Auteur Topic: The Big Bull Rail Road, "BBRR"  (gelezen 406817 keer)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
    • Haagse Modelbouw Club
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #675 Gepost op: 10 november 2014, 21:29:32 »
Wel een heel mooie brug en super Amerikaans.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #676 Gepost op: 11 november 2014, 01:56:44 »
Ja Pierre, super amerikaans en super een bouwval die de verzendkosten nog niet eens waard is.

Maar ik zoek gewoon verder, nog geen haast ermee en zal waarschijnlijk toch wel iets voor de lange termijn worden.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #677 Gepost op: 11 november 2014, 03:03:30 »
Het moet ook een beetje een bouwval voorstellen Hans ...  maar ik vind het juist wel wat hebben.  :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #678 Gepost op: 11 november 2014, 07:55:30 »
Zo Pierre jij maakt er ook nachtwerk van :) ik heb al een brug gevonden maar die is er dan weer niet in H0 , dus zoek ik nu iets wat er bij in de buurt komt.

Zo iets als op onderstaande foto geleend van google.

en zelf maken is voor mij geen doen op dit moment.

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #679 Gepost op: 11 november 2014, 08:09:52 »
Hans,

Ja Pierre, super amerikaans en super een bouwval die de verzendkosten nog niet eens waard is.

Maar het is wel een mooie basis om zelf op verder te bouwen. Iemand anders heeft het meeste werk al voor jou gedaan.
(en dat is toch altijd precies waar jij altijd op uit bent?  :P )
Het is weer bijna december dus straks kan je lekker vuurwerkstokjes verzamelen en dan maak je die brug zo af.

En die metalen brug? Faller heeft deze.

Lijkt dat er genoeg op?  ::)

Groet, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #680 Gepost op: 11 november 2014, 09:20:58 »
Maar het is wel een mooie basis om zelf op verder te bouwen. Iemand anders heeft het meeste werk al voor jou gedaan.
(en dat is toch altijd precies waar jij altijd op uit bent?  :P )
...en dan zet ik 'm wel voor je in elkaar... of GéJé.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #681 Gepost op: 11 november 2014, 10:02:56 »
Ik dacht ook al een tip te hebben geplaatst maar zie hier niets staan.
Kijk eens naar de bruggen van Noch of de Hack bruggen JE MOET DE BRUGGEN VAN HACK HEBBEN
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #682 Gepost op: 11 november 2014, 10:03:45 »
Zo Pierre jij maakt er ook nachtwerk van :) ik heb al een brug gevonden maar die is er dan weer niet in H0 , dus zoek ik nu iets wat er bij in de buurt komt.

Tja ... zo'n brug is natuurlijk een heel ander verhaal. :o  Ik hoop dat er wat te vinden is zo lang. Soms zie je op MP nog wel eens een eigenbouwsel voorbij komen met een aardige lengte.

en zelf maken is voor mij geen doen op dit moment.

Waarom roep je dat nou iedere keer Hans. Je hebt toch tijd zat. Bovendien heb je dan weer eens iets anders voor handen ipv al maar rails leggen. Je kan ook gewoon een lat nemen waar voorlopig de rails over loopt dan kan je er later een brug van maken. Of later natuurlijk een brug inpassen.

Ook ik heb regelmatig een probleem met slapen Hans. Gisteren de hele dag bezig geweest aan mijn auto en dat is eigenlijk te veel voor mijn lichaam. Maar ja ... eigenwijs als ik ben. Maar ik vind het leuk om te doen en heb de pijn er voor over. Bovendien kan/wil ik niet stilzitten.

Groet Pierre.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #683 Gepost op: 11 november 2014, 10:30:40 »
Hallo Gert-Jan en Tom en Pierre en Wim, bedankt voor het mee zoeken, en je moet inderdaad de bruggen van Ha(c)k hebben, mooie bouwerken die ik daarbij zie zeg die toch aardig in de buurt komen van zoals ik het wil hebben op 1 plek op de baan.
Het gaat me meer op de lengte die ik vrij moet houden op de plek waar de brug komt, ik probeer alvast een beetje met alles rekening te houden zodat ik dadelijk als ik er aan toekom niet gelijk tegen een verkeerd gemaakt iets aan te lopen.

