Auteur Topic: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)  (gelezen 237458 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #350 Gepost op: 24 februari 2017, 09:33:40 »
Het is dan wel heel veel dezelfde soort steentjes Wim. ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #351 Gepost op: 24 februari 2017, 11:24:07 »
Het is dan wel heel veel dezelfde soort steentjes Wim. ::)
Daar lijk je wel een punt te hebben @Pierre. En dat idee wordt nog eens versterkt doordat alles er nogal baksteenrood uitziet. Als die arcadebogen er tegenaan komen, dan komen er nóg meer bakstenen bij.


Maar na een frisse verfbeurt vallen die baksteenrode kleuren een beetje weg onder de tand des tijds en komt het er een beetje uit te zien zoals de grachten in Utrecht: de kleur van de bakstenen, de dukdalven en natuurlijk de kleur van het water.

Lijkt er op dat er iemand is geinspireerd... :P
Tuurlijk ben ik geïnspireerd:


Foto: Pierre
Deze modelspoorbaan is dan wel afgebroken, maar er staat nog genoeg bruikbare inspiratie op.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #352 Gepost op: 25 februari 2017, 12:20:07 »
Het is dan wel heel veel dezelfde soort steentjes Wim. ::)
Tsja, dan kan ik wel heel eigenwijs argumenten blijven verzinnen om het lekker zo to laten. Maar stel nou dat straks die hele kade in dezelfde soort steentjes zit en ik achteraf tóch denk: “Het zijn wel heel veel dezelfde soort steentjes?”. Dan kan ik die hele kade zeker weer opnieuw maken.  ::)
De twijfel slaat toe.


Zeg nou zelf; het ziet er niet al te beroerd uit... maar het zijn wel allemaal dezelfde godvergeten steentjes. Gisteravond heb ik er dus de zaag in gezet. De met secondenlijm (goedkoper dan pasticlijm) vastgeplakte bakstenen laten niet snel los en moet er dus worden uitgezaagd.


Deze kinderhoofdjes geven wat meer variatie en ook wel een uitdaging om weer eens met een andere kleur te werken dan met baksteenrood.
Nou @Pierre, had je nog meer te piepen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #353 Gepost op: 25 februari 2017, 15:22:53 »
Nee hoor Wim .. ik heb niets meer te piepen maar ik vind dit wel veel beter zo. ;) Mooi gedaan man.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #354 Gepost op: 25 februari 2017, 20:50:14 »
Ziet er goed uit Wim.
Kinderkopjes zijn idd een verbetering.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #355 Gepost op: 25 februari 2017, 21:56:08 »
Dankjewel heren en natuurlijk @Pierre voor zijn ongezouten feedback.


Dat ik deze kade opnieuw bestraat heb, bood meteen de mogelijkheid om een put te maken daar waar het riool uit de kademuur komt.


Ik was toch bezig, dus een eind verderop nog maar een put.


Een voorlopige opzet: ik ben er nog niet uit of ik de trap zo laat of dat ik 'm wegwerk in de muur. En misschien laat ik het brugwachtershuisje iets oversteken. De lager gelegen kade, waar de trap op uitkomt, gaat nog een stuk uitsteken en de kopse kant van die kade wordt rond met een houten beschoeiing.
Enfin, nog ideeën?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #356 Gepost op: 25 februari 2017, 22:25:59 »
Ideeën? Ja hoor  ;D .. ik vind je 2e optie met de trap in de kademuur de beste. Ik vind deze trap zoals hij er nu bij staat meer iets voor de hoofdingang van het station (ik ben bang dat ook hij daar ook vandaan komt  ::)) Verder vind ik die 2e put echt een juweeltje ... heb je er daar niet nog een van?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #357 Gepost op: 25 februari 2017, 22:50:11 »
Misschien heb ik het niet zo goed uitgelegd. Qua trap wegwerken in de muur bedoelde ik eigenlijk de trap die naar het brugwachtershuisje gaat.


