Auteur Topic: The Big Bull Rail Road, "BBRR"  (gelezen 406804 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #150 Gepost op: 19 augustus 2014, 18:55:28 »
...die spelen dan ook met handschoenen aan omdat ze anders te heftige allergische reacties krijgen.
Ik heb vroeger bas gespeeld, maar met handschoenen aan krijg je natuurlijk niet van dat lekkere eelt op je vingers.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline steekie

• Rangeerder
« Reactie #151 Gepost op: 19 augustus 2014, 19:08:45 »
Ik speel al dik 40 jaar bas en moet er niet aan denken zonder pijn in mijn vingertoppen te moeten leven  :P
Maar het is een perfecte oplossing om verder te kunnen werken!
Groet,
Theo

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #152 Gepost op: 19 augustus 2014, 20:24:57 »
Ik denk dat Hans daar zeker verder mee kan.
En Hans, naast handschoenen zou ik ook een mondkapje opzetten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #153 Gepost op: 19 augustus 2014, 20:39:18 »
DIe handschoenen gebruik ik inderdaad al nu, mondkapje echt niet, hou me adem wel in  :P  als ik zaag doe ik ook geen mondkapje voor.
En vroeger bergen remschoenen geschuurd en dat was toch echt asbest toen, wisten wij veel.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #154 Gepost op: 19 augustus 2014, 21:04:49 »
Geinig die webcam hans, kan ik tenminste een beetje in de gaten houden of je niet teveel stil zit ;)
Groet Arend

Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #155 Gepost op: 19 augustus 2014, 22:19:53 »
Nou Arend daar ik vandaag een beetje uit het zicht aan het klooien was, ik had per sol van rekening een halve cirkel boven het trapgat gemaakt, wilde ik dat kleine stukje wel een beetje netjes afwerken :) en een bijkomstig voordeel is dat de trein het trapgat niet meer in kan donderen zo gezegd :)
Okay als die gaat gaat die altijd verkeerd natuurlijk ( wet van murphy enzo ) maar zo iets minder kans als dat hij 270 omlaag donderd toch.

Maar een klein stukje waar toch een boel tijd in zit.

waarom dat gat in de vloer zit, wel in het plafond zit een daglicht luik, en zo hebben we op de overloop op de eerste verdieping nog een beetje licht, was overdag altijd een donker gebeuren daar namelijk :)

zou er trouwens geen voedsel liftje doorheen kunnen :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #156 Gepost op: 20 augustus 2014, 17:12:39 »
Ik heb al gezien dat je weer druk bezig bent geweest, Hans!
Kun je nou ook zien wie er naar je zit te kijken via de webcam? Dat kan natuurlijk alleen als elke gebruiker een eigen inlog heeft of spot je de ip-nummers?

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #157 Gepost op: 20 augustus 2014, 18:44:57 »
Ha die Wim, ja ik drukkies hier he, poetsen en testen of de trein de bocht doorkomt die ik net neerleg, soms moet je wat smokkelen met de ruimte.

Dan log ik niks hier zeker geen IP is nutteloos, moet ik gaan vragen wie IP 123.123.123.123 , iedereen een appart inlog heeft ook geen zin, ik kan niet controleren zonder IP wie er daarvan gebruik maakt, dat kan ik dan wel weer gaan afvangen door te zeggen die inlog mag alleen via dat IP adres, en dan ben ik meer met werken als met hobby bezig :)

Enigste wat ik kan zien is als er een webcam beweegt en ik toevallig op de monitor kijk waar ik zelf ook de beelden op zie.
eigenlijk moet ik alleen opletten wat ik doe hier, kan niet naat door de ruimte banjeren, maar als het toch warm word trek ik echt mijn overhempie uit hoor :)

zo en nu weer de treintjes, ben productief in de weer vanmiddag en nu nog, ik heb denk ik zo'n 14 meter rails neergelegd en 4 wisselsm, deze laatst komenvoorloppig nog niet in actie dan moeten er eerst tafles staan voor H0.

Vanavond wel even foto's van het gebeuren, op dit moment draaid er een Southern Pacific zijn rondjes motorretje schoonmaken, en als test Loc voor niveau 0, mijngrote mallet krijg ik niet de R2 bochten door die daar liggen :(

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #158 Gepost op: 20 augustus 2014, 20:03:20 »
Ik zat weer even op die webcam van je te kijken Hans en jij blijft maar gaan hè. In een razend tempo. ;D

Ik zie daar ook ineens een bed staan. Heeft je vrouw gezegd: je bent zoveel boven ... ga daar ook maar slapen. :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #159 Gepost op: 20 augustus 2014, 20:23:08 »
Gluuuuuuurder :D :D :D  :P , nee hoor Pierre jij mag wel kijken ;)

dan dat opklapbed he,  onder aan de trap naar zolder was een soort hobby kamertje voor mij, maar daar ik meer kocht als maakte was dat al snel te klein, toen hierboven klaarwas, ging dat kamertje leeg en staat nu op zolder, dus  ook dat bed, maar om een lang verhaal nog langer te maken staat er niet alleen dat bed hier maar ook een inieminie koelkastje om de cola en de 0.o % radler koud te houden, en nee ik drink geen alcohol  :P

