@ Wim, op dat bed wil je niet eens zitten laat staan liggen, is speciaal zo gedaan zodat logees niet te lang blijven plakken

@Theo, dit is inderdaad H0 baan waar ik nu mee bezig ben, wat een pokke baan ze eerst freempjes maken, 250 x 50 cm en vervolgens een plaat triplex 9mm erop, ben net met de 3de begonnen, tenminste die ligt klaar nu, maar ik geloof dat het morgen verder gaan word, onderstaand de foto's van de slavenarbeid

Dames en Heren, vanmorgen hebben diverse loc's komplete rondjes op de baan gereden, dus ook onder mijn bureauvloer, alles liep op rolletjes tot er 1, ja Wim, en uiteraard onder die vloer ontspoorde, gelukkig kon ik er vanaf de zijkant bij dus scheelde me dat vloer loshalen, die staat namelijk vol met spullen die eerst op een paar hondjes met platen stonden maar die had ik nu nodig dus alle dozen op die vloer gezet.
Afijn toen alles weer normaal reed zonder ontsporingen enzo vond ik het tijd worden om dan toch maar eens aan de platen voor de H0 baan te gaan beginnen, wat een werk zeg, 10 frames maken die bestaan uit 2 lange 250 cm latten en 4 korte ertussen, dan ben je wel even zoet elke verbinding 2 schroeven erin en gaan met die banaan, die schroeven zijn nu bijna op.

Na deze frames gelijk maar begonnen aan de toplaag van die baan delen.

En dan zit in elke plaat 50 schroefjes ook nog eens.

Dit is mijn tijdelijke werk/zet bank, allemaal klosjes erop zodat ik frame en plaat exact op elkaar leg en kan aftekenen, werkt wel lekker zo op deze manier moet ik zeggen.

Gelukkig hebben we nog genoeg plaat materiaal en gaan we dus gewoon vanavond nog eens als een dolle te keer

tenminste als ik zin heb om een paar honderd schroefjes te gaan halen bij Karwei

Trouwens voor jullie zeggen die platen zijn breder als dat frame wel dat klop, in het overstekende stuk past namelijk precies een kabel goot, die met al die gaatjes aan de zijkant, Opa ligt namelijk niet graag onder de baan te solderen of te verbinden, vind het al erg genoeg dat ik voor de ringleiding daar moet bevestigen, de wissels moeten ergens stroom vandaan krijgen he, de rest van de baan komt via de blokbeveiliging aan stroom.
Iemand soms een idee voor die ringleiding zodat je niet onder je baan hoeft te liggen ik ben nu toch nog bezig.
wordt vervolgt,.....