Maar voor je loopkat in je loods had je daar ook niet van N-spoor het onderstel kunnen gebruiken en de rails ondoen van de bielzen en deze op de H-balken kunnen leggen de motor in de loopkat monteren en met twee draadjes links en rechts op de H-balk aansluiten en de loopkat kun je laten lopen. is maar een sugestie, en ik denk er over na.
Leuk idee Frans en het had gekund, maar er is een aantal redenen waarom ik dat niet heb gedaan:
• De ruimte tussen de H-balken is te klein. Mijn eerste loopkat was te groot en paste niet tussen het dak en de H-balken. Ik heb dus een tweede versie gemaakt. Daarbij komt ook nog dat áls ik een N-wagonnetje zou hebben, ik ’m liever voor mijn H0e-baan zou gebruiken.

• Dingen die bewegen op een baan zijn altijd leuk en daar zijn -ook op ons forum- genoeg mooie voorbeelden van te vinden. Als ik zo’n loopkat alleen maar heen-en-weer laat bewegen, dan vind ik eigenlijk de moeite om dat voor elkaar te krijgen niet lonend genoeg. Immers, als het dak erop zit, valt het nauwelijks op. Als zo’n kraan in de open lucht stond dan zou ik dat zeker overwegen.
• Verder vermaak ik me (nog) prima met dit project, maar er komt ook een tijd dat ik stiekum omkijk naar een volgend project en dan wil ik dit project eigenlijk wel afgerond hebben. Dus wil ik niet teveel tijd stoppen in allerlei extra fratsen.
Maar als er nog iemand in limburg woont, wie kan er mij tips en treuks geven voor het opbouwen van een baan en het aansluiten van een digitale besturing??
Ik zelf woon in Schinnen.
De enige andere Limburger die ik hier ken is
@SuperSylvester Tenzij je in het Limburgs wilt communiceren, kun voor tips en trucs ook bij andere forumleden terecht; stel je vraag en ik weet zeker dat je wordt geholpen.