bouwen en een draaischijf in een garage waar stadsbussen op ronddraaien gaat voor een behoorlijk deel over mijn grens van wat voor mij geloofwaardig is of niet.
Dat er een bus in de garage staat die ook nog de garage kan uitrijden vind ik eigenlijk wel mooi zat. En dat ik die bus dan met de hand weer op z'n plek in de garage moet zetten, is het minst van mijn problemen. En trouwens, een locomotief zet je toch ook met de hand op de rails?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #20 Gepost op: 15 april 2017, 16:24:13 »
Maar ik ga weer even verder:
Inmiddels is de grondlaag mooi mat opgedroogd en kan ik verder met wat schilderwerk:


De eerste verfbehandeling van de voorgevel.


En de eerste verfbehandeling van de binnenkant van de voorgevel. Dat witte vlak, linksonder, wordt de binnenmuur van de kantoorruimte.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #21 Gepost op: 15 april 2017, 17:15:44 »
Nou @Pierre ik ben alleen nog even in mijn Preiser-bak aan het grabbelen of ik misschien een Preisertje kan vinden dat een beetje op jou lijkt. Want wat is nou een werkplaats voor bussen zonder een Pierre-Preisertje?  ::) 

Het is me een eer in je garage te komen werken Wim. ;D

Verder werkbanken, gereedschap, posters met naakte vrouwen aan de muur, olievaten, waterslangen en zooi... vooral heel veel zooi.

Ik voel me er nu al thuis. 8)




Je bent weer lekker opgeschoten Wim. Ziet er goed uit man.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #22 Gepost op: 15 april 2017, 23:20:04 »
Het is me een eer in je garage te komen werken Wim. ;D
Ach @Pierre, goede vakmensen worden steeds schaarser. Ik ben blij met je!

Citaat
Je bent weer lekker opgeschoten Wim. Ziet er goed uit man.
Dankjewel. Het is ook wel een lekker projectje voor tussendoor.
Moet alleen nog even verzinnen hoe ik die bus laat stil staan in de garage. Zo'n zoemende Faller-spoel onder de vloer van de garage voor € 23,95 vind ik nogal aan de prijs.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #23 Gepost op: 16 april 2017, 08:29:27 »
Volgens mij heeft Pierre al eens een bout voorzien van een spoel en deze gebruikt als stopplaats.
Is terug te vinden Pierre's fcs knutsels.
Ik verwacht wel dat deze waarschijnlijk ook een zoemgeluid zal geven.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bouw van een busdepot
« Reactie #24 Gepost op: 16 april 2017, 20:13:32 »
Volgens mij heeft Pierre al eens een bout voorzien van een spoel en deze gebruikt als stopplaats.
Is terug te vinden Pierre's fcs knutsels.
Ik verwacht wel dat deze waarschijnlijk ook een zoemgeluid zal geven.

Nee hoor ... die is doodstil en werkt uitstekend. Eigenlijk is dat het zelfde als zo'n Faller parkeerding maar dan een stuk goedkoper. :D Ik ben ook eens met een auto relais bezig geweest en die zoemt wel zachtjes en wordt warm.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/