Auteur Topic: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden  (gelezen 180558 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #150 Gepost op: 26 mei 2017, 00:17:34 »
Hoi iTom,
Gaat goed zo. Is het alleen een idee de uitrei-seinen in een lijn te zetten? Dat scheelt je dan een paar centimeter treinlengte op het middelste spoor, maar het geeft een strakker beeld. Voor zover ik weet proberen ze bij de DB seinen mooi op een rijtje te zetten, desnoods niet helemaal haaks op de sporen.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #151 Gepost op: 26 mei 2017, 00:26:38 »
Rob, ik heb dat wel overwogen maar dan ziet straks de machinist van het treinstel wat op het middelste spoor wacht voor het sein alleen maar de lucht.
Het is overigens een privé-baan dus daar hoeft men zich niet geheel te confronteren aan de regels van de DB.🚉
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Raages

  • Gast
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #152 Gepost op: 26 mei 2017, 07:36:42 »
Het is en leuke foto geworden met die brandende seinen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #153 Gepost op: 26 mei 2017, 10:26:41 »
Het is overigens een privé-baan dus daar hoeft men zich niet geheel te confronteren aan de regels van de DB.🚉
Bovendien ken ik die mensen in Bad Ahrbach im Ahrtal wel een beetje: dat is een nogal tegendraads volk. Als de Deutsche Bundesbahn zegt dat het zó moet, dan doet dat volk het precies andersom.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Online Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #154 Gepost op: 26 mei 2017, 18:16:47 »
Rebels: ik ben voor.
Mooie compositie ben ik ook voor.
En functioneel: ook voor.
En dan: keuze maken!
Rob

Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #155 Gepost op: 6 juni 2017, 22:16:13 »
De Duitse seinen aangesloten.
Mijn seindecoders waren daar voor aangepast, Rosoft had weer een perfecte service verleend.
Nu was het wel ff zoeken om alles goed in te stellen, snap eigenlijk nog steeds niet hoe ik er uit ben gekomen, misschien met wat geluk de juiste draadjes op het juiste kroonsteentje aangesloten en na wat stoeien met de instellingen kreeg ik dan uiteindelijk de juiste seinbeelden.

De uitrijseindraadjes aan de seindecoder (SDD) moet nog wel ff de boel wat netter aansluiten.



En de inrijseindraadjes.



Instelling in iTrain

uitrijsein instelling



inrijsein instelling



Ben er wel content mee dat de seinen  nu het juiste beeld geven, hoop dat de machinisten daar ook op zullen gaan letten want er moeten geen ongelukken komen op dit privélijntje.

In de loop van de dag viel er een vreemde envelop in de brievenbus.
Nieuwsgierig gelijk opengemaakt en zag het gelijk, mijn bestelling struiken uit Australië.
Maar wat en deceptie, 1 set struiken was helemaal geplet en de ander zag er ook niet helemaal okselfris meer uit.







Inmiddels gelijk gemaild met de leverancier en nu maar afwachten hoe ver de service gaat in Down Under.
Zag ook waar ze zijn gemaakt, gewoon bij Martin Welberg, waarom zijn ze dan niet gewoon in Nederland te koop via het internet.

______________________________________________________________________________________________________

Na een druk Pinksterweekend met een workshop en met HIP in Kasteel Dussen waar we heel veel vragen kregen en belangstelling hadden de komende dagen even een beetje bij komen.

Onze Marc en Wim hadden het er maar druk mee.



Vandaag beetje rustaaagh aan doen, maar ja dan ga ik met toch weer vervelen.
Boodschappies gedaan bij de bouwmarkt, bolletje sisaltouw, spuitbus bruin en bisonspuitlijm gehaald.
En begonnen met de eerste struiken.

Eerst maar met 3 beginnen.
Knip stukjes sisaltouw en bind deze onderaan af met zwart garen.
Druppie houtlijm er op en laten drogen, zou ook met 10 secondelijm kunnen maar dan zitten er straks meer struiken aan mijn vingers dan er op de baan komen. >:-D



Daarna even onder de hete kraan zodat de boel wat strakker wordt en terwijl het moet drogen alvast beetje de vorm er in gebracht.



