Ik loop op dit leuke forum wat achter met het verslag van mijn werk, dus even drie dagen in ??n verslag
De silo's van de Boerenbond zijn aan het groeien, de elevatorschacht staat ook.

Ook ben ik een tussendoorprojectje aan het doen, over een kleine 2 weken begin ik bij de MSG/Den Bosch met een workshop "automatiseren" en het leek me wel leuk en leerzaam om daar een paar seinbeelden bij te kunnen tonen.
Dus bij mijn winkel van sinkel een oud bouwpakket (er zaten nog chips van Philips in) van een Viessmann 5213 schakeldecoder, wat rode en groene leds met de bijbehorende weerstanden en diode's gekocht.
Inmiddels zit de 5213 in elkaar en het werkt goed, omdat het een printje is die aan 2 zijden printbanen heeft had ik twee gaatjes waar de tin bij het maken van de print een beetje dik "ingelopen" was, dus moest ik de gaatjes weer wat ruimer zien te krijgen, dat ging wel, maar dat is ook het enige wat ik op te merken heb, gewoon de handleiding volgen en het is een fluitje van een cent.
Groet, Anne W
Het tussendoor projectje is klaar, een sein met twee seinbeelden (Hp1/Hp2) voor het station, een sein met alleen Hp1 op spoor 1 in het station en een sein met alleen Hp2 op spoor 2 in het station.

Die ledjes hebben toch een hoop draadjes nodig en nog een extra ledje om bij Hp2 op het "inrijsein" ook de groene led mee te laten branden en ook nog een afwijkende manier van voeden van het Hp2 gedeelte van de decoder, vanaf de "rood" schakelaar van het Hp1 gedeelte van de decoder.

Morgen nog een ander tussendoortje, maar dan op de computer, kijken of ik een Linux versie en een SpDrs60 baanplan programma aan de grang kan krijgen op mijn "windhoos 7" computer.
Groet, Anne W
Mijn computer test werk is vandaag ook succesvol afgerond, ik kan nu vanaf een stick een Linux versie opstarten (nog even een treintjes achtergrond er op zetten) en daarna een freeware baanplan programma, SpDrs60 for Linux, dit is het offici?le seintableau van de DB, ingevoerd in 1960.
Hierna wacht de volgende oefening, zelf een baanplan maken, natuurlijk van mijn eigen baan.

Groet, Anne W