Auteur Topic: Nieuwe aanwinst(en) Wim  (gelezen 126157 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #425 Gepost op: 26 juni 2016, 16:10:56 »
Nee dat werkt niet. Dan ga ik over haar schouders meekijken hoe of ze dat doet en dan ga ik daar weer van alles van vinden.
Zodra haar module in elkaar zit, krijgt ze een paar (uitneembare) kavels en dan mag ze die vullen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #426 Gepost op: 26 juni 2016, 16:29:58 »
Oei, dat is wel heel erg miniatuur.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #427 Gepost op: 26 juni 2016, 18:15:53 »
Oei, dat is wel heel erg miniatuur.
Je moet toch érgens je grenzen zoeken?  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #428 Gepost op: 26 juni 2016, 22:27:18 »
Het zijn de kleine details die het doen.
Top, maar wel een engelen geduld hebben!
Zelf heb ik een aangebroken doosje in een rommelbak gevonden op een beurs.
Geeft een heel leuk effect.

Succes

Raages

  • Gast
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #429 Gepost op: 27 juni 2016, 07:50:00 »
Het zijn de kleine dingen die het doen. Ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #430 Gepost op: 8 september 2016, 13:19:36 »
Als je bij Ali wat te bestellen hebt dan duurt het een tijd, maar dan heb je ook wat.
Mijn microschakelaars waren al binnen en net haal ik m’n laatste bestelling uit de bus.


Reed-contacten voor onder de Faller-bus, zodat-ie behalve rijdt ook stopt op de aangewezen plaatsen. De meeste reed-contacten zijn NO (Normally Open) en de NC-versies (Normally Closed) lijken wat lastiger te vinden en wat duurder. Ik heb nu reed-contacten met aan één kant twee pootjes, zoals @Pierre ze ook heeft gebruikt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #431 Gepost op: 8 september 2016, 19:33:01 »
Dat zijn zeer bruikbare reed-contacten Wim. Kunnen we nu binnenkort weer een mooi Faller Car System projectje verwachten? Ga je de bus afmaken?  ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #432 Gepost op: 8 september 2016, 20:19:15 »
Ik wil me zoveel mogelijk bij mijn steenkolenmijn-module houden, maar langs de bebouwing van deze steenkolenmijn komt ook een weg te lopen... waar natuurlijk ook een bus rijdt.
Dus inderdaad, die bussen worden afgemaakt. Tijdens een beurs heb ik op jouw advies een motortje met vertraging en achteras gekocht. Die wil ik gebruiken voor de ene bus en de ander wordt het onderstel van zo’n startsetje, waar jij een viskraam van hebt gemaakt.
Verder heb ik ooit een doos vol Mastica streekbus-onderdelen gekocht en daar kan ik genoeg uit halen om die bussen af te maken.
Ik wil wel even bekijken hoe ik die bussen wat ouder kan maken en dan heb ik het niet over verouderen. Die gele standaard streekbussen reden van 1967 tot 1988 en zijn eigenlijk een beetje te jong voor mijn plannen.


Misschien dat wat andere kleuren ga gebruiken, maar daar ben ik nog niet uit.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #433 Gepost op: 12 september 2016, 13:31:54 »
Alweer een tijd geleden heb ik bij mij (stief)moeder een bananendoos met spullen opgehaald. Van heel vroeger weet ik nog dat mijn vader een opklapbare racebaan in de woonkamer had.


Een Jouef-racebaan. Gevuld met een hele berg race-autootjes, ontzettend veel reserve-onderdelen en poppetjes. Ik schat dat het hele spul ongeveer 50 of 60 jaar oud is. De schaal is natuurlijk niet echt consequent, maar ik schat het meeste op 1:50 en hier en daar wat groter. Dat huisje is 1:87 en er zit een interieur in: een keukenblok, wat kasten en een bankstel.


Een hele berg onderdelen van bruggen, vangrails en veel onbruikbare en met glansverf beschilderde poppetjes. Maar weggooien doe ik niks.


