Even een updeetje:
De lijm van de module is droog dus kan ik aan het werk.

Voor de beeldvorming heb ik even een paar muren op de mini-module gezet. Maar om beter begrepen te worden zal ik de term
mini-module niet meer gebruiken en is het misschien duidelijker als ik praat over
grondplaat of
fundering.

Om netjes te kunnen werken heb ik alle muren uit elkaar gehaald en natuurlijk ook de raamkozijnen.

Van links naar rechts: het eerste raam is het originele raam. Het doorzichtige plastic dat erachter zit is bedrukt met dunnere raamspijlen. Op zich is dat niet eens zo gek, behalve als je de ramen in een andere kleur wilt schilderen. Bovendien is het bedrukte glas niet echt mooi doorzichtig en schijnen de spijlen door als de loods van binnenuit wordt verlicht.
Het tweede raam is zonder de dunne spijlen en mist daardoor het industriële karakter.
Het derde en vierde raam komt uit de verhuisdoos van
@Pierre en zaten in allerlei muren die ooit onderdeel waren van de een of andere locloods. Ik vind dat ze een meer industrieel karakter hebben. Bij het vierde raam heb ik de zijkanten eraf gehaald, zodat ze beter passen als vervanging van de originele ramen.

De groene ramen zijn iets hoger en iets smaller. Als ik deze ramen wil gebruiken, dan zal ik een extra lijst om het raam moeten zetten en de vensterbanken uit de muren moeten halen.
Opvallen bij dit bouwpakket is ook dat de ramen gaan er via de voorkant in, terwijl bij de meeste bouwpakketten de ramen van binnenuit worden vastgelijmd.

Boven is de originele zijmuur en onder een muur uit de toverdoos van Pierre. Omdat ik een interieur ga maken in deze locloods, ga ik proberen om de muren van Pierre aan de binnenkant te maken. Het is natuurlijk niet mooi als je in interieur kijkt en je ziet een onafgewerkte binnenkant.

De Achterzijde van de loods is aan één kant dicht gewerkt en ik weet nog niet wat ik daarmee ga doen.

De deuren worden ook nog wel een verhaal. De onderkanten van de deuren zijn eraf gehaald omdat de vorige eigenaar waarschijnlijk een Märklin-rijder was. Hoe dan ook; ik vind het geen mooie deuren en de scharnieren daar ben ik ook niet echt over te spreken.
Ik heb eens op internet gezocht, maar ik heb nog niet veel loodsdeuren gezien met ramen erin. Als zo'n raam te hard dichtklapt dan vliegt natuurlijk al dat glas in het rond. Ik overweeg dus die deuren zonder glas te maken en iets aan de binnenkant van die deuren te doen. Want als ze open staan dan ziet het er natuurlijk niet uit. Daar moet ik dus nog wat op vinden.