Auteur Topic: Nieuwe aanwinst(en) Wim  (gelezen 152869 keer)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #475 Gepost op: 27 december 2016, 20:35:20 »
Ik vind het wel wat hebben dat Esso stationnetje. Zoiets wil ik zelf nog gaan maken t.o. de Fiat garage onder het spoor. Met wat autowrakken er achter en de takelwagen die ik laatst gemaakt heb. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

• Super Modelspoorder
« Reactie #476 Gepost op: 27 december 2016, 21:23:18 »
Hallo Pierre,

Ga je dat ESSO tankstation zelf bouwen of zoek je nog wat oude meuk?

Wellicht heb ik iets voor je in de rommeldoos.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #477 Gepost op: 27 december 2016, 22:25:13 »
Zoals je weet Mark ben ik gek op ouwe meuk dus als je er mee in je maag zit ::) Is er misschien ook iets wat jij zoekt?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

• Super Modelspoorder
« Reactie #478 Gepost op: 27 december 2016, 22:49:44 »
Ik zit er niet mee in mijn maag, Pierre.
Maar als ik je er een plezier mee kan doen, prima.
Alleen opsturen wordt lastig/duur.
Ophalen in limburg is ook niet heel waarschijnlijk.
Beste is dat ik een keer af geef als ik bij mijn werkgever ben in Rijswijk.

Laat maar horen wat je fijn vind.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #479 Gepost op: 27 december 2016, 23:01:16 »
Lijkt me een prima idee. Ben er toch nog niet aan toe. Op 21 - 22 januari is er ook weer een grote treinenbeurs in de Broodfabriek in Rijswijk. Ik weet niet of je daar nog naar toe gaat? Ik ben daar op zaterdag te vinden. Overigens vervuilen we wel lekker het draadje van Wim
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #480 Gepost op: 28 december 2016, 00:07:30 »
Ik vind het wel wat hebben dat Esso stationnetje. Zoiets wil ik zelf nog gaan maken t.o. de Fiat garage onder het spoor. Met wat autowrakken er achter en de takelwagen die ik laatst gemaakt heb. ;D
Hebben? Ik stuur ’m je zó op.

Zelf wilde ik proberen om zoiets te fabriceren.

Zo, je hebt ook altijd mazzel. Waar vind je die spullen?
Het meeste komt van Marktplaats. Als je zoekt op afstanden niet verder dan 25 km dan komt er nog wel eens wat naar boven drijven. De meeste verkopers vinden het nogal een gedoe om het spul in te pakken en naar het postkantoor te brengen. Ophalen geeft geen gedoe met versturen en en geld overmaken. Bij overige schalen vind je de aanbiedingen van verkopers die er geen idee van hebben welke schaal ze verkopen... en wat de waarde is. De onervaren verkopers zetten ook vaak foto's ondersteboven op Marktplaats. Als bij een verkoper de pagina's helemaal vol staan met treinspullen dan heb je te maken met een handelaar en vragen ze vaak de winkelwaarde.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #481 Gepost op: 28 december 2016, 13:36:03 »

Hebben? Ik stuur ’m je zó op.

Graag Wim. Ik zie er wel wat in. Samen met het spul van Mark moet er wat van te maken zijn. Kan je het spul niet uit elkaar trekken? Dan past het in een bubbeltjes envelop.

Zelf wilde ik proberen om zoiets te fabriceren.

Dat is een prachtige pomp zo Wim. Ook best een leuk projectje lijkt me. Ik ben er nu al benieuwd naar hoe het gaat worden. Succes! ;)

Beste is dat ik een keer af geef als ik bij mijn werkgever ben in Rijswijk.
Laat maar horen wat je fijn vind.

