Zeg Pierre kunnen we niet eens midden in het land een lokatie proberen te vinden waar we allemaal samen kunnen komen, een leuke dag hebben
met de mensen van het forum en dat jij dan een workshoppie geeft met dat karton???
Het ziet er prachtig uit, heb met open mond zitten kijken wow.
Samen komen met de forumleden lijkt me wel gezellig maar een workshop...

Ik geloof niet dat het wat voor me is. Ik ben een beetje een eigenheimer die lekker rustig met een muziekje en een drankje achter mijn werktafel aan het fröbelen is. Als ik bezig ben heb ik liefst niemand om me heen. Dan zie ik wel wat ik ga doen en hoe ver ik kom. Ik plan nooit wat. Dat kan vaak ook niet door mijn gezondheid. Als het niet gaat stop ik en ga het later weer proberen of ga iets anders doen.
Ik probeer altijd zo duidelijk mogelijk te zijn in mijn werkomschrijving op het forum zodat iedereen als hij zin heeft dit na kan maken of ideeën op kan doen. Ik ben ook nergens geheimzinnig over en iedereen kan met mijn info doen wat hij wil en ... vragen staat vrij. Zo'n forum is om van elkaar te leren .... toch?

En bijna vergeten .. natuurlijk dank voor je kritiek.

Pierre, ik blijf me verbazen hoe eenvoudig jij eigenlijk de mooiste dingen maakt, het vergt een andere manier van kijken en denken en je put uit een grote ervaring.
Ik sta nog maar aan het begin. Ik heb ervoor gekozen om eerst mijn baan te optimaliseren en daarna met de aankleding te beginnen. Dat neemt niet weg dat ik zo af en toe wel eens iets probeer.
Blijven proberen Arend. Komt vanzelf goed.

Wat voor soort verf gebruik je eigenlijk om te weatheren? Tegenwoordig heb je natuurlijk wat meer keus, watergedragen e.d.
Ik gebruik alles door elkaar Arend. Je ziet voor dit laatste project zelfs latex.

Maar in grote lijnen komt het er op neer dat ik voor het fijne/kleine werk meest Humbrol gebruik. Ook wet-wash doe ik hiermee. Grote vlakken en dry-brush doe ik meestal met acryl.
Maar in enkele gevallen wijk ik hiervan wel eens af. Het is maar waar ik op dat moment het beste resultaat mee heb of denk te hebben. Ben ik niet zeker dat maak ik gewoon een proefstukje om te zien wat voor resultaat ik daarmee boek. Bij mij gaat er ook wel eens iets fout hoor. In iedereen doet het uiteindelijk of z'n eigen manier. En zo hoort het ook.