Auteur Topic: Bouw Dutch Harbour  (gelezen 108886 keer)

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
Re: Bouw Dutch Harbour
« Reactie #100 Gepost op: 17 december 2014, 19:16:49 »
Jammer, zat al een beetje te puzzelen in iTrain en Wintrack om een voorzetje te geven over de blokken en de bezetmelders.
Kom rechts boven in de hoek niet helemaal uit, lijkt net of er dingen over elkaar heen zijn getekend.

klopt daar gaat het spoor 2 verdiepingen lager naar het industrie gebied.
Waar ik nu mee bezig ben is level 4 zeg maar het HSL traject gecombineerd met de Betuwelijn  :D :D . Zal van de week wel is even iets fabriceren.
Station 2 dat moet een groot station worden ben ik ook nog niet helemaal uit maar zeker 200 cm breed

Inmiddels het houtenframe gemaakt van kast naar raam is 16 cm breed.

2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #101 Gepost op: 17 december 2014, 21:19:57 »
Ja, ja, Rob, eindelijk weer wat te lezen van jou. Je bent lekker bezig.
En een goed soldeerstation is echt een must.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #102 Gepost op: 18 december 2014, 11:24:19 »
Ik weet haast zeker dat ik hier vannacht wat neer gezet heb maar goed dan nog maar een keer. Lijk Hans wel trouwens Pierre was ook aardig aan het nachtbraken.

Door Tom eigenlijk een bijna definitief plan gemaakt voor mijn HSL/Betuwelijn met 1 ondergronds-, klein-en grootstation.

@iTom het plaatsen van een .any bijstand in de bijlage gaat niet, als je mij jouw email even wil sturen via PB dan mail ik het even naar je.

Het enigste wat ik er nog niet heb ingetekend is een dubbelspoor naar beneden wel een enkelspoor wat naar het uiteindelijke industrie/havengebied gaat lopen.

@shaggie  kijk is naar mijn plan daar heb ik me werktafels geïmplementeerd in me baanplan en door gebruik te maken van een klapbrug ga ik helemaal rond

2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.

Groet Rob

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #103 Gepost op: 18 december 2014, 12:36:06 »
Probeer de bijlage nu nog eens te plaatsen @Rob Bosman
Fotografen met passie.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #104 Gepost op: 18 december 2014, 13:03:05 »
Rob, even een advies over die plank langs de muur.
Die zou ik zeker op een paar punten ondersteunen.
Massief hout heeft nog wel eens last van kruip.
Dat wil zeggen dat door belasting de boel gaat doorzakken.
Nu zal je denken, belasting, die paar treintjes en wat rails maar ook door eigen gewicht van het hout kan kruip ontstaan.
Beter om dit te voorkomen, gewoon paar hoeksteuntjes aan de muur dan later een krom hobbelig traject.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #105 Gepost op: 18 december 2014, 14:20:21 »
@iTom uiteindelijk komt alles op de module tafels te staan, alleen een ander bouwt eerst de tafels en dan de rest maar ik ben een beetje eigenwijs maar het komt goed.

En vandaag weer een stukje gedaan ondanks een zeer eigenwijze decoupeerzaag die alle kanten uitging behalve de kant die ik wilde, toch maar gewoon de ouderwetse handzaag tot ik een cirkelzaag heb.
@Pierre de eerste wagonnetjes hebben hun wielen op het spoor gezet  :D :D

hier kijken we dwars door de kast heen wat de tunnel moet gaan worden

een overzicht richting tunnel en ondergronds station.

Groet Rob

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #106 Gepost op: 18 december 2014, 18:25:51 »
Kom je midden in de nacht aan met de Ice3 op het grote station, stap je uit en dan is dit je uitzicht over de stad  :D :D :D

Morgen 1 bij daglicht moet ik noch een achtergrond maken ?

Groet Rob

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #107 Gepost op: 18 december 2014, 21:04:57 »
Even een beetje zitten stoeien met iTrain.
Kwam gelijk tot de conclusie dat in blok 4 de trein naar beide richtingen zal moeten rijden om in en uit de helix te komen.
Witte getallen zijn de bloknummers.
In iTrain staan in en blok de bezetmelders (rood) als volgt:
1e= inrijmelder
2e=remmelder
3e-stopmelder

Kijk en schiet er maar op los, er kan van alles veranbdert worden zonder probleem.

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #108 Gepost op: 18 december 2014, 21:59:57 »
Dat ziet er heel gelikt uit bedankt @iTom denk dat ik hier niets meer aan verander dubbelspoor naar de helix kan daar gaat rechts het enkelspoor naar de haven/industrie . Nu eerst dit maar eens bouwen en dan half volgend jaar de centrale en de software maar eens aanschaffen.

