Hoe zou Pierre gaan met zijn smalspoordraaischijfje?
Nee, daar heb je niks aan, kan je alleen de servo mee testen. uitslag is niet in te stellen volgens mij.Ik heb bij Conrad de feedback over deze servotester eens gelezen, maar je hebt waarschijnlijk gelijk. Het is rommel.
Maar ja voor die prijs kan je het altijd natuurlijk proberen.
Ik ga je verrichtingen volgen, maar hoezo een overbrenging in elkaar fr?belen? Dat klinkt nogal technisch. Voor jou is dat natuurlijk gesneden koek met je inelkaar gefr?belde streekbus (die overigens rijdt als de brandweer), maar als ik denk aan tandwieltjes dan denk ik aan rondspringende veertjes en borgringetjes die alleen nog door een stofzuiger gevonden worden.
Ik speel met de gedachte om in die lifttoren, boven die mijnschacht een lift te maken. Zo'n lift zou dan tussen vier verticaal geplaatste spoorstaafjes op-en-neer kunnen bewegen. Volgens mij kun je met een draadje aan de lift en verbonden met een servo dat vrij gemakkelijk laten bewegen. De volgende stap zou kunnen zijn dat ik onder de module een mijngang maak, waar een mijntreintje rondjes draait en zichtbaar is langs de rand van de module.
Een lift kan je beter met een langzaam motortje bedienen met aan het eind een micro schakelaartje. De slag van een servo is veel te klein voor zo'n grote lift verplaatsing. Het idee vind ik erg leuk en heb het ook nog niet eerder ergens gezien.
Misschien wel - de "kuil" van de draaischijf heeft ??n kleur - misschien moet je die ook verweren(http://www.mijnalbum.nl/Foto-84PLAU8H-D.jpg)
Een bewegende mijnlift, Kan heel goed met een servo.
Een bewegende mijnlift, Kan heel goed met een servo.Sorry Gert-Jan, ik was mijn voorlaatste bericht net aan het posten, toen jij met je filmpje aankwam, vandaar mijn wat late reactie
Je kan langs de rand van de bak een gang maken met een dwarsgang naar de lifttoren. Dan kan in de gang nog een spoortje lopen en als je de dwarsgang in kijkt zie je de liftkooi (met verlichting) omhoog gaan of zakken.Zoiets was ik inderdaad van plan: zeg maar een soort ovaaltje onder de grond, met een aftakking naar de lift, met de suggestie van meerdere gangen. Die aftakking in het spoor hoeft feitelijk niet eens te werken, als je die lift maar op-en-neer ziet gaan. En inderdaad met verlichting en veel van die stutbalken.
Ik heb nog niet zo lang geleden een zakje echte kolen gekocht op een beurs. Ze zijn dus nog wel te krijgen. Ik gebruik ze voor de kolentenders en ga straks ook bij de mijnschachten het ??n en ander dumpen aan gruis en kolen. En natuurlijk in de kolenbunker en draaischijfje met lorries.Echt kolengruis ziet er natuurlijk veel beter uit dan die zwarte steentjes uit een zakje. Kolengruis heeft een soort zwarte schittering die alleen in steenkool zit. Met een vijzel, zo'n ding uit de keuken, kun je het zo fijn maken als zand.
Die draaischijf ziet er verdraaid goed uit, ik mis er alleen nog een handrailing op. Of komt dat bij kleinere draaischijven niet voor.
Tjonge, jonge.Beste Tom,
Er zijn grote plannen, een lift, een mijnschacht, mijnschachtingang enz., enz.
Ik denk dat als je over die neppers een beetje kolengruis strooit, het effect al opzienbarend is... maar weet je al hoe je dat gruis op die neppers vastplakt?
Erg aardig aangeboden, maar dat hoeft echt niet. Het staat nog niet hoog op mijn prioriteitenlijstje en ik heb net ontdekt dat steenkool nog wel verkrijgbaar is. Blijkbaar staan er nog genoeg kolenkachels in de Nederlandse huiskamers.Een voor een insmeren met 10 sec. lijm, even vast drukken en het volgende kooltje vast lijmen.
Ik denk dat als je over die neppers een beetje kolengruis strooit, het effect al opzienbarend is... maar weet je al hoe je dat gruis op die neppers vastplakt?
Met verdunde houtlijm (50-50) en een druppie afwasmiddel. Opbrengen met een oude injectiespuit. Werk top en je ziet er niets van na opdrogen.Een druppie afwasmiddel? Om te ontvetten?
Met verdunde houtlijm (50-50) en een druppie afwasmiddel. Opbrengen met een oude injectiespuit. Werk top en je ziet er niets van na opdrogen.Een druppie afwasmiddel? Om te ontvetten?
Slimme jongens die vijfenzestigplussers!
En hoe zit het dan met dat verhaal om met een electrische vliegenmepper het gras omhoog te krijgen, is dat ook zo'n beproefde methode?
Ik geloof dat Pierre nog geen 65 plusser is.Nou... ik zat er volgens mij niet zo erg ver naast :D
Ik geloof dat Pierre nog geen 65 plusser is.Nou... ik zat er volgens mij niet zo erg ver naast :D
En die vliegenmepper hou je dan tegen het gras aan, net als dat bekertje? Geniaal!
Je gras staat er mooi bij... en de natuurlijke uitstraling van je gras is uitstekend gelukt. Is trouwens ook nog een hele kunst om precies te weten wanneer je moet stoppen en niet het hele gras vol ligt met strooisel.
Jij gebruikt de electrische vliegenmeppers alleen maar om jezelf onder stroom te zetten :PTsja, sommige mensen vinden dat gewoon lekker. :o
Ik moet wel een stukje lood onder de lift plakken, omdat de snoertjes van de verlichting in de lift, de soepelheid er een beetje uithalen.
De lift moet toch naar beneden de mijn in en nu gaat hij volgens mij naar boven de toren in?Heren, jullie hebben je ogen duidelijk niet in je zak zitten. :D Wellicht is enige duiding wel op z'n plaats. Ik heb even een foto gemaakt zoals de schacht daadwerkelijk wordt ingebouwd.
Misschien nog iets dunnere draadjes dan loopt het ook allemaal wat soepeler. En idd met een beetje gewicht er onder is het geheel een stuk stabieler met bewegen ook.Het gebruik van dunnere draadjes was inderdaad een optie, maar ik had alleen nog witte dunnere draadjes. Bovendien waren die draadjes een stuk korter en zaten er nog aan lampjes aan vast. Zonde!
