Auteur Topic: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)  (gelezen 373083 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #475 Gepost op: 23 februari 2017, 07:16:39 »
Gaaf Pierre! ik moet ook nog iets zoeken voor het water in mn stuwmeer...
Uit de uitloop van de dam komt ook vallend water. denk dat jou proefstukje daar precies past  ;D
Groet Mies

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #476 Gepost op: 23 februari 2017, 10:10:42 »
Dankjewel jongens ... aan de positieve reacties te horen denk ik dat ik hier dan maar voor ga. Ik was er zelf nog niet helemaal uit.

Zelf heb ik op mijn vorige baan wel gebruik gemaakt van heldere silicone en witte houtlijm wat wel helder opdroogde.

Als je goed kijkt zal je zien dat het niet echt helder is Tom. Ik heb hier ook aardig wat proefstukjes gemaakt. Ook witte houtlijm blijft een beetje melkachtig. Voor een woeste rivier of zeewater met witte kopjes is dat prima maar voor mijn wat rustige rivier met een watermolen werkt het niet vind ik. Maar de ModPodge moet zich ook eerst nog bewijzen. Daar ga ik volgende week wat proefstukjes mee maken. Als het niet werkt val ik weer terug op wc papier en blanke lak. Dat werkt ook lekker. ;D

Heel realistisch Pierre, vooral de groene variant vind ik mooi.

Ik denk ook dat er wel een kleurtje op komt Frits maar ik moet eerst een beetje kijken wat voor kleur ik gebruik voor het water zelf en daar pas ik dan de watervalletjes op aan.

Gaaf Pierre! ik moet ook nog iets zoeken voor het water in mn stuwmeer...
Uit de uitloop van de dam komt ook vallend water. denk dat jou proefstukje daar precies past  ;D

Al die watermiddeltjes zijn redelijk prijzig en ik probeer graag iets uit om dat te omzeilen. Je leest wel hoe ik vorder met de ModPodge Mies. Misschien is het ook wat voor jou. En zo'n watervalletje is op deze manier zo gemaakt.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #477 Gepost op: 23 februari 2017, 10:46:25 »
Heel gaaf gedaan Pierre! Ga ik zeker onthouden :)! Van welk spul maak jij nu die muren naast het spoor en bij de rivier?

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #478 Gepost op: 23 februari 2017, 11:17:05 »
Van welk spul maak jij nu die muren naast het spoor en bij de rivier?

Dat is een soort schuimplaat. Ik maak er veel gebruik van omdat het lekker makkelijk werkt en heel veel mogelijkheden heeft. Met de juiste verfkleur is het prima spul. De muren naast mijn station zijn ook van dit spul maar dan een andere steenmaat. Ik schuim altijd heel marktplaats en beurzen af voor restanten van dit spul maar dat is meer een tic van mij. Ik heb nu genoeg om heel mijn baan dicht te metselen. ;D



Het is natuurlijk ook gewoon in de winkel te koop. Wat ik nu gebruik is van Heki No:7005 en Faller 170802 en bij het station is Faller 170804 maar er zijn natuurlijk nog veel meer leveranciers.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Haradigi

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 176
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Man
  • Meten (kijken, voelen) = weten
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #479 Gepost op: 23 februari 2017, 11:28:54 »
Hi Pierre,

Dat water, dat ziet er toch wel erg goed uit, als ik met Karbrucken aan de gang ga z'n bruggen en riviertjes kan ik dit goed gebruiken.
Na m'n bezoek aan jou kan ik mij het goed voorstellen waar en hoe het op je baan komt.

groet
Harald
Klik hier voor mijn index aan bouwactiviteiten, verslagen en dromen.

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #480 Gepost op: 23 februari 2017, 11:49:09 »
Ik vind die brede weer heel erg mooi.

Deze tip gaat ook weer in de map!
Bedankt.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #481 Gepost op: 23 februari 2017, 12:30:54 »
Dank heren ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #482 Gepost op: 23 februari 2017, 14:07:01 »
Van welk spul maak jij nu die muren naast het spoor en bij de rivier?

