Auteur Topic: The Big Bull Rail Road, "BBRR"  (gelezen 376395 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Gepost op: 11 juli 2014, 21:14:11 »
Ok laten we van start gaan, wel ik ben gestart dus met leggen van de rails in de voor het gevoel onzichtbare gedeelte van de baan.

Ik heb een begin gemaakt met de baanbouw op zolder de eerste rails ligt en zelfs mijn malet heeft gereden een kort stukje om te kijken of deze door een R2 bocht kwam, en gelukkig voor mij kwam hij daar makkelijk doorheen, okay het is niet een echt fraai gezicht maar zoals ik al zei, er komt een vloer overheen waar mijn bureau en knutselplek komt te staan 450 cm breed en 1 mtr diep.

Onderstaande foto's spreken hopelijk voor zich en anders gewoon vragen. morgen ga ik testen met wagons of die ook tegelijk door de bochten kunnen.







Onderstaand filmpje hoort ook bij de openings rit van de BBRR zolderbaan.



KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2014, 21:31:50 »
Gefeliciteerd Hans.
De eerste metertjes zijn er.
Nu zal de rest wel snel volgen
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2014, 22:19:04 »
Eindelijk Hans .... gefeliciteerd ... de eerste loc onder st(r)oom op zolder. ;)

Heb je beneden alles af?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2014, 22:24:19 »
Ik ga dit met plezier volgen Hans,ik wens je vast succes met de opbouw en hoop van harte dat je je droom kunt verwezenlijken! 8)
Groet,
Theo

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2014, 22:40:56 »
De rails ligt nog niet koud of er komt al een wijziging, ik begin al met stijgen op de buitenste baan langs de muur, dubbele spoor verdwijnt daar ook, het andere dubbele spoor blijft wel maar er komt een wissel zodat voor de bocht 30 ervoor een wissel komt. de stijgende baan word namelijk met inhaal sporen uitgerust, de dalende trein zal altijd op een steigende trein moeten wachten daar die niet mag stoppen, dit in verband met het op gang komen weer als dat moet kunnen.

Morgen eens kijken er moet ook nog een dempend iets onder de rails komen.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #5 Gepost op: 12 juli 2014, 08:38:44 »
Morgen eens kijken er moet ook nog een dempend iets onder de rails komen.

Heb je niets meer over van dat spul onder je laminaat Hans. Dat is volgens mijn prima geschikt hier voor.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #6 Gepost op: 12 juli 2014, 08:57:19 »
Hallo Pierre, ik heb dat spul inderdaad, het dikke spul van ongeveer 9 mm een soort zachtboard achtig iets maar dat snijd zelfs met een stanley mes lastig, of het gamma blauw 3 mm wat wel lekker snijd.

Ik ga het dadelijk eens allemaal bekijken hoe en wat, foto's volgen weer, hopelijk ben ik dan wat verder als gisteren toen maar 2 uur de tijd gehad.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #7 Gepost op: 12 juli 2014, 11:33:03 »
Naar aanleiding van enige opties van een kennis, maar eens achter anyrail gaan zitten om te kijken hoe ik onder mijn bureau uit kom en vooral hoe ik dadelijk mijn verhoogde vloer ga stabiliseren zodat die niet gaat wiebelen onder mijn voeten.

Ik heb de anyrail tekening even als jpg geexporteerd dan hebben jullie een idee hoe en wat.



Het blauwe lus gedeelte ligt op de vloer level 0 dus,
bij 0 cm begint het te stijgen met 3 cm per meter, aan de rechterkan kom ik dus als 12 cm omhoog al, de verhoogde vloer moet daar dus 15 cm van de muur af zitten, die vrije 15 cm blijft dus tot 100 cm van de vloer( er zit en raam daar ) de 2de lus van de baan komt daar dus ook xx cm van de muur af omdat de ramen naar binnen open moeten kunnen, ik hang er graag uit, gluren naar de naakte buurvrouw enzo :P , het zijn totaal 4 lagen voor ik op 200 cm hoogte ben er komen 3 x inhaal / wachtsporen.

en verder wat ik tegenkom tijdens het bouwen van deze spiraal.

Wat er op de vloer komt level 0, ik zou het eigenlijk nog niet weten iemand soms een idee.

ik kan trouwens alle levels ook apart afdrukken zal level 0 hieronder even neerzetten.

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #8 Gepost op: 12 juli 2014, 14:01:43 »
En uiteraard gaan we gewoon door boven met de rail leggen, ik had jullie al gewaarschuwd, ben net zoveel tijd kwijt als met foto's maken als met rails leggen en uitmeten of de breedste en hoogste loc overal doorheen kan komen.