Die trap staat nu buiten de muur met arcadebogen en ik overweeg 'm te verzinken in de muur, zodat-ie gelijk loopt met de rest van de muur.
De trap die naar de lager gelegen kade loopt, komt inderdaad van Station Bonn. Maar ik begrijp nu dat je 'm iets te chic vindt voor dit doel en dat ik daar beter een minder dure trap voor kan gebruiken?

Verder vind ik die 2e put echt een juweeltje ... heb je er daar niet nog een van?
Daar heb ik er nog wel heel wel veel meer van.


Sterker: die heb jij ook. Die put is gemaakt van een stukje van het hekwerk waar die mevrouw haar was aan het ophangen is.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #358 Gepost op: 25 februari 2017, 23:26:01 »
Ha .. ha .. mooi man. Ik had het nooit gezien als je het niet gezegd had. :D

Maar om even terug te komen op je vraag van die houten trap. Daar heb ik eigenlijk geen mening over. Het kan volgens mij  allebei.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #359 Gepost op: 26 februari 2017, 08:24:01 »
Trap zou ik in de uur doen, als de breedte ervoor is.

Die put, geniaal!

Raages

  • Gast
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #360 Gepost op: 26 februari 2017, 09:05:35 »
Een gaaf putje, echt waar.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #361 Gepost op: 26 februari 2017, 09:23:33 »
Ha .. ha .. mooi man. Ik had het nooit gezien als je het niet gezegd had. :D
Van jou heb ik nou juist geleerd dat je buiten de hekjes moet kijken... of zoiets.
Heb je nog van die hekjes?

Trap zou ik in de uur doen, als de breedte ervoor is.
Die breedte kan ik maken, want alles staat nog los. Ik ga erover nadenken.  ::)
Heb ik mezelf nogal overtroffen door een high-end houtsnijwerk te maken van die 181 dukdalven met aan de bovenkant allemaal witte bolletjes. Ik dacht nog: “Nou, dat levert zeker wat veren op!” Hebben ze het ineens allemaal over een afvoerputje. :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #362 Gepost op: 26 februari 2017, 10:39:31 »
Daar komtie dan ... ik ben de rotste niet. Wim wat een mooie dukdalven zeg!! En prik ... drie veren. :P

Maar dat putje is echt geniaal!!!

Nee Wim ... ik heb niet meer van die hekjes behalve aan de muur van de huizen. Maar die gaan straks ook gesloopt worden als ik huizen nodig heb. Ze zijn te hoog. Omdat mijn baan hoog ligt kijk je er niet overheen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #363 Gepost op: 26 februari 2017, 11:14:50 »
Citaat van: Wim Corduwener
die 181 dukdalven

Waffer dingen ?
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #364 Gepost op: 27 februari 2017, 11:34:27 »
Waffer dingen ?


Foto: Wikipedia
Een dukdalf is een in het vaarwater staande zware paal of constructie waar vaartuigen aan vastgelegd kunnen worden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #365 Gepost op: 27 februari 2017, 15:31:27 »
Ah, zo. Weer wat geleerd...
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #366 Gepost op: 27 februari 2017, 16:24:57 »
Ah, zo. Weer wat geleerd...
Ach, daar is het ook een forum voor.


Ondertussen ben ik op zoek naar iets drijvends om langs mijn kade te leggen. In de buurt van schaal 1:87 vind ik eigenlijk alleen onderzeeboten. Ook leuk, maar dan wordt het zo’n oorlogsdiorama.
Nog suggesties?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 507
  • Thanked: 9 times
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #367 Gepost op: 27 februari 2017, 17:47:09 »
Kleine dekschuiten,rond vaart bootje
motor vlet als sleper voor de dekschuiten
Gebruikte we vroeger op de sloperij ook om de dekschuiten te verslepen in de polder bij zaandam