Beste Tom,
Ooit wil je iets in elkaar fr?belen: een hijskraan, een stoeltjeslift of een andere fraai project en dan denk je bij jezelf: "Ik had toch ergens nog van die mooie messing wieltjes liggen... die heb ik toch niet aan die Corduwener gegeven?" :D
ik vind het veel uitdagender om niet direct naar de winkel te rennen, maar met bestaande rommel iets uit te vinden dat zou kunnen werken. Ik heb nog een bak vol narigheid liggen met oude onderdelen van wagons, assen en plastic wielen met veel te grote flensen. Zo heb ik ook nog een oude printer staan die waarschijnlijk vol zit met asjes, wieltjes en bruikbare rommel.
Als ik het goed gezien heb valt het gebouwtje van de lift mooi over een richeltje heen dus dat kan nergens naar toe. Kan gewoon los blijven staan.In principe heb je gelijk en daar heb ik m'n hoofd ook al over zitten breken.
Een ambulance bellen?H? Vrolijke Frans! :D (ik dacht nog waar blijft-ie)
Er steken dus twee draadje onder die schacht uit en die zouden in het gebouw moeten worden aangesloten. Misschien doe ik dat wel heel lullig met een kroonsteentje.
Die liftschacht laat ik -zoals jij aangeeft- gewoon los in het gebouw zitten. Hoe ik dat doe met die twee uitstekend poten die op het ketelhuis rusten, dat los ik wel op. Als ik die steunpoten ni?t op het ketelhuis vastplak, maar ze in de sleufjes steek, blijft het geheel inderdaad demontabel en staat het stevig genoeg.
Ik laat binnenkort wel weer wat zien, want het verhaal wordt denk ik wel erg ingewikkeld.
Fout Wim! ...Foei ... daar zijn wel nettere oplossingen voor te bedenken! :oSorry Pierre! Kroonsteentjes is zeker vloeken in de kerk? Zou ook niet eens kunnen want kroonsteentjes vragen om schroevendraaiertjes en dat past natuurlijk nooit. Ik zet er wel een stekkertje aan... (mag zeker ook weer niet met randaarde?)
Volgens mij is dat de bedoeling van de sleufjes. Ik denk dat ook het dak van het ketelhuis los moet komen te liggen om evt. een draadje of motortje te kunnen wisselen? Of staat het hele ketelhuis los?Dat ketelhuis staat volgens de tekening (en de foto hierboven) met de voorgevel naar de mijnschacht. Heel dom, want het is best een aardig gebouw met een mooie voorgevel waar je dus niks van ziet. Ik draai het ketelhuis dus een kwartslag, waardoor de voorgevel vol in het zicht komt te staan. Het dak zit er nog niet vast opgeplakt omdat ik Nederlandse dakpannen (van Auhagen) op het dak van het ketelhuis wil hebben en niet van die Tiroler rommel.
Ik kan je aardig volgen hoor maar foto's zijn altijd top. ;)
Volgens mij moet het allemaal gaan werken zo Wim. Het ziet er in ieder geval super uit.Dank.
Een stekkertje wat niet al te groot is is een tulp stekkertje of een stekkertje van een oortelefoontje. Kan je krijgen in een radio zaak of zo. Ook de stekkertjes voor een poppenhuis zijn prima te gebruiken. Eigenlijk is alles beter dan een kroonsteen! ;)Nou Pierre, een stekkertje voor een poppenhuis klinkt ook niet echt hoopvol. Wat hebben jullie hier eigenlijk tegen kroonsteentjes?
Misschien toch de servo los halen en ergens opzij hangen met een stangetje?Ik denk dat het Pierre's stangetje toch een serieuze kanshebber wordt.
Misschien is er nog een andere oplossing Wim. Als je de mijngang nou eens een heel klein beetje schuin laat lopen zodat hij net langs de servo gaat is het volgens mij ook opgelost. ;D(http://www.mijnalbum.nl/Foto-JETD4DTR-D.jpg)
Die mijngangen hoeven toch niet haaks op elkaar te lopen.
122x61 maar heel laten en veel schuiven. Kan je later altijd nog een stuk inkorten .... of niet.Je hebt w??r gelijk Pierre.
Dank voor je feedback Gert-Jan.
Hallo Wim,
Als je het hele gebouw (9814) nou eens een paar graden draait en boven de grond laat je het spoortje tussen de draaischijf en de lift in een flauw bochtje lopen. Dan kan je onder de grond de mijngang haaks op de lift plaatsen en gaat deze toch net langs de servo.
Groeten, G?J?
Kan je de stroomvoorziening van de verlichting niet over die rails laten lopen? Dan heb je die draden niet nodig.Dag Gert-Jan,
Ik heb toch jouw idee om de verlichting via de rails te laten lopen uitgevoerd..........
.........In elk geval bedankt voor je tip.
Graag gedaan Wim,Het probleem is vaak dat je goede tips niet tijdig toepast. :D
Goede raad is duur, zeggen ze wel eens, maar hier op het forum is het helemaal gratis!
En dat flikkerende lampje? In de mijnen kwam de stroomvoorziening volgens mij van bovengrondse generatoren en die leveren gewoon geen mooie gelijkmatige spanning. Heel realistisch dus.
Als je alles van de module bij het oude laat moet je wel de draaischijf totaal veranderen. Met name het draaipunt en aandrijving en dat is ook een aardig klusje. Maar ja ..... das de hobby! :DNou, ik laat niet alles bij het oude. Jullie feedback heeft wel een aantal goede tips opgeleverd, die ik zeker wil toepassen.
Misschien een domme vraag maar als de mijngang onder de poelie van de draaischijf door loopt kan je er niet meer bij komen in geval van reparatie. Ik neem aan dat de poelie groter is dan het schijfje?Juist een behoorlijk slimme vraag. De bovenbaan (waarop de bebouwing en het buitenleven) en de onderbaan (de mijngangen) worden in feite twee afzonderlijke modules, die makkelijk demonteerbaar boven elkaar worden vastgezet. De kolenmijn-module wordt bovendien met connectoren doorverbonden met de bovenste module. Het enige deel dat niet vastgemaakt wordt aan de onderste module is de liftschacht, deze wordt vastgemaakt aan de bovenste module. Ik wil w?l beide modules vast in elkaar zetten voordat ik met de bebouwing begin, zodat ik niet straks tegen een nieuw probleem aanloop.
Voor 4,95 euro meer heb je een SwitchPilot van ESU waarmee je de servo ook analoog kan aansturen. De servo's (4 stuks) bedien je dan via drukknoppen en iedere servo kan je exact instellen op de uitslag.
Kijk hier maar eens naar KLIK (http://www.anw-modeltreinen.nl/esu/productinfo/pi_es51802.htm)
Nou heren, zelfs als ik vanavond lekker op de bank blijf zitten, heb ik toch een bijzonder vruchtbare avond.