Foto met de wijziging onder het bureau, je ziet waar de baan al begint met stijgen. dadelijk als meisie wakker is eens blokjes gaan zagen om de rails op hoogte te krijgen tijdelijk er komt later 9 mm triplex en gamma blauw onder of iets wat ik al lveel heb, anti slip doek voor onder tapijt op een gladde vloer.



en het stijgen kan gaan beginnen, 6 cm tot het eind van de rails.


Trouwens iemand een idee, suggestie hoe je die onderplaten een beetje makkelijk kan verkleinen, zagen daar is het te zacht voor, en stanleymes gaat wel maar kruimelt erg.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #9 Gepost op: 21 juli 2014, 20:56:12 »
erg veel vooruitgang is er niet te bespeuren hier, puf warm, we kennen het wel, en het is geen aangenomen werk en allemaal klusjes die ik beneden nog moet doen, wat ik de vrouw beloofd had.

het raam werk voor de verhoogde vloer zit er nu tenminste los in, beetje erg stevig maar dat moet wel wil ik de vloer platen los laten liggen, er komen zelfs haaks door de balkjes 44x44mm nog draadeinden zodat alles stijf staat.



Alles ligt nu nog los, eerst diverse buizen er nog onder voor de draadjes richting H0 baan en voor de blokken onder de vloer en de 2 wissels.

Er komen trouwens nog meer pootjes onder die langsliggers te staat.

word vervolgt
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #10 Gepost op: 21 juli 2014, 21:57:12 »
Ik vind dat er wel degelijk vorderingen zijn gemaakt Hans  ;) Het begin is er. Goed plan om de vloerdelen gewoon los te laten liggen. Kan je ze altijd wegnemen als het nodig is.
Hoezo puf .. warm..? Je hebt toch airco zeker? :o Of werkt die nog niet?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #11 Gepost op: 21 juli 2014, 22:14:40 »
Airco werkt als een trein zou ik haast zeggen Pierre, maar mijn vrouwtje loopt hier nog los rond, is na nachtdienst altijd 4 dagen vrij, en dan het roepen van schat kom je dit doen of kun je dat even doen, vandaar dat ik dus nu eerst maar even die kun je dit of dat even afmaak, morgen gaat het weer aan de arbeid, dus dan hoop ik na de HH klusjes eens van dik hout te gaan doen, even opschieten enzo :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #12 Gepost op: 21 juli 2014, 22:47:44 »
Je hebt toch al een "stevige" basis gelegd hans!
Leuk om te zien dat het echt begonnen is nu.
Groet,
Theo

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #13 Gepost op: 22 juli 2014, 08:01:07 »
dus dan hoop ik na de HH klusjes eens van dik hout te gaan doen, even opschieten enzo :D

Ach Hans ... het is geen aangenomen werk toch?  Het blijft gewoon hobby  ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #14 Gepost op: 22 juli 2014, 09:10:10 »
Inderdaad Pierre, ik ga mezelf niet gek maken of in het zweet werken daar ook al wil ik die doosjes wel weer eens leeg hebben die al zo lang dicht zitten met treintjes.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #15 Gepost op: 22 juli 2014, 11:07:30 »
Dat ziet er Goed uit Hans!
Ben je timmerman geweest? want het ziet er professioneel uit.

Groeten, Gert-Jan

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #16 Gepost op: 22 juli 2014, 17:45:07 »
Hoi Hans,

Ik zie nu pas dat je al daadwerkelijk begonnen bent.
Heb je eerst de ruimte nog ingewijd?



Gefeliciteerd en ik ben reuze benieuwd naar de opbouw van je baan.
Je hebt in ieder geval een mooie ruimte waar menigeen jaloers op is. Waaronder ik  :D.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #17 Gepost op: 22 juli 2014, 20:56:09 »
@Gert-Jan, nee totaal zelfs niet, ik ben een gewone uitgeleerde banketbakker, toch zeker 4 jaar gedaan :) daarna snel op de vrachtwagen daar kon je meer verdienen en zeker internationaal toen in de groenten-race :)

@Roel,nee Roel, ik heb de ruimte in gebruik genomen en volgezet met spullen die vervolgens telkens in de weg staan waardoor ik meer tijd aan het verplaatsen kwijt ben dan aan bouwen, die stellage ligt nu ook alweer netjes genummerd tegen de muur aan, want de onderste baan moet eerst van stroom en wissel bedieningen worden voorzien voordat het dicht gaat.

vandaag de oude badkamer waarin de trap naar zolder begint voorzien van laminaat en daardoor nu last van mijn rug en niet zo'n beetje ook :(
Mijn ToDo lijstje word zo wel steeds korter gelukkig :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #18 Gepost op: 23 juli 2014, 21:41:21 »
Ik ben sprakeloos: kom net terug van vakantie, kan die gast van een Hans ineens timmeren als een gek! Het moet ècht niet gekker worden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #19 Gepost op: 23 juli 2014, 22:07:10 »
A ... je bent er ook weer Wim. Gezellig. Welkom thuis. Een beetje naar je zin gehad?

