Auteur Topic: The Big Bull Rail Road, "BBRR"  (gelezen 406708 keer)

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #800 Gepost op: 24 november 2014, 23:55:41 »
Beste Tom,

Ik snap hem en het is een goede oplossing, maar er is niet zoiets in iTrain in te stellen is "als de onderste rijweg in uitvoering is, dan mag de bovenste rijweg niet uitgevoerd worden en vice versa".

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #801 Gepost op: 25 november 2014, 00:48:38 »
Anne, nee dat is er niet.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #802 Gepost op: 25 november 2014, 07:56:40 »
Dank je Tom, hier kan ik wat mee, trein op spoor naar rechts blokeerd het blok van de trein op spoor naar links terwijl trein recht door rijd, mooi, kan ik vandaag eens verder met mijn stukje de brug voor het raam en de spaghetti knoop aldaar :D

Mijn dank is groot :)

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #803 Gepost op: 25 november 2014, 11:01:39 »
Beste Tom,

Dat dacht ik al, dit was een goed voorbeeld om het te vragen, de Silberberg L van de MSG/Den Bosch heeft zoiets nodig om te voorkomen dat alles links om blijft rijden, wellicht kun je dit eens op brengen bij Xander als verbetersuggestie.

Beste Hans,

Als je rails op de brug ook voorzien zijn van bezetmelders dan dien je beide bezetmelders op één en dezelfde bezetmelder aan te sluiten.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #804 Gepost op: 25 november 2014, 12:52:37 »
Ik sla dit heel even over want Opa is heul eng aan het doen hier.

Het is namelijk heeel spannend om gaten 8 mm te boren in plexiglas met een dikte van 10 mm uiteraard de gaten door die 10 mm heen borend hè.

Opa zijn nieuwe tussendoor project is namelijk binnen gekomen en daar moeten dus allemaal van die gaatjes in, stuk of 20 maar :)

Wat het gaat worden laat ik zien als het af is, maar ik zie het al wel helemaal zitten. geduld, onderstaand wel foto van het eerste plaatje en gaatje :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #805 Gepost op: 25 november 2014, 12:53:26 »

Beste Hans,

Als je rails op de brug ook voorzien zijn van bezetmelders dan dien je beide bezetmelders op één en dezelfde bezetmelder aan te sluiten.

Groet, Anne W

Anne, dat snap ik niet helemaal, iedere bezetmelder wordt op een terugmelddecoder (s88) aangesloten en ieder op een eigen adres.

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #806 Gepost op: 25 november 2014, 14:33:01 »

Het is namelijk heeel spannend om gaten 8 mm te boren in plexiglas met een dikte van 10 mm uiteraard de gaten door die 10 mm heen borend hè.

Opa zijn nieuwe tussendoor project is namelijk binnen gekomen en daar moeten dus allemaal van die gaatjes in, stuk of 20 maar :)

Wat het gaat worden laat ik zien als het af is, maar ik zie het al wel helemaal zitten. geduld, onderstaand wel foto van het eerste plaatje en gaatje :D

Wat een geheimzinnigheid. Opa is heul eng aan het doen en laat ons in spanning afwachten of het allemaal wel goed komt. BullcatTV is zelfs van de buis gehaald en alles wat wij kunnen zien is een plaatje met één gaatje.
Citaat
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 1 webcam op 1 pagina. :D

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #807 Gepost op: 25 november 2014, 14:53:00 »
Hans, langzaam boren in plexiglas anders gaat de boel smelten en kan de plaat gaan scheuren.
Een scheurtje hoeft nieg erg te zij  want de rijkste vrouw van Amsterdam heeft er ook 1  :) :)

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #808 Gepost op: 25 november 2014, 14:57:24 »
Beste Tom,

Als er tussen de twee wissels in het bovenste spoor een terugmelder ligt dan zal, als er een trein over het onderste spoor rijdt, geen melding komen, ik kan me voorstellen dat dat een "fout" melding geeft als de trein de volgende melder activeert, bij Ra* krijg je dan een melding: "melder (nummer) heeft niet gewerkt, controleer melder (nummer)".

