Auteur Topic: Nieuwe aanwinst(en) Wim  (gelezen 125934 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #500 Gepost op: 13 juli 2017, 23:13:57 »
Mijn handtas camera maakt al beelden van 5 keer een computerscherm. Blijkbaar nóg niet voldoende voor sommigen...  :P ;D
Het gaat erom wat jij voldoende vindt. Die verjaardagvisitepraatjes veeg ik als roos van m'n schouders.
Ik zit nu lekker op Texel en ben onder andere weer het een en ander aan het uitproberen.


...en panoramafoto's lenen zich daar prima voor.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #501 Gepost op: 14 juli 2017, 07:31:48 »
Heel opvallend en een mooi strand.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #502 Gepost op: 14 juli 2017, 08:47:16 »
Hey Wim, laat je het wel een beetje netjes voor als wij straks komen?  ;D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #503 Gepost op: 14 juli 2017, 11:14:29 »
Hey Wim, laat je het wel een beetje netjes voor als wij straks komen?  ;D
Ik ben juist de locaties voor je aan het verkennen.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #504 Gepost op: 15 juli 2017, 07:31:58 »
Enne... zorg dat ze je niet laveloos op straat vinden, want dat kost op Texel errug veel geld.

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #505 Gepost op: 16 juli 2017, 13:38:39 »
Citaat van: Wim Corduwener
Die verjaardagvisitepraatjes veeg ik als roos van m'n schouders


Dat zijn voor mij zeker geen verjaarsvisite praatjes. Laat men aan mij maar motiveren, hoe en waarom. Niet, omdat ik hun erop wil beoordelen of het wel of niet. Maar gewoon, om het zelf proberen te snappen...
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #506 Gepost op: 16 juli 2017, 17:18:46 »
Beetje toelichting: met verjaardagsvisitepraatjes bedoel ik eigenlijk de betweters die het altijd beter weten en zonder steekhoudende argumenten maar wat raak lullen.

Terugkomend op de aankoop van mijn HDR CX450 kan ik voorlopig zeggen dat het een tamelijk lichte camera is. En dat heeft zowel voor- als nadelen. Het voordeel is natuurlijk dat het heel wat gesjouw scheelt en dat het minder imponerend overkomt als je met zo'n dingetje staat te filmen. Nadeel is dat zo'n klein cameraatje minder stabiel is en dat je eigenlijk altijd vanaf een statief moet filmen. Ik gebruik nu een één-been-statief en dat scheelt al de helft. Een ander nadeel is dat er wel een schermpje op zit, maar geen oculair.
Verder ben ik gezien de prijs erg tevreden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #507 Gepost op: 19 juli 2017, 18:43:58 »
Citaat van: Wim Corduwener
Beetje toelichting: met verjaardagsvisitepraatjes bedoel ik eigenlijk de betweters die het altijd beter weten en zonder steekhoudende argumenten maar wat raak lullen.


Dan snap ik het beter, en kan ik het met je eens zijn.


nuf said...
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #508 Gepost op: 4 oktober 2017, 17:28:49 »
Marktplaats kun je op meerdere manieren ontdekken: het hele land afspeuren, bieden, geld overmaken plus de verzendkosten en wachten wanneer het spul wordt gebracht.
Tegenwoordig zoek ik steeds vaker op minder dan 25 km afstand. Veel verkopers verkiezen afhalers boven opstuurders en dat weegt nog wel eens mee in de prijs. Op spullen die ik in de buurt kan afhalen, bied ik dus ook lager.


Vandaag opgehaald voor een tientje. 8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #509 Gepost op: 4 oktober 2017, 17:44:54 »
Hoi Wim,
Leuk setje. Ga je die 'gewoon' in elkaar plakken of kunnen we weer om- aan- en verbouw projecten verwachten?
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #510 Gepost op: 4 oktober 2017, 20:26:14 »
Ga je die 'gewoon' in elkaar plakken of kunnen we weer om- aan- en verbouw projecten verwachten?
Nou beste Rob, daar heb ik eigenlijk nog niet goed over nagedacht. Maar er zijn best wel bouwpakketten die in (vrijwel) conform de bouwtekening in elkaarplak. Maar meestal doe ik wel wat aanpassingen.


Bij deze nieuwe aanwinst heb ik al gezien dat dit gebouw (onderdeel van FALLER 110115 - Bahnhof Mittelstadt) qua schaalverhouding al niet klopt. Dit zou een statig, groots opgezet gebouw moeten zijn maar het Preisertje aan de zijkant van het gebouw, moet behoorlijk bukken als-ie naar binnen zou willen. In zijn huidige vorm gaat dit gebouw het niet redden, maar met wat snij- en plakwerk is het wel een kanshebber voor een totaal ander pand.
En de rest? Ach, dat transformatorhuisje kan zó de baan op, die loods met garagedeuren is niks mis mee, die dieseltanks ook prima en die vakwerkloods heeft bruikbare deuren.


