Ook nog maar weer eens een update:
In mijn station heb ik 4 poortjes gemaakt. De twee naast de hal daar komen de trappen naar de voorste perrons en looptunneltjes naar de achterste perrons. In de buitenste poortjes komen twee restaurantjes. Een hamburgertent en een chinees restaurant. Omdat er een hoop kleine haakse hoekjes in dit geheel zitten heb ik eerst twee kleine blokhaakjes gemaakt van wat afval styreen. Hier kan ik later ook nog wel eens een hoop plezier van hebben.

Aan de slag dan maar. Ik begin in de rommelbak wat kozijnen op te snorren zodat ik die niet helemaal zelf hoef te maken. Rechts het oorspronkelijk kozijn en links het geprepareerde.

Daarna een beetje creatief met karton en allerlei andere stukjes uit de rommelbak. Ik werk graag met karton omdat het voor mij makkelijker snijden is en het karton geen licht door laat. Dan hoef ik niet te knutselen met folie of zwart papier en zo. Persoonlijk ben ik daar niet zo van. Als ik met styreen werk smeer ik aan de binnenkant de naden af met witte houtlijm en schilder dan de wanden van binnen met donker grijs of zo. Heeft ook als voordeel dat de ledjes niet zo reflecteren op de wanden.

Even los tegen elkaar om te kijken of alles past.

Tunnel naar de andere sporen. Ik heb hier een ledje in gelijmd en flink wat witte houtlijm er overheen om het licht wat te temperen.

Nog een beetje schilderen, knippen en plakken.

Interieurplaatjes van internet geplukt en gespiegeld tegen elkaar afgedrukt. Ook het plavond en vloer wat verlengt. Deze plaatjes plak ik naast elkaar tegen de achterwand van het vertrek waardoor het een hele grote ruimte lijkt te worden daar bij die chinees.

Het zelfde bij de hamburgertent. Ook de logo's van de Burger king even veranderd door BB van Burger Bob. Je moet wat hè.

Hamburger Bob klaar en tegelvloertje er in.

Peking Duck House ook klaar en de vloerbedekking er in.

Nog wat poppetjes er in. en de zaak op z'n plaats gelijmd.

Volgende week verder met de verlichting.