En dat allemaal dankzij jullie hulpvaardige input.
Bedankt!
Mooi h? en dat een weekje voor kerstmis :)Tom, ik krijg er een beetje een heel wee Kerstgevoel van; een soort zalig Kerstdorpengevoel met dwarrelende sneeuwvlokjes van piepschuim en klinkende plastic belletjes en schaatsertjes die niet door het ijs kunnen zakken.
Voor 4,95 euro meer heb je een SwitchPilot van ESU waarmee je de servo ook analoog kan aansturen. De servo's (4 stuks) bedien je dan via drukknoppen en iedere servo kan je exact instellen op de uitslag.
Voor 4,95 euro meer heb je een SwitchPilot van ESU waarmee je de servo ook analoog kan aansturen. De servo's (4 stuks) bedien je dan via drukknoppen en iedere servo kan je exact instellen op de uitslag.
Er komen natuurlijk nog wel verzendkosten bij Tom en dan is hij bijna een tientje duurder. Daar kan je 6 van die andere voor kopen.
Ik heb er net maar ??n besteld om te proberen. Is kijken wat het beste werkt. Het voordeel van een SwitchPilot is de tiptoetsjes en het instellen van slag en snelheid. Voordeel van dat andere dingetje is dat je de ook een klein stukje kan draaien en je niet de hele slag af hoeft te maken om weer terug te gaan. Dat is veel leuker voor b.v. een hijskraantje. Bovendien kan je ten aller tijden de snelheid aanpassen door sneller of langzamer te draaien aan dat knoppie.
Ach ..... we zien wel wat het gaat worden.
:D Grapjas! .
Als deze module klaar is ga ik verzinnen of en hoe ik digitaal ga rijden. Ik heb ??n loc die is digitaal voorbereid, maar verder is het spul allemaal analoog.
Voor digitaal handmatig rijden en analoog schakelen heb je alleen maar een centrale nodig en dat kan met de (analoge) bedrading die je toch al hebt/moet aanbrengen.Ik heb bij deze module bedacht om rails die via wissels worden verbonden met een naastgelegen sporen te onderbreken en eventueel met schakelaars te verbinden, zodat niet het hele spul tegelijkertijd gaat rijden. Als ik overstap naar digitaal, kan ik het altijd onder tafel doorsolderen.
Ook digitaal schakelen levert niet zo veel extra bedrading op, wel decoders.Dat digitaal schakelen kan ik natuurlijk ook stapsgewijs doen; ik hoef niet alles in ??n keer voor elkaar te hebben.
Voor automatisch bedrijf komen er terugmelders om de hoek kijken en dus meer bedrading.Bij terugmelders moet ik dan denken aan reed-contacten met magneetjes onder het eerste en het laatste stel, of ge?soleerde stukken rail waar de centrale de voorbij rijdende weerstand meet?
Wat is het verschil tussen I-Train en Koploper? De meeste van jullie rijden met I-Train terwijl Koploper gratis is. Maakt het veel verschil?
Wat is het verschil tussen I-Train en Koploper? De meeste van jullie rijden met I-Train terwijl Koploper gratis is. Maakt het veel verschil?Voor mij persoonlijk lijkt iTrain handiger omdat dit programma ook op de Mac draait en Koploper alleen op Windows. Dat ik ergens voor moet betalen is natuurlijk altijd een minpuntje, maar als ze waarmaken wat ze beloven dan wil ik zelfs m?n knip wel trekken.
Ik zit ook nog te worstelen, welk software programma ik ga gebruiken maar ik denk dat dit een ieder zelf moet ondervinden. Itrain is nog steeds in ontwikkeling, Koploper is waarschijnlijk al helemaal ontwikkeld, daarnaast is er ook nog Rocrail en natuurlijk ook nog de Raptor, waar Teunistreinen alle informatie over kan vertellen.
Ik vind het persoonlijk handig dat je in koploper bijv. op de hoofdbaan de treinen automatisch kan laten rijden en dat dit door koploper zelf helemaal geregeld wordt, maar nogmaals iedereen moet dit proefondervindelijk ervaren.
Ik heb ook nog een paar links waar de verschillen duidelijk worden aangegeven: http://fantasia.nordkappe.nl/page19.html (http://fantasia.nordkappe.nl/page19.html) http://gertvanvoorst.nl/mspsoftware.html (http://gertvanvoorst.nl/mspsoftware.html) en met de zoekslag: "verschillen tussen koploper, Itrain en Rocrail" op Google, krijg je nog meer uitleg etc. Succes met de keuze
gr.Nico
Itrain is nog in ontwikkeling en Koploper is al ontwikkeld...Dag Nico,
Bij ge?soleerde stukken worden alle loc's en wagons gedetecteerd, tenminste zo is het bij het 3 rail systeem.Ik denk bij twee-rail ook. Alleen moeten drie-railers beide rails isoleren en ik denk bij twee-railers is ??n voldoende. Goederenwagons, die in pricipe geen stroom afnemen moeten dan een weerstandje tussen de wielen?
Een weerstandje of weerstandlak.In feite maak je dus een soort kortsluiting en moet de weerstand een hoge weerstand hebben?
Groet, Anne W
Je lift ziet er klasse uit Wim. Met name van de liftwielen ben ik zeer onder de indruk. En dat de lift ook echt via deze wielen gaat werken ....... respect man. :D :DDankjewel Pierre,
Feitelijk klopt er natuurlijk niks van, omdat de lift hoort te werken via de wielen in die constructie op het dak. Maar dat zou helemaal een toer zijn geworden omdat die constructie op het dak van de liftschacht er pas op kan als de schacht vast op de baan staat.
Als ik dit avontuur ooit weer zou uitvoeren, dan zou ik twee complete stukken rails tegenover elkaar zetten en geen losse railstaven meer in de overblijfselen van een brug plakken.
Dan is de verhouding beter te zien.Je hebt gelijk:
Maar zelf kijk je wel regelmatig, en ga je je er dan zelf aan storen?Die bakstenen zo groot als schoenendozen vielen me als eerste op toen ik de doos opende... en ook al heb ik nu nog geen directe plannen om er een huis naast te zetten, ik wil niet hoeven zeggen: ?Nee, naast dat station kun je niks zetten, want die bakstenen van het station zijn te grof!? Het zou dus best kunnen zijn dat ik me eraan ga storen. Maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Ik vind het ook reuze meevallen.Ach, het valt ook wel mee.
Vind het zelfs wel mooi, niet alles is altijd even groot.
