Auteur Topic: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)  (gelezen 372976 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #150 Gepost op: 14 november 2015, 10:01:25 »
Ja gaat in ieder geval vooruit en hoe  :o
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #151 Gepost op: 16 november 2015, 23:07:39 »
Ik was zeer ontevreden met de kleur van mijn station. Het grijs was ok maar dat okergeel ....  :(
Dus tijd voor een ander kleurtje.



Nog wel wat maagdelijk maar als straks de "verouderkwast" er over is gegaan heel acceptabel .... toch?





Ook blijft er nog een restje materiaal over waar ik een fietsenstalling van wil maken in dezelfde stijl. De foto's spreken voor zich.















Bij de volgende foto is goed te zien hoe de verouderde muur er uit komt te zien. Als het goed is wordt het stationsgebouw ook zo.

Zal ik je bandjes ff oppompen jochie?   ;D





Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #152 Gepost op: 16 november 2015, 23:30:30 »
 :o :o :o geweldig  ;) ;) vooral die diepte
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #153 Gepost op: 17 november 2015, 00:06:38 »
Nog wel wat maagdelijk maar als straks de "verouderkwast" er over is gegaan heel acceptabel .... toch?

Acceptabel?? Het is prachtig!!

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #154 Gepost op: 17 november 2015, 06:35:46 »
Wauw, wat een verschil! Dat interieur maakt echt heel veel uit! Top.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #155 Gepost op: 17 november 2015, 07:11:29 »
Dank je wel allemaal. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #156 Gepost op: 17 november 2015, 10:09:59 »
Dit is denk ik mooiste en grootste station wat ik in de modelbouw ben tegengekomen. Je hebt jezelf (wederom) overtroffen. Qua keuze van kleur is het een totaal onverwachte kleurencombinatie geworden met een verrassend goed effect: je hebt de eerder herkenbare elementen van Station Baden eigenlijk gewoon weggeschilderd.
Ik ga nog even verder: wat ook opvallend is, is dat je niet zomaar wat onderdelen bij elkaar hebt geplakt, maar alles tot een architectonisch verantwoord geheel hebt samengebracht. Alles lijkt te kloppen.
Tsja en dan die overkapping: behalve dat niemand zou verzinnen om van een brug een overkapping te maken, horen die twee onderdelen bij elkaar alsof het altijd zo bedoeld is.
Kortom: een meesterwerk!
Eén pietepeuterig klein dingetje: mocht je nog een bakje hebben liggen met fietsen, dan zou ik voor de print van de fietsenstalling nog een rijtje fietsen zetten. Volgens mij krijg je dan een nóg mooiere overgang van de voorgrond naar de achtergrond.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #157 Gepost op: 17 november 2015, 10:42:12 »
Dank je Wim. Dit zijn wel erg veel veren hoor. ;D

Ik was al begonnen met schilderen en de grijze kleur was al donkerder dan het origineel. Het station stond ook al voor de helft in de oker maar toen was ik er al helemaal klaar mee. Het bleef een beetje Station Baden. Ik heb toen een half potje licht grijs genomen en daar net zo lang kleurtjes bij gemikt tot de kleur goed bij het donker grijs paste. Na de eerste streken over de oker werd ik daar gelijk helemaal blij van. Dit was het! Weg Station Baden en welkom Station Hoogbaan. Het geheel past nu ook mooi bij de kleur van de overkapping. Als ik straks vervuild heb is het grote contrast ook wat minder en past het nog beter bij elkaar.

Ik zal eens kijken of ik nog wat fietsen heb liggen en dan ga ik wel eens wat proberen. Maar dat komt wel. Eerst ga ik vandaag 672 ruitjes inkrassen voor de grote ramen van de stations gevel.  ;)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #158 Gepost op: 17 november 2015, 12:31:27 »
... je hebt de eerder herkenbare elementen van Station Baden eigenlijk gewoon weggeschilderd.
En dat is fantastisch gelukt.
Nog eentje dan: ook wel behoorlijk uitgekookt hoe je de bovenlichten van de fietsenstalling hebt afgeplakt met invisible tape. Het effect is daardoor eigenlijk veel beter dan wat fabrikanten doen met matglas.
De tekst “Rijwielstalling” hoe heb je dat erop gekregen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #159 Gepost op: 17 november 2015, 13:01:49 »
De tekst “Rijwielstalling” hoe heb je dat erop gekregen?

Ik werk veel met Paint Shop. Daar heb ik de achtergrond gemaakt in de zelfde kleur (bruin) als het houtwerk waar de tekst op moet komen. Daarna de tekst er op en uitprinten op maat. Plakken met een beetje witte houtlijm en aflakken met matte lak.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #160 Gepost op: 17 november 2015, 16:37:28 »
Ik dacht even dat je afwrijfletters had gebruikt.
Die meneer van Marktplaats gooit trouwens zij hele voorraad afwrijfletters in de uitverkoop.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #161 Gepost op: 17 november 2015, 16:48:31 »
Ik dacht even dat je afwrijfletters had gebruikt.
Die meneer van Marktplaats gooit trouwens zij hele voorraad afwrijfletters in de uitverkoop.  :o

Da's ook lekker. Heb je net een hele voorraad tegen de volle prijs gekocht. :o






Even een update:

De ruitjes van de voorgevel zijn af en geplaatst.



