Auteur Topic: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)  (gelezen 373054 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Haradigi

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 176
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Man
  • Meten (kijken, voelen) = weten
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #450 Gepost op: 8 februari 2017, 16:48:03 »
Hi Pierre,

Het was, gisteren, leuk en gezellig bij jou thuis.
Lekker gekletst over de hobby en je "hoge" baan mogen bewonderen.
Bedankt voor de gastvrijheid.

groet
Harald
Klik hier voor mijn index aan bouwactiviteiten, verslagen en dromen.

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #451 Gepost op: 8 februari 2017, 18:16:12 »
Hoe heb jij die heuvel bij te vuurtoren eigenlijk gemaakt?

De heuvel bestaat uit gestapelde plaatjes piepschuim met daarover heen papier-marche prut. Je kan als basis ook gaas nemen of proppen krantenpapier of zo. Ik heb in een (afsluitbare) emmer allemaal krantensnippers in een laagje water staan. Als ze goed doordrenkt zijn zet ik de mixer er op. Dit prutje bewaar ik tot ik wat nodig heb. Gooi in de emmer wel een scheutje Dettol. Dan haal ik uit de emmer wat ik wil gebruiken en meng dat met witte houtlijm. Eventueel kan je er ook nog wat zaagsel doorheen mengen. Het duurt even voor het droog is maar het is dan ook spijkerhard.



 Volgens mij heeft Tom er een voorbeeld van in z'n draadje staan hoe je er mee kunt werken. We maken het allemaal net even anders maar het principe is gelijk.
[/quote]

Duurde even... Dank voor je antwoord. Ik ga is zoeken naar het draadje van Tom :)!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #452 Gepost op: 8 februari 2017, 19:00:14 »
Het was, gisteren, leuk en gezellig bij jou thuis.
Lekker gekletst over de hobby en je "hoge" baan mogen bewonderen.
Bedankt voor de gastvrijheid.

Geen dank Harald. Altijd gezellig met een mede hobbyist te kletsen over onze hobby.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #453 Gepost op: 10 februari 2017, 20:43:09 »


Voor de begraafplaats Heb ik een muurtje geplaatst en kans gezien om twee bomen op het kerkhof te planten om nog iets meer diepte te creëren.









Daarna onder de brug nog een klein stukje bijgewerkt wat was blijven liggen en gelijk de “basalt” blokken die ik bij de Action gekocht had uitgeprobeerd door ze in de papier-maché te drukken.



(Fotootje voor Nick)





Op zich werken de steentjes prima en de maat is ook perfect maar de kleur had voor mij wel wat donkerder mogen zijn. Maar ja … als alles droog is druppel ik ze nog een keer lekker in met verdunde houtlijm en dan schilder ik ze wel wat donkerder. Daarna voegen en wat zeewier en dan ziet het er vast goed uit. 






Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #454 Gepost op: 10 februari 2017, 21:02:44 »
Het ziet er weer goed uit ,Pierre, je vorderd al weer aardig.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Raages

  • Gast
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #455 Gepost op: 10 februari 2017, 22:13:20 »
Prachtig die muur zo er voor. Het wordt een beter geheel er door.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #456 Gepost op: 10 februari 2017, 22:22:42 »
En de kerk zweeft niet meer Frits. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #457 Gepost op: 11 februari 2017, 00:54:55 »
Ik zeg top, alleen nog afwerken.

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #458 Gepost op: 11 februari 2017, 09:07:12 »
De begraafplaats en de kerk is mooi zo! Nu je dat muurtje ervoor hebt staan en geverfd, de bomen erbij. Lijkt het al gewoon af! Erg mooi!

Dank voor de foto's @Pierre :)! Geeft me wat beter beeld zo.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #459 Gepost op: 11 februari 2017, 11:11:39 »
Ik vind die polystyreen muurplaten erg mooi uit de verf komen. Ik heb er zelf nooit eerder mee gewerkt, maar dat ga ik zeker een keer doen.