Ik heb net eens gegoogled naar dat originele station maar daar zie ik dan toch echt wel gewone bakstenen denk dat het dan toch de versie wordt met de kleinere steentjes en ben het wel met Pierre ook eens, je zal later denken had ik toch maar .........Hm... ik denk dat ik eerst de fundering maar eens in elkaar ga zetten en ondertussen in Engeland wat muurplaten bestel.
Succes met het overwegen.
Kijk en daar gaat het in de hobby toch om, leuke weken.
Deze platen ga ik op de muurplaten uit de bouwdoos plakken en snij dan de ramen en deuren via de achterkant eruit. Ik gebruik het materiaal uit de doos dus eigenlijk als een soort mal.
Maar, elk idee is welkom. :D
Van behangpapier zijn de steentjes wel op maat maar de voegen te dik ....... toch .... Wim, :PNou Pierre, dat zeg je nou wel... maar ik ben eens gaan zoeken in de behangwinkel en daar hadden ze nog meer steentjesbehang...
Grappig hoe je dan loopt te verzinnen welke dagelijkse dingen je kunt gebruiken als bruikbare onderdelen op je baan.
Ik moet wel zeggen dat steeksleutels maken op schaal 1:43 een stuk makkelijker is dan op half nul. :D
Kost je even wat meer tijd. Maar wat moet je anders met dit slechte weer. ;DGelukkig hoeft-ie morgen niet af :) en hoe meer werk, hoe meer lol voor m?n geld. Weer of geen weer.
Dus denk ik kijkend naar het orgineel dat de rol die je zelf gemaakt hebt de mooiste optie is. Het is zeker meer werk maar met het eindresultaat zal je zelf meer vrede hebben.Precies, dat zei m?n vrouw ook al.
Wauww ....... mooie ruimte man. Dat gaat helemaal goedkomen met je nieuwe baan.Ben ook wel blij met deze kamer. Heb ik een paar jaar geleden helemaal verbouwd, ge?soleerd en voorzien van electriciteit en netwerk. Het wicht woont nu op haarzelf, dus ik dacht: "Pik in die hap!"
Veel mensen hebben tegenwoordig een Hollandse baan dus ik vind het eigenlijk wel jammer dat je niet weer doorgaat met een Franse baan. Die (Franse) huizen zien er helemaal niet verkeerd uit.Daar heb je wel een punt. Er zijn niet veel Franse banen in Nederland. Maar op een gegeven moment ben je meer bezig met onderzoeken hoe of het zit daar bij die SNCF dan met bouwen. En ergens schiet ik dan gewoon te kort. Misschien maak ik er wel een keer een diorama van.
Overigens zie ik maar ??n bakje van de chinees op je werkplek! Waar zijn die andere "rommelbakjes" van je. ???(http://www.mijnalbum.nl/Foto-CG8U6MMU-D.jpg)
Daar heb je wel een punt. Er zijn niet veel Franse banen in Nederland. Maar op een gegeven moment ben je meer bezig met onderzoeken hoe of het zit daar bij die SNCF dan met bouwen. En ergens schiet ik dan gewoon te kort.Het heeft ook wel voordelen dat onderzoeken. Veel vakanties naar Frankrijk!
Misschien maak ik er wel een keer een diorama van.Dat van dat diorama is wel een goed plan. Het is eeuwig zonde als die huizen maar liggen te verstoffen.
Die Franse huizen op de foto zijn wel al meer dan dertig jaar oud, h?? Dat betekent dat alle opschriften met de hand zijn geschilderd... borden? Fotograferen, afdrukken en uitknippen. Die Franse huizen is ?cht heel erg old school.
Overigens zie ik maar ??n bakje van de chinees op je werkplek! Waar zijn die andere "rommelbakjes" van je. ???
De Chinese bakjes was ik even vergeten.Zo voel ik me thuis. Dat is een uitzicht waar ik van hou. ;D
Je zegt wel wat van mij maar jij hebt ook een aardige verzameling meuk!Dit was nog maar een deel. :D
Citaat van: PierreJe zegt wel wat van mij maar jij hebt ook een aardige verzameling meuk!Dit was nog maar een deel. :D
Zonder rommelbakken kun je eigenlijk niet zo bar veel.
Wim kan je hier wat mee.... Da's toch bij jou in de buurt?Dat zie je scherp, Pierre!
Was wel gezellig hoor! Elke beurs is natuurlijk een beetje een gok: de ene keer is het maar een klein beetje wat je mee terugneemt en de andere keer kom je met klauwen vol goed spul terug.Da's heel erg waar Wim. Het is nooit te plannen waar je mee thuis komt van een beurs.
Zo was ik al tijden op zoek naar metalen L- en H-profielen (natuurlijk van plastic). Faller en Volmer hadden van die setjes. Nooit meer gevonden. Gisteren op Marktplaats... zakken vol in ??n koop. Soms win je ook wel eens wat. :DIk ben heb deze week ook ook nog staan kwijlen bij die avertentie op marktplaats. Maar het was wel heel erg veel. En ik had nog wat liggen dus heb er niet op geboden. Heb je alles gekocht?
Toch maar naar Houten?Ga je volgend weekeind Wim of op 9 februari?
Sowieso ga ik naar Houten!
Ik ben heb deze week ook ook nog staan kwijlen bij die avertentie op marktplaats. Maar het was wel heel erg veel. En ik had nog wat liggen dus heb er niet op geboden. Heb je alles gekocht?Alles gekocht; de hele zooi! Kan ik weer even voort.
Ga je volgend weekeind Wim of op 9 februari?Ik ga 9 maart. Komend weekend heb ik weekenddienst en 9 maart is er geloof ik ook meer beurs met meer handel.
Puik stukje werk Wim. Jij kan wel wat!! ;) Ik vind dat bloktoestel geweldig. Krijg al pijn in mijn handen als ik er naar kijk. :PDankje. Het zijn voor een deel onderdelen uit de cockpit van een FA-16... heel geavanceerd dus. :)
Als de schoorsteen er op komt moet je idd een kacheltje neer zetten. Je kijkt precies tegen die muur aan.Kacheltje met daarin een ledje uit zo?n electronisch kaarsje. Maar ik vind deze schoorsteen een beetje te fors. Ik ga er wel een kleinere opzetten.
Maar denk om de kolendamp!! De pijp is uit de schoorsteen!! ;DJou ontgaat ook niks. Die kolenkachelpijp zit wat lager omdat het plafond er nog niet in zit. :P
Leuke bouw-zelf-je-tunnenportaal-onderdelenEcht een pretpakketje Wim. Daar zou ik ook vrolijk van worden. Je gaat ons een hoop leuke fr?belstukjes voorschotelen met deze profielen denk ik zo.
En een hele winkelvoorraad profielen. Daar wordt ik nou blij van.
Hier en daar een put maakt het minder saai.Schitterende putten. Dat maakt het wel af.
