De Duitse seinen aangesloten.
Mijn seindecoders waren daar voor aangepast, Rosoft had weer een perfecte service verleend.
Nu was het wel ff zoeken om alles goed in te stellen, snap eigenlijk nog steeds niet hoe ik er uit ben gekomen, misschien met wat geluk de juiste draadjes op het juiste kroonsteentje aangesloten en na wat stoeien met de instellingen kreeg ik dan uiteindelijk de juiste seinbeelden.
De uitrijseindraadjes aan de seindecoder (SDD)
moet nog wel ff de boel wat netter aansluiten.
En de inrijseindraadjes.

Instelling in iTrain
uitrijsein instelling

inrijsein instelling

Ben er wel content mee dat de seinen nu het juiste beeld geven, hoop dat de machinisten daar ook op zullen gaan letten want er moeten geen ongelukken komen op dit privélijntje.
In de loop van de dag viel er een vreemde envelop in de brievenbus.
Nieuwsgierig gelijk opengemaakt en zag het gelijk, mijn bestelling struiken uit Australië.
Maar wat en deceptie, 1 set struiken was helemaal geplet en de ander zag er ook niet helemaal okselfris meer uit.

Inmiddels gelijk gemaild met de leverancier en nu maar afwachten hoe ver de service gaat in Down Under.
Zag ook waar ze zijn gemaakt, gewoon bij Martin Welberg, waarom zijn ze dan niet gewoon in Nederland te koop via het internet.
______________________________________________________________________________________________________
Na een druk Pinksterweekend met een workshop en met HIP in Kasteel Dussen waar we heel veel vragen kregen en belangstelling hadden de komende dagen even een beetje bij komen.
Onze Marc en Wim hadden het er maar druk mee.

Vandaag beetje rustaaagh aan doen, maar ja dan ga ik met toch weer vervelen.
Boodschappies gedaan bij de bouwmarkt, bolletje sisaltouw, spuitbus bruin en bisonspuitlijm gehaald.
En begonnen met de eerste struiken.
Eerst maar met 3 beginnen.
Knip stukjes sisaltouw en bind deze onderaan af met zwart garen.
Druppie houtlijm er op en laten drogen, zou ook met 10 secondelijm kunnen maar dan zitten er straks meer struiken aan mijn vingers dan er op de baan komen. >:-D

Daarna even onder de hete kraan zodat de boel wat strakker wordt en terwijl het moet drogen alvast beetje de vorm er in gebracht.

Daarna met de spuitbus donkerbruin er over heen en zo gaat het er al een beetje op lijken.

Vervolgens gooi ik in de natte verf de grasvezels van 6mm overheen, dat geeft al een voller geheel.
Helaas vergeten daar een foto van te maken.
Dan eerst een laag groene fijne turf er overheen, met de lijmspuitbus over de struikjes heen nevelen en de foliage die ik nog had liggen van Anita Decor er over gestrooid.

Morgen een nieuwe loc ophalen bij het Winkeltje in Dordrecht en gelijk kijken of daar wat aardige soorten loof te koop zijn.
Ben er nu al best tevreden over, binnenkort maar eens een massa productie maken zodat de struiken die ik al binnen heb aangevuld kunnen worden en er een beetje kleurschakering komt in het groengebeuren want het is nu wel een beetje saai wat kleur betreft.