Op zich werken de steentjes prima en de maat is ook perfect maar de kleur had voor mij wel wat donkerder mogen zijn. Maar ja … als alles droog is druppel ik ze nog een keer lekker in met verdunde houtlijm en dan schilder ik ze wel wat donkerder. Daarna voegen en wat zeewier en dan ziet het er vast goed uit.
Persoonlijk zou ik alleen een soort bruggenhoofd hebben gemaakt, of een ondersteuning waar de brug op leunt. Die brug lijkt nu zonder ondersteuning uit de muur te komen.
Maar nogmaals: dat is puur persoonlijk en het resultaat ziet er erg mooi uit.

De Action heeft nog wel eens de gewoonte om ineens een artikel uit het assortiment te halen, dus ik denk dat ik nog wat meer van die steentjes in verschillende kleuren ga halen. Voor € 0,79 is dat natuurlijk geen geld.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #460 Gepost op: 11 februari 2017, 12:10:52 »
Deze muur moet nog geverfd worden Wim. Ik heb verschillende stukken van dit soort plaat op Marktplaats gekocht. Ik heb wel steeds gekeken naar maat stenen en het model stenen. Deze moesten gelijk zijn maar de kleur is van de meeste plaatje verschillend. Ik gebruik dus veel kleuren (en diktes) door elkaar heen maar het eindresultaat is gelijk. Aan de overkant bij mijn station heb ik ook van deze plaat (andere maat steen) gebruikt voor de muren en ook hier kan je zien dat er verschillende merken en kleuren zijn gebruikt.

Verder zijn deze muren nog lang niet klaar. Er moet nog een hoop aan gedaan worden. Toevoegen van draagstukken, trappetjes, randen en steunberen noem maar op. Pas dan gaat alles in de verf en zal het één geheel gaan vormen.

Deze steentjes zijn al een hele tijd in het assortiment aanwezig. Ik heb ze vorig jaar zomer al gekocht. Maar inderdaad bij de Action weet je het maar nooit. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #461 Gepost op: 11 februari 2017, 17:25:25 »
Deze steentjes zijn al een hele tijd in het assortiment aanwezig. Ik heb ze vorig jaar zomer al gekocht. Maar inderdaad bij de Action weet je het maar nooit. ;D
En dat vertel je nú pas?   :o
De kleinste maat grijze steentjes zijn volgens mij ook mooi als railbedding te gebruiken. Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken.
Maar Voorlopig ben ik even druk zat, want we zijn op dit moment de hele woonkamer aan het ombouwen en ik heb net 12 meter K40 plintgoot gekocht om alle snoeren weg te werken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #462 Gepost op: 11 februari 2017, 19:35:25 »
Deze steentjes zijn al een hele tijd in het assortiment aanwezig. Ik heb ze vorig jaar zomer al gekocht. Maar inderdaad bij de Action weet je het maar nooit. ;D

En dat vertel je nú pas?   :o

Had het dan gevraagd!! ;D

De kleinste maat grijze steentjes zijn volgens mij ook mooi als railbedding te gebruiken. Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken.
Maar Voorlopig ben ik even druk zat, want we zijn op dit moment de hele woonkamer aan het ombouwen en ik heb net 12 meter K40 plintgoot gekocht om alle snoeren weg te werken.

Als railballast wel wat saai Wim zo één kleur.

Succes met je plinten. Echt waardeloos werk man. Maar ja ... losse snoeren is helemaal niets.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #463 Gepost op: 12 februari 2017, 16:16:02 »

Ik heb het hoekje met de molshoop en kerkhof vandaag af gemaakt. Het paadje op de molshoop is voorzien van hekjes en gelukkig in zeer korte tijd behoorlijk begroeid met groenvoer. Ook het bos is een klein stukje uitgegroeid tot aan het pad naar boven.



Ook de begraafplaats is voorzien van groen en er is momenteel ook een begrafenis aan de gang.





Tinus moest vandaag werken op zijn vrije dag en daar is hij helemaal niet blij mee.