Ik ben sprakeloos: kom net terug van vakantie, kan die gast van een Hans ineens timmeren als een gek! Het moet ècht niet gekker worden.

Ik ben haast bang dat het echt nog gekker gaat worden hoor Wim. Die ouwe banketbakker heeft nog niet het achterste van zijn tong (en treinkamer) laten zien ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #20 Gepost op: 23 juli 2014, 22:52:51 »
Ik ben er bang voor Pierre. Ik dacht eerst dat-ie een bed aan het maken was.  :D
Die Hans moeten we goed in de gaten houden. Ik ben wel blij voor 'm dat-ie eindelijk aan de gang kan gaan.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #21 Gepost op: 24 juli 2014, 10:54:18 »
Gaat die lekker Heren :D , wel hier even niet de rug speelt me parten, gisteren nog wel even de rails vast wezen leggen onder de vloer, en er achter gekomen dat mijn grote lokomotief niet gelijk na de bocht ook nog en wissel om wil/kan, dat word dus een verboden te nemen afslag voor hem dadelijk als het gaat rijden eronder, uiteraard zal er eerst getest worden door de rails te verbinden zodat die ook los kan rijden.

Vandaag maar eerst naar de tour kijken en erna misschien rijden als test.

Oja Wim ik geen timmerman maar weet wel hoe je zoiets maakt, ik weet namelijk ook weinig van veel :) , en ook welkom thuis weer :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #22 Gepost op: 24 juli 2014, 11:45:50 »
...ik weet namelijk ook weinig van veel :) , en ook welkom thuis weer :D
Ik weet van heel veel dingen ook maar een heel klein beetje; maar dat is blijkbaar precies genoeg om net te doen alsof ik van heel veel dingen verstand heb.
Dat wat je hebt gemaakt Hans, dat ziet er prima uit.

Wel weer lekker om thuis te zijn. Vandaag grasmaaien, mijn druiven snoeien, de caravan uitpakken en schoonmaken. Genoeg te doen in Huize Zonnestraal!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #23 Gepost op: 27 juli 2014, 19:01:15 »
Daar je op een balkje of 16 niet kunt lopen komt daar dus een vloertje op, nou ja even, de rug heeft er de brui aan gegeven, Opa zit dus nu aan de diclofenac.

Maar hij is dicht op 35 cm na, die blijft nog even los moet de rails nog vast zetten eronder en 2 draadjes vast solderen van de 2 stroom melders van het blok onder de vloer, daar kwam ik dus vanacht achter dat ik dat even vergeten was, dus moesten er weer 2 platen los, ze zitten tijdelijk vast nu zolang ik nog niet exact weet hoe ik dat moet gaan doen namelijk, daar hoop ik even wat hulp van jullie voor te krijgen hoe dat op te lossen.

Toch nog even wat foto's van het begin en bijna eind van de vloerplaten






en dan heb je een berg zaagsel, waar ik wel raad mee weet later, dus netjes bewaren alles :)


maar dus nu de vraag, hoe zouden jullie het doen met die vloer, laminaat erop met geleidsdemping de vloer platen liggen nu vast met messing en groef.
als ik dus het laminaat in de lengte van de platen leg zou ik het in 1 x kunnen doorzagen in de lengte dan krijg ik dus plakken vloerplaat met demping en laminaat van 220 x 60 cm , ik wilde het laminaat vast nieten op de ondervloer als ik dat precies doe blijft het klikbaar zoals op een test strookje het geval was.
Of is het beter om de lengtes laminaat haaks op de vloer platen te leggen en dan door te zagen?

ik hoor wel of jullie een goed idee hebben voor deze banket bakker :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #24 Gepost op: 27 juli 2014, 20:24:58 »
Ikzelf zou laminaat alleen gebruiken waarvoor het bedoeld is: voor de vloer.
Wat me verder nog niet duidelijk is, maar daar zal ik wel overheen hebben gelezen: wat komt er op die verhoogde vloer. Als daar ook rails op komen en je wilt onder de vloer nog wat uitvoeren, dat lijkt me dat een lastig verhaal.
Aan je gereedschap zal het in elk geval niet liggen.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)