Nu kan ik de zaak verouderen.



Tijd om het station om te dopen tot ....



En weer op z'n plek samen met de fietsenstalling. Weer lekker opgeschoten vandaag. In principe is de voorgevel nu af. Ik zit alleen nog te denken of ik misschien een afdak boven de hoofdingang zal maken. Bij de meeste stations is dit wel het geval maar nadeel is dat hij weer een stuk verder naar voren komt en ik heb daar niet zoveel ruimte. Nog een nachtje over slapen dus. ;D


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #162 Gepost op: 17 november 2015, 17:11:55 »
Dat heb je weer mirakels mooi gemaakt.
Die ramen zijn echt geweldig geworden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #163 Gepost op: 17 november 2015, 18:01:24 »
Da's ook lekker. Heb je net een hele voorraad tegen de volle prijs gekocht. :o
Ach, ik kan ermee leven.

Citaat
Ik zit alleen nog te denken of ik misschien een afdak boven de hoofdingang zal maken. Bij de meeste stations is dit wel het geval maar nadeel is dat hij weer een stuk verder naar voren komt en ik heb daar niet zoveel ruimte. Nog een nachtje over slapen dus. ;D
Zou ik inderdaad doen. Tussen de deuren en de halfronde ramen. Als je het afdak aan de buitenkant ietwat schuin naar boven laat lopen en het doorzichtig maakt, dan blijf je evengoed het zicht op de ingang houden. Een afdak dat 15 mm uitsteekt neemt misschien minder ruimte in en kan al een mooi effect geven.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #164 Gepost op: 17 november 2015, 18:51:11 »
Dat heb je weer mirakels mooi gemaakt.
Die ramen zijn echt geweldig geworden.

Dank je Tom.


Ik zit alleen nog te denken of ik misschien een afdak boven de hoofdingang zal maken. Bij de meeste stations is dit wel het geval maar nadeel is dat hij weer een stuk verder naar voren komt en ik heb daar niet zoveel ruimte. Nog een nachtje over slapen dus. ;D
Zou ik inderdaad doen. Tussen de deuren en de halfronde ramen. Als je het afdak aan de buitenkant ietwat schuin naar boven laat lopen en het doorzichtig maakt, dan blijf je evengoed het zicht op de ingang houden. Een afdak dat 15 mm uitsteekt neemt misschien minder ruimte in en kan al een mooi effect geven.

Ik ga er nog eens even over nadenken. Een doorzichtig dak is wel een goed plan en er komt toch ook nog een trap/bordes voor de deur. Als ik zorg dat het daar niet voorbij uitsteekt komt het volgens mij wel goed. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #165 Gepost op: 17 november 2015, 20:28:36 »
Ach, het kan ermee door he  ;D :P Vakmanschap pur sang!

Toch blijf ik het jammer vinden dat je de buitenste torens niet uitvallend hebt gemaakt maar mij hoor je niet klagen  ;)

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #166 Gepost op: 17 november 2015, 20:49:18 »
Mooi geworden Pierre, een station met stijl.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #167 Gepost op: 17 november 2015, 21:15:49 »
Toch blijf ik het jammer vinden dat je de buitenste torens niet uitvallend hebt gemaakt maar mij hoor je niet klagen  ;)
...maar ik hoor je wel een beetje @piepen .
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #168 Gepost op: 17 november 2015, 22:03:10 »
Toch blijf ik het jammer vinden dat je de buitenste torens niet uitvallend hebt gemaakt maar mij hoor je niet klagen  ;)
...maar ik hoor je wel een beetje @piepen .

Ik hoor ook iets Wim. :P  Ach Jack ... het zou ook vervelend zijn geweest als ik het station precies nagebouwd had. Dan was er niets van mij zelf bij. Ook niet leuk.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #169 Gepost op: 17 november 2015, 22:28:23 »
Maar ja, uitvallende torentjes is natuurlijk wèl @Jack's dingetje.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #170 Gepost op: 17 november 2015, 23:25:49 »
@Pierre slaap je wel ?
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #171 Gepost op: 18 november 2015, 07:46:26 »
Maar ja, uitvallende torentjes is natuurlijk wèl @Jack's dingetje.  ::)

Doe maar op je eigen baan torentjes maken Jack   ;)  Ik zag daar iets van vestingmuren of zo?

@Pierre slaap je wel ?

Ja hoor Rob ... prima. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #172 Gepost op: 18 november 2015, 18:20:09 »
Ja, ik moet toch èrgens over zeuren he?  :-X  ;D

Torentjes moeten nog even wachten, ik ga eerst de diepte in  8)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #173 Gepost op: 18 november 2015, 19:52:21 »
Errug gaaf hoor!
Groet Mies

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #174 Gepost op: 18 november 2015, 20:06:15 »
Ja, ik moet toch èrgens over zeuren he?  :-X  ;D
Beste @Jack dat heet hier geen zeuren, dat heet feedback leveren. Daar leven we hier van.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)