Dat is een soort schuimplaat. Ik maak er veel gebruik van omdat het lekker makkelijk werkt en heel veel mogelijkheden heeft. Met de juiste verfkleur is het prima spul. De muren naast mijn station zijn ook van dit spul maar dan een andere steenmaat. Ik schuim altijd heel marktplaats en beurzen af voor restanten van dit spul maar dat is meer een tic van mij. Ik heb nu genoeg om heel mijn baan dicht te metselen. ;D



Het is natuurlijk ook gewoon in de winkel te koop. Wat ik nu gebruik is van Heki No:7005 en Faller 170802 en bij het station is Faller 170804 maar er zijn natuurlijk nog veel meer leveranciers.

Dan ga ik daar ook maar is naar op zoek! Kan ik ook wel gebruiken op bepaalde plekken!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #483 Gepost op: 23 februari 2017, 14:35:07 »
In Houten staat ook altijd een leverancier die best veel soorten heeft voor een redelijke prijs Nick. Ik meen 7,95 voor een plaat van 50cm x 20cm. Het spul heet Styrofoam en is eigenlijk het zelfde soort spul als de blauwe platen van Gamma die veel onder de rails gebruikt worden.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: NickvR

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #484 Gepost op: 23 februari 2017, 15:03:28 »
Da's een mooi watervalletje geworden, wat voor alleslijm gebruik je?
De ModPodge in dunne laagjes aanbrengen en drogen laten anders wordt ook dat niet helemaal transparant (en is de droogtijd veel langer).



Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #485 Gepost op: 23 februari 2017, 15:16:12 »
In Houten staat ook altijd een leverancier die best veel soorten heeft voor een redelijke prijs Nick. Ik meen 7,95 voor een plaat van 50cm x 20cm. Het spul heet Styrofoam en is eigenlijk het zelfde soort spul als de blauwe platen van Gamma die veel onder de rails gebruikt worden.

Top! Dankjewel :)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #486 Gepost op: 23 februari 2017, 15:53:11 »
Da's een mooi watervalletje geworden, wat voor alleslijm gebruik je?

Gewoon alleslijm van Action maar dat is volgens mij net zoiets als Velpon of zo.



Mooi hè zo'n nieuwe snijmat. 8)

De ModPodge in dunne laagjes aanbrengen en drogen laten anders wordt ook dat niet helemaal transparant (en is de droogtijd veel langer).

Dank je voor de tip Jack. Vraagje: Als ik lijntjes trekt met een kwastje of tamponneer blijf je dat dan zien na het drogen? (ik bedoel eigenlijk stroming of golfjes maken )
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #487 Gepost op: 23 februari 2017, 20:04:42 »
Goeie vraag Pierre, ik heb dat testje alweer honderden jaren geleden gedaan  :-X volgens mij kun je wel de structuur bepalen en hoe meer lagen
hoe beter dat terugkomt. Maar don't shoot the pianist als het niet zo is  :D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #488 Gepost op: 23 februari 2017, 20:48:49 »
Ik ga eerst wel wat proberen Jack. In ieder geval bedankt voor je info. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #489 Gepost op: 24 februari 2017, 01:45:18 »
Vanmiddag even naar de Xenos geweest om een flesje Mod Podge te halen.


Dat idee met die blisterverpakking met Velpon van die waterval ga ik voor de rioolbuizen gebruiken die uit de zijkant van mijn kademuur komen. Die mooie kleur groen van @Pierre wordt in mijn situatie dan alleen stront-kleurig-bruin. Verschil moet er zijn.  ::)
Pierre al onder de wol?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #490 Gepost op: 24 februari 2017, 09:39:01 »
Ik was nog niet onder de wol Wim maar mijn computerverbinding viel weg. :o Het zal denk ik aan mijn kabel liggen naar mijn treinkamer toe. Ik zit nu op mijn oude laptop te rammelen op de WiFi en die doet het wel. Ik moet er vandaag maar is naar kijken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #491 Gepost op: 24 februari 2017, 14:54:12 »
Pierre doe ik iets fout of heb je een beter advies.
Ik heb voor het eerst papier-marche gemaakt maar het lijkt mij erg grof.
Hier nog even een paar foto's.