Hans, succes met het boren van de gaatjes, er hangt me iets bij dat het het nuttig is om inderdaad een plakkertje te plakken op de plaats waar je boort.

Groet, Anne W

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #809 Gepost op: 25 november 2014, 15:01:33 »
Beste Tom,

Als er tussen de twee wissels in het bovenste spoor een terugmelder ligt dan zal, als er een trein over het onderste spoor rijdt, geen melding komen, ik kan me voorstellen dat dat een "fout" melding geeft als de trein de volgende melder activeert, bij Ra* krijg je dan een melding: "melder (nummer) heeft niet gewerkt, controleer melder (nummer)".

Hans, succes met het boren van de gaatjes, er hangt me iets bij dat het het nuttig is om inderdaad een plakkertje te plakken op de plaats waar je boort.

Groet, Anne W

Anne, nee ook dit lukt niet en is niet nodig, Raptor is geen iTrain en iTrain is geen Raptor, hahahaha.
Deze optie is  voor zo ver ik weet de enige mogekijkheid.

MaVe46

• Gast
« Reactie #810 Gepost op: 25 november 2014, 21:57:47 »

Hans, een vergiet is ook gewoon bij de huishoudwinkels te koop, scheelt heel wat boorwerk :D

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #811 Gepost op: 25 november 2014, 22:57:14 »
Fijne jongen jij, kom je nu mee zeg, daar gaat mijn sinterklaas cadeau voor vrouwtje, een plat vergiet.  ;D ;D

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #812 Gepost op: 25 november 2014, 23:57:18 »
Beste Tom,

We begrijpen elkaar verkeerd, maar voordat Hans aan iTrain en de brug toe is, hebben we elkaar wel een keer face to face gesproken...

Groet, Anne W

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #813 Gepost op: 26 november 2014, 16:45:04 »
Erg grappig dat hier ineens berichten verdwijnen zonder opgaaf van reden, maar zegt mij dus genoeg.

The following users thanked this post: iTom

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #814 Gepost op: 26 november 2014, 17:12:48 »
Als men problemen met mij heeft kan men zich melden in mijn prive.
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #815 Gepost op: 26 november 2014, 18:19:45 »
Hans,
Misschien ben ik wel gewoon té nieuwsgierig, maar wat gaat dit tussendoorprojectje worden?

En waarom moeten daar gaatjes in?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

MaVe46

• Gast
« Reactie #816 Gepost op: 26 november 2014, 20:23:26 »
Hans,
Misschien ben ik wel gewoon té nieuwsgierig, maar wat gaat dit tussendoorprojectje worden?

Wat het gaat worden laat ik zien als het af is, maar ik zie het  al wel helemaal zitten. geduld, onderstaand wel foto van het eerste plaatje en gaatje :D

En waarom moeten daar gaatjes in?  ::)

Misschien om iets te koelen, of lampjes in te maken.
Als hij maar voorzichtig is, want als opa geblesseerd raakt moeten we nog langer in spanning afwachten.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #817 Gepost op: 27 november 2014, 16:48:40 »
Ok daar komt de update nadat ik 4 dagen zo ongeveer ermee bezig ben geweest.

Zoals jullie misschien wel weten loopt er achter op mijn bureau wat 1 meter diep is een dubbele spoorbaan 1 richting naar links en 1 naar rechts.

Nu is dat heel erg leuk maar zoals de meeste wel weten ontstaat er bij zo'n hobby plek toch altijd het even naar voren schuiven van iets probleem, dus ik had in gedachten of ik maak een lange tunnel, waarvan je niets ziet, of ik ga eens kijken naar een plexiglas koker.

Standaard kokers zijn onbetaalbaar in de maten die ik hier heb 6,62 meter namelijk rondom het bureau, en hoe kom je als er wat gebeurt bij de trein, of om te poetsen, dus plexiglas top blad van 1 cm dik en 30 cm diep en schuifruitjes van 5 mm dik en 10 cm hoog, zodat ik overal bij de trein kan komen

Dus werd het een bouw pakket, gleuven frezen erin was ook nogal kostbaar dus alles los besteld.

