Auteur Topic: Nieuwe aanwinst(en) Wim  (gelezen 126153 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #450 Gepost op: 4 november 2016, 23:26:25 »
Oké, oké.
Ik ben een bofkont, maar ik vind het wel erg netjes van Holland Scale dat ze dit (gratis en voor niks) toesturen. En dat is mooi, want dan kan ik binnenkort weer eens met dat station verdergaan.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #451 Gepost op: 10 november 2016, 12:21:56 »
Gisteren op Marktplaats € 10,00 geboden op een paar dozen treinrommel en vanmorgen het spul even in Hengelo opgehaald. De kinderen wilde er niks meer mee... ik wèl.


Die plastic bergen gaan straks in de container. Verder zit er gigantisch veel bruikbaars bij: een doos barstensvol met uitelkaar gehaalde huisjes en losse onderdelen, links een Waterstaatsstation van Holland Scale dat helemaal uitelkaar hangt, een partij huisjes, brugdelen, een berg trafo’s, een partij rails van Piko, een vastgeroeste loc van Piko, wagons, een berg bomen (die had ik nog niet) en nog heel veel meer dat ik moet uitzoeken.
Tsja, ik heb weer een berg zooi en een berg werk. Mijn dag kan niet meer stuk! 8)

Aanvulling:
Die Piko-rails gaan ook in de ton. Het zijn van die rails met holle spoorstaven en die gaan we dus niet gebruiken.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #452 Gepost op: 10 november 2016, 16:54:25 »
Gefeliciteerd Wim ... daar zit zo even te zien zeker heeeeel veel bruikbaar spul tussen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #453 Gepost op: 10 november 2016, 17:23:54 »
Lekker voor de lange winteravonden bij de kachel en wanneer de wind om je huis giert.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #454 Gepost op: 10 november 2016, 17:29:46 »
Dankjewel @Pierre,
Ik heb vanmiddag even het kaf van het koren gescheiden, zo liggen de Piko-rails in de vuilnisbak, samen met drie Piko-trafo’s en de plastic bergen in de plastic-container.
Voor de rest is de vette winst onder andere dat Waterstaatstation. Betekent dat ik in dezelfde stijl van mijn eigen station een goederenloods kan bijbouwen. Verder een berg raamkozijnen en deuren die ik zó uit de geveltjes kon klikken, dakpanplaten, twee koeien, het interieur van een winkel en een mooie winkelpui. Een goedkoop stammetje Piko-rijtuigen zonder glas in de ramen en verder een bak vol bruikbaar sloopspul.
Ach, soms zit het mee.

Lekker voor de lange winteravonden bij de kachel en wanneer de wind om je huis giert.
Absoluut!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #455 Gepost op: 10 november 2016, 18:29:14 »
Prachtig zo'n doos en ook nog vlak bij, wat wil je nog meer. 

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #456 Gepost op: 10 november 2016, 18:41:16 »
Prima score, ik ben benieuwd waar we het een en  ander in gaan terug zien.  ;)

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #457 Gepost op: 10 november 2016, 18:44:53 »
Mooie aanwinst Wim! Daar zitten mooie dingen tussen :)!

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #458 Gepost op: 10 november 2016, 19:13:15 »
Prachtig zo'n doos en ook nog vlak bij, wat wil je nog meer.
Het blijkt dat mensen in m’n eigen regio er wel bevattelijk voor zijn om niet al dat spul te hoeven inpakken en te versturen. Meestal kun je de prijs daarmee aardig omlaag drukken. Tsja, ik blijf toch een Mokumer.  ::)

Prima score, ik ben benieuwd waar we het een en  ander in gaan terug zien.  ;)
Dat ga je zeker Mark. Het slecht in elkaar gezette Waterstaatstation was niet eens te zien op de foto op Marktplaats en datis dus echt een meevaller.  Het heeft me wel weer een boost gegeven om daar weer eens mee aan de gang te gaan. Maar daarover later meer.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #459 Gepost op: 10 november 2016, 19:18:29 »
zo liggen de Piko-rails in de vuilnisbak, samen met drie Piko-trafo’s en de plastic bergen in de plastic-container. 

