Auteur Topic: Nieuwe aanwinst(en) Wim  (gelezen 124692 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Gepost op: 9 maart 2013, 19:08:56 »
Houten 9 februari 2013
Wat stond er op mijn lijstje:
Spoorbomen (hoeft niet per se met aandrijving)

Geslaagd! Met dank aan Pierre.

Muurplaten van Auhagen (baksteen)
Trottoirtegelplaten van Auhagen
Dakpanplaten van Auhagen
Wel veel Auhagen platen, maar niet die ik zocht. In de winkel kosten ze ? 2,- op Marktplaats ? 1,40 en een Duitser in Houten verkocht ze voor ? 2,50 per stuk... heet ik gekke Helmut ofzo? Ik haal ze wel van Marktplaats.

? Raamkozijnen en deuren
Vergeten naar te kijken. Als ik naar Albert Heijn ga vergeet ik ook altijd de helft.

? Styreenplaten van verschillende diktes

Geen verschillende diktes maar w?l tegeltjesplaat voor de lambrisering in mijn stationshal en ruitjesplaat; de tegenhanger van traanplaat. Altijd handig.

? Oud model autobussen
Wel mooi maar te duur.

? Een H0 Faller CarSystem startset "bus" (voor weinig)
Staat altijd leuk op een boodschappenlijst. Ik had er ook een olifant op kunnen zetten.

? Spul voor de inrichting van interieurs voor huizen, winkels en openbare gelegenheden.
Waren er wel, maar voor de normale winkelprijzen. Is ook een beetje een principekwestie. Een winkelier heeft overheadkosten zoals winkelhuur, een blond winkelmeisje en weet ik veel wat nog meer. Dat ik dan wat meer betaal lijkt me logisch, maar ik ga geen retailprijzen betalen voor iemand met een aanhanger die het spul vanuit een bananendoos verkoopt.

? Een beweegbare spoorbrug
Niet gezien... ik maak er zelf wel een.

? Nederlandse vleugelseinen (armseinen mag ook)
Niet gezien.

? Hollandse huizen
Holland Scale heeft leuke huizen... ?n op schaal. Ze waren ook in Houten, maar ook weer tegen de normale winkelprijzen.

? Lijm
Heb ik nog.

Wat stond er niet op mijn lijstje:


Ik ben gaandeweg al mijn materieel aan het voorzien van Profi Koppelingen.


Tegeltjesplaat met stoepranden daar kun je er nooit genoeg van hebben. Als je ziet op de tegenwoordige modelbanen hoe weinig oog men heeft voor een behoorlijk trottoir... het is ronduit schandalig. Het tegeltjesplaat ga ik trouwens niet op straat gebruiken, want in Nederland liggen stoeptegels in halfsteensverband. Maar op een terras of in een keuken kan het best.


Een leuke wagon gekocht van een man met een synthetische pruik. Het verkocht 'm voor vier euro omdat-ie er mee wilde stoppen. Dat zei die de vorige keer ook in Mariaparochie. Er zitten geen buffers op... maar dat herstel ik wel voor die rotcenten.


N?g een wagon... het is wel een M?rkl?n (dat zag ik later pas) dus er moeten andere wielen onder en een andere koppeling. Met de overblijvende onderdelen kan ik vast wel iemand blij maken.


Eigenlijk ben ik dus nu ook een M?rkl?n-rijder, maar dan op twee rails. Het moet niet gekker worden in de wereld.


Haus am Kornmarkt... een echt Nederlands huis.

Het benzinegeld heb ik er niet echt uitgehaald... maar we hebben het wel vreselijk leuk gehad.




Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re:Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2013, 20:06:22 »
Je hebt toch een paar mooie aankopen gedaan  ;)
En och het bezinegeld er niet uit is toch geen ramp.
Je bent er een dagje uit geweest, hebt nog een maar trein idioten in het echt ontmoet dus dat maakt een hele dag al goed toch???  ;) ;)
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2013, 20:09:57 »
Dat bedoel ik... het was 't waard.
Volgende keer doen we een bbq..  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re:Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #3 Gepost op: 9 maart 2013, 20:13:05 »
Whahaha de bbq mee in de kofferbak en op de parkeerplaats maar uitpakken dan  :P :P
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #4 Gepost op: 9 maart 2013, 20:17:14 »
Nee, dat doen we ergens bij iemand in de buurt van Rotterdam of Den Haag. Nemen we allemaal wat hompen vlees mee en huppetee!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #5 Gepost op: 9 maart 2013, 21:21:34 »
Al met al toch leuke aankopen gedaan Wim. Daar ga je vast weer wat moois van bakken. Ennuh ....... ik heb wel een Mercedes bus gezien van FCS gebruikt voor 55 euro. Niet spotgoedkoop maar toch.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #6 Gepost op: 9 maart 2013, 21:29:18 »
Mijn volgende stap wordt een beginset van Faller... binnenkort ben ik jarig  :P Als ik zo'n bus heb dan wil ik er ook gelijk mee kunnen rijden  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #7 Gepost op: 9 maart 2013, 21:47:14 »
Als ik zo'n bus heb dan wil ik er ook gelijk mee kunnen rijden  :)
Moet je natuurlijk wel een rijbewijs D-E hebben!  :P  :P