Onderstaand de foto's van het bouw project.

Het ruitje wat in de bovenstaande posting staat is dus het kleinste stukje van deze koker het is 115 mm breed :)

Groen beschermfolie erop, en plakkers waar de gaatjes geboord zijn.

Verstek zagen is dus totaal geen hobby van mij.

het eerste stuk is klaar en staat al te pronken op het bureau.

Ook het hoekstuk is klaar. Ja met auto's schaal 1:22,5 dat is mijn andere hobby zoals mensen weten LGB spoor.

Het grootste stuk was het deel waar ik mijn bedrijf's werkplek heb, dat moest hiervoor dus eerst even leeg, weg monitor's en aanverwante spullen.

Ja ook hier ligt er in de koker "Gamma blauw van de karwei" , netjes op maat snijden van de koker.

en de staanders aan de voorkant, dit zijn tafelpoot moeren, 1 kant schroefdraad-hout en andere kant een moer erop en een plastic 2/3 ring afgeslepen.

Zo alle pootjes staan en de rails ligt ook al.

Om de rail te bevestigen aan het plexiglas en aan het bureau voor de schuifruitjes heb ik onderstaande dubbelzijdige tape gebruikt.

En dan ligt 1 deel van de raam geleiders ook op zijn plek.

en dan ligt de bovenkant er ook op met de ruitjes er al voor.

En na veel heen en weer geschuif, staan de monitors ook weer op zijn plek, alleen moeten er links en rechts nog zaken afgewerkt worden en weggewerkt.

Het is nog steeds niet klaar, er moet namelijk nog een RGB led rail aan de binnenkant komen om de koker te verlichten.

Vragen over hoe en wat stel ze gerust.

Wordt vervolgt,...

The following users thanked this post: Wim Corduwener, iTom

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #818 Gepost op: 27 november 2014, 17:03:27 »
flink bezig geweest Hans maar mooi project en gelijk een goede reden om de zooi is op te ruimen  ;D ;D ;D
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #819 Gepost op: 27 november 2014, 17:11:23 »
Nou Hans, zonder dollen: ik vind het er retestrak uitzien. Echt heel mooi en kundig gedaan!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #820 Gepost op: 27 november 2014, 17:14:10 »
Gammablauw past bij jou.
Ziet er weer top uit, straks mooi met RGB maar maak het niet te bont anders wordt het zo kermisachtig. ;)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #821 Gepost op: 27 november 2014, 17:36:03 »
Geniaal Hans ... helemaal goed ;) Maar ik zou de lampjes achterwege laten. Wat Tom zegt ... kermisachtig.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline steekie

• Rangeerder
« Reactie #822 Gepost op: 27 november 2014, 20:22:03 »
Waanzinnig goed idee Hans!
Wat betreft de lampjes, tsja het is Amerikaans en jij komt nu eenmaal uit den Haag......
Aangezien het halve dorp hier ooit uit den Haag met de Kodak mee kwam weet ik dus dat (gekleurde) lichtjes
altijd overal bij moeten  :D
Groet,
Theo

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #823 Gepost op: 27 november 2014, 20:34:03 »
Theo helemaal right :)

Dus opa aan de lampjes, want we waren nog niet helemaal klaar met de spoor-koker :D , dat was die toch al van plan, en daar we nog een mooie 5 meter rol RGB hadden liggen maar mooi erin gezet, ik vind het toch wel wat hebben, en warm wit zit er zelfs ook nog op.

Ik vind het toch wel wat hebben zo,

En uiteraard kan dit ook :)

Morgen railsjes verder :)

wordt vervolgt,....

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #824 Gepost op: 27 november 2014, 21:02:29 »
Mooi rood is niet lelijk zegt men wel eens maar ik kies hier dan toch eerder voor warm wit. :P