Auteur Topic: The Big Bull Rail Road, "BBRR"  (gelezen 376683 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #925 Gepost op: 12 januari 2015, 17:19:47 »
Hans, hier een video over het kopiëren van een link naar een volgend tabblad in iTrain.
Kunnen anderen er ook gelijk wat van leren.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0
The following users thanked this post: Opa-Bullcat

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #926 Gepost op: 12 januari 2015, 17:35:38 »
Kijk nu ik snapum :D, ik zat de rail ook mee t ekopieren hier en dat werd geen leuk gezicht meer, ik ga zo meteen gelijk eens kijken hier in het banen plan.

Mijn dank is groot Tom
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #927 Gepost op: 12 januari 2015, 18:29:15 »
Is dit een echte brug? :o JA ... WAUW ... dat is zeker een echte brug. Jij weet wel wat mooi is Hans. Kom maar op met die Big Boy op de brug foto.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #928 Gepost op: 12 januari 2015, 22:51:46 »
Beste @Hans, zie ik nou dat je vitrinekast steeds leger wordt?  ::)

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #929 Gepost op: 13 januari 2015, 02:25:10 »
Tja als ik dat gat erboven bekijk zou daar precies die Mallet in passen die ik boven op mijn trein etage heb staan boven de monitor's, onder die leuke jongen stonden een paar wagons en juist die staan ook nog steeds boven, daarnaast heb ik al mijn schaal 1:25 auto's mar boven in mijn blauwe koker gezet, zie ik er tenminste ook nog iets van daar :D

Maar het mooiste moet nog komen op zolder daar word nu hard aan gewerkt, wat het is zien jullie vanzelf wel weer een keertje ;D ;D ;D

Oja Wim, leer ff quoten :P

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #930 Gepost op: 13 januari 2015, 11:03:15 »
Mocht je toch geen plek voor die brug hebben, Hans................
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #931 Gepost op: 13 januari 2015, 11:24:10 »
Oja Wim, leer ff quoten :P
Niks mis met Wim z'n quote. toch?  ::)

Hans, die brug is heel mooi. Waar op je baan komt die brug?
(Je hebt het vast al eens gezegd, maar dit topic is inmiddels zo lang dat ik het niet meer terug kan vinden. )

Groeten, Gert-Jan
The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #932 Gepost op: 13 januari 2015, 12:44:42 »
Hallo Gert-Jan, die brug komt dwars over mijn spiraal te liggen die boven het trapgat zit, op de webcam pagina de middelste Cam op de onderste rij, aansluiting ongeveer op dat plankje wat er nu al zit bovenop.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #933 Gepost op: 20 januari 2015, 19:15:33 »
Kuch hoest wat een stof hier zeg, ff blazen maar weer.

Afgelopen 2 weken eerst maar eens allemaal moeilijke zaken gedaan over een TV en daarna ook nog eens mijn computer beneden die de geest gaf.

Ondertussen toch wel een giga aankoop gedaan, gelukkig was het voor niets dus dacht neem mee bij de aardige buurman hier.

batterij is voor de maat van deze fles/potje , dit is goed voor 400 jaar spoor plezier :)


Dit is het beroemde ATF dus, er lopen op een paar andere forum zeer positieve draadjes over en kom dacht opa daar rails poetsen niet echt 1 van mijn hobby's is gaan we bovenstaand spul maar eens uit testen en kijken of het ook echt doet bij mij wat het bij anderen ook doet.

word vervolgt,.....
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.346
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #934 Gepost op: 20 januari 2015, 20:53:11 »
Ik heb het een week geleden voor het eerst aangebracht, en hier werkt het uitstekend.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #935 Gepost op: 20 januari 2015, 21:08:58 »
Rijden (glijden) de treinen dan niet voorbij hun eventuele stopplaats? Volgens mij kun je de bovenkant van rails ook te glad maken.
Maar ik kan het fout zien, hoor!
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.346
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #936 Gepost op: 20 januari 2015, 21:18:14 »
Dan heb je niet te veel, maar heel veel veel-te-veel gebruikt. De bedoeling is dat je op een gemiddelde baan op één plek een stukje van 2 à 3 cm met een wattenstaafje even aantipt. Dat wattenstaafje hoeft alleen maar vochtig te zijn van de ATF, niet zeiknat. Wel de beide railstaven aantippen. Vervolgens laat je een lok rondjes rijden om zo de ATF te verspreiden in een bijzonder dunne film. Heb je een hele grote baan, doe het dan op twee of drie plaatsen. Minder is meer! Gebruik dus echt heel weinig ATF!

Het is dan ook niet bedoeld als smeermiddel. ATF heeft eigenschappen waardoor de stroomafname aanzienlijk verbeterd wordt, en je het poetsen van de rails vrijwel achterwege kunt laten. Ik heb inmiddels de nodige verhalen gelezen van knipperende verlichting in rijtuigen die ineens zonder knipperen brandt, en stotterende loks die niet meer stotteren, als resultaat van één enkele ATF behandeling.