In deze doos zit 1:50-spul. De deuren, de kozijnen, de trappen en de benzinepompen zijn goed te gebruiken voor mijn 1:48 diorama.


Volgens mij past dit mooi bij elkaar.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Stafmarklin

  • Gast
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #434 Gepost op: 12 september 2016, 14:17:48 »
Leuke spullen Wim. Die komen vroeg of laat wel eens van pas. Ik heb ik eens een draaibaar taartenplateau weggesmeten dat al jaren in onze kelder lag. Nu heb ik er spijt van, want die kon ik gebruiken bij het plakken van huisjes etc.. Nu ga ik een nieuwe halen bij Ikea (6€).

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #435 Gepost op: 12 september 2016, 14:23:03 »
Inderdaad Staf,
Dingen komen altijd van pas. Op een gegeven moment móét je wel wat wegdoen, anders ben je meer tijd kwijt met alles weer vindbaar op te ruimen in plaats van het daadwerkelijk ook te gebruiken.
Ik ben net even bezig geweest om het meubilair uit een van de huisjes te halen en veilig te stellen, maar op het moment is het op zolder gewoon te warm.
Sorry @Pierre, ik heb het geprobeerd om wat te doen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #436 Gepost op: 12 september 2016, 15:04:05 »
Kom .. kom ... wees een kerel Wim.  ha ..ha..!   

Het is inderdaad erg leuk spul voor je 1:48 diorama Wim. Daar is vast wel wat te gebruiken. Volgens mij gaan we daar straks mooie dingen van zien ontstaan.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #437 Gepost op: 12 september 2016, 15:29:57 »
Ja, ja, wie wat bewaart, die heeft wat. Maar je ziet wel eens verzamelingen op de tv, die je echt de haren ten berge doen rijzen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #438 Gepost op: 12 september 2016, 17:03:24 »
Ja, ja, wie wat bewaart, die heeft wat. Maar je ziet wel eens verzamelingen op de tv, die je echt de haren ten berge doen rijzen.
Met treinspullen? Wáár!
”haren ten berge doen rijzen” ik heb dit altijd een beetje een rare zin gevonden. Tenenkrommend, daar kan ik nog wel wat mee.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #439 Gepost op: 12 september 2016, 20:13:19 »
Nee, meestal gaat het niet om treinspullen. Maar ook daar zullen wel voorbeelden van bestaan. ;D

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #440 Gepost op: 17 oktober 2016, 20:11:57 »
Zo, de buit is binnen:


Het meeste wat hier staat is gaat direct in de rommeldoos en als ik op zoek ben naar bruikbare onderdelen dan spit ik het er wel uit. De grootste kanshebbers op een tweede leven zijn een opslagloodsje, twee kiosken, drie bomen en een voetgangersbrug. En van die voetgangersbrug zal ik alleen de trappen gebruiken.


Verder zaten er twee wagons bij: een gastank op wielen van Jouef en een merkloze wagon van de Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, maar wèl met NEM-normschachten. Ik denk dat ik voor € 7,50 niet echt ben bekocht.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #441 Gepost op: 18 oktober 2016, 08:45:14 »
€ 7,50 voor de hele buks? Da's zeker een koopje. Waar haalde je dat weg?

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #442 Gepost op: 18 oktober 2016, 09:58:40 »
Via Marktplaats opgehaald uit Losser; een Nederlandse gemeente in het oosten van Twente. In de gemeente woonden op 1 april 2016 22.410 inwoners op een oppervlakte van 99,64 km². De gemeente Losser maakt deel uit van de Regio Twente.