Als je de tarfo uit het huis haalt zijn ze toch nog te gebruiken als b.v. verlichting trafo of voor de wissels of zo. Een extra trafo is nooit weg al is hij nog zo klein.

Ik heb ooit wel eens een stammetje van die Piko wagonnetjes gepimpt en voorzien van glas en dat kan er best leuk uit zien. Ze rijden in ieder geval prima.

Ach, soms zit het mee.

Zeker weten met ook nog een station voor onderdelen ... top hoor. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #460 Gepost op: 10 november 2016, 20:35:33 »
Als je de tarfo uit het huis haalt zijn ze toch nog te gebruiken als b.v. verlichting trafo of voor de wissels of zo. Een extra trafo is nooit weg al is hij nog zo klein.
Nou, ik weet niet wat ze er mee hebben gedaan, maar volgens mij is het vocht er in geslagen. En ik heb nog zat van die groene Lima-trafo’s. Maar als je geïnteresseerd bent, dan vis ik ze er weer uit en dan stuur ik ze op...

Citaat
Ik heb ooit wel eens een stammetje van die Piko wagonnetjes gepimpt en voorzien van glas en dat kan er best leuk uit zien. Ze rijden in ieder geval prima.
Hebben? Ik gooi ze zo op de post.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #461 Gepost op: 10 november 2016, 21:24:52 »
Nee hoor Wim. Ik heb zelf genoeg trafo's en maar niet te spreken over een grote la opknap of sloopwagons. Misschien kan je er een ander gelukkig mee maken. ;D Ik zou in ieder geval de wieltjes en de koppelingen er afhalen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #462 Gepost op: 10 november 2016, 22:39:16 »
Wim,

als je het weggooid dan wil ik het wel hebben voor de jongens.Die hebben hier ook oude piko meuk en is leuke aanvulling
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #463 Gepost op: 11 november 2016, 13:47:05 »
Kijk ... dat bedoel ik nou. Je kan er altijd iemand gelukkig mee maken ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 507
  • Thanked: 9 times
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #464 Gepost op: 11 november 2016, 17:29:45 »
Is weer een leuke opsteker
Ik zie die koopjes nooit eens langs komen

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #465 Gepost op: 24 november 2016, 22:55:07 »
Wim,
als je het weggooid dan wil ik het wel hebben voor de jongens.Die hebben hier ook oude piko meuk en is leuke aanvulling
@Rick ik heb even over je heen gelezen. Als ik iets weggooi dan is het écht rotzooi. Maar ik zal eens kijken wat ik voor je apart kan houden.

Ik zie die koopjes nooit eens langs komen
Die koopjes komen ook niet langs; daar moet je gericht naar zoeken. Zoals deze die vandaag werd bezorgd:
Faller 130992 Noordduits stadshuis Hansestraße 36.


Dat Noordduitse effect dat weet ik wel weg te werken en dan wordt het gewoon een Nederlandse gevel. De verhoudingen van die klokgevel vind ik trouwens ook niet helemaal kloppen...


...ik denk dat het meer zoiets moet worden.


Bakstenen muren van Auhagen: heel bruikbaar.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #466 Gepost op: 25 november 2016, 10:54:56 »
Leuk spul weer Wim ... vooral de hekwerkjes spreken me wel aan. Goed gevonden dus. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #467 Gepost op: 27 december 2016, 11:32:59 »
Ja @Pierre, vroeger was het niet veel omdat Auhagen de schalen H0 en TT nog wel eens door elkaar haalde. Maar voor de echte zelfbouwer heeft Auhagen de laatste jaren hele bruikbare spullen.

Komt gisteravond de zoon van mijn vrouw met een paar dozen met spul uit de een of andere vochtige kelder:


Een tafel vol met minstens vijftig jaar oude meuk. Vandaag maar eens rustig uitsorteren.


