Auteur Topic: Bouw Dutch Harbour  (gelezen 108922 keer)

Offline Rick

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #125 Gepost op: 20 december 2014, 17:04:40 »
Zolang de fabrikanten van modeltreinen zich zelf niet aan de normen houden, en iets leveren tussen 1:87 en 1:100 zou ik niet precies van een perron hoogte uitgaan, maar deze lekker afmeten aan je eigen trein. 
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #126 Gepost op: 20 december 2014, 17:09:48 »
Zolang de fabrikanten van modeltreinen zich zelf niet aan de normen houden, en iets leveren tussen 1:87 en 1:100 zou ik niet precies van een perron hoogte uitgaan, maar deze lekker afmeten aan je eigen trein. 
  Maar ik denk niet dat alle treinen de zelfde afstand hebben. Ik heb de ICE3 van Piko wil nog een Thalys hebben sprinter koploper dubbeldekker hondenkop de hoofdprijs in de staatsloterij.

Gert-Jan heb 1 dubbele nodig.  ;D ;D
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #127 Gepost op: 20 december 2014, 17:42:26 »
Misschien heb je hier iets aan.
Klikerdklik

Groet, Gert-Jan
The following users thanked this post: Rob Bosman, iTom

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #128 Gepost op: 20 december 2014, 17:43:36 »
  Maar ik denk niet dat alle treinen de zelfde afstand hebben. Ik heb de ICE3 van Piko wil nog een Thalys hebben sprinter koploper dubbeldekker hondenkop de hoofdprijs in de staatsloterij.

Gert-Jan heb 1 dubbele nodig.  ;D ;D

Als ik die hoofdprijs in de staatsloterij krijg. krijg ja al die treinen van mij ;D ;D
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.
The following users thanked this post: Rob Bosman

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #129 Gepost op: 20 december 2014, 18:01:34 »
@GéJé top kan ik wel wat mee

@Rick den gaan we toch zeker als forum aan 1 groot gezamenlijke forum baan bouwen
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.

Groet Rob

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #130 Gepost op: 20 december 2014, 19:46:55 »
Hoi Rob,

Op deze site verkopen ze bouwpakketjes van roltrappen voor slechts €9,99
 KLIK

Groeten, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #131 Gepost op: 20 december 2014, 19:50:13 »
Laat ik nou steeds hebben gedacht dat jullie het over bewegende roltrappen hebben.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #132 Gepost op: 20 december 2014, 19:54:31 »
 :o In H0?

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #133 Gepost op: 20 december 2014, 20:01:23 »
Ja in H0!
Trek een printer of een scanner uitelkaar en de roltrappen springen je om de oren.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #134 Gepost op: 20 december 2014, 20:50:35 »
We zijn weer een stukje verder met de baan aanleg.

We komen langzaam uit de kast richting brug

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #135 Gepost op: 20 december 2014, 22:28:49 »
We komen langzaam uit de kast...
Ik heb veel uit de kast zien komen, maar nog nooit een trein.  ;D

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #136 Gepost op: 20 december 2014, 22:29:35 »
En die brug? is dat het volgend waar je aan gaat beginnen of ga je straks de andere kant weer op tot je rond ben en aan de andere zijde van die brug uitgekomen bent?

Ja in H0!
Trek een printer of een scanner uit elkaar en de roltrappen springen je om de oren.  8)
Denk niet dat het zo eenvoudig is. Een roltrap is niet gewoon wat treden die gefixeerd op een lopende bant zitten. Aan het begin en aan het einde moeten de treden afvlakken.

Groet, Gert-Jan

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #137 Gepost op: 20 december 2014, 22:38:59 »

Waarom niet? Moet kunnen volgens mij. 'Tis dat ik ze niet nodig heb of kan gebruiken maar anders ....  ;D

Je schiet toch wel lekker op Rob. Ga je eerst de brug doen of aan de andere kant verder met de grote tafel.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #138 Gepost op: 20 december 2014, 22:44:26 »
@Beste Gert-Jan dat heb je goed gezien. Precies dat onderste en bovenste deel zou je ook moeten overslaan. Dan wordt het eigenlijk een soort lopende band met traptreden.

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #139 Gepost op: 20 december 2014, 22:49:06 »

Waarom niet? Moet kunnen volgens mij. 'Tis dat ik ze niet nodig heb of kan gebruiken maar anders ....  ;D

Je schiet toch wel lekker op Rob. Ga je eerst de brug doen of aan de andere kant verder met de grote tafel.