Op Marktplaats zoek ik ook nog wel eens op postcode en dan met een maximale afstand van 25 km. Dat scheelt verzendkosten, ik hoef niks over te maken, de verkoper hoeft niks in te pakken en naar het postkantoor om het spul te versturen. Dat houdt de prijs mooi laag. Het voelde wel een beetje gênant om € 7,50 in iemands handen te drukken en dan met een doos vol spullen de deur uit te lopen. Maar ja, zo is het leven.
Het is wel een doos vol, maar er zit natuurlijk ook heel veel rommel bij. Meestal ben ik op zoek naar bouwwerken waar schoorstenen, daken, ramen en deuren die er makkelijk uit of af te halen zijn, maar meestal kloppen de schaalverhoudingen niet en zijn die huisjes veel te klein en dus ook de deuren en de ramen. Bovendien is het gross van het spul oer Duits met Duitse dakpannen en veel te kleine ramen.
Het is een aardige score, maar het is nou ook weer geen wereld-klapper.


Deze was een veel betere koop. Ook opgehaald, ik geloof voor € 15,00. Hier ging het mij om die bierbrouwerij. Het station, het kapelletje en dat vakwerkhuisje reken ik dan als collateral damage.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #443 Gepost op: 18 oktober 2016, 17:58:17 »
Het nadeel van in het oosten wonen is dat met een 25 Km range er zo veel gelijk afvalt. Maar 100 Km rijden heen en terug voor een aankoop van een tiental euro's verdubbelt de koopsom bijna. Geduld en goed opletten op wat er te koop is is het beste denk ik. Het is jou in elk geval wel gelukt.

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #444 Gepost op: 19 oktober 2016, 21:09:36 »
Via Marktplaats opgehaald uit Losser; een Nederlandse gemeente in het oosten van Twente. In de gemeente woonden op 1 april 2016 22.410 inwoners op een oppervlakte van 99,64 km². De gemeente Losser maakt deel uit van de Regio Twente

En de johma reclame... euh... salade...  ;D ;D :P :P
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #445 Gepost op: 19 oktober 2016, 22:20:03 »
Het nadeel van in het oosten wonen is dat met een 25 Km range er zo veel gelijk afvalt.
Dat valt op zich wel mee. Hoewel er natuurlijk in het westen meer aanbod is; niet alleen op Marktplaats, maar er zijn ook veel meer winkels. Gelukkig heb ik geen haast.

Niet geheel toevallig ben ik bij de opnames van die reclame geweest.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #446 Gepost op: 4 november 2016, 15:11:29 »
Een mooie aanwinst
Een hele tijd geleden heb ik contact gehad met Holland Scale. Zij waren ooit de producent van het rijkswaterstaatstation Goor.


Station Goor van DRM is niet meer verkrijbaar en dat is heel erg jammer want ik vind het een van de meest oer-Hollandse stationsgebouwen. En laten we wel wezen: zo ontzettend veel Nederlandse stations zijn er niet als bouwpakket.
Enfin, toen ik bezig was met de her-detaillering van dit station, vroeg ik me af of er nog onderdelen beschikbaar waren voor dit pakket en ik was met name geïnteresseerd in de raampartijen. Als ik namelijk een uitbreiding zou willen bouwen voor dit station in dezelfde stijl, dan zijn extra raamkozijnen wel handig.


Vandaag kreeg ik een envelop met een hele set raamkozijnen in de bus en daar wordt ik wel een beetje blij van. Ik vind het een mooi gebaar.
Holland Scale wil op hun site wat meer interactie met modelbouwers. Modelbouwers die foto's van hun bouwwerken geplaatst krijgen op de site van Holland Scale, kunnen als cadeau een bouwpakket verwachten. Hoe leuk is dat?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #447 Gepost op: 4 november 2016, 16:41:28 »
Bofkont  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #448 Gepost op: 4 november 2016, 17:20:37 »
Bofkont  ;)
Bofkont? Mag ik ook een keertje? Volgens mij ben jij altijd degene die met topmateriaal thuiskomt.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #449 Gepost op: 4 november 2016, 18:53:24 »
Bofkont  ;)
Bofkont? Mag ik ook een keertje? Volgens mij ben jij altijd degene die met topmateriaal thuiskomt.  :D
Kan wel zijn maar ik vind je toch een bofkont met dat setje passende ramen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/