Rails, veel met holle railstaven en bielzen van karton.


Een antieke treintrafo van Fleischmann, ik schat zeker zestig jaar oud.
Ik ben er maar druk mee.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #468 Gepost op: 27 december 2016, 15:22:03 »
Hè bah Wim ... wat moet je daar nou toch weer mee ... met die ouwe meuk. :o ;D

Gekheid hoor Wim. ;D  'Tis inderdaad redelijk gedateerd spul maar er is altijd iets van te gebruiken. Heel veel hekjes,raampjes en volgens mij zelfs nog twee poetswagonnetjes en een Fleischmann stoomlocje noem maar op. Je moet het alleen even sorteren. Ik zie in de doos zelfs nog Fleischmann rails met een kartonnen onderkant. Dat is echt oud! Echt een schuurvondst dus deze spullen ;D Bij mij mogen ze elke dag zo'n doos komen brengen. Veel plezier er mee. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #469 Gepost op: 27 december 2016, 16:27:43 »
Gekheid hoor Wim. ;D
Met deze zin haal je je eigen grap weer onderuit.  ::)


Dit is zo’n beetje het meest bruikbare: een boogbrug, een wat Amerikaans ogend station van Quick/Pola (opknappen en verkopen?), een locloods zonder deuren (ga ik niet gebruiken), een oliedepôt (met bruikbare olievaten), een zand- of kolenopslag (bruikbaar), een Esso tankstation (ziet er uit alsof het zó uit de serie Walking Dead komt, maar de benzinepompen zijn bruikbaar), een kiepwagon met los c.q. kantelinstallatie (die heb ik in het echt nog nooit zien rondrijden, maar ik heb van Pierre nog een paar van die wagons voor op m’n 1:48-diorama), een dieseltank met pomp, drie wagons waarvan één reinigingswagon, een waterrad (altijd handig), een buitentoilet en een schuurtje.
Verder een berg hekjes, kassen, prulletjes, stoeltjes, bankjes en bomen.
De locomotief is denk ik wel rijdend te krijgen, maar het zal nooit een pronkstuk worden, de blikken wagons gaan het ook niet worden en de rails gaan lekker bij het vuilnis.
Ach, het houdt me mooi van de straat.

Vandaag wèl een onverwachte verrassing bij de post:


Decals van K.Visser’s Autodiensten. Die kunnen op een gele auto of als belettering op een gevel.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #470 Gepost op: 27 december 2016, 18:04:17 »
Zo, je hebt ook altijd mazzel. Waar vind je die spullen?

Offline nico

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 207
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #471 Gepost op: 27 december 2016, 19:12:58 »
Volgens mij zijn de decals van Visser, afkomstig van MCH Hilversum, ik had ze namelijk al langs zien komen. Hij (Jan) heeft regelmatig van dit soort leuke aanbiedingen.
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #472 Gepost op: 27 december 2016, 19:34:07 »
Beste Nico,
Dat klopt als een bus. Jan Banier heeft ze opgestuurd. Betekent wel dat ik ergens nog een plek moet vinden voor een pand met garage.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #473 Gepost op: 27 december 2016, 19:49:29 »
Tja zo'n doos is altijd een verrassing.
Bekijk het als een kerstpakket.
Sommige dingen vind je lekker/leuk en andere niet.
Rotzooi in de prullebak en de rest in opslag en (later) gebruiken.

Maar ik zou die trafo niet meer aandurven hoor.  ;)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #474 Gepost op: 27 december 2016, 20:01:20 »
Die trafo komt uit een tijd ver voor de introductie van de T65, toen er nog draadomroep was, stadsgas, de tijd van loonzakjes, dat de huur nog wekelijks werd opgehaald, je nog perronkaartjes kon kopen en politieauto’s nog zwart waren.
Nee, dat ding gaat in de vuilnisbak.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)