Koelkastje is wel handig, bed totaal niet die breng ik zo maar weer naar beneden zal die daar wel in de weg staan :D :D

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR" we kunnen morgen gaan testen
« Reactie #160 Gepost op: 20 augustus 2014, 21:57:25 »
Zo vanavond eens een paar andere op het spoor gezet boven, ook Opa rijd met de "NS" reden deze kasten hier maar trouwens :)

en nog maar 1 op te genieten.

Uiteraard hebben we vandaag niet stil gezeten en na veel poets en schuurwerk is de baan aangesloten, op de opstel sporen na dus, daarvoor ga ik eerst de H0 treinbaan platen in elkaar schroeven en poten ervoor maken van 44 x 44 cm.

Vandaag begonnen met de rails van 21 cm naar o cm, boven in de foto die linker wissel gaat omlaag.

Om vervolgens na een meter of 6.

en een bocht onder de stijgende baan door op 0 cm uit te komen.

Vervolgens gaan we richting trapgat.

En komen we uit op de begin wissels van de opstelsporen, die dus nog niet aangelegd gaan worden nu. na een bocht krijgen we weer een stuk rails van bijna 6 meter.

Oeps foto van 4 wissels vergeten :)

En komen we uit waar we via de wissels uit bij het punt waar we, een maand (11-07) geleden dacht ik, begonnen zijn, de 2 sporen die onder mijn verhoogde bureauvloer liggen.

Ik ben trouwens benieuwd of iemand ziet wat er zo op het eerste gezicht niet klopt bij de opstelsporen :D

Morgen gaan we als we de laatste wissels en wat recht gepoetst te hebben een kijken wat de Stainz ervan vind, liever liet ik eerst de schuur loc rijden maar die is digitaal en zover ben ik nog lang niet.

wordt vervolgt,....

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR" we kunnen morgen gaan testen
« Reactie #161 Gepost op: 20 augustus 2014, 22:12:35 »
Ik ben trouwens benieuwd of iemand ziet wat er zo op het eerste gezicht niet klopt bij de opstelsporen :D

::)  Op eerdere foto's zag ik vijf opstelsporen en op die laatste foto kom je dan een wissel te kort.

Maar wat kunnen we winnen met deze prijsvraag Hans ?   8)

Groeten, Gert-Jan

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #162 Gepost op: 20 augustus 2014, 22:31:54 »
Oeps ik was 1 foto vergeten die het er nu net toe deed, begin opstel sporen 4 wissels en einde maar 3 wissel, ja ik kom net 1 R3 linker wissel te kort, maar ik heb nog een R5 liggen dan worden er dus gewoon 2 sporen iets korter, scheelt maar 60 cm :)

wat kun je winnen, eigenlijk ben jij al de winnaar hoor, wat dacht je van een warme handdruk in het spoorweg museum op 11 oktober 2014 ?

ps, foto wel even toegevoegd nu

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #163 Gepost op: 20 augustus 2014, 22:58:20 »
...dan dat opklapbed he, onder aan de trap naar zolder was een soort hobby kamertje voor mij...
Opklapbed, hobbykamer?  ::)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #164 Gepost op: 20 augustus 2014, 23:33:38 »
Wim toch, wat moet tante Sem hier wel niet van gaan denken  :o :o ;D ;D

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #165 Gepost op: 21 augustus 2014, 13:24:25 »
Tante Sem heeft ongeveer de grootste dirty mind ever :) (krijg je als je uit een familie vol bouwvakkers komt)
Dus die denkt daar niet zomaar iets van hoor whahahahaha....

Maar ik denk kom laat ik eens ff naar Hans zwaaien, issie er niet... zie een stapel dozen  :(
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #166 Gepost op: 21 augustus 2014, 15:47:48 »
Opklapbed, hobbykamer?  ::)
Een opklapbed in een hobbykamer is blijkbaar een trigger om.... ach, laat ik het niet erger maken. :-X

Offline steekie

• Rangeerder
« Reactie #167 Gepost op: 21 augustus 2014, 15:57:21 »
Je bent weer stevig aan de gang zag ik, dit is het H0 gedeelte neem ik aan?
Groet,
Theo

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #168 Gepost op: 21 augustus 2014, 17:59:55 »
@ Wim, op dat bed wil je niet eens zitten laat staan liggen, is speciaal zo gedaan zodat logees niet te lang blijven plakken :)

@Theo, dit is inderdaad H0 baan waar ik nu mee bezig ben, wat een pokke baan ze eerst freempjes maken, 250 x 50 cm en vervolgens een plaat triplex 9mm erop, ben net met de 3de begonnen, tenminste die ligt klaar nu, maar ik geloof dat het morgen verder gaan word, onderstaand de foto's van de slavenarbeid :D

Dames en Heren, vanmorgen hebben diverse loc's komplete rondjes op de baan gereden, dus ook onder mijn bureauvloer, alles liep op rolletjes tot er 1, ja Wim, en uiteraard onder die vloer ontspoorde, gelukkig kon ik er vanaf de zijkant bij dus scheelde me dat vloer loshalen, die staat namelijk vol met spullen die eerst op een paar hondjes met platen stonden maar die had ik nu nodig dus alle dozen op die vloer gezet.