Groet Rob
The following users thanked this post: iTom

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #109 Gepost op: 18 december 2014, 22:51:36 »
zeg Tom dat stukje waar dat nummer staat van het blok dus ----01---- , haal jij dan het stukje spoor onder het getal weg? als ik het namelijk probeer te doen heb ik er een streepje doorheen staan, als ik het spoor weghaal eronder staat het wel net als bij Tob, uiteraar selecteer ikwel alles met G en het gehele blok, maar als ikdan het blok zelf bekijk in dat schermpje zie ik een mooi gat op de plek van dat getal staan. Of kan dat geen kwaad ? dan heb ik nog ff wat te doen hier :)

ziet er strak uit Rob, zo is Tom ooit eens met een hele grote baan bezig geweest voor mij, die er helaas niet gekomen is vanwege te krappe bochten.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.
The following users thanked this post: iTom

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #110 Gepost op: 18 december 2014, 23:08:30 »
Nou Hans als ik dit nu eerst eens voor elkaar krijg werkend en rijdend zeg medio volgend jaar  dan ben ik zo blij als een jonge hond met 7 lullen  8) 8) ;D

Moet er bij vermelden dat ik anyrail alleen gebruik als kladblok van zo wil ik het hebben het bouwen zelf doe ik net als jij passen en meten treintje er over heen duwen en proberen maar, me bochtenwerk zit dan wel snor en liever te ruim dan dat de slang gaat wringen.

In anyrail gebruik ik Fleishmann in werkelijkheid gebruik ik alles wat code 100 is, vandaar kladblok klopt noot met de werkelijkheid. Wat in anyrail op 15 cm uit komt kan in werkelijkheid wel het dubbele worden maar wat telt is het eind resultaat toch.

Maar ben wel blij met het forum en de kennis hier  :D :D :D

Groet Rob

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #111 Gepost op: 18 december 2014, 23:13:25 »
Hans, inderdaad stukje deleten en getal er in zetten.
Wil ik ook wel voor je doen, ik heb toch niet zoveel te doen ;)
Nee hoor, druk genoeg, morgen klussenbij HIP  zaterdag workshop iTrain, zondag beurs Zutphen.
Maar 2e Kerstdag ben ik vrij, de derde keer na 50 jaar op 2e kerstdag vrij na 50 2e kerstdagen meubelverkoop. :D
Ik heb je laatste bestand nog in de laptop zitten.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #112 Gepost op: 18 december 2014, 23:26:27 »
Tom, dank je voor het aanbod, maar is al iets verder weer ondertussen denk ik :D
maar ik roep graag je hulp nog even in bij het verbinden van de tabbladen met behulp van die rondjes die net zoals bij Rob staan op dat deel hierboven :D:D
Maar komt, net 6 terugmeld decoders van rosoft gekocht :S dus bij wie mogen we kerst komen vieren geld is op hier :)

Ontopic maar weer.

Oja Rob zo deed ik het de laatste keer ook maar in any rail dus, baan tekenen ongeveer en dan uiteindelijk me eigen ding doen :)

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #113 Gepost op: 19 december 2014, 09:44:42 »
Nou Rob, je bent lekker bezig en die achtergrond is geniaal! Itrain ziet er in ieder geval een stuk moderner uit den KL  :)
Ga je eerst nog een testbaantje maken om e.e.a. onder de knie te krijgen of doe je net als Hans, gelijk voor het grote werk gaan?

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #114 Gepost op: 19 december 2014, 12:07:35 »
Nou Rob, je bent lekker bezig en die achtergrond is geniaal! Itrain ziet er in ieder geval een stuk moderner uit den KL  :)
Ga je eerst nog een testbaantje maken om e.e.a. onder de knie te krijgen of doe je net als Hans, gelijk voor het grote werk gaan?

Jack ik hb eigenlijk dezelfde spartaanse werk wijze als Hans gewoon bouwen. :D

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #115 Gepost op: 19 december 2014, 12:33:30 »
Kom je midden in de nacht aan met de Ice3 op het grote station, stap je uit en dan is dit je uitzicht over de stad  :D
Bij jou om de hoek heb ik nog mijn rijopleiding gehad in Ossendrecht.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #116 Gepost op: 19 december 2014, 13:37:18 »
Dan ben je ook vast regelmatig bij ons op de kazerne geweest.

