Auteur Topic: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....  (gelezen 549040 keer)

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1425 Gepost op: 9 januari 2022, 11:44:56 »
Beste Henk,

In mijn 2 jaar op de ksutvaart heb ik gevaren met Brons, MWM en Mak, in mijn grote vaart tijd heb ik gevaren met Stork, Sulzer en Man, ik heb 20 jaar Caterpillar scheepsmotoren verkocht, inderdaad gemariniseerde "bulldozer" motoren.....

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline henkiehenk

• Rangeerder
    • onze baan en materiaal
« Reactie #1426 Gepost op: 9 januari 2022, 12:18:06 »
kijk dat zijn motoren ,,
er zelf ook mee gewerkt deze type,s ,
ook crossley en lister black stone help engels ,,
nu in de jachten ,en ja die bulldozer en truck motoren ook ,
c12 , c10 ,3406,enz ,
ook veel yanmar en nanni {kubota}
maar we zullen het topic niet vervuilen ,,
gr henk
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #1427 Gepost op: 9 januari 2022, 15:27:25 »
Beste Henk,

Off-topic

Ik heb vele jaren bij Jongert in Medemblik "op de deur geklopt", maar mijn Caterpillars waren te groot en te zwaar of hun jachten te klein, het is me na 10 jaar bij Huisman in Vollenhove wel gelukt, maar die jachten zijn ook flink groter als die van Jongert.

Ik heb 3 maal 6 maanden Ruston als hulpmotoren gehad, was wel goed.

Groet, Anne W

On-topic

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline henkiehenk

• Rangeerder
    • onze baan en materiaal
« Reactie #1428 Gepost op: 10 januari 2022, 21:38:01 »
Off topic

De favoriet van mij is de ABC diesel heerlijke motor
Caterpillar niet zo ,,zuipers en Amerikaanse weg gooi cultuur ,,maar het is net wat de klant wil ,,
Zo ook in de treinen 6400 de oudere met MTU motoren opgefokte Mercedes,
De 2200 met stork ook goede diesel ,
Maar stoom nog mooier ,,😉
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #1429 Gepost op: 10 januari 2022, 23:08:18 »
Beste Henk,

Off-topic, maar leerzaam

Mijn eerste grote vaart schip was de Amsteldiep, gebouwd door en voor Cornelis Verolme, die er één van zijn in de oorlog verstopte Stork Hotlo's in zette, 8 cilinders, 10.000 pk bij 118 omw/min, "Hotlo" stond bij ons voor "het onding lekt en trilt ontiegelijk", maar op de Amsteldiep misstond de zin "hij vreet net zo veel uitlaatkleppen als brandstof". Verder stonden er nog twee 8 cilinder Stork Ricardo hulpmotoren, 220 volt gelijkspanning, wij hebben het wel eens over borsteltjes en lamellen in onze hobby, maar daar was het veel en veel meer.

Ken je overigens het Historische Motoren museum in Papendrecht, http://www.shvp.nl/, het pronkstuk is daar een Duitse onderzeebootmotor uit de 1e wereldoorlog, die ze nog steeds niet aan het lopen hebben gekregen.

Groet, Anne W

On-topic

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #1430 Gepost op: 6 februari 2022, 21:30:12 »
Vandaag had ik twee frequente bezoekers, oomzeggers, op bezoek en hebben de treinen voor het laatst lang achter elkaar gereden, de volgende keer dat ze rijden is om ze "binnen het bereik van mijn handen" te brengen, zodat ik ze kan opbergen in hun dozen.

Groet, Anne W

Offline Bert

• Stationchef
« Reactie #1431 Gepost op: 6 februari 2022, 21:45:07 »
Een flinke stap Anne :'(

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #1432 Gepost op: 15 maart 2022, 22:18:10 »
Jullie hebben een tijd niets kunnen lezen/zien, er zijn inmiddels heel veel "bergen verzet", al het rijdend materieel is ingepakt, bijna 20 loks/treinen en ca. 100 wagons, en staat nu klaar om naar de club te vertrekken. Een ploeg van 4 man van de club zijn twee dagen geweest om te baan af te breken, tussendoor heb ik gebouwen, apparatuur en bomen gedemonteerd.

Daarna heb ik de restanten uit gesorteerd op "oude metalen" voor een goed doel en vuilnis, en vandaag heb ik de laatste tapijttegels verwijderd, waarvan het lijkt dat ze ook voor een goed doel gebruikt gaan worden, huisvesting Oekraïners.

De zolder is nu leeg, op twee hopen spullen na, die alleen maar weg hoeven.

Delen zullen geïntegreerd gaan worden in een baan die net in aanbouw is gegaan op de club.

Groet, Anne W

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
« Reactie #1433 Gepost op: 16 maart 2022, 09:28:59 »
Wauw ... heftig Anne. Mooi dat alles een nieuwe bestemming heeft gekregen. Ze zullen wel blij zijn op de club dat ze ineens een heleboel spullen rijker zijn. Was het moeilijk afscheid te nemen of ga je nog wel eens kijken op de club?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #1434 Gepost op: 16 maart 2022, 11:03:38 »
Beste Pierre,

Gelukkig ben ik behept met een karakter wat maakt dat ik mijn plezier beleef aan het "maken" en niet aan het "bezitten", gelukkig omdat het leven bestaat uit "verkrijgen" en daarna van "wegdoen"

Ik ben lid van de club, dus zal ik de spullen blijven zien zo langs als ik daar kom.

Groet, Anne W

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
« Reactie #1435 Gepost op: 16 maart 2022, 12:46:02 »
Ik ben lid van de club, dus zal ik de spullen blijven zien zo langs als ik daar kom.

Dat is mooi Anne. Kan je er toch nog van genieten en misschien meehelpen aan de heropbouw van al je mooie dingen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....
« Reactie #1436 Gepost op: 2 april 2022, 23:05:44 »
Weer een grote stap gezet, het bord van de makelaar staat in de tuin

Omdat het huis nog ingemeten en gefotografeerd moet worden, heb ik een luchtfoto voor het raam gezet.

Verder onder- en bovenschrift gewijzigd en mijn Raptor collega in Portugal verteld dat ik volgende week ook zijn 3-Rail Forum wagon zal halen.

Groet, Anne W