Daarna met de spuitbus donkerbruin er over heen en zo gaat het er al een beetje op lijken.



Vervolgens gooi ik in de natte verf de grasvezels van 6mm overheen, dat geeft al een voller geheel.
Helaas vergeten daar een foto van te maken.

Dan eerst een laag groene fijne turf er overheen, met de lijmspuitbus over de struikjes heen nevelen en de foliage die ik nog had liggen van Anita Decor er over gestrooid.







Morgen een nieuwe loc ophalen bij het Winkeltje in Dordrecht en gelijk kijken of daar wat aardige soorten loof te koop zijn.
Ben er nu al best tevreden over, binnenkort maar eens een massa productie maken zodat de struiken die ik al binnen heb aangevuld kunnen worden en er een beetje kleurschakering komt in het groengebeuren want het is nu wel een beetje saai wat kleur betreft.



ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #156 Gepost op: 7 juni 2017, 00:41:14 »
Dat zijn hele keurige struiken geworden Tom. Klasse. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #157 Gepost op: 7 juni 2017, 06:40:42 »
Dat is weer een mooie workshop struiken bouwen. En het lijkt zo eenvoudig.

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #158 Gepost op: 7 juni 2017, 22:19:19 »
Flauw grapje (ik weet dat je niks met poezen/katten heb...)


Op die krabpalen zit zat sisal wat aan vellen geholpen wordt...  ;D


Even minder flauw, goed bezig Tom, wordt wel wat met dat stukje. De rest ook ga ik van uit.


Ik ben ook blij dat het gelukt is met de SDD's aansluitingen vinden.
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #159 Gepost op: 7 juni 2017, 23:35:22 »
Vandaag mijn nieuwe locje opgehaald, de V100 met een nieuwe ESU decoder en el.koppelingen.
Deze gaat het goederenverkeer verzorgen op mijn baantje, bier, wijn en andere lekkernijen zullen dagelijks worden aangevoerd met deze stoere loc.

Loc moet nog wel worden geijkt en gefine-tuned om straks daar te stoppen en te rangeren waar het nodig is.

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"><strong><span style="color: red;" class="bbc_color">!</span></strong> No longer available</a>


Vanavond ook de kleindochters aangemoedigd tijdens de avond4daagse, de een van 7 jaar loopt de 5 km en de ander van 9 jaar de 10 km.
Ook hebben we nog even naar het jeugdjournaal moeten kijken want onze kleinzoon Wessel was geïnterviewd over de dijken rondom Dordt. Hij komt na de chimpansee, ik dacht eerst wat is ie verandert maar dat was dus niet mijn kleinzoon maar de chimp.  :D :D
Het begint op 5:15.

http://jeugdjournaal.nl/uitzending/25338-avondjournaal.html
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #160 Gepost op: 8 juni 2017, 07:21:49 »
Filmpje gezien en ook Wessel. Leuk stukje over de dijken.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #161 Gepost op: 8 juni 2017, 12:53:48 »
Mooie struiken Tom, weer een mooie tip, daar ga ik zeker wat mee doen.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #162 Gepost op: 11 juni 2017, 18:15:21 »
Vandaag lekker in de tuin aan mijn struiken gewerkt, niet de echte natuurlijk, die groeien wel vanzelf.

Afgelopen zaterdag de bestelling van diverse soorten loof ontvangen dus vandaag maar eens beetje te keer gaan met de strooizooi.
De basis is natuurlijk hetzelfde, sisal stukjes op maat geknipt en los gemaakt zoals eerder beschreven.



Vervolgens de boel donker bruin gespoten en bestrooit met grasvezels van diverse lengte.



Daarna strooi ik er wat fijne turf overheen.



