Auteur Topic: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)  (gelezen 373102 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #500 Gepost op: 25 februari 2017, 22:22:01 »
Ziet er zeer geslaagd uit @Pierre.
Ikzelf zou het water misschien nog iets van een groenige zweem hebben gegeven, maar zo te zien ben je nog volop bezig. Ik vind het effect van de stromende rivier erg geslaagd en die waterval is excellent.
Die brug op de laatste foto; is dat waar je fietsers overheen komen te rijden?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #501 Gepost op: 25 februari 2017, 22:45:37 »
Dank je Wim.

Klopt inderdaad ... dit is het bruggetje waar de Magnorail  fietsers overheen gaan. Hij is een beetje zwaar uitgevoerd voor een fietsbrug omdat je anders tegen de kettingrail aan zit te kijken. Ik kijk wel of ik dat straks optisch wat kan veranderen. Ik zit nog te denken of ik er een overdekte brug van maak of gewoon open laat. Ik vind een overdekte brug wel leuker maar ben bang dat alle details van de watermolen daar dan achter wegvallen.

Het water is ook groen maar dat komt er op de foto niet helemaal uit. De verf is ook mat nu. Ik zal eens kijken na de 1e laag Modpodge hoe het er onderuit komt en dan kan ik het altijd nog aanpassen. Ik moet straks ook nog hier en daar alg langs de muurvoegen aanbrengen en dan lijkt het ook weer een stuk groener.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #502 Gepost op: 25 februari 2017, 23:01:21 »
Met zo'n overdekte brug heb je inderdaad kans dat alle scenery uit het zicht verdwijnt.
Ik vindt de zware uitvoering van die brug nog wel behoorlijk meevallen. Ik denk dat als je in dezelfde stijl als die andere brug een fraaie boog eronder maakt, dan heb je volgens mij een fantastische brug die mooi in de omgeving past.
Die watermolen wordt dat zo'n zaagmolen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #503 Gepost op: 25 februari 2017, 23:03:06 »
Ik maak een diepe buiging Top.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #504 Gepost op: 25 februari 2017, 23:19:24 »
Dankjewel Tom maar val niet voorover :P

Met zo'n overdekte brug heb je inderdaad kans dat alle scenery uit het zicht verdwijnt.
Ik vindt de zware uitvoering van die brug nog wel behoorlijk meevallen. Ik denk dat als je in dezelfde stijl als die andere brug een fraaie boog eronder maakt, dan heb je volgens mij een fantastische brug die mooi in de omgeving past.
Die watermolen wordt dat zo'n zaagmolen?

Eigenlijk wil ik een hele houten brug maken zodat je er ook ruim onderdoor kan kijken. Dan zie je het eerste waterloopje met de schut ook goed.

Wat voor watermolen het gaat worden weet ik niet maar hij moet er ongeveer zo uit gaan zien.



Door ruimte gebrek gaat het fietspad door de molen heen. Onder aan de foto zie je ook hoe de oever er ongeveer uit moet gaan zien. Misschien iets minder begroeiing anders zie je de muur niet meer. Da's ook weer zonde. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #505 Gepost op: 25 februari 2017, 23:28:42 »
Ik stop er mee, ga wel weer suikerzakjes sparen. ::)
Die tekening moet je zeker goed bewaren, die wordt later zeker en vast geld waard.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #506 Gepost op: 26 februari 2017, 08:21:00 »
Ik vind de brug ook wel meevallen.
Hij zal wel ondersteund moeten worden.

Wellicht is de onderkant nog iets schuin te maken aan de zijkant.
Dan lijkt hij iets slanker.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #507 Gepost op: 26 februari 2017, 09:44:24 »
Ik stop er mee, ga wel weer suikerzakjes sparen. ::)
Dat heb ik je al eens vaker zien neerschrijven, maar ik heb in al die jaren nog geen suikerzakje gezien.  ::)

Kijk dat is @Pierre, die gast werkt gewoon met een moodboard.
Ruimtegebrek of niet, ik vind dat Franse sfeertje en de oplossing geniaal. Er moet voor het waterrad nog wel een schuif worden gemaakt om de loop van het water te reguleren.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #508 Gepost op: 26 februari 2017, 11:34:00 »
Ik stop er mee, ga wel weer suikerzakjes sparen. ::)
Dat heb ik je al eens vaker zien neerschrijven, maar ik heb in al die jaren nog geen suikerzakje gezien.  ::)


Klopt, is ook moeilijk aan te komen, drink koffie en thee zonder suiker zodat het beter smaakt.
Sigaren rook ik ook niet dus sigarenbandjes lukt ook al niet meer.

Blijf het werk van Pierre bewonderen, zijn werken zijn een inspiratie voor de modelbouwers.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #509 Gepost op: 26 februari 2017, 16:03:12 »
Postzegels worden ook steeds duurder...  :P ;D
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #510 Gepost op: 26 februari 2017, 17:33:04 »
Updeetje ;D:

Een beetje knutselen uit de rommelbak.



Ik moet de witte streepjes nog wat afzwakken. Zijn iets te lomp.



Aan de kant van het waterrad moet nog een waterloopje komen en hier en daar wat kiertjes wegwerken maar dan kan toch echt het water er in.
De drie waterloopjes op een rij.


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #511 Gepost op: 26 februari 2017, 18:07:05 »
@Pierre,

Heel mooi ! De watervallen zijn heel realistisch. Geweldige tip !

Groeten,

Gert-Jan

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #512 Gepost op: 26 februari 2017, 18:30:02 »
Dankjewel Gert-Jan  ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #513 Gepost op: 26 februari 2017, 18:56:45 »
@Pierre flikt het gewoon weer om mij niet meer te verbazen! Puik werkje!
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #514 Gepost op: 26 februari 2017, 19:42:34 »
Ik blijf het zeggen, top.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #515 Gepost op: 26 februari 2017, 20:23:18 »
Prachtig Pierre! Ziet er echt geweldig uit :)

Raages

  • Gast
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #516 Gepost op: 27 februari 2017, 08:01:30 »
Echt heel fraai gemaakt. Een opmerking toch. Het model water valt nu recht naar beneden in verhouding met het schuim dat juist de stroomsnelheid aangeeft.
Dus hoge stroomsnelheid: veel wit schuim dan ook verder weg neerkomen.
Lage stroomsnelheid: weinig schuim en rechter naar beneden vallen.
 ;)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #517 Gepost op: 27 februari 2017, 08:35:26 »
Ik begrijp het Frits maar ik moet het water (en schuim) nog doen. Dit wat je nu ziet is alleen de kleur en structuur. Het water moet wel stromen maar stroomt niet erg hard. Anders stijgt de watermolen op. Ik heb dus met opzet het water vrij stijl naar beneden laten vallen in plaats van met een boogje en de schuimkopjes komen pas als het water klaar is.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #518 Gepost op: 27 februari 2017, 11:28:11 »
Een waanzinnig mooie schuif: chapeau! Alleen... eh... misschien een beetje gepiep, maar komt er op de plek waar het water naar het waterrad stroomt dan ook nog een schuif?
Niet dat ik vroeger watermolenaar ben geweest ofzo, maar als ik het waterrad stil wil zetten dan begint dat toch bij het stilzetten van de waterstroom?
Die watervallen moeten natuurlijk nog visueel worden meegestroomd met de rest van het water, maar eerlijk gezegd vind ik dit een van de mooiste watervallen die ik in de modelbouwwereld heb gezien. Volgens mij heb je hier de norm gelegd voor alle stromende beekjes. Geen gedoe meer met siliconenkit en andere rommel, maar gewoon een stuk blisterverpakking en ouderwetse Velpon.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #519 Gepost op: 27 februari 2017, 18:31:26 »
Dankjewel allemaal  ;D

Een waanzinnig mooie schuif: chapeau! Alleen... eh... misschien een beetje gepiep, maar komt er op de plek waar het water naar het waterrad stroomt dan ook nog een schuif?
Niet dat ik vroeger watermolenaar ben geweest ofzo, maar als ik het waterrad stil wil zetten dan begint dat toch bij het stilzetten van de waterstroom?

Als ik het goed gelezen en gezien heb op internet is dat ongebruikelijk. Als de schuif (of schuiven) verder open gezet worden zakt het waterniveau en komt het rad vanzelf droog te staan en kan dan niet meer draaien. Maar ehuu ik ben ook geen molenaar en haal mijn wijsheden ook maar gewoon van internet. Als ik het fout heb zet ik er gewoon een schuif bij hoor. :-\

Geen gedoe meer met siliconenkit en andere rommel, maar gewoon een stuk blisterverpakking en ouderwetse Velpon.

Zo'n watervalletje zit in nog geen 15 minuten in elkaar Wim. Hoe leuk is dat. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #520 Gepost op: 27 februari 2017, 19:52:07 »
Ik ben nog eens even aan het zoeken geweest en je hebt inderdaad gelijk Wim. Of eigenlijk hebben we allebei gelijk. Mijn verhaaltje klopt maar jouw verhaaltje klopt ook. Er moet soms ook een schuif aan de kant van het rad dus ... op naar het werkblad om een 2e schuif te maken. Bedankt voor de tip Wim. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #521 Gepost op: 27 februari 2017, 20:38:26 »
Ja, laat Pierre maar schuiven.  ;D

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #522 Gepost op: 28 februari 2017, 20:29:00 »

Wim kwam met het idee dat er ook nog een schuif voor het waterrad moest komen te zitten en … dat was helemaal waar. Maar goed dat er een forum is. Dus … ik heb een 2e kleinere schuif gemaakt. De werkelijke schuif hoeft hier niet aan omdat die weg valt achter het rad. Voor het bedieningswiel heb ik een karrenwiel gebruikt en de buitenste ring er afgeknipt. Helaas braken er daarbij ook een paar spaken dus die moest ik er eerst weer aanplakken. De schuif plaats ik pas als het water klaar is.





Tijd om het eerste laagje water aan te brengen. Ik wil deze keer eens wat experimenteren met ModPodge.



Geen idee of dat een beetje werkt. Het is eigenlijk ook gewoon lijm die heel veel lijkt op witte houtlijm alleen zou deze wat helderder op moeten drogen en een structuurtje moeten kunnen aanbrengen. Ik heb de eerste laag aangebracht en ben zeer benieuwd hoe het zaakje opdroogt.






Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #523 Gepost op: 28 februari 2017, 20:56:08 »
We wachten in spanning af! 

 ;)

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 507
  • Thanked: 9 times
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #524 Gepost op: 28 februari 2017, 22:48:27 »
zo is t een mooie wildwater baan
waar staat dat spul
hobby lijm of  haar gel
make up bevestiger