Auteur Topic: The Big Bull Rail Road, "BBRR"  (gelezen 406803 keer)

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #725 Gepost op: 16 november 2014, 15:21:18 »
Ziet er goed uit Hans,
Kijk je wel een beetje uit boven dat trapgat  :o We willen straks niet horen dat je naar beneden ged(piep)erd bent.  ;)

Groeten, Gert-Jan
The following users thanked this post: Opa-Bullcat

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #726 Gepost op: 16 november 2014, 15:22:34 »
Kan je nog wel gewoon naar boven en beneden zonder dat je halsbrekende toeren moet uithalen Hans  :D
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #727 Gepost op: 16 november 2014, 15:28:21 »
Kan je nog wel gewoon naar boven en beneden zonder dat je halsbrekende toeren moet uithalen Hans  :D

Hallo Gert-Jan bedankt voor de waarschuwing, maar in het trapgat staat op een tree een aluminium klap-hobby ladder ik ga geen toeren uithalen boven het gat zelf, tenminste nu nog niet :D

En Rob zoals je op onderstaande foto kunt zien kan ik nog gewoon de trap op en af :)

iemand nog korte stukjes flm rails kopen :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #728 Gepost op: 16 november 2014, 15:31:09 »
Bij jullie regent het ook zo te zien, wat jammer nou, ben je gedoemd om op zolder door te brengen  8)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #729 Gepost op: 16 november 2014, 15:34:38 »
Zie ik daar zo'n mooie liniaal voor een invalcirkelzaag staan?  Festool?  Volgens mij heb je daar wel prachtig gereedschap op die zolder liggen.

Gert-Jan

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #730 Gepost op: 16 november 2014, 15:55:23 »
Bij jullie regent het ook zo te zien, wat jammer nou, ben je gedoemd om op zolder door te brengen  8)

Ja vreselijk hè, maar als mijn vrouwtje werkt zit ik dus op zolder, en soms als ze niet werkt ook :D :D

Gert-Jan dat zie jij goed, echt een heerlijkheid zo'n liniaal , je kan het ook met een houtje doen, maar dit werkt echt 4 x beter als het geklooi met een lat erlangs :D is het geld meer als waard geweest.

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #731 Gepost op: 16 november 2014, 16:48:37 »
Je maakt mooi gebruik van de ruimte Hans sjappoo
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.

Groet Rob

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #732 Gepost op: 16 november 2014, 17:28:57 »
Maar ondertussen heb ik dus net weer de spiraal boven het trapgat gezet ( 4de keer pas ), ben nu aan het kijken hoe ik die draad eindjes vastmaak boven dat gat, maar het is gewoon wederom een uitdaging :)

De draadeinden kunnen toch gewoon in de punten van de zeshoek Hans. Daar komt geen rails te liggen omdat hij langs de binnenhoek loopt.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #733 Gepost op: 16 november 2014, 19:04:46 »
Ja daar zouden ze in kunnen pierre, maar dan heb ik aan de onderkant nog steeds niets om die draadeinden op te laten steunen :D maar ik kom er wel uit hoor, ben al aan het kijken geweest voor een beetje nette zaken voor de draadeinden 2 zitten er al met een slag moer vast 1 in die trapleuning paal zelfs :D

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #734 Gepost op: 16 november 2014, 21:30:50 »
ZO even een tussentijdse update, want er gebeurt weer eens wat op de zolder bij Opa :)

de plek van de spiraal kan mijn goedkeuring wegdragen dus hopla, spiraal gesloopt en "gamma-blauw" van de karwei erop, morgen eens de posities bepalen van de draadeinden, en als die ook naar tevredenheid staan gaat de rails erop en word speciaal voor deze lastige plek de rails voorzien van aansluitingen voor de terug melders en de ringleiding, dit omdat ik het nu niet echt joepie vind om boven dat gat te werken, oja de vangrails komt er ook gelijk langs aan de binnen en buitenkant.

1 laagblauw.

en de rest van de spiraal dus nog 2 stijgingen.

Op de laatste foto kan je gelijk de bovenbaan delen zien staan, en die liggen knap in de weg nu :D

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #735 Gepost op: 16 november 2014, 21:43:06 »
Crisis Hans! Het begint aardig vol te raken daarboven.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #736 Gepost op: 16 november 2014, 23:45:59 »
Crisis Hans! Het begint aardig vol te raken daarboven.  :o

Nog even en Hans komt via spoor 2 op zolder binnenlopen :o  Man .. man .. wat ligt er allemaal daar op je treintafel aan hout. Zijn dat de panelen voor de "bovenste" laag Hans?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #737 Gepost op: 17 november 2014, 10:03:46 »
Ja Pierre dat is inderdaad de komplete bovenbaan al, ik moest ze even kwijt dus dan maar stapelen , ikkan ze nog niet neerleggen moet nog erg veel aan draadjes gemaakt worden op de onderbaan, en de wissel aansturing uiteraard, en als daar dan alles netjes rijd, gaan die platen er pas bovenop.