Mijn eerste loc... twintig jaar oud.Allebij wel mooie loc's Wim. ;D
...en mijn laatste aanwinst: ? 15,- :)
Zie ineens dat ik Supermodelspoorder ben. 8)Als je maar genoeg te vertellen hebt gaat dat vanzelf ..... toch?
Nou, nou, Supermodelspoorder met al 501 berichten.Mwa... eerlijk gezegd was ik als kruier ook heel tevreden.
Bezig bijtje hoor.
Die put zat dat ook bij het station, ziet er wel heel erg gaaf uit.Heb ik eerlijk gezegd niet eens op gelet :) Het hoeft niet helemaal precies hetzelfde; ik probeer een geloofwaardig Nederlands station te maken. Het hoeft geen maquette te worden van Station Goor.
Trotoirtegels lijken me mooi van maat, moet natuurlijk later nog wel een kwastje straatvuil over heen.Tegels zijn van Auhagen en komen qua maat aardig overeen met de Nederlandse stoeptegels. Het Weatheren doe ik pas later als ik meer station heb gebouwd. Ik weet precies hoe dat bij mij gaat; dan staan er ineens ook bankjes, zitten er mensen op... en nog geen station.
Zo ... ik ben ook weer on line met m'n laptop. Mijn harde schijf was gecrasht dus moest er een nieuwe in en natuurlijk de hele boel opnieuw instaleren. :'(Verschrikkelijk. Blij voor je dat het weer werkt, maar het kost natuurlijk wel een dag. In die tijd had je een hele versnellingsbak in elkaar kunnen zetten.
Als je maar genoeg te vertellen hebt gaat dat vanzelf ..... toch?...of het allemaal even hoogdravend is, is natuurlijk weer heel wat anders :)
Uitgekookt!
En dat 45? blokje langs een latje laten schuiven om het blokje recht te houden?
Geweldig! Ga ik proberen.
Deze foto's heb ik voor de verandering eens met mijn iPad 4 gemaakt ;)
Nou ja... feilloos vinden? Als ik iets kwijt ben w??t ik in elk geval dat het ergens op die tafel moet liggen.
edit: foto's groter gemaakt Bedankt... ooit ga ik het zelf kunnen. Maar je hebt wel mijn mooie lijntjes weggehaald :(
welke lijntjesH?? ze staan er weer... volgens mij zit je me gewoon weer te stangen... :)
Citaat van: Tom de Supermoderatorwelke lijntjesH?? ze staan er weer... volgens mij zit je me gewoon weer te stangen... :)
(http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-WXTETBUP-D.jpg)
Bob... dit is geen chaos; dat frutje wat jij daar hebt liggen, ligt ook op mijn nachtkastje. :D
:D Tsja Bob... Het is w?l jouw schuifmaat ennuh... ik weet ook niet wat jij met een schuifmaat op je nachtkastje doet :o om nog maar te zwijgen van al die veelkleurige gezellige klemmetjes in dat laatje.Bob... dit is geen chaos; dat frutje wat jij daar hebt liggen, ligt ook op mijn nachtkastje. :DTuurlijk Wim wie heeft er geen schuifmaat op z'n nachtkastje :o
:D Tsja Bob... Het is w?l jouw schuifmaat ennuh... ik weet ook niet wat jij met een schuifmaat op je nachtkastje doet :o om nog maar te zwijgen van al die veelkleurige gezellige klemmetjes in dat laatje.
Bob, je hebt w?l humor
Je kletst heel wat af hier op het forum, en dat is best gezellig, maar wanneer gaan we weer eens wat van jou werkzaamheden zien? 8)
Het is zomerstop.
Maar ik zal wat minder kletsen. :-X
Nee inderdaad, het was een hele tijd Hans-dag maar vandaag is het Wim-dag.
What's a world without Wimmen!
blijf vooral ook stoken... anders wordt het hier erg serieus.
What's a world without Wimmen!
Opruimen en uitzoeken heet dat.
Ik denk dat de grootste hindernis van de modelspoorder is ruimte en geld
Misschien heb ik een tip voor je waarbij de brug misschien beter tot zijn recht komt.Nou Michel, dat is misschien nog niet eens zo’n gek idee en zeker een overweging. Ik heb met opzet geen houtlijm gebruikt opdat ik een en ander makkelijker zou kunnen wijzigingen.
Als je de haven L-vormig maakt, dus een stukje voorbij de brug haaks naar rechts afbuigt, heb je gelijk een ander gezicht.
Tijd? Tsja, daar noem je wat. Ik zou het bijna vergeten maar ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik voorlopig tijd zat heb. 8)CitaatIk denk dat de grootste hindernis van de modelspoorder is ruimte en geldTja Wim, volgens mij vergeet je nog een belangrijk punt: TIJD! Dan heb je dus al minimaal 3 van de 4 problemen opgelost :D
Dat worden dus mega-veel updates gnagna
En ook nog geld zat 8)Dat ook, maar ik kan het geld toch maar één keer uitgeven. Dus wat dat aangaat maakt het niet zoveel uit. ::)
Kijk! Dat ziet er goed uit @Wim,Dankjewel Gert-Jan.
Die bogen aan de oude gracht vragen natuurlijk wel om een inrichting. ;)Ik moet eens kijken wat ik nog heb liggen aan wijnvaten. ::)
In de kelder of op zolder? ;D
Oh ja,Nou @GéJé, terrasjes gaan het op deze gracht niet worden. Er komt een scheepsbenodigdhedenhandel, als ik genoeg wijnvaten heb wellicht een groothandel in wijn en ik ga nog verzinnen wat er onder de derde boog komt.
En met bijbehorend terras natuurlijk! ;)
Voldoende inspiratie zou ik zo zeggen! ik wacht op de foto's ;)
En wat zie ik daar voor een alleraardigst bootje liggen. Is dat een stukje huisvlijt of een bestaand modelletje?Dat bootje is -zoals je dat zo treffend schrijft- een stukje huisvlijt (http://www.h0modelspoor.nl/index.php?topic=1478.0). 8)
...maar verder ben ik even de weg kwijt. :-\ Maar zeker een mooi bootje Wim.Dat is niet zo heel gek @Pierre; dit bootje ligt alweer bijna vier jaar op de plank. Wel grappig dat veel van de projecten die op de plank liggen nu een plek krijgen. Dus er zullen nog wel meer konijnen uit de hoed komen. :D
...maar verder ben ik even de weg kwijt. :-\ Maar zeker een mooi bootje Wim.Dat is niet zo heel gek @Pierre; dit bootje ligt alweer bijna vier jaar op de plank. Wel grappig dat veel van de projecten die op de plank liggen nu een plek krijgen. Dus er zullen nog wel meer konijnen uit de hoed komen. :D
Ha. Ha. Dat hebben sommige honden ook Pierre. Ze begraven een bot en dan weten ze niet meer waar. Heb je al in je tuin gekeken? ;D
Kom maar op met die hoed. Volgens mij komt daar nog veel meer uit wat we eigenlijk vergeten zijn. ;DIk heb nog zat liggen. Maar als ik dat nu tevoorschijn ga halen dan heb ik voordat ik het weet er wéér een nieuw project bij.
