Auteur Topic: The Big Bull Rail Road, "BBRR"  (gelezen 406686 keer)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #125 Gepost op: 17 augustus 2014, 17:53:47 »
@Wim, ik wist het, je bent voorspelbaar man :D :D maar niet erg hoor, ik ben daar druk doende, en ik kijk voetbal op de volgende manier, het staat aan, en ik freubel, is er een doelpunt dan kijk ik even snel naar de 5 herhalingen ervan want je denkt toch niet dat ik 2 x 45 minuten naar dat tikkie takkie ga zitten kijken he :) , alleen als ik even een peukie rook en wat drink, dat is alles.

En nu onderstaande filmpjes, de eerste is een Steinz die ik even 30 minuten heb laten rondrijden, niet op de filmpje hoor, die duurt 46 seconden.

En als 2de filmpje mijn trots al zeg ik het zelf de 2-8-8-2 Mallet, ook even een tijd laten rijden rails schoonmaken en motor het stof eraf :D

zo en nu gaan we eens demping en grit aanbrengen op de baan, tenminste op dat deel, de wissel die je in laatste stukje van 2de film ziet is richting vloer waar de opstel sporen komen.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #126 Gepost op: 17 augustus 2014, 19:02:42 »
Je baan is rond.
Eerste rondjes kunnen draaien. mooi om te zien hoor
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #127 Gepost op: 17 augustus 2014, 20:04:00 »
Gefeliciteerd Hans!

Eerste rondjes gereden. Altijd een leuk moment tijdens de bouw van een baan.

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #128 Gepost op: 17 augustus 2014, 20:53:01 »
Met recht mag je die loc van het tweede filmpje je trots noemen.
Allemachtig wat een mooi ding is dat.
En ........ proficiat met het eerste gedeelte van je droom.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #129 Gepost op: 17 augustus 2014, 21:00:15 »
De Steinz had ik vanmiddag al zien rond hollen Hans. Gefeliciteerd met het eerste rondje man. Op naar het volgende stuk. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #130 Gepost op: 17 augustus 2014, 21:29:10 »
Tsja, dit dient gevierd te worden.
Gefeliciteerd!

Even één dingetje: je webcams, inlognaam en bijbehorende wachtwoorden zijn volgens mij niet alleen te zien door forumleden, maar is voor iedereen te zien die ons forum bezoekt; dus ook buitenstaanders... over de hele wereld.
Ik denk dat het misschien goed is je af te vragen of je dat wilt.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #131 Gepost op: 18 augustus 2014, 11:15:45 »
Dank jullie het heeft even geduurd maar nu rijd er toch eindelijk een trein op de trein-zolder-etage

En Wim, die wachtwoorden zijn zo gewijzigd hier he, en dit ip adres word dadelijk een gewone naam, webcam1.treintjesopzolder.nl  als je 24 uur wacht werkt deze link ook :D

en er zijn speciale programma's die webcams, die actief zijn en openbaar, opzoeken, en er is alleen een ouwe gek te zien die met treintjes rijd toch maar :D

Gisteravond grid gestrooid in een stukje rails, maar vannacht dacht ik dat is niet goed zo, bielzen liggen toch meestal OP het grid, of zie ik dat verkeerd, hier ligt het grid net zo hoog als de biels, alleen bovenkant van de biels is nog zichtbaar. denk dat ik dat er maar weer af halen eigenlijk, het is eigenlijk niet goed, wat vinden jullie ?

Tis maar een slordig testje hoor, ff uit de losse hand zo gezegd.

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #132 Gepost op: 18 augustus 2014, 13:37:34 »
Ballast is goed zo hoor Hans. De bielzen liggen in het grind.

Groeten Gert-Jan

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #133 Gepost op: 18 augustus 2014, 14:42:10 »
Dank je Gert-Jan, ( ik moet trouwens telkens aan mijn broer denken ook al heet die Geert-Jan )

Ondertussen hebben we de zolder maar weer eens stof gezogen, nou ja stof meer zaagsel dus, want het baantje rijd wel mooi een rondje, maar vooruit is het deel onder de vloer nog onbereikbaar voor de kleine Loc's  mijn trots blijft van de vloer die vind bochten van R2 maar niks om door te gaan, en ik heb voor de toekomst nog R3 bochten genoeg als ik de stapel eens bekijk, dus wie weet ga ik nog een stukje verder omhoog, kan ik er alvast rekening mee houden bij de platen voor de H0 baan 20 cm van de muur afblijven ermee :)

Na het zuigen van de zaagsel maar eens wat rails gaan neerlegen om te kijken of mijn plan klopt, op papier klopt altijd alles :(

Deze wissel gaat ervoor zorgen dat het spul naar de grond toe kan, hoogte rails 24 cm. ik moet uiteindelijk naar 0 cm toe, daar doe ik dus 8 meter over om dat te bereiken.