Zo heb ik dit setje ooit gekocht voor die bierbrouwerij (4). Dat station (1) is leuk, maar past niet in mijn scenery en dat kerkje (2) ook niet en dat vakwerkhuisje (3) al helemaal niet. Dan blijft alleen nog dat schuurtje (5) nog over. Een schrale score? Welnee; er zitten bruikbare raamkozijnen in, deuren, schoorstenen en dakplaten.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #511 Gepost op: 4 oktober 2017, 20:58:58 »
Leuk setje Wim ... voor dat geld kan het nooit tegenvallen ... toch? Veel plezier er mee man. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #512 Gepost op: 3 november 2017, 17:52:26 »
Vanmiddag zijn we even naar de kringloopwinkel geweest voor een koffiekan en dan vind ik dit ergens in een rommelbak. De kringloopmevrouw wist niet wat dit nou weer voor dingetjes waren: ”Ach, doe maar een eurootje.” Inmiddels heb ik al geleerd om dan met een is-dit-dat-nou-echt-wel-waard-blik te kijken en heb maar betaald.


Fleischmann 6922, Ontkoppelrail-schakelaar: € 14,24
Viessmann 5552 Elektronisch relais € 28,95
Fleischmann 6955 - Universeel relais € 47,00
Fleischmann 6950 - Strecken-Gleichrichter: € 12,40
Totaal: € 102,59  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 507
  • Thanked: 9 times
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #513 Gepost op: 3 november 2017, 18:00:24 »
mazzelaar
bofkont
en dan tegen zo'n lief dametje doen of je niks weet,maar wel meenemen




Ik kom dat nooit tegen  :(

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #514 Gepost op: 3 november 2017, 18:08:55 »
Soms moet je geluk hebben en krijg je wat je verdient.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #515 Gepost op: 3 november 2017, 18:51:28 »
Dat is toch wel weer heel erg leuk Wim. Bofkont ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #516 Gepost op: 3 november 2017, 21:05:27 »
Ruim 99% korting. Wie wil dat nou niet?
Maareh, heb je dat koffiekarretje nu ook?
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 507
  • Thanked: 9 times
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #517 Gepost op: 3 november 2017, 21:27:12 »
 ;D Die is tie in de opwinding vergeten

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #518 Gepost op: 4 november 2017, 09:44:02 »
Ruim 99% korting. Wie wil dat nou niet?
Maareh, heb je dat koffiekarretje nu ook?
Rob
Die koffiekan hebben we ook gescoord.
99% korting is natuurlijk niet helemaal waar. Ik zou namelijk nooit zoveel geld hebben uitgegeven voor deze handel.
Met dat universele relais 6955 van Fleischmann en die 6950 gelijkrichter kan ik trouwens wel een mooie keerlus bouwen. https://www.fleischmann.de/doc/an/2/de/BA_6955_201127.pdf
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #519 Gepost op: 4 november 2017, 10:11:13 »
Wat moeten we nou zonder kringloop of Action

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #520 Gepost op: 13 november 2017, 12:40:18 »
Een hele hoop meuk
Tijdens de herinrichting van de infrastructuur rond mijn Station 2.0 bedacht ik mij dat ik hier en daar nog wel wat vrije bouwkavels heb. Een prima excuus om Marktplaats nog eens af te struinen en hieronder een greep van mijn te verwachte zending:


Eigenlijk is het me nog nooit gebeurd dat ik huisjes zó gebruik. In vrijwel alle gevallen trek ik het spul uitelkaar en bouw het opnieuw of ik gebruik alleen de onderdelen. Het lijkt erop dat ik hier niet veel aan hoef te veranderen, want het ziet er prima uit.


Fraaie tunnelportalen. Alleen heb ik geen bergen want ik heb een Nederlandse scenery.


Een seinhuis met een bruikbare trap. Die schoorsteen ziet er prima uit en kan zó tussen mijn industrie.


Een Nederlands arm- of vleugelsein met een prima Code 75 Peco Streamilne wissel.


Een complete vijfvoudige locloods in losse onderdelen.  ::)


Twee complete exemplaren van Station Goor. Wordt niet meer door Holland Scale gemaakt.


Losse onderdelen: ornamenten, regenpijpen en goten.


Losse onderdelen: muren en gevels.


Losse onderdelen: ramen en deuren.


Kreeg ik er gratis bij: een trapgevel voor N-spoor met H0-muurankers.  ;)

Al met al denk ik dat ik met dit alles de huisjes op de eerste foto kan afbouwen en wellicht nog twee of drie meer huizen in elkaar kan fröbelen.
Ik ben er maar druk mee.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #521 Gepost op: 13 november 2017, 13:00:02 »
Nou Wim,

Dat s weer een hele stapel meu... euh... bouwmateriaal. Dat wordt weer (mee)genieten!

Al met al denk ik dat ik met dit alles de huisjes op de eerste foto kan afbouwen...

Soms is het ook fijn om even lekker snel het nodige 'in het zicht' te brengen. Doen aannemers ten slotte ook.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #522 Gepost op: 13 november 2017, 14:01:39 »
Ha ... jij hebt het dus gekocht Wim. Gefeliciteerd man. 8) Een half dorp in één keer. Ik was ook al een keer of vier langs deze advertentie gegaan maar heb toch niet geboden. Er zit erg leuk spul bij maar net even te veel wat ik niet nodig had. We gaan het meemaken wat je er allemaal weer van gaat bakken. Top. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #523 Gepost op: 13 november 2017, 15:12:58 »
Ha ... jij hebt het dus gekocht Wim...
Dat had je bijna wel kunnen raden; het spul past precies in mijn straatje.  ;)
 Het is voor mij ook meer dan ik kan gebruiken, daarom kan het best zijn dat ik het een en ander weer terug op Marktplaats zet.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #524 Gepost op: 13 november 2017, 15:17:54 »
WAUW Wim! Wat een mooie aanwinsten man!