Hier de emmer met krantenknipsels


Bakje met prut.


En zo als het erop zit.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #492 Gepost op: 24 februari 2017, 16:24:32 »
In principe zou dat moeten kunnen en heb je het goed gedaan. Misschien iets langer inweken en de snippers mogen best onder water staan (liefst in een afsluitbare emmer of bak). Ook niet te grote snippers gebruiken. Dan de mixer er door. Als je het gebruiken gaat haal je een beetje uit de emmer. Even een beetje uitknijpen dat het meeste water er een beetje uit is en dan flink wat witte houtlijm erover. Mag ook met behangplaksel (droogtijd is nog langer) maar zelf werk ik graag met witte houtlijm. Als het goed is heb je nu een lekker papperig goedje wat je redelijk glad kan strijken.


Overigens zijn de eerste twee foto's van jouw bericht niet te zien.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #493 Gepost op: 24 februari 2017, 16:40:27 »
Bedankt Pierre.
Ik had het gisteravond in een gewone emmer klaar gemaakt zonder deksel.
Ik heb nog een lege latex emmer met deksel staan en zal het daar zo even opnieuw in proberen met kleinere snippers.
Wel vreemd dat jij de eerste twee foto's niet ziet, ik dacht dat ik het goed had gedaan omdat ik ze wel zie.
Maar gelukkig heb je mij wel begrepen.
Je hoort van mij of het gelukt is.

 Groetjes Cor

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #494 Gepost op: 24 februari 2017, 17:53:49 »
Ik denk misschien te weinig witte houtlijm gebruikt. Verder kan je het mooi bewerken met een plamuurmes of met schilderspalletmessen om er reliëf in te krijgen. Drogen duurt best wel een paar dagen, voordeel is dat je het dan nog een beetje kan modelleren als het nog niet naar je zin is. Jammer dat de andere twee foto's niet te zien zijn.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #495 Gepost op: 24 februari 2017, 19:04:26 »
Ik heb nog twee foto's  geplaatst in de testhoek hopelijk zij ze zichtbaar.
Het is jammer om deze topic hiervoor te gebruiken.
Ik heb al nieuwe gemaakt en heb het vermoeden dat ik de mixer niet lang genoeg heb laten dtaaien.
Nu is het veel meer pap.
Laat het vannacht staan en morgen opnieuw proberen

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #496 Gepost op: 24 februari 2017, 20:06:32 »
Cor .. als je bij je bericht wat je al geplaatst hebt op citaat drukt kan je het bericht nog gewoon veranderen. Daarna op bekijken om te zien of de veranderingen goed zijn. Is alles naar je zin dan druk je op verzenden en alle veranderingen worden doorgevoerd. Probeer het maar gewoon. Succes. ;)

Ik zag op je foto dat je de snippers geknipt hebt. Al die scherpe kanten zie je soms ook terug in je prutje. Scheuren is beter.

Verder heb ik geen problemen met je vragen in mijn draadje. Ze hebben er toch gewoon mee te maken. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #497 Gepost op: 24 februari 2017, 20:32:24 »
Beste @Cor ik heb je foto's aangepast.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #498 Gepost op: 24 februari 2017, 20:48:47 »
Zo te zien is het allemaal nog te grof, fijner hakken en een week in het water laten staan, daarna met de keukenmixer er doorheen en dan pas de appeltaart bakken, lekker met wat papierpulp  :D Appelkruimel.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #499 Gepost op: 25 februari 2017, 22:12:09 »
Update:

De muurtjes voorzien van een bovenkant, steunberen enz. en geverfd. Ook het water heeft structuur/snelheid gekregen en is in de kleur gezet. De structuur is wat grof maar dat is met opzet gedaan en zal straks met de MotPodge vanzelf wel wat afvlakken.









Mijn proefstukje van het watervalletje heb ik gewoon in de rivier kunnen plaatsen.


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/