Het telt voor dat spul van jou ook Mark. Als je het uit elkaar kan trekken en in een bubbeltjes envelop doet zijn de onkosten gering. Maar je mag natuurlijk ook altijd gezellig langs komen. Ik ben bijna iedere dag thuis dus ....
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #482 Gepost op: 28 december 2016, 14:21:20 »
Ik trek het uitelkaar en stuur het op.  :)

Maar, ik zeg erbij het is niet écht een wonderschoon ding.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

• Super Modelspoorder
« Reactie #483 Gepost op: 28 december 2016, 14:56:38 »
Het tankstation ligt al uit elkaar.
Slopen kan ik als de beste.  ;D
Stuur even een bericht waar het heen kan.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #484 Gepost op: 28 december 2016, 16:22:50 »
Ik trek het uitelkaar en stuur het op.  :)
maar, ik zeg erbij het is niet écht een wonderschoon ding.

Het tankstation ligt al uit elkaar.
Slopen kan ik als de beste.  ;D
Stuur even een bericht waar het heen kan.

Dankjewel heren ... ik ga er binnenkort mee aan de slag. Al die spulletjes bij elkaar daar moet toch wat leuks uit rollen. ;D Die grote vloerplaten die hoeven er niet bij hoor. Als het geheel er los van kan is dat prima. Het nieuwe bouwwerkje komt op een eigen op maat gemaakte vloerplaat.

Ik ben er blij mee. ;)

Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #485 Gepost op: 17 maart 2017, 11:53:19 »
Een impulsaankoop
Gisteren even een pakket opgehaald:

• Een blijkbaar opnieuw uitgebrachte klassieker: het lichtschip South Goodwin. In de schaal 1:110.

• Maar ik mijn geloof in correcte schaalverhoudingen ben ik een beetje kwijtgeraakt, want Revell bracht hetzelfde model ooit uit in 1:144. En ik kan me maar moeilijk voorstellen dat voor hetzelfde lichtschip niet gewoon dezelfde mallen zijn gebruikt.

• Een vergelijkbaar model ligt trouwens in Rotterdam en doet dienst als restaurant.

Wat ik ermee ga doen? Tsja, tussen de schalen 1:110 en 1:144 zit natuurlijk al een levensgroot verschil. Bovendien, als je kijkt naar de Rotterdamse versie en die vergelijkt met de afbeelding op de doos, dan zij er ook nogal wat verschillen in verhoudingen en afmetingen; zo lijkt het originele model kleiner en minder lang.
Als ik dit zou willen opschalen naar 1:87 dan zou de hele opbouw opnieuw moeten worden gebouwd, zodat de Preisertjes niet hoeven te kruipen als ze door een deur willen. In de romp zit een behoorlijke hoeveelheid patrijspoorten die natuurlijk wat groter moeten worden gemaakt. Bovendien zou ik er dan een waterlijnmodel van willen maken.
Enfin, een leuk project om over na te denken.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #486 Gepost op: 17 maart 2017, 14:15:31 »
Ik ben toch wel een heel klein beetje nieuwsgierig wat je daarvan in elkaar gaat toveren Wim. We zullen het zien ... toch? :)
Groet Pierre.

Raages

• Gast
« Reactie #487 Gepost op: 18 maart 2017, 17:51:36 »
Ach met schalen valt wel wat te rommelen.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #488 Gepost op: 18 maart 2017, 17:54:16 »
Ach met schalen valt wel wat te rommelen.
Ik ben al volop bezig met rommelen;)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #489 Gepost op: 17 april 2017, 13:37:21 »
Via Marktplaats in je eigen omgeveving zoeken naar treinspullen wil nog wel eens gunstig uitpakken. Wachten tot het geld is aangekomen, de handel goed verpakken en naar het postkantoor brengen vinden verkopers en kopers een heel gedoe. Dat je het wel wil komen ophalen kan een argument zijn om wat in prijs te zakken.
Ik kom net terug uit Enter en heb daar (natuurlijk voor weinig) even wat spul opgehaald.