Maar ik heb het zelf ook Wim. Na de verhuizing loop ik me soms gek te zoeken naar bepaalde dingen en terwijl je aan het zoeken bent kom je weer andere dingen tegen van ... oh ja ... dat had ik ook nog. :o Ik ben nou al twee weken op zoek naar alle spulletjes die ik verzameld had voor een begraafplaats. Niet meer te vinden :(Begraafplaats? Had je die niet in die derde lade links onderin liggen? Ik zou zweren dat je dat daar had opgeborgen. ::) Maar @Pierre dat had ik vandaag ook:
Dat brugwachtershuisje ziet er goed uit.
Zeker die vensterbanken en de lateien boven de ramen.
Weet je toevallig van welk merk deze is?
Dat brugwachtershuisje ziet er goed uit.Dankjewel Mark. Dat brugwachtershuisje is eigenlijk een blokpost van mijn station dat ik even als voorbeeld heb geleend. Maar in dezelfde stijl wil ik een nieuw brugwachtershuisje bouwen.
Sorry Wim, dat had ik eigenlijk moeten weten. :-[Nee hoor @mark mms, geen ge-sorry! Je had het niet kunnen weten. Dit draadje dateert immers uit 2015 en begint met de beschrijving van een H0e-draaischijf. Ik had ook gewoon kunnen opschrijven hoe dit huisje is ontstaan of er een linkje kunnen bij zetten i.p.v. je dit hele draadje te laten doorspitten. Om meer overzicht te krijgen, heb ik in de loop der tijd de verschillende projecten steeds meer ondergebracht in losse topics. En of dat nou de meest overzichtelijke manier is, daar ben ik nog steeds niet achter. Nu mijn module (na jaren) meer en meer vorm begint te krijgen, zal ik ook een keer verder gaan met dat station en dan begin ik wel weer apart topic.
Ik heb het draadje even doorgelezen en ben zeer onder de indruk.Dat zal ik zeker doen, waarvoor mijn dank.
Maar als je had gezegd dat het van Artitec was had ik je zo geloofd.
Zie het dan a.u.b. als een compliment.
Wel, wel Mijnheer Artitec, dat heeft U weer mooi gemaakt en Uw plannen zijn als vanouds zeer verwachtingsvol!Ik weet het: een en ander neemt bij mij nogal wat tijd in beslag omdat ik steeds weer dingen aanpas en verander. Ik zie vaak dat veel modelspoorders het lukt om in een avondje een perfect baanontwerp in elkaar te schetsen, compleet met schaduwstation, keerlussen, heuvels, dalen, stuwmeren en bergen. Ik ben daar gewoon veel minder handig in en het kost me zeeën van tijd. ::)
Ik zal binnenkort de plannen van die botenbouwer ook eens posten, mocht dat tenminste een vervolg krijgen ;-)Boot of schip; dát blijft de vraag.
Ik zal binnenkort de plannen van die botenbouwer ook eens posten, mocht dat tenminste een vervolg krijgen ;-)
Wim, ik heb altijd gedacht, dat ik de enige was, die moeite heeft om een baanplan in elkaar te fröbelen, maar ik blij, dat ik dus niet de enige ben/ ;)Nee Nico, je bent zéker niet de enige. Als baanplanner ben je toch een beetje op zoek naar de Heilige Graal; zo’n baan die écht alles heeft en waar je decennia mee voort kunt. ::)
Maar ik heb uiteraard geen recht van spreken gezien mijn 'vorderingen'.Jij hebt zéker recht van spreken. Ik heb sinds vorige week pas mijn eerste twee meter rail erin liggen... ::)
Alsacast heeft hele mooie kademuur.Alsacast, die de producten van Artitec heeft meegenomen?
Alsacast, die de producten van Artitec heeft meegenomen?
Dat blijkt dus iets genuanceerder te liggen.Tsja, en ik heb dan weer contact gehad met Artitec en die beweert dan weer het omgekeerde. De waarheid zal wel ergens in het midden en het maakt mij eigenlijk ook niet zoveel uit.
Ik heb voor jouw een gouden tip Wim.Dat is inderdaad een goude tip. Ik dacht eerst naar een tuincentrum te gaan, maar de Action is hier letterlijk om de hoek. En zijn die ook in verschillende kleuren?
De oude gracht ziet er goed uit zo Wim. Werkt overigens je brug al?Dankje @Pierre de basis is in elk geval gelegd.
Dat is inderdaad een goude tip. Ik dacht eerst naar een tuincentrum te gaan, maar de Action is hier letterlijk om de hoek. En zijn die ook in verschillende kleuren?
Ik vind het geweldig mooi uitgedacht Wim.Dat geweldig mooi uitgedacht heeft ook wel aardig wat tijd gekost. Aanvankelijk (en daar begint de twijfel) was ik van plan om de waterkant links naast dat brugwachtershuisje te voorzien van een schuine waterkant met basaltblokken. Maar omdat die waterkant vol in het zicht zit, overweeg ik die zijkant misschien toch met arcadebogen op te vullen. Alleen maar basaltblokken, daar is niet zo gek veel spannends aan. Omdat daar ook iets van een schip komt te liggen, is daar -in combinatie met die arcadebogen- misschien wat meer bedrijvigheid te creëeren.
Heb je al een passende reddingboei? Want die hangt er altijd aan.Ik denk dat er zo langs het water wel een paar meer reddingsmiddelen moeten komen. Of ik die al heb? Nee, maar met een paar ringetjes kom ik al een heel eind. :D
Ja mooi, zo'n oude driemaster en het plaatje is compleet :)No Way!
Mooi man ... het wordt steeds interessanter om naar te kijken. ;D Wat komt er bovenop de kade als bestrating te liggen Wim?Goede vraag:
Dank heren.
Goede vraag:
Ik heb bepaald geen haast, maar ik wil ook wel eens een keer een beetje meters maken. ::)
Het is dan wel heel veel dezelfde soort steentjes Wim. ::)Daar lijk je wel een punt te hebben @Pierre. En dat idee wordt nog eens versterkt doordat alles er nogal baksteenrood uitziet. Als die arcadebogen er tegenaan komen, dan komen er nóg meer bakstenen bij.
