zo, na weer een deftige sloop partij hier op de baan, te kleine spiraal weg die hier op de baan achter mij stond onderandere ( wel eens spiraal uit elkaar gehaald, wel erug leuk werk met al die draadeinden

)
Zijn we weer verder met het sporen leggen begonnen de opstel sporen in de vorm van een U zijn nu ook klaar dus nu kan er begonnen worden met het stukje opstel spoor van4,5 meter voor de personen treintjes die dadelijk vanaf de bovenkant via een R=545mm spiraal naar beneden rijden dus 50 cm omlaag net als de oude spiraal die er al stond.
Onderstaan wat foto's van de U met een treintje met 12 coleporters er achteraan die van de binnenkant links over de opstelsporen heen gaan om aan de andere kant van die sporen uit te komen, dit is hier de doorgaande lijn voor als de opstel sporen allemaal bezet zouden zijn, de opstel sporen in die U zijn ongeveer 5,5 meter lang dus daar kan een leuke lengte wagons op staan, of 2 korte achter elkaar.
De maat voor de nieuwe spiraal lig al klaar om de aansluiting met de rest ongeveer te bepalen.

De lus over de opstel sporen heen dus, met het stammetje coleporters.

En hier op dit blauwe deel komen dus de 4 opstelsporen die aan het eind in een flauwe bocht aansluiten op de rail richting volgende spiraal weer omhoog. de rails word uiteraard nog recht gelegd morgen denk ik dan

Dit blauwe gedeelte komt dus ook op 8 cm hoogte te liggen aansluiten op de spiraal.
Wordt vervolgt,....
Wim, ik snap je even niet ?