Auteur Topic: Nieuwe aanwinst(en) Wim  (gelezen 125989 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #525 Gepost op: 13 november 2017, 21:26:54 »
Leuke huizen.
Bij het zien ervan, met dit koude weer, krijg ik opeens weer zin in schaatsen op een gracht.  ;)

Of een goed glas bier in een café langs de kade...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #526 Gepost op: 13 november 2017, 21:42:26 »
Schaatsen?  :(
Een goed glas bier?  :)
...of afwachten wanneer de postbode langskomt en met dat koude weer op zolder de radiator op 4, luisteren naar Willemijn Veenhoven op Radio 1 en lekker fröbelen!  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #527 Gepost op: 13 november 2017, 21:50:33 »
Tja, daar zit wat in, zolder/verwarming...
Maar Radio 1? Ik luister normaal 3FM, maar moet eerlijk bekennen dat ik die zender achter vind gaan.
Wellicht toch eens een uitstapje doen naar Radio 1.

Eerst maar eens kijken of we weer wat tijd vrij gemaakt krijgen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #528 Gepost op: 16 november 2017, 16:58:34 »
Sinterklaas
Vandaag heb ik m'n Markplaats-spullen binnen in een grote, zware verhuisdoos. Een kleine greep uit de spullen en ik laat de foto's even voor zich spreken.





 














Gelijk maar even naar de Action geweest om plastic bakken te halen om het spul uit te sorteren.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #529 Gepost op: 16 november 2017, 17:12:05 »
Jij zit de koude winterdagen/avonden helemaal gebeiteld Wim. Dit is een super pretpakket man. Ik heb toch wel spijt dat ik er niet op heb geboden. Heel veel bouwplezier. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #530 Gepost op: 16 november 2017, 19:12:40 »
Dankjewel @Pierre.
Dat jij hier niet op hebt geboden, daar heb ik écht helemaal geen spijt van.  :P

Ik ben nu alles een beetje aan het inventariseren en aan het uitsorteren.
Mijn eerste indruk is dat de vorige eigenaar niet zoveel had met bouwpakketjes plakken. Hij heeft alles uit bouwpakketten gehaald en gesorteerd op muren, gevels, ramen, deuren en gevelornamenten. Een echte kitbasher. Als ik de onderdelen weer een beetje bij elkaar voeg dan kom ik op minsten drie complete pakhuizen een behoorlijk aantal stadshuizen.
Verder is die vijfvoudige locloods een prachtig ding, maar voor mij veel te groot. Er zijn twee dozen met stations bij. Zo'n zelfde station heb ik nog staan bij de lopende projecten. Er zit ook nog een N-huis bij, misschien dat @Hookies daar wat leuks mee kan.
En verder nog een viertal messing lichtmasten, een messing wisselbediening, railschoentjes, een NS armsein, een stellage me steigers en een al inelkaar geplakt seinhuis.
En nee... mijn handen jeuken nog niet. Ik ben nog met een station bezig.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #531 Gepost op: 16 november 2017, 19:35:38 »
Weer prachtig spul Wim, ik ga ook even op markplaats  neuzen.
Eh nee ik kom niet in je vaar water Wim, ik heb net wel weer weerstandjes in China besteld

  Groet Cor

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #532 Gepost op: 16 november 2017, 19:41:39 »
Je mag gerust in mijn vaarwater zitten. Marktplaats is niet van mij alleen.
Voorlopig heb ik even genoeg prüttel.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #533 Gepost op: 16 november 2017, 19:52:29 »
Een N-huis in je verzameling. Ik ben benieuwd welk huis. Heb je daar een foto van?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #534 Gepost op: 16 november 2017, 20:56:08 »
Je hebt een pb Wim ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #535 Gepost op: 16 november 2017, 21:37:09 »
Een N-huis in je verzameling. Ik ben benieuwd welk huis. Heb je daar een foto van?
Há ben jij er ook weer?  :)
Voor zover ik weet ben je de enig N-spoorder:


Ik weet niet of je wel plek hebt?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #536 Gepost op: 16 november 2017, 21:51:33 »
Misschien kan ik hem nog wel ergens in een hoekje van mijn stad kwijt. Het ziet er niet als een breed huis uit. Ben we geïnteresseerd hoor.

En ja, ik ben er nog steeds hoor. Heb alleen vanaf juni heel veel werk gehad en dat loopt nog door tot 5 december. Dan is er nog sport (tennis en nu weer basketbal), dus je begrijpt dat er weinig modelsporen bij is. Maar na 5 december ga ik het weer wat fanatieker oppakken. Maar goed, dat heb ik al vaker gezegd en dan is er opeens weer een nieuwe klus. Voordeel is dat de modelspoorbaan niet wegloopt.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #537 Gepost op: 16 november 2017, 22:02:22 »
@Hookies je hebt een PB-tje.
Dat ruimt weer mooi op.  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #538 Gepost op: 27 november 2017, 14:08:21 »
Trouwens, gisteren bij Pierre nog even wat moois gescoord!