Hij denkt hardop:  Ik hoop dat ze een beetje opschieten dan kan ik dat gat dicht gooien.


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #464 Gepost op: 12 februari 2017, 16:32:07 »
Prachtig Pierre, de een zijn dood is tenslotte de ander zijn brood, of zijn hobby natuuurlijk  ;D

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #465 Gepost op: 12 februari 2017, 17:34:37 »
Mooi gedaan Pierre :)!

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #466 Gepost op: 12 februari 2017, 18:10:44 »
Geweldig, de emoties spatten er vanaf.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #467 Gepost op: 12 februari 2017, 19:37:47 »
Heel mooi gemaakt.
En dat die grafsteen er al staat is natuurlijk omdat manlief al paar jaar eerder de grond in ging en nu zijn ze weer bij elkaar. (snif)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #468 Gepost op: 12 februari 2017, 23:01:01 »
Ik ben geraakt. Snif snif

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #469 Gepost op: 22 februari 2017, 23:59:26 »
Vandaag op mijn gemakje verder gegaan aan de rivier, steunmuur en watermolen. De walkanten zijn geplaatst en ook de muur langs het spoor begint te groeien. Van de muur moet alleen de bovenkant nog gebeuren en dan het schilderwerk. Met schilderen pak ik alles tegelijk mee omdat het muurtjes zijn die met dezelfde steensoort opgetrokken zijn.



Ook de watermolen en de brug schieten al op.



In de rivier komen drie kleine stuwen waar ik vallend water moet maken.



Ik ben al aan het proberen geweest met houtlijm  en ook siliconenkit maar dat was allemaal geen groot succes. Het water van deze watervalletjes was daarmee veel te wit van kleur en het was te grof. Ik ben daarom eens wat anders gaan proberen. Een stukje blisterverpakking met daarop simpele alleslijm in een paar lagen opgebracht. Dit werd wel mooi helder.





Daarna met verdunde witte verf dunne streepjes opgebracht (links wat meer dan rechts om te proberen). Ook nog het smalle proefstrookje aan de achterkant wat groenig gemaakt. Ik weet nog niet wat voor kleur ik het water ga maken dus was ook dit maar een probeersel. Graag jullie feedback.


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #470 Gepost op: 23 februari 2017, 00:25:48 »
Hoe kom je op het idee, geweldig.
Zelf heb ik op mijn vorige baan wel gebruik gemaakt van heldere silicone en witte houtlijm wat wel helder opdroogde.
Maar dit ziet er stukken beter uit, iets om te onthouden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #471 Gepost op: 23 februari 2017, 00:47:49 »
Dank je Tom. Je bent nog laat wakker. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #472 Gepost op: 23 februari 2017, 00:59:03 »
Ik ook!  :)
Tsja, ik kan niet anders zeggen: dit is natuurlijk weer helemaal en typisch Pierre. Geniaal!
Dat riviertje voor de waterval, is dat gemaakt met ModPodge?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #473 Gepost op: 23 februari 2017, 01:16:06 »
Ik ook!  :)

Ik heb het in de gaten Wim. Ook laat. ;D

Tsja, ik kan niet anders zeggen: dit is natuurlijk weer helemaal en typisch Pierre. Geniaal!
Dat riviertje voor de waterval, is dat gemaakt met ModPodge?

Dank je Wim.
Dat riviertje staat nog droog. Eerst moet aan de voorkant de de zaak droog zijn. Daarna aan de voorkant  wat golfjes maken, wat stenen in de bedding en een kleurtje. En daarna ga ik wat proefjes doen met ModPodge. Maar dat alles is volgende week pas.  Tussendoor ga ik aan de muur verder en misschien een begin maken aan de watermolen.
Van het weekeind en begin volgende week heb ik mijn kleindochter te logeren en dan ga ik met die kleine meid ook een hoop leuke dingen doen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #474 Gepost op: 23 februari 2017, 06:42:01 »
Heel realistisch Pierre, vooral de groene variant vind ik mooi.