Auteur Topic: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)  (gelezen 237480 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #300 Gepost op: 28 januari 2017, 20:31:31 »
Oh ja,

En met bijbehorend terras natuurlijk!  ;)


Voldoende inspiratie zou ik zo zeggen! ik wacht op de foto's   ;)


Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #301 Gepost op: 28 januari 2017, 20:39:52 »
Dat ziet er veelbelovend uit Wim. Volgens mij heb je je zaakjes zo aardig voor elkaar.  ;) En wat zie ik daar voor een alleraardigst bootje liggen. Is dat een stukje huisvlijt of een bestaand modelletje?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #302 Gepost op: 28 januari 2017, 22:56:18 »
In de kelder of op zolder? ;D

Als ze vol zitten zijn er vast wel vrijwilligers die helpen met het leeg maken.  ;)

Maar het ziet er goed uit en best veel ideeën op een klein oppervlak.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #303 Gepost op: 28 januari 2017, 22:57:42 »
Oh ja,
En met bijbehorend terras natuurlijk!  ;)
Voldoende inspiratie zou ik zo zeggen! ik wacht op de foto's   ;)
Nou @GéJé, terrasjes gaan het op deze gracht niet worden. Er komt een scheepsbenodigdhedenhandel, als ik genoeg wijnvaten heb wellicht een groothandel in wijn en ik ga nog verzinnen wat er onder de derde boog komt.
De kade van die Oude Gracht komt dus vol te liggen met touw, kettingen en wat er verder voor rotzooi nodig is op een schip of een boot. Verder kan het zomaar zijn dat er een paar zwervers onder de brug liggen te slapen. Weinig gezelligheid dus op de Oude Gracht.  ::)

En wat zie ik daar voor een alleraardigst bootje liggen. Is dat een stukje huisvlijt of een bestaand modelletje?
Dat bootje is -zoals je dat zo treffend schrijft- een stukje huisvlijt8)

In mijn kelder liggen alleen flessen wijn; geen vaten.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #304 Gepost op: 29 januari 2017, 06:13:37 »
Ik was dat bootje even helemaal kwijt Wim. Ik weet nu wel weer bij het zien van de beelden dat je er aan begonnen was maar verder ben ik even de weg kwijt. :-\ Maar zeker een mooi bootje Wim.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #305 Gepost op: 29 januari 2017, 11:19:40 »
...maar verder ben ik even de weg kwijt. :-\ Maar zeker een mooi bootje Wim.
Dat is niet zo heel gek @Pierre; dit bootje ligt alweer bijna vier jaar op de plank. Wel grappig dat veel van de projecten die op de plank liggen nu een plek krijgen. Dus er zullen nog wel meer konijnen uit de hoed komen.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #306 Gepost op: 29 januari 2017, 15:46:03 »
Kleine update:
En misschien niet de foto's waar @GéJé op heeft zitten wachten.  ::)


Een tijd geleden heb ik via Marktplaats een berg van deze arcadebogen gekocht. Het binnenwerk bestond uit een beetje lullig uitgevoerde winkelpuien, deze heb ik er inmiddels al uitgesneden. Deze arcadebogen komen op de Oude Gracht.


Ze zijn iets te hoog dus heb ik van de dubbele rand aan de bovenkant, één rij eraf gesneden. Deze randen kan ik mooi gebruiken bij de waterkant.


Rechts van de arcadebogen komen twee pakhuizen; een lage en een hogere uitvoering. Aan de kant van het station worden deze pakhuizen twee winkelpanden.
De plek van het station op de achtergrond heb ik nog niet helemaal scherp en het kan best zijn dat-ie nog wat naar achteren schuift. Daardoor komt er ruimte voor meer bebouwing aan de andere kant van het Stationsplein. Dat Stationsplein wil ik niet te groot maken. Als de bus er kan ronddraaien en het station mooi in het zicht blijft, heb ik in het midden hooguit ruimte voor een kiosk en een haringkar.


De nieuwe arcadebogen en de daaronder de vorige versie laat zien dat ik er behoorlijk wat ruimte heb bij gekregen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #307 Gepost op: 29 januari 2017, 16:23:07 »
...maar verder ben ik even de weg kwijt. :-\ Maar zeker een mooi bootje Wim.
Dat is niet zo heel gek @Pierre; dit bootje ligt alweer bijna vier jaar op de plank. Wel grappig dat veel van de projecten die op de plank liggen nu een plek krijgen. Dus er zullen nog wel meer konijnen uit de hoed komen.  :D

Kom maar op met die hoed. Volgens mij komt daar nog veel meer uit wat we eigenlijk vergeten zijn. ;D

Maar ik heb het zelf ook Wim. Na de verhuizing loop ik me soms gek te zoeken naar bepaalde dingen en terwijl je aan het zoeken bent kom je weer andere dingen tegen van  ... oh ja ... dat had ik ook nog. :o Ik ben nou al twee weken op zoek naar alle spulletjes die ik verzameld had voor een begraafplaats. Niet meer te vinden :(
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #308 Gepost op: 29 januari 2017, 16:37:41 »
Ha. Ha. Dat hebben sommige honden ook Pierre. Ze begraven een bot en dan weten ze niet meer waar. Heb je al in je tuin gekeken?  ;D