Afijn toen alles weer normaal reed zonder ontsporingen enzo vond ik het tijd worden om dan toch maar eens aan de platen voor de H0 baan te gaan beginnen, wat een werk zeg, 10 frames maken die bestaan uit 2 lange 250 cm latten en 4 korte ertussen, dan ben je wel even zoet elke verbinding 2 schroeven erin en gaan met die banaan, die schroeven zijn nu bijna op.

Na deze frames gelijk maar begonnen aan de toplaag van die baan delen.

En dan zit in elke plaat 50 schroefjes ook nog eens.

Dit is mijn tijdelijke werk/zet bank, allemaal klosjes erop zodat ik frame en plaat exact op elkaar leg en kan aftekenen, werkt wel lekker zo op deze manier moet ik zeggen.

Gelukkig hebben we nog genoeg plaat materiaal en gaan we dus gewoon vanavond nog eens als een dolle te keer :D tenminste als ik zin heb om een paar honderd schroefjes te gaan halen bij Karwei :D :D

Trouwens voor jullie zeggen die platen zijn breder als dat frame wel dat klop, in het overstekende stuk past namelijk precies een kabel goot, die met al die gaatjes aan de zijkant, Opa ligt namelijk niet graag onder de baan te solderen of te verbinden, vind het al erg genoeg dat ik voor de ringleiding daar moet bevestigen, de wissels moeten ergens stroom vandaan krijgen he, de rest van de baan komt via de blokbeveiliging aan stroom.

Iemand soms een idee voor die ringleiding zodat je niet onder je baan hoeft te liggen ik ben nu toch nog bezig.

wordt vervolgt,.....

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #169 Gepost op: 21 augustus 2014, 18:16:17 »
Die ringleiding kun je nu al onder je baandelen zetten (dus nu ze nog rechtop staan) en dan met stekkerverbindingen doorverbinden. Dan hoef je niet alles los te trekken en te slopen als je er eens een baandeel tussenuit moet halen.
Dat heet: "Modulair denken"8)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #170 Gepost op: 21 augustus 2014, 19:10:57 »
Ja Wim dat denken kon ik al, en hoe ga jij die kleine draadjes die de wissels van rij spanning voorzien dan aan die ringleiding vast maken die onder die baan loopt ?

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #171 Gepost op: 21 augustus 2014, 19:24:56 »
Hans, is die vloer van je spoorzolder een betonvloer of een houten vloer?
Als ik al die platen zie, dan is dat wel een behoorlijk gewicht.

En ik denk dat je niet aan ontkomt om toch af en toe onder je baan te moeten fröbelen  >:(.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #172 Gepost op: 21 augustus 2014, 19:57:32 »
Hallo Roel, de hele vloer is van hout maar dat gewicht word een beetje verdeeld hoor, en anders gaan we in de slaapkamer verder toch :D :D

En ja soms even wat klooien onder de vloer, maar met de nadruk op soms en zo min mogelijk als ik een oplossing weet ervoor :D

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #173 Gepost op: 21 augustus 2014, 21:25:33 »
Ja Wim dat denken kon ik al, en hoe ga jij die kleine draadjes die de wissels van rij spanning voorzien dan aan die ringleiding vast maken die onder die baan loopt ?
Hoeveel ringleidingkabels moeten er komen?

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #174 Gepost op: 21 augustus 2014, 21:44:34 »
Hans ... je ringleiding kan gewoon door je goot lopen aan de voorkant van de tafel. Dit heb ik ook gedaan omdat ik niet onder de tafel kan werken door mijn reuma. Ik zorg dat de draadjes lang genoeg zijn en steek ze door de tafel heen. Dan heb ik een stuk draad met een haakje er aan gebogen waarmee ik de draadjes onder de tafel opvis en naar me toe trek. in de goot boor je een gat waar je de draad door naar binnen steekt. Dan maak je ze vast aan je ringleiding in de goot. Dit alles kost iets meer draad maar je kan gewoon met je stoel voor de tafel gaan zitten en hoeft er niet onder.  ;)

Zo lopen er drie ringleidingen door de goot. Eén voor de ondersteuning van de rijspanning, één voor de verlichting door lampjes (12 volt dimbaar) en de derde voor verlichting van ledjes (1,5 volt).
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/