Een impulsaankoopGisteren even een pakket opgehaald:

• Een blijkbaar opnieuw uitgebrachte klassieker: het lichtschip South Goodwin. In de schaal 1:110.

• Maar ik mijn geloof in correcte schaalverhoudingen ben ik een beetje kwijtgeraakt, want Revell bracht hetzelfde model ooit uit in 1:144. En ik kan me maar moeilijk voorstellen dat voor hetzelfde lichtschip niet gewoon dezelfde mallen zijn gebruikt.

• Een vergelijkbaar model ligt trouwens in Rotterdam en doet dienst als restaurant.
Wat ik ermee ga doen? Tsja, tussen de schalen 1:110 en 1:144 zit natuurlijk al een levensgroot verschil. Bovendien, als je kijkt naar de Rotterdamse versie en die vergelijkt met de afbeelding op de doos, dan zij er ook nogal wat verschillen in verhoudingen en afmetingen; zo lijkt het originele model kleiner en minder lang.
Als ik dit zou willen opschalen naar 1:87 dan zou de hele opbouw opnieuw moeten worden gebouwd, zodat de Preisertjes niet hoeven te kruipen als ze door een deur willen. In de romp zit een behoorlijke hoeveelheid patrijspoorten die natuurlijk wat groter moeten worden gemaakt. Bovendien zou ik er dan een waterlijnmodel van willen maken.
Enfin, een leuk project om over na te denken.