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #309 Gepost op: 29 januari 2017, 16:45:31 »
Ha. Ha. Dat hebben sommige honden ook Pierre. Ze begraven een bot en dan weten ze niet meer waar. Heb je al in je tuin gekeken?  ;D

Ik begraaf m'n spulletjes nooit Frits ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #310 Gepost op: 29 januari 2017, 17:29:44 »
Kom maar op met die hoed. Volgens mij komt daar nog veel meer uit wat we eigenlijk vergeten zijn. ;D
Ik heb nog zat liggen. Maar als ik dat nu tevoorschijn ga halen dan heb ik voordat ik het weet er wéér een nieuw project bij.
Ik ben nu aan de achterkant van deze module de rails aan het leggen, zodat ik weet wat de afstand tussen het perron en de rails wordt. Ook kan ik dan bepalen op welke plek precies het station komt. In principe worden het twee sporen met aan de ene kant het station en aan de overzijde een perron. Dat dubbelspoor gaat -richting water- uitlopen in een flauwe bocht richting steenkolenmijn. Aan de achterzijde van die flauwe bocht ontstaat dan ruimte voor een industriële façade. Jij hebt zoiets ook gedaan op je vorige baan achter je mijnschacht.
Eigenlijk wil ik ook proberen om een H0e-spoor op dit station te laten uitkomen, dat langs het dubbelspoor loopt.
En verder moet ik nog uitvinden hoe de passagiers vanaf het station op het perron aan de andere kant komen: een spoorwegovergang was heel gebruikelijk, maar een onderdoorgang met trappen kan natuurlijk ook.
Als ik een beetje scherp heb hoe dat hele spoorgebeuren in elkaar gaat zitten, dan kan ik verder met het plannen van het stationsplein en de bebouwing eromheen.
Genoeg werk!

Citaat
Maar ik heb het zelf ook Wim. Na de verhuizing loop ik me soms gek te zoeken naar bepaalde dingen en terwijl je aan het zoeken bent kom je weer andere dingen tegen van  ... oh ja ... dat had ik ook nog. :o Ik ben nou al twee weken op zoek naar alle spulletjes die ik verzameld had voor een begraafplaats. Niet meer te vinden :(
Begraafplaats? Had je die niet in die derde lade links onderin liggen? Ik zou zweren dat je dat daar had opgeborgen.  ::) Maar @Pierre dat had ik vandaag ook:


Ik was me vandaag scheel aan het zoeken naar deze kinderkopjes die ik wil gebruiken op de kade van de Oude Gracht. En ik wist dat ik nog een heel pak had liggen. Dit is trouwens een foto van de vorige situatie. Inmiddels is alles anders geworden.
Maar ik heb ze gevonden.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #311 Gepost op: 29 januari 2017, 19:05:12 »
Blijft een pracht van een idee en module! Leuk om het zo is in een geheel te zien :)!

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #312 Gepost op: 4 februari 2017, 18:27:09 »
Ik ben ondertussen een beetje verder met plannen:


Het spoor aan de achterzijde van deze module wordt twee-sporig en loopt met een flauwe bocht naar rechts, richting de steenkolenmijn.
Ook wil ik proberen om het smalspoor een rol te laten spelen tussen het station en de kolenmijn.
Met die winkelpanden blijf ik maar schuiven. Ik wil namelijk proberen om de panden met interieur zoveel mogelijk naar de voorgrond te verplaatsen en de panden met minder interieur aan de zijkant. Die indeling ligt dus een beetje open.
De basculebrug heeft nog geen brugwachtershuisje. Ik had eerst de onderdelen voor een kiosk liggen, maar ik denk dat het toch zoiets gaat worden:


Dit is de blokpost behorend bij het station, maar in dezelfde bouwstijl kan ik ook een brugwachtershuisje bouwen. Natuurlijk moet-ie wel een klein stukje groter omdat er ook een toilet in moet komen. Ook moet de deur aan de andere kant komen en een extra raam aan de andere kant van het gebouwtje.
Gaat wel lukken denk ik.


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #313 Gepost op: 4 februari 2017, 20:55:11 »
Mooie plannen Wim. Wat ook mooi is dat het spoor achter niet kaarsrecht loopt maar met een flauwe bocht. En dan het brugwachtershuisje ... schitterend!
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #314 Gepost op: 5 februari 2017, 00:50:01 »
Dankjewel @Pierre
Ik heb wel vanavond bedacht dat ik waarschijnlijk geen plat dak maak op dat brugwachtershuisje, maar een pannendak.
En dat afbuigende spoor was een idee van jou en die @Limburgse botenbouwer. Daardoor loopt dat spoor mooi achter het mijncomplex langs en heb ik mooi ruimte om achter het spoor nog wat fabrieksgebouwen neer te zetten. Ik zal eens kijken op Marktplaats of ik nog wat fabriekerigs kan vinden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #315 Gepost op: 5 februari 2017, 22:02:29 »
Dat brugwachtershuisje ziet er goed uit.
Zeker die vensterbanken en de lateien boven de ramen.

