Ok daar komt de update nadat ik 4 dagen zo ongeveer ermee bezig ben geweest.
Zoals jullie misschien wel weten loopt er achter op mijn bureau wat 1 meter diep is een dubbele spoorbaan 1 richting naar links en 1 naar rechts.
Nu is dat heel erg leuk maar zoals de meeste wel weten ontstaat er bij zo'n hobby plek toch altijd het even naar voren schuiven van iets probleem, dus ik had in gedachten of ik maak een lange tunnel, waarvan je niets ziet, of ik ga eens kijken naar een plexiglas koker.
Standaard kokers zijn onbetaalbaar in de maten die ik hier heb 6,62 meter namelijk rondom het bureau, en hoe kom je als er wat gebeurt bij de trein, of om te poetsen, dus plexiglas top blad van 1 cm dik en 30 cm diep en schuifruitjes van 5 mm dik en 10 cm hoog, zodat ik overal bij de trein kan komen
Dus werd het een bouw pakket, gleuven frezen erin was ook nogal kostbaar dus alles los besteld.
Onderstaand de foto's van het bouw project.
Het ruitje wat in de bovenstaande posting staat is dus het kleinste stukje van deze koker het is 115 mm breed

Groen beschermfolie erop, en plakkers waar de gaatjes geboord zijn.

Verstek zagen is dus totaal geen hobby van mij.

het eerste stuk is klaar en staat al te pronken op het bureau.

Ook het hoekstuk is klaar. Ja met auto's schaal 1:22,5 dat is mijn andere hobby zoals mensen weten LGB spoor.

Het grootste stuk was het deel waar ik mijn bedrijf's werkplek heb, dat moest hiervoor dus eerst even leeg, weg monitor's en aanverwante spullen.

Ja ook hier ligt er in de koker "Gamma blauw van de karwei" , netjes op maat snijden van de koker.

en de staanders aan de voorkant, dit zijn tafelpoot moeren, 1 kant schroefdraad-hout en andere kant een moer erop en een plastic 2/3 ring afgeslepen.

Zo alle pootjes staan en de rails ligt ook al.

Om de rail te bevestigen aan het plexiglas en aan het bureau voor de schuifruitjes heb ik onderstaande dubbelzijdige tape gebruikt.

En dan ligt 1 deel van de raam geleiders ook op zijn plek.

en dan ligt de bovenkant er ook op met de ruitjes er al voor.

En na veel heen en weer geschuif, staan de monitors ook weer op zijn plek, alleen moeten er links en rechts nog zaken afgewerkt worden en weggewerkt.

Het is nog steeds niet klaar, er moet namelijk nog een RGB led rail aan de binnenkant komen om de koker te verlichten.
Vragen over hoe en wat stel ze gerust.
Wordt vervolgt,...