Dankjewel jongens ... aan de positieve reacties te horen denk ik dat ik hier dan maar voor ga. Ik was er zelf nog niet helemaal uit.
Zelf heb ik op mijn vorige baan wel gebruik gemaakt van heldere silicone en witte houtlijm wat wel helder opdroogde.
Als je goed kijkt zal je zien dat het niet
echt helder is Tom. Ik heb hier ook aardig wat proefstukjes gemaakt. Ook witte houtlijm blijft een beetje melkachtig. Voor een woeste rivier of zeewater met witte kopjes is dat prima maar voor mijn wat rustige rivier met een watermolen werkt het niet vind ik. Maar de ModPodge moet zich ook eerst nog bewijzen. Daar ga ik volgende week wat proefstukjes mee maken. Als het niet werkt val ik weer terug op wc papier en blanke lak. Dat werkt ook lekker.

Heel realistisch Pierre, vooral de groene variant vind ik mooi.
Ik denk ook dat er wel een kleurtje op komt Frits maar ik moet eerst een beetje kijken wat voor kleur ik gebruik voor het water zelf en daar pas ik dan de watervalletjes op aan.
Gaaf Pierre! ik moet ook nog iets zoeken voor het water in mn stuwmeer...
Uit de uitloop van de dam komt ook vallend water. denk dat jou proefstukje daar precies past 
Al die watermiddeltjes zijn redelijk prijzig en ik probeer graag iets uit om dat te omzeilen. Je leest wel hoe ik vorder met de ModPodge Mies. Misschien is het ook wat voor jou. En zo'n watervalletje is op deze manier zo gemaakt.