Ik ken het Pierre, ik heb hier dus erg veel last van neuropathie in mijn voeten, dan staan ze in de brand dan zijn ze ijskoud dan stekken ze er met naalden in en dan weer met messen, en om mijn vrouw niet tot last te zijn ga ik er maar weer uit, helaas is de zolder snachts nu nog geen optie, hakken zagen enzo doen we maar niet recht boven de slaapkamer :)

Zo en nu weer verder, in gedachten heb ik nu de baan compleet aangesloten. de rangeer terreinen komen later in het verhaal pas voor maar daar zitten geen keerlussen in.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #684 Gepost op: 11 november 2014, 10:36:54 »
Als een brug inpassen op dit moment geen doen is, dan lijkt wat Pierre ook schrijft, een tussenoplossing een optie doormiddel van een stuk triplex als tijdelijke brug. Dan kun je verder met je rails leggen en kun je in je achterhoofd houden dat je ook nog ooit een brug moet leggen... en een berg.  ::)
Iedereen gaat er anders mee om en iedereen gaat op een andere manier te werk. Ikzelf zou zo'n brug als een welkome afwisseling zien. En dat ik dat zo zie, wil niet zeggen dat jij dat dan meteen ook zo moet zien.
Het tussendoor afwisselen heeft volgens mij nog een ander voordeel, namelijk dat je je railplan tussentijds kunt aanpassen op het haalbare. Misschien is de overspanning van jouw geplande brug wel gewoon te lang en niet verkrijgbaar in een bouwdoos. En als je rails al liggen en het niet mogelijk is om je railplan aan te passen, tsja... dan moet je toch een keer zelf aan de slag.

Je hebt een flauwe bocht in die brug liggen? Ik denk dat als je die bocht uit de brug zou kunnen halen, het zoeken naar een brug al een stuk eenvoudiger wordt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #685 Gepost op: 11 november 2014, 11:04:14 »
Juist Wim dat is ook de bedoeling dan he, een tijdelijke lat, en daar de rails op, en asl die brug in elkaar zit de brug er pas tussen, maar bouwen nee, eerst rails, testen analoog, wissels servo's blokkenmaken, alles rijdend vanzelf en dan gaat Opa op zijn gemak verder met de afwerking, ding voor ding doen nu.

Oja bocht in brug is inderdaad vervallen was geen doen, of de bochten waren veel te scherp bij de standaard brug delen die ervoor waren. :)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #686 Gepost op: 11 november 2014, 11:57:13 »
Hans, kun je een keer een foto of iets maken om te zien waar die brug moet komen. Want we kunnen wel met allemaal suggesties komen, maar ik weet niet eens waar dat mormel precies moet komen.  ::)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #687 Gepost op: 11 november 2014, 12:35:30 »
Maar natuurlijk Wim, ik zal iets uitleg geven ook wat ik in gedachte had.

eerst foto dan uitleg erbij eronder :D

Voor dat raam een brug dus links verticale canyon berg en rechts ook, spoor zal 10 cm stijgen zodat het nog wat lijkt voor de brug, raam hoeft niet eens meer open te kunnen, en tis een klap-tuimel raam dus op kierstand kan die dan nog wel.

Planken rechts op de foto verdwijnen uiteraard wel.

Dat was eigenlijk de bedoeling, foto is trouwens via de webcam gemaakt dus sorry voor de slechte kwaliteit

Overzichts foto waar ik het in gedachten had, op het middenstuk wat later dicht gaat komt het onderhouds gebeuren voor de diesels en stoom treinen. de Stijging begint aan de rechterkant al voor andere raam dat kan net met 2 cm en de rest voor de dichte wand langs .

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #688 Gepost op: 11 november 2014, 12:58:57 »
Ik zou bij dat raam wel iets van een uitval beveiliging of vangnet maken.
Straks staat het een beetje open, vliegt een trein uit de bocht en kan je beneden de onderdelen voor zover mogelijk terug te vinden bij elkaar rapen.

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #689 Gepost op: 11 november 2014, 14:10:59 »
Duidelijke uitleg Hans. je hoeft nog niet precies te weten hoe lang de brug moet zijn, maar je hebt toch ook weer niet veel tolerantie.
Waar moet je nu weer met alle spullen op die planken naar toe :o, Hans. Ik dacht dat ook de andere schappen al aardig vol liggen.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #690 Gepost op: 11 november 2014, 14:47:52 »
Misschien is het een idee om je bruggedeelte te maken als een aparte module. Je hebt dan het voordeel dat je die brug-module er eventueel uit kunt halen. Ik wil geen rampscenario verzinnen, maar als er toevallig een steen of een patatkip door je raam vliegt en je moet het spul losbreken omdat er een glaszetter bij moet kunnen, dan is Hans niet blij.
Nog niet zo lang geleden moest @Pierre bijna een deel van zijn baan afbreken omdat er een nieuw raam in zou komen.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #691 Gepost op: 11 november 2014, 17:25:12 »
Ik zou bij dat raam wel iets van een uitval beveiliging of vangnet maken.
Straks staat het een beetje open, vliegt een trein uit de bocht en kan je beneden de onderdelen voor zover mogelijk terug te vinden bij elkaar rapen.
Trein rijd van rechts naar links dus naar een bocht toe en het raam uit zal zo',n vaart niet lopen het word geen race baan :)

Duidelijke uitleg Hans. je hoeft nog niet precies te weten hoe lang de brug moet zijn, maar je hebt toch ook weer niet veel tolerantie.
Waar moet je nu weer met alle spullen op die planken naar toe :o, Hans. Ik dacht dat ook de andere schappen al aardig vol liggen.
die planken liggen inderdaad vol maar meer op de manier ooo ff wegleggen anders ligt het hier in de weg, er zijn zelfs planken wat baan deel is tegen die lange muur dus, als ik dadelijk.