Ik ga trouwens eens kijken of ik ze niet tijdelijk beneden in het kamertje kwijt kan, misschien vandag eens doen, ze worden een beetje irritant daar. :D

Of ik vraag aan vrouwtje of we niet beter nog 1 etage erop kunnen zetten :D :D :D :D

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #738 Gepost op: 17 november 2014, 13:43:12 »
Zo, en de eerste brug is binnen, dubbelspoor van messing, en gelijk de vraag hoe krijg ik dat een beetje stevig aan elkaar zonder dat er in het midden een pootje komt te staan ? oja 7 cm maximale hoogte dus steunen scheef weg is niet echt een optie lijkt mij, maar ik hoor graag de oplossing van jullie.

Hieronder de 2 delen zoals ze moeten gaan liggen, voor de raam dus in een losse module.

en 1 met een Big Boy erop :D

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #739 Gepost op: 17 november 2014, 14:21:16 »
mooie brug Hans heb ze zien staan op mp, Märklin bruggen toch ?

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #740 Gepost op: 17 november 2014, 14:29:02 »
Hallo Rob, als ik zo die BB erop zie staan gaat er geen marklin M oppassen, ja wel passen maar dan de BB niet meer, en er is aan niets te zien dat het speciaal voor marklin is gemaakt en mij flm rails past er netjes tussen

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #741 Gepost op: 17 november 2014, 14:39:25 »
Mooie brug(gen) Hans.

Ik denk aan weerszijde een aluminium hoeklijntje eronder over de volle lengte en als je geen pijler in het midden zet dan moet je die uitsparing in het midden ook aan de bovenkant dicht maken.

Groeten, Gert-Jan

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #742 Gepost op: 17 november 2014, 16:32:16 »
Mooie brug(gen) Hans.

Ik denk aan weerszijde een aluminium hoeklijntje eronder over de volle lengte en als je geen pijler in het midden zet dan moet je die uitsparing in het midden ook aan de bovenkant dicht maken.

Groeten, Gert-Jan

Goed idee aluminium is goed te verlijmen en in allerlei soorten profielen te krijgen. Denk dat ik me brug daar van ga bouwen ;)

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #743 Gepost op: 17 november 2014, 17:05:22 »
Ik denk dat het wel uitvoerbaar is, maar ik vind het niet realistisch is om deze brug zonder middenpijler te gebruiken.  ::)
Overigens wèl een vette brug!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #744 Gepost op: 17 november 2014, 19:10:13 »
Even dit filmpje bekijken, rond 4:30 zie je de oplossing.

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">www.youtube.com/watch?v=Ml1Yf489BnI</a>
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #745 Gepost op: 17 november 2014, 20:02:19 »
De brug word nu met middenpijler uitgevoerd dus :D tenminste al ik daar aan toe ben pas dus

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #746 Gepost op: 17 november 2014, 20:13:19 »
Hans had je dat niet gelijk kunnen bepalen, heb de hele dag naar oplossingen zitten zoeken. :P
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #747 Gepost op: 17 november 2014, 20:20:36 »
De brug word nu met middenpijler uitgevoerd dus :D tenminste al ik daar aan toe ben pas dus
Goede keuze Hans!

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #748 Gepost op: 17 november 2014, 21:04:24 »
Sorry Tom, ik wacht wel op  mijn andere brug die wel 110cm is en wel lijkt op hetgeen jullie allemaal bedoelen dan zal ik wel de meldingen krijgen dat het geen amerikaanse brug is :D so what dan.

The following users thanked this post: iTom

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #749 Gepost op: 17 november 2014, 23:15:12 »
Hans, als Nederlanders overal in de wereld dijken bouwen, schepen vlottrekken en eilande opspuiten, dan zullen diezelfde Nederlanders ook wel eens ergens een brug hebben neergelegd, denk je ook niet?
En laten we wel wezen: een stalen brug is een brug, die is in Amerika écht niet heel veel anders dan in Nederland of waar ook ter wereld.
Zo hebben we dát even rechtgezet.