Auteur Topic: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)  (gelezen 422346 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #425 Gepost op: 29 januari 2017, 18:00:04 »
Mooi gedaan. Ik ben benieuwd hoe dit alles een plek krijgt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #426 Gepost op: 29 januari 2017, 18:59:01 »
Mooi gedaan. Ik ben benieuwd hoe dit alles een plek krijgt.

Ik ben daar nog lang niet aan toe maar was benieuwd of ik dit voor elkaar kon krijgen. Is prima gelukt. Het is eigenlijk de opgang van de steiger. Nu kan ik zowel mijn normale Anna's als mijn amputeerde Anna de steiger op sturen. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

• Super Modelspoorder
    • Reizen met de trein
« Reactie #427 Gepost op: 29 januari 2017, 19:01:57 »
Pierre! Een prachtig kunstwerk, heerlijk om je weer zo bezig te zien :)!

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #428 Gepost op: 2 februari 2017, 21:23:55 »

Vandaag behoorlijk bezig geweest met de achterwand bij de vuurtoren en kerk. Ik wil daar een begraafplaats maken maar heb maar een klein puntje wat ik daarvoor kan gebruiken. Aan één kant is de punt 1cm en aan de andere kant 10cm. Het is de bedoeling dat ik daar toch een redelijk groot ogende begraafplaats in frommel. Eerst maar eens wat printjes opzoeken op het internet en er verschillende stukken van aan elkaar plakken zodat ik een idee krijg hoe het er uit moet komen te zien. Aan de onderkant plak ik met schilders tape een mooie overgang tussen de achterwand en de bodemplaat.

Het geeft al gelijk “ruimte”

Ik zet eerst de berg in een basiskleurtje zodat het kan drogen terwijl ik verder ga.

Dan moet er een heleboel gekliederd worden met verf om er één geheel van te maken.

Tussendoor maak ik ook nog even een dertigtal simpele dennenboompjes om het hoekje aan te laten sluiten op de achterwand. De andere dertig boompjes schilder ik op de achterwand.

Morgen nog de kerk netjes neerzetten, de berg laten begroeien en een muurtje maken langs de spoorbaan zodat de preisertjes niet onder de trein lopen want het laatste plekje op de begraafplaats is nu ook bezet. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #429 Gepost op: 2 februari 2017, 22:21:55 »
Ondanks dat het een dooie boel lijkt ziet het er toch weer geweldig uit.
Je schilderkunsten zijn echt top, mooie diepte werking ondanks dat je maar weinig ruimte hebt.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #430 Gepost op: 2 februari 2017, 22:30:04 »
Dank je Tom. ;)
Groet Pierre.

Offline Haradigi

• Stationchef
  • Meten (kijken, voelen) = weten
« Reactie #431 Gepost op: 2 februari 2017, 22:36:25 »
Hi Pierre

Heel mooi gedaan.
Toch een kunst om die diepte erin te krijgen.

groet
Harald
Klik hier voor mijn index aan bouwactiviteiten, verslagen en dromen.

Offline mark mms

• Super Modelspoorder
« Reactie #432 Gepost op: 2 februari 2017, 22:38:09 »
Ziet er al goed uit, prachtig wat verf kan doen.
Die diepte is echt geweldig goed gelukt.

Hoe heb je die dennen zo mooi gemaakt?

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #433 Gepost op: 2 februari 2017, 23:31:51 »
Dank je Harald.

Ziet er al goed uit, prachtig wat verf kan doen.
Die diepte is echt geweldig goed gelukt.

Dank Mark.
Het blijft gewoon maar wat proberen. Net zo lang tot het naar mijn zin is.

Hoe heb je die dennen zo mooi gemaakt?
De dennen zijn gemaakt van bloemisten draad met sisal touw en dan ... opwinden maar. Het sisal touw is al groen maar ik doop ze ook nog een keer in de groene verf. Voordeel van de groene verf is ook dat de bomen die je op de achterwand verft dezelfde kleur zijn.  ;D Als je flink wat van deze dennen bij elkaar zet in een groepje ziet het er best aardig uit.
Groet Pierre.

Raages

• Gast
« Reactie #434 Gepost op: 3 februari 2017, 08:22:35 »
Nu Pierre, ik like die lijken van je wel. Heel fraai geschilderd zeg.

Offline NickvR

• Super Modelspoorder
    • Reizen met de trein
« Reactie #435 Gepost op: 3 februari 2017, 13:26:51 »
Netjes gedaan Pierre :)!

Hoe heb jij die heuvel bij te vuurtoren eigenlijk gemaakt?

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #436 Gepost op: 3 februari 2017, 14:34:51 »
Nu Pierre, ik like die lijken van je wel. Heel fraai geschilderd zeg.

Ik heb van die kant ook nog geen klachten gehad Frans. ;D

Hoe heb jij die heuvel bij te vuurtoren eigenlijk gemaakt?

De heuvel bestaat uit gestapelde plaatjes piepschuim met daarover heen papier-marche prut. Je kan als basis ook gaas nemen of proppen krantenpapier of zo. Ik heb in een (afsluitbare) emmer allemaal krantensnippers in een laagje water staan. Als ze goed doordrenkt zijn zet ik de mixer er op. Dit prutje bewaar ik tot ik wat nodig heb. Gooi in de emmer wel een scheutje Dettol. Dan haal ik uit de emmer wat ik wil gebruiken en meng dat met witte houtlijm. Eventueel kan je er ook nog wat zaagsel doorheen mengen. Het duurt even voor het droog is maar het is dan ook spijkerhard.