Om vervolgens met een kleine bocht onder de stijgende baan door te gaan ruimte 23 cm om te passeren.

Dan aan het eind een lus terug naar de dalende lijn.

En die lus bedoelde ik dus met "de tekening komt eens uit zoals ik had gepland" nu alleen nog eens kijken of ik een stukje trapgat meepik zonder dat ik op me knieën moet gaan :)

WOrdt vervolgt,------

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #134 Gepost op: 18 augustus 2014, 17:01:34 »
Je gaat helemaal los Hans.  :)
Weet je al wat je met de zijkanten van je verhoogde spoor gaat doen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #135 Gepost op: 18 augustus 2014, 17:38:41 »
Ballast is helemaal goed zo Hans. Niets meer aan veranderen. En man .. man ..  wat ga jij hard! Ik ben blij dat ik je niet hoef bij te houden. Is dat al die opgekropte knutseldrang tijdens de bouw van je etage die er nu uit spat. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #136 Gepost op: 18 augustus 2014, 17:58:54 »
We leren nu de ware Hans kennen.  ;D

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #137 Gepost op: 18 augustus 2014, 18:36:20 »
Dank jullie, en dan vind ik zelf dat het niet snel genoeg kan hier :(

Maar even een vraagje over iets heel anders ? bestaat er zoiets als messing vergiftiging ?? ik werd me toch honds beroerd wakker vannacht en zo misselijk als een hond tegen het flauwvallen aan zeg maar, dus wij zitten te piekeren wat het nu kan zijn, en toen schot zoeven ineens messing in gedachten, je bent die rails aan het opschuren of zoiets en     soms krijg ik dan wel eens via een vinger of peukie een vreemde smaak in de bek :D dus ik dacht misschien is het dat dan wel.

Vrouwtje komt dadelijk in ieder geval thuis met volle melk je weet maar nooit.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #138 Gepost op: 18 augustus 2014, 18:53:58 »
Weet je al wat je met de zijkanten van je verhoogde spoor gaat doen?

Ja Wim dat weet ik , tenminste dat denk ik te weten, maar als ik het weet zou jij dat dan ook willen weten? :D

ik wilde eens gaan kijken wat en hoe ik het kan doen met grottenpapier, oja op de vloer komt een dwarslatje tussen de staanders, vast geschroeft dan ben jij ook gerust dat die staanders niet om donderen, ook al zitten ze vast aan de bovenkant onder de rails :P ik kwam trouwens ook nog een flink stuk nepgras tegen waar en hoe ik dat ga inzetten? misschien wel in die lus waar ik nu aan ga beginnen vanavond, EN DAT GAAT HARD hoor, niks planjes op hoogte alleen demping onder de rails :)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #139 Gepost op: 18 augustus 2014, 21:36:15 »
...bestaat er zoiets als messing vergiftiging ??
Ik meen me te herinneren dat messing of geelkoper (CuZn) een legering is van koper (55-70%) en zink (45-30%). En het lijkt me dat het inademen van dit soort fijnstof reacties teweeg kunnen brengen die overeenkomen met jouw verhaal.
Vroeger kregen grafici melkgeld bij hun salaris omdat ze omgingen met lood en de dampen daarvan. Drinken van melk is dus een prima idee, net als voldoende ventilatie en een mondkapje tijdens het opschuren van je rails.

Ja Wim dat weet ik , tenminste dat denk ik te weten, maar als ik het weet zou jij dat dan ook willen weten? :D
Grapjas!
Nepgras? Je gaat toch geen nepgras gebruiken?!  :o

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #140 Gepost op: 18 augustus 2014, 22:05:18 »
Koper of zink vergiftiging in lichte mate is natuurlijk best mogelijk. Ik hoop dat het snel weer over is. :(  Ik denk dat je pijn in je buik krijgt van dat nepgras ook een optie is hoor Hans.
Groet Pierre.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #141 Gepost op: 18 augustus 2014, 22:17:09 »
Wim, bedankt voor je melding van die vergiftiging. en ik had inderdaad melk en yoghurt laten aanrukken, hopelijk vannacht een betere nacht als de afgelopen nacht dus.