Bewegende rol trappen gaan me iets te ver  :-[
Pierre ik ga eerst de frames maken van het grote station (2) en het  station 3 en dan richting brug, onder tussen het ondergrondse perron maar gaan maken en een start met de brug.

Groet Rob

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #140 Gepost op: 20 december 2014, 23:36:13 »
Rob, pas op met te vroeg aan de scenery te beginnen.
Om straks zeker te zijn van perfect rijdende treinen is het goed om eerst het traject te bouwen en dan test rijden.
Het is heel vervelend om later wat af te moeten breken omdat een wissel niet goed werkt of een bezetmelder niet juist is gekozen.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #141 Gepost op: 21 december 2014, 00:03:14 »
Rob, pas op met te vroeg aan de scenery te beginnen.
Om straks zeker te zijn van perfect rijdende treinen is het goed om eerst het traject te bouwen en dan test rijden.
Het is heel vervelend om later wat af te moeten breken omdat een wissel niet goed werkt of een bezetmelder niet juist is gekozen.

Helemaal mee eens Tom. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #142 Gepost op: 21 december 2014, 12:37:55 »
Natuurlijk moet je eerst zeker weten of alles goed werkt voordat je het afdekt met een landschap maar dat betekend toch niet dat je niet alvast aan scenery kan beginnen. Persoonlijk wordt ik na een tijdje rails leggen en draadjes trekken daar wel een beetje zat van en dan is het een leuke afwisseling om even een stukje scenery te doen. En Rob heeft met die boekenkasten prachtige plekken om vast aan een stukje scenery te werken zonder dat het in de weg gaat zitten bij het testen van zijn baan.

Groeten, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #143 Gepost op: 21 december 2014, 13:19:26 »
Ik denk dat @Gert-Jan daar wel een puntje heeft. Als je per blok of per module zeker weet dat alles werkt, dan kun je lekker afwisselen met scenery.  :)

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #144 Gepost op: 21 december 2014, 13:37:04 »
In de boekenkast kan ik me boven de perrons helemaal uitleven zonder dat het effect heeft op het werk wat nog aan de perrons en spoor moet gebeuren, het station zelf komt boven de perrons te liggen samen met de parkeerplaats.
Deze brug moet ik toch ook nog bouwen

Foto geleend van engels forum

Dus naast frames timmeren en rails leggen genoeg te doen

Groet Rob

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #145 Gepost op: 21 december 2014, 13:39:24 »
Oooh!  :o  Die is wel heel gaaf!  Heb je daar bouwtekeningen van? of ga je hem na maken van de foto?

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #146 Gepost op: 21 december 2014, 13:44:22 »
Oooh!  :o  Die is wel heel gaaf!  Heb je daar bouwtekeningen van? of ga je hem na maken van de foto?

Helaas niet Gert-Jan wordt na maken van de foto, maar hij is zeker heel gaaf.

Eerst bouwen en dan nog goed werkend krijgen, bedoeling is dat druk op de knop de brug open gaat maar het trein verkeer wel stil komt te liggen

Groet Rob

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #147 Gepost op: 21 december 2014, 13:56:08 »
En ga je hem dan helemaal zelf bouwen of ga je het samenstellen uit bestaande brugdelen?
 Ik denk dat je al een heel eind komt als je een paar van deze bruggen hebt;

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #148 Gepost op: 21 december 2014, 14:03:05 »

Citaat
bedoeling is dat druk op de knop de brug open gaat maar het trein verkeer wel stil komt te liggen
Als je er voor zorgt dat bij het openen van de brug op de één of andere manier contact wordt gemaakt tussen linker en rechter railstaaf dan denkt je bezetmelder dat er een trein op rijdt.

Groeten, Gert-Jan

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #149 Gepost op: 21 december 2014, 14:13:36 »
Gert-Jan ga in januari even naar Antwerpen om profielen te halen en dan maak ik hem helemaal zelf en precies op maat. moet de kast naar bureau gaan overbruggen.
Citaat
Als je er voor zorgt dat bij het openen van de brug op de één of andere manier contact wordt gemaakt tussen linker en rechter railstaaf dan denkt je bezetmelder dat er een trein op rijdt.

Zou iets kunnen bedenken dat de slagbomen neer gaan en die contact maken met de rails

Groet Rob