Volgens mij heeft Tom er een voorbeeld van in z'n draadje staan hoe je er mee kunt werken. We maken het allemaal net even anders maar het principe is gelijk.
Groet Pierre.

Offline Cor

• Rangeerder
« Reactie #437 Gepost op: 3 februari 2017, 16:41:52 »
Ziet er weer prachtig uit Pierre .
Hopelijk blijf je dit toch melden, we kunnen allemaal ons voordeel mee doen.
Zelf haal ik ook van de andere lijntjes bruikbare ideeën af en niet te vergeten de forum workshops.

Groet Cor

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #438 Gepost op: 3 februari 2017, 21:27:21 »
Mooi gemaakt @Pierre
Maar ik heb tóch een pietluttig puntje:

Ik begrijp dat je ruimte nogal beperkt is, maar was het misschien een idee geweest om fotootjes van losse grafstenen uit te knippen en die op de achtergrond te plakken in plaats van geschilderde grafstenen? Persoonlijk vind ik de overgang van eerste rij grafstenen naar de geschilderde grafstenen wat te abrupt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #439 Gepost op: 4 februari 2017, 11:50:33 »
Misschien heb je wel gelijk Wim maar met deze foto zit je er ook wel erg bovenop. Normaal zie je dit kerkhof van minimaal 1m afstand en ook niet zo in het volle licht. Dan ziet het er al weer heel anders uit. Op de foto zie je ook de verfstreken en het gras is in het licht veel te groen.

Dit is de kijkafstand:

Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #440 Gepost op: 4 februari 2017, 17:33:12 »
Eerst even een paar hele dikke veren:
Ik vind jouw achtergronden altijd heel bijzonder. Zoals jij een zekere gelaagdheid weet te creëren door foto’s op de voorgrond te gebruiken en de achtergrond te schilderen, krijg je een tot de verbeelding sprekend diepte-effect. Dat effect wordt -in de beperkt beschikbare ruimte- versterkt doordat de voorgrond scherp is (de foto's) en de achtergrond onscherper (het schilderwerk).
En dat doe je geniaal.

Het gaat hier natuurlijk niet om gelijk of ongelijk, maar dat een meter de kijkafstand is vind ikzelf niet zo’n argument. Als ik iets goed wil zien omdat het mijn aandacht trekt, dan buig ik automatisch naar voren om het beter te kunnen zien.
Maar laat ik niet te drammerig doen.  :D

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #441 Gepost op: 4 februari 2017, 21:02:05 »
Ach Wim ... ik ben wel blij met alle commentaar die er komt. Soms ben ik het er niet mee eens en dan doe ik er ook niets mee en probeer dat uit te leggen. Maar vaak ook wel en dan kan het wel degelijk een verbetering van je werk zijn. Dus ... blijven mopperen als je wat ziet. ;)
Groet Pierre.

The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #442 Gepost op: 5 februari 2017, 01:19:14 »
Waarom zitten we hier anders?  :)

Raages

• Gast
« Reactie #443 Gepost op: 5 februari 2017, 08:08:34 »
Wat mij al een paar maal is opgevallen als ik het verhaal door lees en kijk, is dat de kerk aan de rechterkant lijkt te zweven. Moet je dat nog dichtmaken?

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #444 Gepost op: 5 februari 2017, 09:46:05 »
Wat mij al een paar maal is opgevallen als ik het verhaal doorlees en kijk, is dat de kerk aan de rechterkant lijkt te zweven. Moet je dat nog dichtmaken?
Er is nautuurlijk een verschil tussen doorlezen en lezen.

Morgen nog de kerk netjes neerzetten...

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #445 Gepost op: 5 februari 2017, 10:47:15 »
Klopt Frits ... ik had het al gemeld zoals Wim terecht opmerkt. De kerk daar moet nog verlichting en geluid in en daarna komt hij vast op zijn plek te staan naast die "molshoop". Ik blijf het maar een vreemd bergje vinden. ;D Maar ja ... er is geen ruimte voor iets anders.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #446 Gepost op: 5 februari 2017, 11:33:41 »
Ik blijf het maar een vreemd bergje vinden. ;D Maar ja ... er is geen ruimte voor iets anders.
Rechts van de kerk heb je wat sparren staan, is er links van de begraafplaats -tegen die rij huizen- geen ruimte meer voor begroeiing? Met die berg is niks mis.

Raages

• Gast
« Reactie #447 Gepost op: 5 februari 2017, 20:51:16 »
Wat mij al een paar maal is opgevallen als ik het verhaal doorlees en kijk, is dat de kerk aan de rechterkant lijkt te zweven. Moet je dat nog dichtmaken?
Er is nautuurlijk een verschil tussen doorlezen en lezen.

Je hebt helemaal gelijk als je vindt dat er een spatie tussen door en lees hoort. Had ik over het hoofd gezien.
Wat bedoel jij eigenlijk met "nautuurlijk"? Dat woord ken ik niet Wim.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #448 Gepost op: 6 februari 2017, 01:28:02 »
Je hebt helemaal gelijk als je vindt dat er een spatie tussen door en lees hoort. Had ik over het hoofd gezien.
Deze begrijp ik even niet: doorlezen is volgens mij één woord.  ::)

Citaat
Wat bedoel jij eigenlijk met "nautuurlijk"? Dat woord ken ik niet Wim.
Misschien een tikfoutje? Mijn iPad wil soms nog wel eens wat woorden aanpassen.

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #449 Gepost op: 6 februari 2017, 12:22:21 »
Mooi werk Pierre, goed te zien dat er ook nog mensen werken ipv zwetsen.... :))
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands
The following users thanked this post: iTom