Misschien is het een idee om je bruggedeelte te maken als een aparte module. Je hebt dan het voordeel dat je die brug-module er eventueel uit kunt halen. Ik wil geen rampscenario verzinnen, maar als er toevallig een steen of een patatkip door je raam vliegt en je moet het spul losbreken omdat er een glaszetter bij moet kunnen, dan is Hans niet blij.
Nog niet zo lang geleden moest @Pierre bijna een deel van zijn baan afbreken omdat er een nieuw raam in zou komen.
dan spijker ik er een plaat hout voor en maak daar een waterval op, als ik alle rampen voor moet zijn kan ik beter alles beneden zetten kan ik ook de trap niet afvallen, want dan moet ik ook via het dakraam omlaag :D:D

Ik ga gewoon lekker doen daar zoals ik denk dat het goed is en niet aan alle mogelijke rampen denken die misschien wel eens zouden kunnen gebeuren. De tijd dat ik auto reed en continu dacht ik rij goed maar wat als de tegenligger moet uitwijken of iets anders en op me knalt daar heb ik zat aan gedacht.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #692 Gepost op: 11 november 2014, 17:29:08 »
 :D :D :D

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #693 Gepost op: 13 november 2014, 20:49:30 »
en we gaan hier gewoon lekker verder :( :( :( dus niet lekker maar okay dan moet Opa maar beter op een tekening van een helix/spiraal/wokkel letten als hij die gaat maken :)

Maar voor het zover is heb je een muur met een gat erin aan de trap kant.

en vervolgens ook nog aan de kant op het bureau een gat uiteraard, waar dadelijk 2 railsjes door heen mogen 1 naar links en 1 naar rechts, die vervolgens middels een wissel doorgaat in 3 sporen 2 de spiraal in en 1 naar de hoofdbaan, de grand Canyon dus.

een kiekeboe gezicht nu dus.

Het gedeelte over het bureau missen jullie zeker nog, wel ik kan jullie vertellen dat er al wel rails ligt maar dat ik even in onderhandeling ben over het beschermen van deze 2 sporen daar.

Ook zijn we maar met een vreselijk eng iets begonnen, en helix/spiraal/wokkel boven het trap gat.

er liggen 2 lagen nu alleen de onderste staat tijdelijk vast om even uit te meten welk draadeind, of steunpootje waar moet komen.

en de aansluiting met het schaduwstation onder aan de baan.

Iemand nog flm korte stukjes kopen :)

Morgen maar eens verder kijken of we de aansluiting kunnen maken met het deel wat uit de muur steekt en van het bureau afkomt.

En dan de blooper :( een verkeerd gebouwde spiraal die zelfs voor een R600mm bocht te groot was

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #694 Gepost op: 13 november 2014, 21:14:26 »
En gewoon doorgaan; je weet niet van ophouden.
Je hebt op de vloer een stel mooie bruggen staan, maar dat zal wel LGB zijn?

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #695 Gepost op: 13 november 2014, 21:35:03 »
Dat is inderdaad LGB Wim, maaaaaar om vast een tipje van de sluier op te liggen, er komt dadelijk niet 1 maar waarschijnlijk zelf 2 bruggen van 1 meter minimaal op de baan. :)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #696 Gepost op: 13 november 2014, 21:52:00 »
Geloof me Hans, ik zal het niet verder vertellen... waar heb je die bruggen vandaan?  :-X

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #697 Gepost op: 13 november 2014, 22:21:08 »
Geloof me Hans, ik zal het niet verder vertellen... waar heb je die bruggen vandaan?  :-X

Wil ik ook wel graag weten heb er ook minimaal 2 nodig, wel dubbelspoor en ze moeten open kennen.  :-X zal het ook niet door vertellen
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #698 Gepost op: 13 november 2014, 22:28:59 »
wel in mijn draadje staat dat je de bruggen van Ha(c)k moet hebben dus hopla zoeken maar, en niet schrikken dan he :P  :D :D :D

staan wel snoepjes tussen hoor :)

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #699 Gepost op: 13 november 2014, 23:11:03 »
wel in mijn draadje staat dat je de bruggen van Ha(c)k moet hebben dus hopla zoeken maar, en niet schrikken dan he :P  :D :D :D

staan wel snoepjes tussen hoor :)

heb even gekeken lig gelijk aan de monitor en beademing lol
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob