De zomer is in aantocht, dat betekent dan meestal minder werken aan de baan en meer genieten in en van de tuin.
Nou is dat laatste niet meer zo mijn ding, vroeger wel, vond tuinieren altijd erg leuk maar naarmate ik ouder wordt krijg ik er een beetje hekel aan. Maar ja, het moet toch een beetje bijgehouden worden en dat doen we dan ook maar.
Afgelopen zondag een knoop door gehakt, een stuk rail wat over gaat van segment 2 naar segment 3 door geslepen. Was het eigenlijk niet van plan maar bedacht als we over een paar jaar gaan verhuizen dan zijn de segmenten wat betreft de rails van elkaar gescheiden.
De slotbouten goed aangetrokken zodat de segmenten strak tegen elkaar zitten.

Dan de rails vast gezet met schroefjes, er zit ook nog een verkanting in, daarna het stuk van ballast voorzien en ingedruppeld met boekbinderslijm verdund met ruitensproeiervloeistof
(ja daar is ie weer). Met de huidige temperatuur droogt dat behoorlijk snel. Ballast ter plaatse van de scheiding wordt later netjes verder afgewerkt, ziet er nu niet zo best uit. Dat komt omdat ik een plaatje styreen in de zaagsnede had geplaatst en als je dat los haalt trek je toch een klein beetje ballast mee.

Vanmorgen natuurlijk gelijk even een proefritje gemaakt en dat ging 100% ok. Pfff wel even zweten want ja het lijkt en voelt wel goed maar uiteindelijk bepalen de wielen van een loc dat en niet mijn oude
zaterdagavondvingers.
Verder bezig geweest met de zijkanten van het ballasttraject.
Eerst maak ik een papje van ballast met verdunde boekbinderslijm, later te noemen bbl.

Met een schildersmes, ook wel paletmes genoemd breng ik de ballast tegen de zijkanten aan.
Vooral bij de wissels vind ik dit beter wil namelijk geen ballast tussen het mechanische gedeelte en zeker geen lijm.

Later druk ik met een satestokje (schoon) wat ballast tussen de biels.

Later als het allemaal goed droog is komt er nog een dun laagje ballast overheen om eventuele oneffenheden bij te werken.
Het ballastbed is behoorlijk breed. Natuurlijk komt er later weer gras tegenaan en zal het minder breed zijn en lijken.
Tussen de twee bruggen komt een soort van strandje, nee geen zandstrand, die zijn er haast niet langs de Ahr. Het gaat dus een grasstrandje worden waar de badgasten en vissers heerlijk kunnen genieten van het kristalheldere (ijskoude) water van de Ahr.
Natuurlijk eerst weer researchwerk gedaan, dat op een A4tje geprint zodat ik een goed voorbeeld heb hoe het langs de Ahr er uit ziet.
Vandaag ook struikjes besteld bij
http://modellers-warehouse.com.au/. Ben benieuwd wanneer dat komt, ze komen incl. verzendkosten rond de € 1,25 per struikje. Kijken hoe lang het duurt want Australië ligt hier ook niet om de hoek. Betaald via PayPall dus i.i.g. verzekerd.
Natuurlijk zijn struikjes ook zelf te maken maar deze zien er erg goed uit en misschien zijn ze wel na te maken. Heb momenteel even geen zin om struikjes te maken. Maar als ik er straks 20 binnen heb dan zal me dat zeker weer inspireren om aan de slag te gaan.