Zo nu even uitleggen wat deze tussenlaag precies gaat doen.

Op deze ^foto staat met blauw en de wissels het verhoogde deel, en aan de bovenkant de nieuw te maken spiraal, deze komt dus op dezelfde plek als de spiraal die te krap was, maar daar deze spiraal dezelfde radius heeft als de rails die je onder die spiraal zit liggen, komt de uitgang van de spiraal dus vanzelf 9 cm boven deze rails te liggen.

Dit verhoogde deel komt achterop de baan weer samen op 1 spoor en gaat vervolgens nog steeds op 9 cm hoogte klimmen richting bovenbaan zoals op de onderstaande foto's is te zien.

Het voorste spoor is de dalende rails, richting schaduwstation, het achterste is het stijgende spoor wat vanaf dat verhoogde baan deel afkomt.

De beide sporen komen in de bocht uit die richting werkblad/bureau gaan, zoals je op de onderstaande foto kan zien, links de bocht, rechts begint mijn bureau.

dit bovenste gedeelte de laatste foto is dus de plek waar ik eerst die grote spiraal eerst in gedachte had, maar waarom een spiraal maken als je zoveel meters hebt om al te kunnen stijgen naar niveau 0, trouwens mijn bureaublad is dezelfde hoogte als de bovenbaan, 1 meter totaal.