Lijkt er op dat er iemand is geinspireerd... :PTuurlijk ben ik geïnspireerd:
Het is dan wel heel veel dezelfde soort steentjes Wim. ::)Tsja, dan kan ik wel heel eigenwijs argumenten blijven verzinnen om het lekker zo to laten. Maar stel nou dat straks die hele kade in dezelfde soort steentjes zit en ik achteraf tóch denk: “Het zijn wel heel veel dezelfde soort steentjes?”. Dan kan ik die hele kade zeker weer opnieuw maken. ::)
Verder vind ik die 2e put echt een juweeltje ... heb je er daar niet nog een van?Daar heb ik er nog wel heel wel veel meer van.
Ha .. ha .. mooi man. Ik had het nooit gezien als je het niet gezegd had. :DVan jou heb ik nou juist geleerd dat je buiten de hekjes moet kijken... of zoiets.
Trap zou ik in de uur doen, als de breedte ervoor is.Die breedte kan ik maken, want alles staat nog los. Ik ga erover nadenken. ::)
die 181 dukdalven
Waffer dingen ?
Ah, zo. Weer wat geleerd...Ach, daar is het ook een forum voor.
...die anderen zijn meer kinderspeelgoed lijkende bootjes...Henk, dat ligt natuurlijk helemaal wat je er zelf van maakt. Die Faller 131006 H0 daar is best wat van te maken. De mooiste vind ik toch de coaster van Artitec, maar dat ding kost wel € 186,- en dat vind ikzelf wat prijzig voor een stukje scenery. Bovendien heb ik maar 9,5 cm breedte aan water en dat is denk ik te weinig plek voor zo’n coaster.
Of nog beter een onvervalste Amsterdamse rondvaartboot, die hebben ze in Utrecht trouwens ook rondvaren.Sorry, maar ik wil geen gedoe met toeristen in rondvaartboten. De algemene sfeer wordt een beetje de somberheid uit de vijftiger jaren: steuntrekkers, hoerenlopers, sjacheraars en kroeglopers... niet bepaald een toeristische trekpleister. ::)
...
Bovendien heb ik maar 9,5 cm breedte aan water.
...
De algemene sfeer wordt een beetje de somberheid uit de vijftiger jaren: steuntrekkers, hoerenlopers, sjacheraars en kroeglopers.
...
Dat klinkt in mijn oren naar de dekschuit.Met een sleepboot er voor is dat inderdaad een van de mogelijkheden.
Misschien moet ik eens nadenken over de fabricage van een mooie scheepsromp en dan zelf aan de slag.
Wat is hier mis mee Wim?? :-\ . Bootje moet alleen nog aangekleed worden. 9,5 cm is genoeg om een bootje neer te leggen. De kade op mijn oude baan was ongeveer net zo breed.Er is helemaal niks mis met dit bootje @Pierre, het is geen topstuk, maar het is een prima bootje dat ik bedacht heb voor de binnenhaven, voorbij de brug.
Die Faller 131006 H0 daar is best wat van te maken.
Wat voor schip het ook wordt @Wim, je module ziet er prachtig uit. Ik volg dit met veel belangstelling.
(Ik begin je een beetje te missen).Ik volg alles @Wim, en ik zal proberen ook weer wat meer te reageren. Hier ligt de bouw volledig stil, dus zelf heb ik niet veel om te laten zien.
Dat beetje groen aan de waterrand doet het heel goed.
Dat beetje groen aan de waterrand doet het heel goed.
Groen? ??? ::)
Alg .. Gert-Jan.Het groen moet nog wel wat meer uit de verf komen. Ik denk dat ik kokkels en andere aangroeisels ook aan de onderkant van die dukdalven maak.
Kokkels, mossels, andere schelpdieren.Neuh... dát denk ik niet. Ik denk dat een beetje groen zand aan de onderkant van zo'n paal meer de suggestie wekt van aangroeisel. Zaadjes op je baan zou ik eerst in de magnetron stoppen, anders heb je in no-time een groentetuin op je baan. :o
Zou dat met heel fijne zaden kunnen werken?
maar ik zie nog helemaal geen groen. ???
Goed dat je weer aan de wiggel bent (zoals onze zuiderburen dat zo mooi zeggen ;D).Onze zuiderburen? Help me even: jij bent toch -vanaf mijn geografisch perspectief bekeken- een zuiderbuur?
Ben benieuwd naar jouw watercreaties.Jack, daar ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar. Zelfs op dit kleine stukje waterkant veranderen mijn plannen met de dag. ::)
en die jute kolenzakken daar ga ik wel uitkomen.
en die jute kolenzakken daar ga ik wel uitkomen.
Een rolletje klei en daar kleine stukjes van snijden met een bot mes en dan heb je prima kolenzakken.
Als het rolletje klei iets plat duwt in een vaatdoek, dan krijg je ook nog iets meer structuur.In een vaatdoek? Heb je daar een voorbeeld van?
Als het rolletje klei iets plat duwt in een vaatdoek, dan krijg je ook nog iets meer structuur.
Nico wat voor slepertje of opduwer werden die dekschuiten (zolder schuit) voort gesleept
MVG Henk
Nico
die onderstefoto
Is dat amsterdam
Lijkt op de mauritskadein oost
Maar dit ziet er weer super uit! vooral die autobanden vind ik goed gevonden. Daar moet je er meer van ophangen.Meer autobanden dus:
Ik heb net nog eens even van je haven zitten genieten maar wat me opviel is dat de balk waar de banden aan hangen nogal hoog zit. Gaat de reling van je scheepjes daar niet onderdoor?Dit bootje is al lang niet meer het bootje zoals het uit de verpakking kwam. Als ik deze in de originele staat aan de kade zou leggen, dan zijn de verhoudingen een beetje zoek.
Mooie plaatjes met een nog mooier verhaal er bij Nico. Dit moet een plekje opleveren op de baan van Wim. ;)Die steenkolenhandel is (vrijwel) zeker maar die dekschuit, dát weet ik nog niet. Ik denk dat ik zelfs de naam van Nico’s grootvader wil gebruiken... als dat mag.
Zo'n scheepsromp is toch zeker wel een eitje voor je? ::)Nee Jack, ondanks dat ik wel wat met schepen heb, is zo’n romp elkaar zetten niet echt mijn ding. Ik ben voor mijn gevoel onevenredig veel tijd bezig met schuren en plamuren. Maar, dat geeft helemaal niks; je kunt nou eenmaal niet overal in pieken. ;)
Tjonge Wim, ik ben onder de indruk van de voortgang die je op het moment maakt. Prachtig. Is het rustig op de bus?Dankjewel Arend en inderdaad het is lekker rustig. ;)
Weer een geweldige uitdaging Wim. Ik weet zeker dat het je gaat lukken. ;)Dank voor je vertrouwen. Links of rechtsom: er komt een schip!
