Auteur Topic: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)  (gelezen 373081 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #525 Gepost op: 28 februari 2017, 22:52:32 »
Ziet er weer mooi uit Pierre! Was even gezellig vanmiddag, heb weer een hoop nieuwe dingen geleerd en ideeen opgedaan!
nogmaals dank voor je gastvrijheid.
Groet Mies

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #526 Gepost op: 1 maart 2017, 08:57:02 »
Je bent altijd welkom Mies. Zijn er nog vragen of wil je nog een keer langskomen is dat geen enkel probleem. Praten over treintjes is altijd gezellig ...toch?


Het wit gaat weg als het opdroogt Jerry. Er blijft gewoon transparant over. De witte schuimkopjes zal ik later zelf moeten schilderen of zo. ModPodge is te krijgen in een hobbyzaak.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #527 Gepost op: 1 maart 2017, 15:00:45 »
Weer een mooie schuif @Pierre!
Het wit gaat weg als het opdroogt Jerry. Er blijft gewoon transparant over. De witte schuimkopjes zal ik later zelf moeten schilderen of zo. ModPodge is te krijgen in een hobbyzaak.
Mijn flesje ModPodge staat al klaar, maar ik wacht vol ongeduld.
ModPodge is trouwens ook verkrijgbaar bij de Xenos.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #528 Gepost op: 1 maart 2017, 15:48:20 »



Pak je flesje maar op ... het werkt grandioos Wim! Hier word ik helemaal blij van.  ;D




Update:

De eerste laag is droog en ziet er al goed uit. Het water ziet er nogal snel stromend uit op het grote stuk dus ik doe er nog een laag overheen om de oneffenheden wat af te vlakken. Bovendien denk ik ook dat het een betere dieptewerking geeft als je meerdere lagen over elkaar doet.





De tweede laag.



Ik denk niet dat er nog een derde laag nodig is dus lijm ik ook gelijk de tweede schuif er in.



Later komen er nog planken over de muur te lopen om de eerste schuif toegankelijk te maken voor de molenaar. Maar ik ga nu eerst de molen bouwen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #529 Gepost op: 1 maart 2017, 16:45:02 »
Het ziet er hoopvol uit @Pierre. Wordt dat spul hard of blijft dat een beetje flexibel?
Meerdere lagen lijkt me inderdaad een idee.
Wel laf natuurlijk dat ik jou een beetje de kastanjes uit het vuur laat halen. Een beetje als: “Pierre, probeer je even of dat ijs het een beetje houdt.”  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #530 Gepost op: 1 maart 2017, 17:20:48 »
Dat ziet er mooi uit Pierre! Ben benieuwd wat het eindresultaat zal gaan zijn met de meerdere lagen!
Al met al toch een mooi stukje zo :)!

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #531 Gepost op: 1 maart 2017, 17:25:49 »
Ik kijk ook rijkhalzend uit naar het eind resultaat.
Kan zo niet echt goed beoordelen of het inderdaad zo helder is maar ik geloof Pierre op zijn blauwe ogen.
Is het ModPodge glans of mat.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #532 Gepost op: 1 maart 2017, 17:32:33 »
Dankjewel mannen.

Het ziet er hoopvol uit @Pierre. Wordt dat spul hard of blijft dat een beetje flexibel?

Het krijgt een aardig hard laagje Wim. Een beetje zoals lak zal ik maar zeggen. Ik ben er erg tevreden over en het werkt heel makkelijk. Ook kan je een beetje kleine golfjes maken door de ModPodge te tamponneren. Ben je klaar dan spoel je alleen het kwastje uit onder de kraan en klaar (dus geen zooi).

Wel laf natuurlijk dat ik jou een beetje de kastanjes uit het vuur laat halen. Een beetje als: “Pierre, probeer je even of dat ijs het een beetje houdt.”  ::)

Ik probeer graag alles uit Wim. Dus wat het ijs betreft euheuu .... 't ken net! ;D

Ik kijk ook rijkhalzend uit naar het eind resultaat.
Kan zo niet echt goed beoordelen of het inderdaad zo helder is maar ik geloof Pierre op zijn blauwe groene ogen.
Is het ModPodge glans of mat.

Het is echt mooi helder Tom en de ModPodge is de glans uitvoering.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Online Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #533 Gepost op: 1 maart 2017, 21:38:29 »
Da's een mooi watertje, Pierre. Top! Niets (of niet te veel) meer aan doen, zou ik zeggen.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #534 Gepost op: 1 maart 2017, 21:45:26 »
Heel mooi @Pierre !

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #535 Gepost op: 1 maart 2017, 22:05:57 »
Dankjewel.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #536 Gepost op: 1 maart 2017, 23:14:22 »
Ziet er weer top uit!

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #537 Gepost op: 2 maart 2017, 20:20:39 »
Zeg @Pierre, als je bord leeg hebt en de vaatwasser hebt ingepakt, bestaat er dan een kleine kans dat we van je waterwerk nog een update kunnen verwachten?
Ik zit hier vol spanning te wachten.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #538 Gepost op: 2 maart 2017, 20:37:03 »
Ja, mooi spul he die ModPodge en je hebt idd maar 1 of 2 lagen nodig om een dieptewerking te krijgen.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #539 Gepost op: 2 maart 2017, 20:50:12 »
Pierre,

hoeveel heb je gebruikt uit zo'n flesje?
Ik denk dat ik een halve m² moet gebruiken, wat schat je in hoeveel flesjes ik nodig heb?
Volgens mij zit er maar 12ml in toch?
Groet Mies

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #540 Gepost op: 2 maart 2017, 23:00:03 »
Zeg @Pierre, als je bord leeg hebt en de vaatwasser hebt ingepakt, bestaat er dan een kleine kans dat we van je waterwerk nog een update kunnen verwachten?
Ik zit hier vol spanning te wachten.  :o

Je zal nog even geduld moeten hebben Wim. Ik ben vandaag bezig geweest met het afmaken van een tuinlantaarn waar ik al een tijdje mee bezig was en die heb ik ook gelijk in de tuin neergezet en aangesloten. En toen was er weer een dag om. ;D
Morgen heb ik mijn kleindochter de hele dag dus dan gebeurt er ook niet veel. Het zal wel zaterdag of zondag worden voor ik weer ga starten. ;D

Ja, mooi spul he die ModPodge en je hebt idd maar 1 of 2 lagen nodig om een dieptewerking te krijgen.

Ja Jack ... twee lagen is genoeg. :)

Pierre,

hoeveel heb je gebruikt uit zo'n flesje?
Ik denk dat ik een halve m² moet gebruiken, wat schat je in hoeveel flesjes ik nodig heb?
Volgens mij zit er maar 12ml in toch?

Ik denk dat je het wel met een flesje haalt. En met twee flesjes zeker Mies. Je gebruikt er eigenlijk helemaal niet zo veel van. Het is net wat Jack al vertelde ... als je dunne laagjes opbrengt is het mooi helder. Een hele dikke laag ziet er net zo melkachtig uit als witte houtlijm.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #541 Gepost op: 3 maart 2017, 11:20:16 »
Je zal nog even geduld moeten hebben Wim. Ik ben vandaag bezig geweest met het afmaken van een tuinlantaarn waar ik al een tijdje mee bezig was en die heb ik ook gelijk in de tuin neergezet en aangesloten. En toen was er weer een dag om. ;D
Morgen heb ik mijn kleindochter de hele dag dus dan gebeurt er ook niet veel. Het zal wel zaterdag of zondag worden voor ik weer ga starten. ;D
Tuurlijk Pierre, je hebt ook nog een leven. Anders word je zo’n stoffige, van de wereld vervreemde kluizenaar die zich dagenlang opsluit op z’n hobbykamer, met een prachtige modelspoorbaan, maar niemand die nog naar ’m omkijkt.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #542 Gepost op: 5 maart 2017, 14:20:51 »
Maar weer eens een update doen:

De laatste hand gelegd aan het water van de rivier. Ik had het schuim van het vallende water gewoon met acrylaat verf gedaan maar dat is natuurlijk super mat. Geen gezicht dus. Er bleef dus niet veel anders over dan om er nog een laagje ModPodge overheen te zetten. Het water is nu klaar.





Het glimt lekker en de golfjes zijn net voldoende.





Ook de bedrading van de molen is klaar en hij draait keurig zijn rondjes. Nu een begin maken aan de molen zelf. Ik wil voor het eerst eens gaan werken met schuimkarton/pluimkarton. Wel weer een leuke uitdaging.


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #543 Gepost op: 5 maart 2017, 14:25:19 »
Pierre, ik heb genoten van je uitleg en foto's van het schuimende water. Heel mooi gedaan. Maar dat is jou wel toevertrouwd.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #544 Gepost op: 5 maart 2017, 15:44:54 »
Mooi resultaat Pierre, jullie zijn niet bij te houden😉
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #545 Gepost op: 5 maart 2017, 16:21:08 »
Prachtig Pierre wat een in zicht en fijne uitleg.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #546 Gepost op: 5 maart 2017, 17:39:11 »
Gadverdamme @Pierre wat ziet het er afgrijselijk mooi uit. De kleur van je water is trouwens ook perfect!
Wèl een vraagje: wat zou er gebeuren als je een laagje blanke hoogglanslak over dat water uitsmeert?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #547 Gepost op: 5 maart 2017, 17:57:27 »
Dank allemaal!  ;D

Wèl een vraagje: wat zou er gebeuren als je een laagje blanke hoogglanslak over dat water uitsmeert?

Waarvoor zou je dat doen Wim? Dat heeft geen enkele zin. Dit is ook hoogglans. Meer glimmen als zo kan het echt niet. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #548 Gepost op: 5 maart 2017, 18:09:11 »
Dan komt het waarschijnlijk door de foto, waardoor het een beetje zijdeglans lijkt.
Sorry!  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #549 Gepost op: 5 maart 2017, 20:08:31 »
Als het buiten warmer was geweest, had ik zo zin gekregen om even door je beek te waden. Beregoed gedaan Pierre.