Dan het loof, voor dat er vragen komen over welk loof heb ik het doosje er bij gezet, kunnen jullie zelf bepalen of je die ook wil hebben.







Een paar struiken staan in bloei, de kleuren komen bij Noch vandaan, setje van 4 herfstkleuren welke je heel goed in het voorjaar kan gebruiken.



Zo zie je dat 3 verschillende uitvoeringen al een leuk resultaat geven.
Volgende week komen er nog meer kleuren loof bij en op dit moment heb ik ook nog enkele soorten van Noch in de ijzeren voorraad.


Dit was dan het onderdeel "ruik ik een struik" ik ga er rustig mee verder maar zal daar verder niet meer uitleg over geven in mijn draadje, genoeg is genoeg.  :)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #163 Gepost op: 11 juni 2017, 19:11:38 »
 :'( :'( :'(
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #164 Gepost op: 11 juni 2017, 19:56:55 »
Zien er goed uit.
Zijn die te bestellen? 😜

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #165 Gepost op: 11 juni 2017, 20:19:56 »
Ja hoor, je kan ze hier bestellen  :D  RUIK IK DAAR EEN STRUIK
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #166 Gepost op: 11 juni 2017, 21:49:07 »
Tot slot van "ruik ik daar een struik" de oever en eilandjes een beetje aangekleed met wat struikjes.
Ben er wel tevreden over al zeg ik het zelf  O:-D





Als de temperatuur morgen een beetje te harden is dan maar weer eens wat sporen leggen want de K-rails ligt daar al ongeduldig op te wachten.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #167 Gepost op: 11 juni 2017, 22:28:23 »
Hier mag je zeker tevreden over zijn.
Wat zijn die struikjes mooi geworden en staan ze prachtig bij het water.
De uitleg is perfect, heel goed bruikbaar.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #168 Gepost op: 11 juni 2017, 22:56:56 »
Keurig gedaan Tom. Petje af. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #169 Gepost op: 12 juni 2017, 07:28:48 »
Het ziet er weer heel natuurlijk uit. Super Tom.

Online Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #170 Gepost op: 12 juni 2017, 09:46:09 »
Hoi Tom,

Dank je voor de uitleg van de Sisal struikjes. Zat ik laats te denken dat ik nog wat kleur en diversiteit mis qua  struikjes op m'n baan... Kan ik nu aan de bak!
Dat riviertje van je wordt alleen maar mooier!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #171 Gepost op: 16 juni 2017, 15:18:54 »
Mooi filmpje waarin het gebruik van ModPodge ook aan bod komt, zit wel een hele leuke tip in om de ModPodge met de airbrush te bewerken.
Ga ik zeker proberen, heb wel niet zo'n geweldige airbrush, gewoon standaard met een glazen potje wat ik aansluit op een grote weggooi drukfles. Zal mss toch maar weer eens een compressor aanschaffen.


Scenery met Mod Podge
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #172 Gepost op: 16 juni 2017, 17:59:17 »
Mooi filmpje en volgens mij helemaal in jouw stijl van werken.
Ik heb je filmpje even zichtbaar gemaakt, dat scheelt weer een klik.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #173 Gepost op: 16 juni 2017, 23:25:39 »
Leuk filmpje.

Ben benieuwd naar jouw ervaring met ModPodge.
Vermijd in ieder geval het water van Faller.
Deze gaat bellen blazen als hij warm wordt.
En dan bedoel ik warm op zolder.  :(

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #174 Gepost op: 16 juni 2017, 23:34:14 »
Na een paar dagen zweten en ploeteren eindelijk de sporen klaar in het schaduwstationnetje.
Nu volop testen want daar moet alles wel 100% ok zijn.
Er zal t.z.t. een berg over heen komen met afneembare gedeeltes of ik maak een paar inspectie gaten in de muur (gips) want ook al is het nu 100% betrouwbaar, het kan altijd een keertje fout gaan.
Alles doorgemeten en nu rijdend materiaal testen.

eerst met mijn Kitteltje en daarna een treinstel.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0