Dan het vervolg LGB treinbaan, niet schrikken want ja het is groot en nee het komt niet onder de treintafels van 120 cm diep uit.

Lekker stukje trapgat gepikt, ik kan nog steeds zonder te bukken mhoog en omlaag erop :D

Dan komt na de bocht de opstelsporen, het rechtuit gaande spoor over de wissels is voor de doorgaande treinen. dat witte latje is trouwens de aar 120 cm.

ff niet schrikken bij onderstaande foto :) een spoor = 15 cm breed, je ziet 8 sporen, dat is dus netaan 120 cm en dat is net de breedte van de bovenbaan H0. aan het eind komt het ook goed, maar was vanwege Pierre zijn oplossing wat lastig bereikbaar nu, trouwens alles ligt nog los op de grond :)

En dan voor Wim, mijn NEPGRAS spul, hopelijk vind die dit nepgras wat meevallen, het zijn niet van die hoge sprieten die je wel eens ziet.

en dan split tussen de bielzen moet je eens opletten als dat ligt, denk ik tenminste dan he.

Wordt vervolgt,....

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #142 Gepost op: 18 augustus 2014, 22:24:40 »
Hans, natuurlijk is dit nepgras. We gebruiken toch allemaal nepgras?  ;D

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #143 Gepost op: 18 augustus 2014, 23:05:59 »
Misschien een rare vraag Hans maar ... wat moet je met zoveel gras in een woestijn? Oase of zo? ::)

Maar die opstelsporen daar laat je geen gras over groeien man. Daar kan je wel het een en ander wegzetten aan materiaal. En straks als de H0 tafel er overheen staat heb je misschien minder last van stof ook.
Groet Pierre.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #144 Gepost op: 19 augustus 2014, 01:41:25 »
Ehhhhh, Pierre ik heb ook nog 2 boerderijen hier, die koeien moet ik toch ergens op het gras laten grazen :D :D ( het ontbreekt eigenlijk nog wel aan koeien en paarden in mijn collectie geloof ik :(

En mijn opstel sporen worden netjes onderhouden hoor, en waar gras ligt hoef ik geen stof te zuigen :) :) :)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #145 Gepost op: 19 augustus 2014, 12:28:10 »
Uit betrouwbare bron hebben wij van "de Big Bull Rail Road maatschappij" mogen vernemen dat de problemen met de Webcam zijn verholpen :D

Vanavond verdere mededelingen over de aanleg van de baan, nu moet eerst het interieur beneden worden gekuist :)

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #146 Gepost op: 19 augustus 2014, 14:49:22 »
Dat zijn heel wat meters rails Hans,  :o
Nou gaat het met LGB natuurlijk wel wat sneller dan in H0  ;)

Groet, Gert-Jan

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #147 Gepost op: 19 augustus 2014, 14:54:15 »
Ja dat leg je snel even uit de losse pols neer Gert-Jan, maar het is wt zwaar zo ook het spul wat er overheen komt te rijden, die mallet is al een 10 kilo, maar ik heb hier nog een complete 3delige F7 staan 160cm lang, als die het trapgat in donderd ligt die 2 etages lager in stukken vrees ik :D :D :D

Heb net weer het 1 en ander omhoog gezeuld, pffffff wat een werk zeg maar wel goed voor de gezondheid in 2 weken al 8 kilo afgevallen :D
Wat naar de sportschool niet doen neem een trein hobby :D

Offline steekie

• Rangeerder
« Reactie #148 Gepost op: 19 augustus 2014, 15:44:26 »
Ik zie live :D dat je lekker bezig bent!
Toch mijn petje af hoor Hans, hoeveel je in zo korte tijd gedaan hebt. Ik blijf je (af en toe live) volgen.

Even over die gevoeligheid voor metalen, in de muziek komt dat voor met voornamelijk nikkel. Onder andere de bassisten kunnen daar last van hebben, puur van de snaren in drukken, die spelen dan ook met handschoenen aan omdat ze anders te heftige allergische reacties krijgen. Dus voortaan maar met handschoenen aan aan de rails werken...
Groet,
Theo

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #149 Gepost op: 19 augustus 2014, 17:21:50 »
theo, dat van die handschoenen is een goed idee, ik heb boven toevallig nog een stel van die stoffen liggen, niet van die werk handschoenen dus maar zachte, ik ga het eens proberen in ieder geval, mag vanavond weer fijn schoonmaken daar :)