Kleine updateGisteren een beetje verder gefröbeld met mijn 1:87 busdepot, busgarage of busremise. Eigenlijk weet ik de precieze benaming van zo’n loods niet.

Als Apple-gebruiker heb ik er natuurlijk geen enkele moeite mee om Windows-computers eens lekker uitelkaar te trekken. En verbazend genoeg komen daar nog best bruikbare onderdelen uit. Dat waar vroeger enen en nullen doorheen stroomden, gebruik ik nu als golfplaat. Eigenlijk het perfecte voorbeeld hoe je iets digitaals heel nuttig op een analoge manier kunt hergebruiken. De weerbarstige golfplaten moeten wèl met secondenlijm worden vastgezet.
Ik heb een vuurpijlstok (gratis uit de lucht komen vallen) als versteviging gebruikt, omdat styreenplaten waar je wat tegenaan plakt nog wel eens krom willen trekken.

De binnenkant van de voorgevel begint nu ook vorm te krijgen. Nog wat plamuur tussen de naden en dan kan de eerste laag verf erop. Het witte deel links onderin wordt de binnenmuur van het kantoortje.

De vakwerkconstructie is afkomstig van een afgebroken locloods en op maat gemaakt. In de uiteindelijke vorm komt deze contructie nog een stuk verder van de muur te staan. Natuurlijk komen er op regelmatige afstand nog meer van deze constructies te staan.

Dit wordt ongeveer de plek waar de garage komt te staan. Hij komt met de linker zijkant tegen de achterkant van de twee pakhuizen te staan. De buitenmuur aan de rechter zijkant wordt uit baksteen opgetrokken en ik weet nog niet of ik daar ramen of vlakken met golfplaat maak.
Het kantoortje in de loods wordt gemaakt van een afgedankte kiosk (links op de foto).
De achterkant van deze busloods blijft open, zodat ik helemaal los kan gaan met het interieur.