Een complete fabriek nieuw in de doos. Die hekjes, daar maak ik vaak schoorstenen van.  ::)

Offline Johan

• Super Modelspoorder
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
« Reactie #490 Gepost op: 17 april 2017, 13:41:18 »
Beste Wim,

Schitterende aanwinsten! Inderdaad voor de fabrieken betaal je normaal veel geld.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #491 Gepost op: 17 april 2017, 17:14:09 »
Mooi gescoord Wim. ;) Dat wordt voor ons ook weer genieten als je gaat bouwen. 8)
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #492 Gepost op: 17 april 2017, 17:42:47 »
Mooi gescoord Wim. ;) Dat wordt voor ons ook weer genieten als je gaat bouwen. 8)
Ja vast, alleen moeten jullie nog wel even geduld hebben. Zoals ik eerder schreef moet ik eerst de module waar de steenkolenmijn zit ingebouwd opnieuw maken. Die komt namelijk vast te zitten aan de module waar ik nu aan werk. En niet alleen omdat die module te klein en te laag is, maar ook omdat ik wat meer smalspoor-gebeuren (boven- en ondergronds) van de een naar de andere module wil laten lopen.
Maar daarover later meer.  ::)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #493 Gepost op: 17 april 2017, 19:33:27 »
We wachten het "geduldig" af wat je er van gaat bakken. 8)
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #494 Gepost op: 5 juli 2017, 16:59:04 »
Vandaag kwam de post langs met mijn Sony HDR-CX450.

Ik heb nog een Sony HandyCam liggen maar die filmt in SD-formaat. Als je dat in dezelfde film afwisselt met foto's dan zie je het verschil en dat begon me een beetje te irriteren. Deze filmt in HD én schrijft het materiaal weg op een MicroSD-kaartje. Zo'n kaartje kan ik zó in de zijkant van mijn MacBook stoppen. Dat zet wat makkelijker over dan zo'n cassette. Ander voordeel is dat-ie WiFi heeft, waardoor je 'm op afstand kunt bedienen.
Heel vroeger ben ik ooit met filmen begonnen op dubbel-8 mm. Maar ja geluid en smalfilm zijn geen beste vriendjes dus daar was de lol een keer af. Daarna op VHS. Maar met het monteren gaat er behoorlijk veel kwaliteit verloren. Digitaal monteren gaat een stuk makkelijker en beter en met de HD-kwaliteit wordt het pas echt leuk.

Raages

• Gast
« Reactie #495 Gepost op: 5 juli 2017, 21:07:17 »
Dat moet een heel leuk speeltje (ahum gereedschap) zijn. Ben benieuwd naar een resultaat.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #496 Gepost op: 7 juli 2017, 11:34:53 »
Dat moet een heel leuk speeltje (ahum gereedschap) zijn. Ben benieuwd naar een resultaat.
Speeltje, het echte gereedschap zit rond de € 4.000,-. Maar het is wèl HD en met een beetje aardige montagetechniek zie je (bijna) geen verschil.  8)

Raages

• Gast
« Reactie #497 Gepost op: 7 juli 2017, 20:14:11 »
In de jaren 90 maakte ik wel eens een video van de vakantie en van de verbouwing van ons huis. Die heb ik met Pinnacle destijds tot een toonbaar geheel zitten monteren. Veel verstand van filmen heb ik echter niet, maar misschien is het een leuke aanvulling aan mijn huidige modelbouwplannen. Eerst maar eens wat meer over lezen en bekijken voordat ik voor/achter de camera ga staan.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #498 Gepost op: 8 juli 2017, 09:39:35 »
De beste filmers waren eerst fotograaf.  8)
Vroeger was filmen op video een vrij kostbare hobby. Vooral als je ook nog een beetje leuk wilde monteren. Tegenwoordig heb je voor 300 euro al een redelijke HD-camera en hoef je geen montagetafels meer te kopen, maar monteer je in bijvoorbeeld Adobe Première, Final Cut of iMovie.

Offline Yentl

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
« Reactie #499 Gepost op: 13 juli 2017, 20:17:59 »
Gefeliciteerd met jouw aanwinst! Ik ben en blijf altijd jaloers op foto- en video camera's. Al heb ik er niet de know-how van...

Pas geleden ook weer een discussie over digitale spiegelreflex...

Mijn handtas camera maakt al beelden van 5 keer een computerscherm. Blijkbaar nóg niet voldoende voor sommigen...  :P ;D
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol