Een kadeOmdat het brugwachtershuisje aan de waterzijde moet rusten op een kade, moest ik eerst bepalen hoe hoog die kade dan wel moet worden en natuurlijk hoe een en ander eruit komt te zien.

Een eerste opzet: ik ben ondertussen afgestapt van een schuine wand met bazaltblokken. Omdat deze kant direct in het zicht zit lijkt me wat meer activiteit een stuk spannender. En dus daar zijn ze weer: de arcadebogen. Dit setje bogen heb ik er voor de beeldvorming even bij gezet, maar deze verhuizen straks naar de Oude Gracht om de hoek.

Een tweede opzet met ietwat grotere bogen, waar behoorlijk aan versneden is om het passend de maken.

De arcadebogen moeten nog wat minder hoog worden, zodat het triplex van het straatniveau net buiten beeld valt. Op die manier heb ik wat meer ruimte om eventueel nog wat aan interieur te doen. Het lagere gedeelt rechts loopt onder het bruggenhoofd door naar de oude gracht.
Spreekt voor zich dat een likje verf en aangroeisels onderaan de dukdalven het beeld completer gaan maken.