Mooie aanwinsten Wim!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #8 Gepost op: 9 maart 2013, 22:18:58 »
Haus am Kornmarkt... een echt Nederlands huis.
Voor een echt Nederlands huis, heeft het wel een erg Duitse naam.

Whahaha de bbq mee in de kofferbak en op de parkeerplaats maar uitpakken dan  :P :P
Nee, dat doen we ergens bij iemand in de buurt van Rotterdam of Den Haag. Nemen we allemaal wat hompen vlees mee en huppetee!

Misschien wel een leuk idee. `De modelspoorH0.nl ontmoetingsdag? Kan je de gezichten eens zien van de personen achter de plaatjes en de verhalen op dit forum. En daarbij ben ik altijd in voor een BBQ!

Groeten G?J

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #9 Gepost op: 9 maart 2013, 23:34:07 »
Citaat van: Johan
Moet je natuurlijk wel een rijbewijs D-E hebben!  :P  :P
Nou Johan, op de achterkant van mijn rijbewijs heb ik bijna het hele rijtje vol en mag dus in bijna alles rijden  :)  behalve niet op een motor  :(

Citaat van: G?J?
Voor een echt Nederlands huis, heeft het wel een erg Duitse naam.
Dat bedoelde ik. Als ik die rare golfgeveltjes verander in klok- of trapgeveltjes dan lijkt het misschien nog Nederlands  ;)

Citaat van: G?J?
Misschien wel een leuk idee. `De modelspoorH0.nl ontmoetingsdag? Kan je de gezichten eens zien van de personen achter de plaatjes en de verhalen op dit forum. En daarbij ben ik altijd in voor een BBQ!
Vind ik ook!  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #10 Gepost op: 11 juni 2013, 16:54:48 »
Vandaag weer een superervaring met Marktplaats: eergisteren geld overgemaakt, vandaag al in huis:


Drie originele Egger Bahn wagons. Smalspoor op H0e. Zijn het geen snoepjes? Hier en daar de balconhekjes vervangen en rijden met die hap.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #11 Gepost op: 11 juni 2013, 17:10:30 »
Zeker hele leuke wagonnetjes voor achter een stoomertje.
Zo zie je maar weer, dat er ook heel erg veel goede verkopers zijn op marktplaats.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #12 Gepost op: 11 juni 2013, 19:05:28 »
Verdraaid leuke aankoop Wim. Daar kan je mee voor de dag komen. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re:Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #13 Gepost op: 11 juni 2013, 19:14:17 »
Wat een superleuke wagons.
Daar kan je wel wat moois van maken.
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #14 Gepost op: 11 juni 2013, 19:35:07 »
Dank. Alleen even een paar balconhekjes maken.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #15 Gepost op: 12 juni 2013, 00:21:19 »
Leuke wagonnetjes, komt er ook verlichting in.
Mooie gele led's of warm wit.
Ben wel benieuwd wat er voor gaat komen, zal toch wel een stomertje zijn, de Anna ??
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #16 Gepost op: 12 juni 2013, 09:33:07 »
Er zit volgens mij geen interieur in en verlichting met van die kleine N-spoorwieltjes is wat lastig.


Anna is voor normaalspoor.


Dus dan wordt het dit eigen bouwwerk.


Of deze van Roco.