Als het contact tussen wisseltongen en railstaaf onvoldoende is, kun je daar ook het wattenstaafje langs halen.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #937 Gepost op: 20 januari 2015, 21:31:01 »
Oké @Dirk T, bedankt voor de informatie.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #938 Gepost op: 20 januari 2015, 22:15:42 »
ATF is dus eigenlijk gewoon olie voor in je transmissie?  :o Wat uitgekookt slim... en goedkoop!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #939 Gepost op: 20 januari 2015, 22:23:18 »
Ik blijf toch met de vraag zitten of er dan niet meer stof/vuil blijft "plakken" op de rails door de olie? Bij revisie van b.v. een automaatbak moet je de zaak ook goed afdekken als hij open blijft liggen tegen het stof.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #940 Gepost op: 20 januari 2015, 23:00:15 »
Ik vond er een filmpje over, ik heb het ook besteld, ben wel benieuwd.

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">www.youtube.com/watch?v=bmOPOcxXPjE</a>
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.346
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #941 Gepost op: 20 januari 2015, 23:00:45 »
ATF is vloeistof voor automaatbakken (Automatic Transmission Fluid). Als je maatjes bent met je garage geven ze je zo 1/10 liter mee, en daar doe je eeuwen mee.

Het lijkt juist of de rails er schoner van wordt. Hoe dan ook, allen die het gebruiken merken veel beter rijgedrag bij veel minder vaak schoonmaken. Zie hier een filmpje van iemand die het al jaren gebruikt:



Edit: Tom was me net voor, dat is hetzelfde filmpje.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #942 Gepost op: 20 januari 2015, 23:09:27 »
Even Off-Topic
ATF wordt ook wel gebruikt als toevoeging aan benzine of diesel.
Mengverhouding: 0.25 (1/4) ltr per 60 ltr benzine/diesel of 0.125 (1/8 ltr per 30 ltr benzine/ diesel.
Het reinigt het brandstofsyteem, injectors, pompen ed.
En vormt een beschermende laag in de tank, hedendaagse benzines zijn behoorlijk aggressief.
Dus waarom zou het op rails niet werken.
Het is niet vettig dus het verzamelen van stof hoef je niet bang voor te zijn.

grt Piet.


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #943 Gepost op: 20 januari 2015, 23:28:05 »
ATF is vloeistof voor automaatbakken (Automatic Transmission Fluid). Als je maatjes bent met je garage geven ze je zo 1/10 liter mee, en daar doe je eeuwen mee.
1 liter ATF kost € 9,50. Voor dat bedrag hoef je toch geen maatjes te zijn met je garage?  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #944 Gepost op: 21 januari 2015, 00:16:03 »
Met 1 liter doe je ongeveer 100 jaar.  :D
Dus waarom niet een klein beetje vragen bij de garage.
Het gaat niet om de prijs maar om de hoeveelheid.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.346
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #945 Gepost op: 21 januari 2015, 08:12:43 »
Nee hoor Wim, je kunt het zo kopen bij veel benzinestations, automaterialenzaken, enzovoort. De prijs varieert van ongeveer €10 tot ongeveer €20 per liter. Maar als je ATF alleen nodig hebt voor je modelbaan, heb je aan een liter genoeg voor dit hele forum, voor de komende eeuw.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #946 Gepost op: 21 januari 2015, 10:56:37 »
Mij gaat het er helemaal niet om om zo’n flacon te kopen, ik heb nog een fles in de garage staan die ik ooit heb gebruikt om de brandstofinspuiting van een auto te reinigen. Als ik het al zou het willen gebruiken, dan heb ik het gewoon staan.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.346
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #947 Gepost op: 21 januari 2015, 17:23:56 »
Ik hoef ook niet zo'n flacon te kopen. Ik heb het spul omdat ik ook een klassieke auto heb, met automaatbak. Daar moet af en toe ook een beetje in, en uit die fles kan ik ook wel wat missen voor m'n modelbaan  ;D
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #948 Gepost op: 21 januari 2015, 17:46:46 »
Daar ik soms nog wel eens wat anders doe als draadjes, en ook met mijn banenplan in iTrain bezig ben dacht ik van de week ik kan die oude TV van beneden met die verticale balk erop best nog wel als monitor gebruiken voor bij de baan.

Zo gezegd zo gedaan steun besteld ervoor en aan de schuine wand gehangen, ik betwijfel of die ook aan die kant blijft hangen wand ik krijg nu kramp in mijn nek telkens als ik moet kijken.

Maar hij hangt en baan plan past er net op ;D ;D


KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #949 Gepost op: 21 januari 2015, 17:58:55 »
Dat ziet er professioneel uit.
Mooi schakelpord verdeeld in de gedeeltes.
Komt er ook nog een scherm voor de loc-grid en wagons.
Ben wel benieuwd wanneer de eerste treinen door iTrain aangestuurd gaan rijden, best wel beetje spannend.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0