Even een zijweggetje: bij onze vrienden van Hobby in Praktijk is boven een dubbelsporige pendelbaan in bedrijf dat aangestuurd wordt door een CS1.
Dat werkt prima, maar laat ook de beperkingen van het CS goed zien, geen mooie remming, geen automatisch schakelende sounds en te hard weg rijden omdat de "motorsound" 4 sekonden nodig heeft om op volume te komen voordat de motor stroom krijgt.
Dus toen ik dat zag, dacht ik: dat kan veel mooier, natuurlijk kan dat met een computer, maar dan moet je ook elke keer weer een computer opstarten en het programma laden.
Dus heb ik mijn vriend Raptor gevraagd of hij een Raptor "ter beschikking wilde stellen" en zijn antwoord was positief, afgelopen zaterdag in Werkendam op zoek geweest naar een booster en een trafo, beide gevonden, de booster mee naar huis genomen en vanmorgen met positief resultaat getest, nu er nog even twee melders bij maken en dan nog even wachten op het geschenk van mijn vriend.
Op de foto ook de lok die bij mij het meeste gebruikt wordt om iets te testen, de Br 64, is twee jaar geleden in Keulen al eens van de baan afgereden (menselijk fout, wissel verkeerd ingevuld), maar het tekent M?rklin (denk ik), de lok had geen echte schade.

Mijn V36 Doppellok is "overleden", tandwielen versleten, asgaten te veel speling en ook de sounddecoder overleden, dus een reparatieklus voor de toekomst.
Gezien het feit dat de levertijd van een iets modernere vervanger, de V60 van Esu, nog lang is, heb ik een andere V36 Doppellok "gehuurd", heeft vandaag meegereden, waardoor het aantal rijdende loks weer op sterkte is.

De eerste delen van het dieselpompstation zitten in elkaar, er zit redelijk wat basisverfwerk aan, dus tijdens het rijden maar wat geverfd, maar ook wat tijd moeten besteden aan lokonderhoud, 3 loks waren volgens mijn Raptor toe aan een "25 uren" beurt.

Groet, Anne W