Of dit snoepje van Egger Bahn.
Ik heb ook nog een stoomlocje in N-spoor liggen, waar ik dezelfde transformatie mee wil uithalen, zoals Pierre dat heeft gedaan met zijn half doorgesneden Betsy-loc met, TT-stoomketel en een N-onderstel. Nou het onderstel heb ik dus al.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #17 Gepost op: 12 juni 2013, 11:07:21 »
Zet er anders van die namaak theelichtledjes in, die knipperen ook nog een beetje, 3 volt batterij zit er bij, schakelaartje ook daar kan jij heus wel wat van maken en een interieur is zo gepiept.
Gewoon wat bankjes en klaar is  Wim.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #18 Gepost op: 12 juni 2013, 12:20:15 »
Die theelichtjes kon wel eens een idee zijn. Volgens mij kan ik dan zelfs via ??n rail contact laten maken, zodat er niet eens een schakelaartje in hoeft. De ramen zijn -zeg maar- wat beslagen, dus voor de sfeer kan het al heel leuk uitpakken.
Dank voor je stimulans maar ik zet het t?ch nog niet bovenaan mijn prioriteitenlijst. Dit wordt meer een tussendoor projectje.
Want voorlopig heb ik nog staan:
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #19 Gepost op: 17 juli 2013, 23:26:17 »
Een koopgek in Engeland
Engelsen zijn in veel opzichten anders dan bijvoorbeeld de Nederlanders. In het Verenigd Koninkrijk drinken ze thee met melk, de diesel is hier duurder dan benzine, ze hebben betere stekkers dan de onze, dat ze links rijden omdat je -als je rechts bent- beter kunt uithalen met een zwaard, dat wisten we al en ze hebben veel meer geduld dan de Nederlanders. Al met al vind ik het een prettig volkje.
Engelsen hebben ook een wat andere cultuur als het om modelspoor gaat; ze werken meestal in schaal N of in 00. Dubbel nul is iets groter en als het om bebouwing gaat vind ik het een meer plezierige schaal om in te werken, omdat ik de huizen in H0 vaak aan de kleine kant vind.
In Kidlington, een plaatsje net boven Oxford zit Howes Models Ltd. Het is een webshop maar ook een winkel (of andersom) en ze verkopen erg veel aan plaatmateriaal, profielen, bouwdozen, locdecoders, tweedehands en nieuwe treinen. Kibri en Fleischmann vind je er niet, maar wel Hornby, Peko en Dapol (het vroegere Airfix)... voor mij was deze shop een soort Houten-ervaring, alleen dan zonder drie uur gesnuffel en gegraai in bakken en gesjok langs kraampjes. Hier hing alles dat ik wilde hebben gewoon in blisterverpakkingen aan de muur.

Enfin, genoeg geleuter:

 
Links: een signaalbrug; net zo'n bouwwerk dat Pierre zelf heeft gemaakt... alleen zit deze in een zakje in is natuurlijk veel minder mooi.
Rechts: een vleeswagon. Ik weet niet waarom, maar ik heb altijd al een vleeswagon willen hebben. Dit is een korte uitvoering en gaat als de brandweer door korte bochten.

 
Links: een snoepje van een broeikas en erg mooi gedetailleerd. De twee lagere kassen worden daklichten. Want de kunst is natuurlijk om iets ergens voor te gebruiken waarvoor het niet bedoeld is.
Rechts: een portaalkraan. Zo'n op rails rijdend roestig monster hoort op elke modelbaan thuis.

 
Links: een Brake Van... daar word je toch gelukkig Van?
Rechts: een ding dat schept en graaft... do I need to say more?


Een tweedehands kraan op een wagon. Ik k
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #20 Gepost op: 18 juli 2013, 01:15:53 »
Ik loop toch wel een beetje te kwijlen bij al dat moois Wim. Volgens mij ben je voor een jaar onder de pannen als je straks weer thuis bent. Alle andere projecten gaan in de koelkast. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #21 Gepost op: 18 juli 2013, 10:27:00 »
Prachtig spul Wim, straks gaat Rick je nog een boodschappen lijstje doorgeven gheghe.  Hij zei al het Engelse spul is veel mooier.
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #22 Gepost op: 18 juli 2013, 10:42:59 »
Volgens mij ben je voor een jaar onder de pannen als je straks weer thuis bent. Alle andere projecten gaan in de koelkast. ;D
Een aantal van mijn aanwinsten is eigenlijk voorraad: muurplaat, traanplaat en dat soort dingen heb ik graag op de greep, ergens in een la. Een andere impuls in mij is "hebben", "wil ik hebben" en heb ik nooit eerder gezien maar ineens: "ik m
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #23 Gepost op: 18 juli 2013, 10:47:07 »
Een aantal van mijn aanwinsten is eigenlijk voorraad: muurplaat, traanplaat en dat soort dingen heb ik graag op de greep, ergens in een la. Een andere impuls in mij is "hebben", "wil ik hebben" en heb ik nooit eerder gezien maar ineens: "ik m
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #24 Gepost op: 18 juli 2013, 11:40:51 »
Was ik nog even vergeten. Toen ik gisteren terugging naar de shop, had ik ineens deze ook bij mijn aankopen zitten:


Het is een locloods en niet zo heel bijzonder, maar er zit boven de twee openslaande deuren een leuke ventilator en hij is niet z
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)