Al gaande improviseert men... ;DProbleem is dat ik met een exacte planning nooit echt uit de voeten kan. Ik kan alles nog zo nauwkeurig plannen, maar gaande het proces kom ik toch weer tot andere inzichten. En misschien komt dat wel omdat op papier het er toch weer anders uitziet. Bijvoorbeeld met die pakhuizen; die zijn relatief hoog en ontnemen misschien het zicht op de scenery achter die pakhuizen. Ik kan wel leuk een stel panden in elkaar zetten met allemaal interieurs, maar als je er vervolgens geen reet meer van ziet omdat er een rij huizen op de verkeerde plek staat.
Al gaande improviseert men... ;DProbleem is dat ik met een exacte planning nooit echt uit de voeten kan. Ik kan alles nog zo nauwkeurig plannen, maar gaande het proces kom ik toch weer tot andere inzichten. En misschien komt dat wel omdat op papier het er toch weer anders uitziet. Bijvoorbeeld met die pakhuizen; die zijn relatief hoog en ontnemen misschien het zicht op de scenery achter die pakhuizen. Ik kan wel leuk een stel panden in elkaar zetten met allemaal interieurs, maar als je er vervolgens geen reet meer van ziet omdat er een rij huizen op de verkeerde plek staat, dan schiet het natuurlijk ook niet op.
Improviseren... en herhalen ::) 8)Klinkt een beetje als jazz. ;)
"Goes kolen, alleen de zon is beter".Heb je daar beeld van?
Ik vind het juist altijd wel grappig als je soms net niet goed kan zien wat er achter iets staat.Dat is vast ook wel zo @iTom, maar ik ben toch steeds bezig om de panden zodanig neer te zetten dat ik zoveel mogelijk doorkijkjes krijg. Straatjes en steegjes die leuk doorlopen wil ik zoveel mogelijk in het zicht houden en niet blokkeren door er bijvoorbeeld een pakhuis voor te zetten.
Tekst op de zijkant is ook goed gelukt. Hoe heb je dat gedaan?Witte verf, een fijn penseeltje, een vaste hand en natuurlijk grafisch inzicht.
En ik zie geen verschil in het blok van de hijsbalk.Nou ik denk dat in de grotere steden waar de huizen meer woonlagen hebben, ook wel hijsbalken zijn te vinden. En dus niet alleen in Amsterdam. Het blok dat ik heb gebruikt is een beetje groot uitgevallen blok dat op een schip wordt gebruikt.
Ben natuurlijk ook geen Amsterdammer. ::)
Het geheel ziet er weer "gelikt" uit. Alleen dat strakke touw doet mij wat onnatuurlijk aan.Dat strakke touw kan natuurlijk wel als het strak is vastgebonden, maar het staat wel mooier als het wat meer los hangt. Ik was nog van plan om het touw wat meer losser te maken met wat houtlijm, zodat het wat ’natuurlijker’ hangt. Als ik dat zonder houtlijm zou doen dan vliegt het touw alle kanten op.
Goed plan. Ik kan me hier helemaal in vinden Wim. Door de verschillende niveaus krijg je een prima diepte effect en bijkomend voordeel is dat (bijna) al je bouwwerken voor of achter goed zichtbaar zijn.Kijk dat bedoel ik. Bovendien maak ik het verhoogde spoor links van het station slechts twee sporen breed, zodat ik wat meer ruimte krijg voor een redelijk ogend stadsplan. Rechts van het station loopt het spoor in een flauwe bocht en wordt de spoordijk ook breder, zodat er ruimte is om mijn H0e-baantje aan te laten sluiten op het station.
Is je station niet aan te passen zodat het perron aansluit op de 1e etage of zo. Het oude station Delft had meen ik ook zoiets. Of het hele station omhoog brengen. Kan misschien ook wel gedeeltelijk omhoog dat je een combinatie maakt.Dat zou ik kunnen doen, maar dan wordt het Waterstaatstation teveel aangetast. Dat is het gevaar als je een historisch gebouw op je baan zet en ik vind dat je daar niet teveel aan moet klooien.
Goed idee Wim, ik moet ook zoiets in elkaar gaan verzinnen dus kom maar op. Zelf bouwen?Als het zelfbouw wordt dan denk ik dat het zoiets als Station Apeldoorn zou kunnen worden.
Ik zoek meer iets in de stijl van Den Haag Holland Spoor, die heeft toch ook een verhoogd spoordek dacht ik?Ik vind het een prachtig station, maar voor mijn toepassing een ietwat te grootsteeds karakter... èn heel veel werk. ::)
Veel werk? Leuk toch? ;D
Hmm, niet verkeerd. Ik zou sowieso een bakstenen gebouw maken en niet die volledige betonafwerking.
Ga je de perrons ook overkappen?Ja, maar waarschijnlijk alleen de perrons. Zo'n complete overkapping ontneemt natuurlijk ook het zicht en dat wil ik voorkomen.
Veel werk? Leuk toch? ;DJa, erg leuk... en ook een uitdaging. Maar ik wil ook proberen om zo slagvaardig mogelijk te werken. Zo ga ik bijvoorbeeld niet eindeloos raamkozijntjes in elkaar zitten fröbelen als ik die kant-en-klaar uit een bestaand model kan shoppen. ::)
Wim, ik had van jou als rasechte Amsterdammer, verwacht, dat je het CS Amsterdam als voorbeeld zou nemen, want dat heeft wel verhoogde sporen. :P :-*Amsterdam CS is wel behoorlijk groot. Station Muiderpoort en het Amstelstation hebben ook verhoogde sporen en zitten heel wat overzichtelijker inelkaar.
Overigens neem ik jullie suggesties serieus in overweging. Ook al lijkt het soms alsof ik jullie ideeën terzijde schuif.
Natuurlijk, als we allemaal hetzelfde zouden bouwen dan wordt het ook zo saai... verras ons met jouw ideeën dan kunnen wij daar ook weer inspiratie uit halen!Inspiratie en vooral feedback door jullie! En om het een beetje overzichtelijk te houden ga verder met dit onderwerp op Station 2.0 (http://www.h0modelspoor.nl/index.php?topic=2546.0). :)
Als je iets met verhoogd spoor wil dan moet je station deventer nemenKlopt, alleen heeft Deventer het stationsgebouw niet vast aan het spoor zitten zoals bijvoorbeeld Amsterdam Centraal.
Ik weet niet of iemand dit draadje nog leest,
Ja, ikke.:-*