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #368 Gepost op: 27 februari 2017, 18:57:55 »
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #369 Gepost op: 27 februari 2017, 19:46:28 »
tja die van Alsacast zijn wel het mooiste ,,die anderen zijn meer kinder speelgoed lijkende bootjes
en die foto wat een schoonheid  :D
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar

Raages

  • Gast
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #370 Gepost op: 27 februari 2017, 20:51:51 »
Wat te denken van een platte veilingschuit met groente of bloemen (zie www.broekerveiling.nl ). Heb je meteen een drom vrouwvolk op de kade nodig voor die handel.
Of nog beter een onvervalste Amsterdamse rondvaartboot, die hebben ze in Utrecht trouwens ook rondvaren.


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #371 Gepost op: 27 februari 2017, 22:55:06 »
...die anderen zijn meer kinderspeelgoed lijkende bootjes...
Henk, dat ligt natuurlijk helemaal wat je er zelf van maakt. Die Faller 131006 H0 daar is best wat van te maken. De mooiste vind ik toch de coaster van Artitec, maar dat ding kost wel € 186,- en dat vind ikzelf wat prijzig voor een stukje scenery. Bovendien heb ik maar 9,5 cm breedte aan water en dat is denk ik te weinig plek voor zo’n coaster.

Of nog beter een onvervalste Amsterdamse rondvaartboot, die hebben ze in Utrecht trouwens ook rondvaren.
Sorry, maar ik wil geen gedoe met toeristen in rondvaartboten. De algemene sfeer wordt  een beetje de somberheid uit de vijftiger jaren: steuntrekkers, hoerenlopers, sjacheraars en kroeglopers... niet bepaald een toeristische trekpleister.  ::)

Misschien moet ik eens nadenken over de fabricage van een mooie scheepsromp en dan zelf aan de slag.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #372 Gepost op: 28 februari 2017, 08:22:04 »
...
Bovendien heb ik maar 9,5 cm breedte aan water.
...
De algemene sfeer wordt  een beetje de somberheid uit de vijftiger jaren: steuntrekkers, hoerenlopers, sjacheraars en kroeglopers.
...

Dat klinkt in mijn oren naar de dekschuit.
 
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #373 Gepost op: 28 februari 2017, 09:19:50 »
Dat klinkt in mijn oren naar de dekschuit.
Met een sleepboot er voor is dat inderdaad een van de mogelijkheden.

Misschien moet ik eens nadenken over de fabricage van een mooie scheepsromp en dan zelf aan de slag.



Wat is hier mis mee Wim??  :-\ .  Bootje moet alleen nog aangekleed worden. 9,5 cm is genoeg om een bootje neer te leggen. De kade op mijn oude baan was ongeveer net zo breed.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #374 Gepost op: 28 februari 2017, 10:20:45 »
Wat is hier mis mee Wim??  :-\ .  Bootje moet alleen nog aangekleed worden. 9,5 cm is genoeg om een bootje neer te leggen. De kade op mijn oude baan was ongeveer net zo breed.
Er is helemaal niks mis met dit bootje @Pierre, het is geen topstuk, maar het is een prima bootje dat ik bedacht heb voor de binnenhaven, voorbij de brug.
En dan heb ik natuurlijk nog dit schattige bootje, dat ik ooit van jou heb gekregen:


Inmiddels heb ik in verband met de Scandinavische schaalverhouding dit bootje al wat aangepast, maar deze heb ik ook bedacht voor de binnenhaven.
De kade en het water waar ik nu mee bezig ben ligt vol in het zicht waardoor ik qua detaillering nét wat meer leven in de brouwerij wil brengen. En dan denk ik aan aardig wat activiteit op de kade en onder de bogen van de arcademuur. Zo’n schip moet natuurlijk ook niet al te hoog zijn, anders zie je niks meer van wat er op de kade gebeurt.
Terwijl ik met die kade in de weer ben blijf ik dus nadenken over wat ik daar ga aanleggen. Maar het heeft geen haast, want voorlopig heb ik nog werk zat.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)