Weet je toevallig van welk merk deze is?

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #316 Gepost op: 5 februari 2017, 23:38:56 »
Dat brugwachtershuisje ziet er goed uit.
Zeker die vensterbanken en de lateien boven de ramen.

Weet je toevallig van welk merk deze is?

Ha ...ha .. ik denk dat het merk Wim is Mark. Dat is een eigen product.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #317 Gepost op: 6 februari 2017, 01:20:12 »
Dat brugwachtershuisje ziet er goed uit.
Dankjewel Mark. Dat brugwachtershuisje is eigenlijk een blokpost van mijn station dat ik even als voorbeeld heb geleend. Maar in dezelfde stijl wil ik een nieuw brugwachtershuisje bouwen.
Als je in dit topic een paar pagina's terugbladert, dan kom je hem wel tegen en zie je ook hoe ik hem heb gebouwd.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #318 Gepost op: 6 februari 2017, 07:48:48 »
Sorry Wim, dat had ik eigenlijk moeten weten.  :-[

Ik heb het draadje even doorgelezen en ben zeer onder de indruk.

Maar als je had gezegd dat het van Artitec was had ik je zo geloofd.
Zie het dan a.u.b. als een compliment.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #319 Gepost op: 6 februari 2017, 09:48:25 »
Sorry Wim, dat had ik eigenlijk moeten weten.  :-[
Nee hoor @mark mms, geen ge-sorry! Je had het niet kunnen weten. Dit draadje dateert immers uit 2015 en begint met de beschrijving van een H0e-draaischijf. Ik had ook gewoon kunnen opschrijven hoe dit huisje is ontstaan of er een linkje kunnen bij zetten i.p.v. je dit hele draadje te laten doorspitten. Om meer overzicht te krijgen, heb ik in de loop der tijd de verschillende projecten steeds meer ondergebracht in losse topics. En of dat nou de meest overzichtelijke manier is, daar ben ik nog steeds niet achter. Nu mijn module (na jaren) meer en meer vorm begint te krijgen, zal ik ook een keer verder gaan met dat station en dan begin ik wel weer apart topic.

Citaat
Ik heb het draadje even doorgelezen en ben zeer onder de indruk.
Maar als je had gezegd dat het van Artitec was had ik je zo geloofd.
Zie het dan a.u.b. als een compliment.
Dat zal ik zeker doen, waarvoor mijn dank.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #320 Gepost op: 6 februari 2017, 12:20:43 »
Wel, wel Mijnheer Artitec, dat heeft U weer mooi gemaakt en Uw plannen zijn als vanouds zeer verwachtingsvol!

Ik zal binnenkort de plannen van die botenbouwer ook eens posten, mocht dat tenminste een vervolg krijgen ;-)

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #321 Gepost op: 6 februari 2017, 13:02:39 »
Wel, wel Mijnheer Artitec, dat heeft U weer mooi gemaakt en Uw plannen zijn als vanouds zeer verwachtingsvol!
Ik weet het: een en ander neemt bij mij nogal wat tijd in beslag omdat ik steeds weer dingen aanpas en verander. Ik zie vaak dat veel modelspoorders het lukt om in een avondje een perfect baanontwerp in elkaar te schetsen, compleet met schaduwstation, keerlussen, heuvels, dalen, stuwmeren en bergen. Ik ben daar gewoon veel minder handig in en het kost me zeeën van tijd.  ::)

Citaat
Ik zal binnenkort de plannen van die botenbouwer ook eens posten, mocht dat tenminste een vervolg krijgen ;-)
Boot of schip; dát blijft de vraag.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #322 Gepost op: 6 februari 2017, 13:06:15 »
Ik zal binnenkort de plannen van die botenbouwer ook eens posten, mocht dat tenminste een vervolg krijgen ;-)

Ik ben zeer benieuwd  8)

Offline nico

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 207
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #323 Gepost op: 6 februari 2017, 17:17:08 »
Wim, ik heb altijd gedacht, dat ik de enige was, die moeite heeft om een baanplan in elkaar te fröbelen,  maar ik blij, dat ik dus niet de enige ben/ ;)
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Module Stationsomgeving (vervolg van Baanplan Wilmse)
« Reactie #324 Gepost op: 6 februari 2017, 18:02:10 »
Wim, ik heb altijd gedacht, dat ik de enige was, die moeite heeft om een baanplan in elkaar te fröbelen,  maar ik blij, dat ik dus niet de enige ben/ ;)
Nee Nico, je bent zéker niet de enige. Als baanplanner ben je toch een beetje op zoek naar de Heilige Graal; zo’n baan die écht alles heeft en waar je decennia mee voort kunt.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)