▲ Arcadebogen met winkelpuien. Een beetje een Engelse stijl met Duitse opschriften. Pierre had er geen plek meer voor.


▲ Voor bij mijn kademuur had ik al bogen op maat gemaakt. Uit dezelfde serie komen arcadebogen links en rechts naast het station. Dat zijn wel erg veel dezelfde arcadebogen en ik moet oppassen dat het niet teveel van hetzelfde wordt... net als bij die opschriften.  ::)


▲ Dus ben ik even wat wezen passen om te kijke hoe of het staat... inderdaad, ze zijn te hoog.


▲ En er is nog een ander dingetje: ik ben langzamerhand een erge zeikerd aan het worden als het om schaalverhoudingen gaat: de winkelpuien kloppen wèl, maar de bakstenen zijn lijken wel Spoor N. Als ik hier dus wat mee ga doen dan moet ik bogen vervangen voor een versie met de goede maat bakstenen. Een leuk project, maar nu nog even niet.
Bedankt Pierre, het zijn mooie bogen en ik ben er erg blij mee.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #539 Gepost op: 30 november 2017, 14:54:04 »
Letters
Vandaag even bij de HEMA langsgelopen:


▲ En daar hebben ze letters die je op een bij te kopen mededelingenbord kunt prikken. Qua formaat zijn aan de royale kant, maar ik denk dat ze misschien wel zijn te gebruiken op de bioscoop van @Pierre.


▲ Die HEMA-letters zijn even hoog als de letters hierboven, alleen zijn ze wat minder smal.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #540 Gepost op: 15 februari 2018, 16:21:58 »
Nieuwe aanwinst
Wat voor de een overbodige onderdelen zijn is voor de ander bruikbaar spul met mogelijkheden.En vandaag kwam de meneer van de Post een vetgevulde envelop brengen!  8)


▲ In het draadje van Tom zag ik de mogelijkheden al en vandaar dat ik gretig reageerde.
De mogelijkheden:
• Die grote spaakwielen zijn dezelfde wielen van de mijnschacht.
• Dat zeskantige huisje is waarschijnlijk bedoeld als behuizing voor een hijskraan, maar als kiosk zie ik ook wel mogelijkheden.


▲ Al een tijd heb ik het plan om een dergelijke stoommachine in elkaar te fröbelen. @Gert-Jan heeft het ook gedaan en gebruikte het rad van een watermolen, maar met deze spaakwielen gaat het ook vast lukken.
Enfin, ik ben er blij mee.
Bedankt @iTom!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #541 Gepost op: 15 februari 2018, 17:19:08 »
@Wim Corduwener  we zien de resultaten wel t.z.t. verschijnen, mooie uitdaging i.i.g. Motortje drin en draaien met dat stoomgemaal.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #542 Gepost op: 15 februari 2018, 20:17:20 »
Zo Wim ... jij hebt weer een mooi beetje interessante meuk opgestuurd gekregen van Tom  ;D We zien graag wat je er van gaat bakken man. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #543 Gepost op: 15 februari 2018, 20:20:07 »
Ik ben zeer benieuwd naar de creaties.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #544 Gepost op: 15 februari 2018, 20:36:40 »
Eh... jullie moeten alleen nog wel even geduld hebben. Die stoommachine komt waarschijnlijk op de plek waar mijn steenkolenmijn komt. Als een soort generator voor de ophaalinrichting van mijn liftschachten. Misschien doe ik het als een tussendoorprojectje, maar voorlopig ben ik nog druk met mijn stationsomgeving.