Vandaag me Aoyue 936 soldeerstation besteld en gelijk een 3e handje erbij.  :D

Groet Rob

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #117 Gepost op: 19 december 2014, 17:16:54 »
Beloofde uitzicht bij dag

@Pierre  even alle tankwagonnetjes achter elkaar gezet bij elkaar 240 cm wagon echt helemaal top.

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #118 Gepost op: 19 december 2014, 18:20:06 »
Mooi gezicht he Rob zo sliert achter een Loc, als het dadelijk rijd is het helemaal genieten (Y)

The following users thanked this post: arend65

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #119 Gepost op: 19 december 2014, 21:31:42 »
Ziet er indrukwekkend uit Rob zo'n sliert tankwagons achter elkaar. Veel plezier er mee man.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

stafmarklin

• Gast
« Reactie #120 Gepost op: 19 december 2014, 23:44:23 »
 :)Rob, je zit blijkbaar ook niet stil hé. Knap gezien met die boekenkast en een mooie sliert wagons.

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #121 Gepost op: 20 december 2014, 15:19:24 »
Heb even een paar vraagjes Perron hoogte op benelux forum vond ik met google een schema met breedtes en hoogte van perrons en daar geven ze aan 11 mm maar als ik bij voorbeeld de deur hoogte van de ICE3 opmeet dan kom ik op 18 mm als mooie maat uit niet precies gelijk maar  een klein op en afstapje komen er nog tegels op dan zou 15 mm mooi zijn.
Klopt dit zo ongeveer en wat houden jullie aan.

Nu komt er in de 2 boekenkasten een ondergrondsperron (schiphol) linker kast komt dan er boven de sporen  het station en de rechter kast boven de sporen een parkeerplaats. een lift heb ik wel gevonden maar zijn er ook roltrappen in schaal te koop ??

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #122 Gepost op: 20 december 2014, 15:30:44 »
Beste Rob,
Volgens mij willen perrons qua hoogte nog al eens verschillen; niet alleen per land maar ook per periode. Mij valt op dat de perrons in Duitsland een stuk lager zijn dan in Nederland, maar in de grotere stations weer een stuk hoger. In de Verenigde Staten zijn ze nog lager. In Nederland zijn ze weer een stuk hoger, maar waren ze vroeger ook weer een stuk lager. Volgens mij zit er dus geen wetmatigheid in de hoogte van perrons.
Ikzelf meet het af aan de wagons: ik neem de maat van de treden en zorg ervoor dat het perron één trede lager is, zodat die Preisertjes zich niet verstappen. Waar ikzelf veel meer mee worstel is de tussenruimte tussen de rails en het perron.  ::)

Trouwens, maar dit terzijde, ik vind die boekenkastbocht wel een geniale oplossing. Ik het rails dwars door muren zien gaan, wokkels boven boven trapgat, maar dit is toch ook wel weer een prima vondst.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #123 Gepost op: 20 december 2014, 15:47:59 »
Hallo @Rob Bosman ,

Die 11 mm is waarschijnlijk gemeten vanaf bovenkant rail. Want de totale hoogte is natuurlijk afhankelijk van het merk rail waar je op rijdt. Märklin rails zijn een stuk hoger dan jouw Fleischmann rail. Hoe heb jij gemeten? Ik heb mijn perronhoogte op dezelfde manier als Wim bepaald. NS norm is 84 cm vanaf bovenkant rail. En @Wim Corduwener NS norm voor tussenruimte = Rand van perron tot hart van het spoor is 210 cm.

En dan die roltrappen. Ik heb het nog nooit in schaal gezien maar het lijkt mij een heel leuk project. Ik zit al na te denken over hoe je zoiets zou kunnen bouwen. Moet toch mogelijk zijn?  ::)

Groeten, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #124 Gepost op: 20 december 2014, 16:53:26 »
Leuk die NS-normen, maar van schaalverhoudingen in H0 klopt vaak geen ruk. Wagons zijn of te klein, te kort en de wielen vaak veel te groot. Ook de schaal van gebouwen laat vaak veel te wensen over. In het modelspoorgebeuren ben ik altijd aan het middelen om een zo geloofwaardig resultaat te krijgen.

En dan die roltrappen. Ik heb het nog nooit in schaal gezien maar het lijkt mij een heel leuk project. Ik zit al na te denken over hoe je zoiets zou kunnen bouwen. Moet toch mogelijk zijn?  ::)
@Gert-Jan wat heb je nou weer gedaan, als @Pierre hier lucht van krijgt, dan adopteert-ie dit zó tot een volgend project.  ::)