En voordat ik daar aan kan beginnen ben ik ook nog bezig met het reorganiseren van mijn zolder. Ik heb wel alvast een groter werkblad gemaakt.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #545 Gepost op: 15 februari 2018, 20:38:30 »
Is dat een werkblad, zie geen werk.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #546 Gepost op: 15 februari 2018, 21:27:58 »
Nee Tom, er ligt pas werk als ik de zaken weer wat op orde heb. En dan ga ik weer helemaal los!  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #547 Gepost op: 2 april 2018, 12:06:38 »
Domotica
Domotica (ook wel huisautomatisering of smart homes genoemd) is het toepassen van elektronica en huisnetwerken ten behoeve van de automatisering van processen in en om de woning. Het woord "domotica" is een samentrekking van domus (huis in het Latijn) en het achtervoegsel -tica dat lijkt te duiden op 'toegepaste wetenschap'. Men komt het achtervoegsel ook tegen in de hedendaagse begrippen informatica, telematica en robotica.
Bron: Wikipedia
Ooit is het begonnen met van die schakelklokken om er voor te zorgen dat het huis bewoond leek als je niet thuis was. Lang geleden de allereerste versie van het klikaanklikuit-systeem gekocht en dan hoefde je niet alle schemerlampen langs om schakelaartjes aan te zetten. Maar die eerste versie was niet perfect, want als iemand langsliep met een mobieltje dan gingen alle lampen aan of uit. Niet handig!
De Nest-thermostaat was alweer een volgende stap naar verbetering want dan kun je op weg naar huis, met een app-je de verwarming vast aanzetten. Handig!
Alweer een hele tijd geleden de laatste generatie klikaanklik uit geïnstalleerd; met één wandschakelaar kun je alle lampen aandoen. Ook handig!
Oh ja en dan heb ik ook nog de Hue van Philips. Een vreselijk duur systeem en via een app kun je de lampen boven de eettafel aanzetten en dimmen... maar dan moet wèl de lichtschakelaar van de lampen op aan staan.
Op afstand je huis verlichten leek nogal lastig en de afstandbediening van de ledstrip boven de schouw in de keuken (Action) en de Ikea-ledverlichting laat ik maar even buiten beschouwing.

In mijn zoektocht naar één systeem dat meerdere systemen kan aansturen kwam ik op een Octopus Control Station ICS-2000. En die heb ik als nieuwe aanwinst voor mijn verjaardag gekregen.  8)


Dit dingetje wordt via een UTP-kabeltje op je router aangesloten en dan kun je de schakelaar klonen waarmee je in het dagelijks gebruik de lampen aandoet. Ik hoef dus niet elke aansluiting apart te configureren.
Installeren van apparaten gaat bij mij meestal mis, maar dit werkte in één keer! Daarnaast kun je via op dit ding vrij gemakkelijk meerdere apparaten aansturen. Mijn volgende stap worden de gordijnen die ik via dit doosje automatisch kan openen en sluiten.
Tot zover mijn (niet hobby-relateerde) aanwinst.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #548 Gepost op: 2 april 2018, 20:54:15 »
Dat is echt een leuk systeem.
We hebben de voorganger de ICS1000 inderdaad van klik aan klik uit.
Lampen gaan mbv de iPhone aan en uit en waar mogelijk gedimd.
Dit wordt bepaald door het type ontvanger.
Er is van alles te koop.
De rolluiken zijn ook bedienbaar gemaakt.
De gordijnen zijn met dezelfde schakelaar als de rolluiken aangesloten.
De aandrijving heb ik zelf gemonteerd op bestaande rolgordijnen.
(Die wou mijn vrouw graag behouden, anders waren er wel nieuwe compleet gekocht)

Het systeem werkt ideaal, alleen als de stroom uitvalt kunnen de rolluiken en gordijnen niet worden bewogen. Ook als het WiFi/3G uitvalt kunne het ook vergeten.
Zelf heb ik wel eens last van problemen met de internet verbinding vanuit Ziggo.
De gouden regel is dan NIET de router direct eruit halen, maar eerst de lampen en gordijnen enz op de juiste positie instellen.
Zodra de ics1000 zijn internet kwijt is maar wel nog WiFi heeft, kun je nog alles bedienen.
MAAR als hij ook de WiFi kwijt is (en dat is zodra de router zijn verbinding heeft verbroken) gaat hij eerst contact zoeken met Klik aan Klik uit en daar gaat dan niet als Ziggo plat ligt.
Daarmee blijft de ics1000 hangen in die modus en kun je er niets mee.
Wellicht dat de ICS2000 hier geen last van heeft, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Gelukkig komt dit maar zeer zelden voor en zijn we inmiddels wat wijst geworden.
Ondanks dit alles zijn wij er zeer bij mee.

Voor de hond de lampen aanmaken en gordijnen sluiten als het toch wat later wordt.
Aansluitend hebben we ook de thermostaat van Nest aangeschaft. Ook die is erg handig.
Schakelt zichzelf in slaapstand als er niemand thuis is en als je naar huis rijd even de kachel aanzetten.
Kom je thuis in een aangenaam warm huis.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #549 Gepost op: 2 april 2018, 23:50:57 »
Nou Mark, bedankt voor je zinvolle adviezen.
Mijn volgende stap zijn de gordijnen. Het is wel leuk dat ik -waar ook ter wereld- de woonkamer kan verlichten, maar als de gordijnen de hele avond en nacht openblijven dan geeft dat natuurlijk niet écht een bewoonde indruk.
Heb je qua automatische gordijnen nog adviezen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)