Auteur Topic: The Big Bull Rail Road, "BBRR"  (gelezen 406756 keer)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #500 Gepost op: 23 september 2014, 23:44:50 »
Jack speciaal voor jou een korte tussentijdse niet geplande update ;D

En nee in de spiraal komt geen blauw eronder :D

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #501 Gepost op: 24 september 2014, 05:56:53 »
Ja duh en op die wokkel dan? Ga je daar nog vangrails langs maken?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

stafmarklin

• Gast
« Reactie #502 Gepost op: 24 september 2014, 09:41:45 »
Die wokkel (hoe komt men aan zo'n naam)? ziet er goed uit. Mooi afgewerkt. Je ziet dat dit met passie gemaakt is.
Op mijn vorige (eerste) baan, had ik ook zoiets willen maken maar het ging een beetje de mist in en omdat er nog verscheidene fouten in zaten, heb ik de boel volledig gesloopt. Nu eerst wat ideeën sprokkelen en dan aan een nieuwe baan beginnen.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #503 Gepost op: 24 september 2014, 10:18:26 »
Ja Jack, dat moet er inderdaad nog omheen, ik ga daar denk ik een plastic hoek profiel langs maken die iets verder van de rand af kan, anders loopt de trein er tegen aan vrees ik.

Staf, ik heb nogal veel contact met een ander die ook met zo'n wokkel bezig was, en die had het maar over zijn wokkel, wel als je het goed bekijkt is het ook net een wokkel, toch :D :D

Ben trouwens wel benieuwd wat voor baan je gaat maken dadelijk :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #504 Gepost op: 24 september 2014, 12:38:32 »
Jack speciaal voor jou een korte tussentijdse niet geplande update ;D

Dus een motje, Hans?
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #505 Gepost op: 24 september 2014, 16:42:52 »
Volgens mij is een monoliet iets vreemds wat eigenlijk niet thuishoort in de omgeving, dus altijd toepasbaar...
Dankjewel.  ;)
En bovendien: iets geks kan best hoog scoren op een baan.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #506 Gepost op: 24 september 2014, 17:22:35 »
Roel eigenlijk wel, heb vandaag die opstelsporen eens vast gelegd en met een Big Boy de spieraal af wezen rijden, hij haalt alle bochten, eigenlijk is het maar 1 bocht :)

Foto's nee.
Filmpje ook niet.
Webcam altijd aan :D

Als ik zin heb vanavond, zal ik die Big Boy eens op de film zetten, maar mag ook mijn laptop opnieuw installeren op zolder.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #507 Gepost op: 28 september 2014, 20:20:36 »
Als mensen denken stil hier in het draadje, dan klopt het wat betreft het draadje inderdaad wel, Maar ondertussen zitten we niet echt stil hier, een grote ruimte wil ook zeggen veel rails neerleggen voor je er ook eindelijk eens iets van ziet.

Afgelopen dagen, naast het kompleet verhuizen van mijn bedrijfwerkplek op 1 pc na dan die staat voor, voor de koffie :)
Even een plaatje van mijn werkplek waar ik dus het bedrijf run, links staat een iMac 27 inch met extra scherm en rechts windows 7 met alleen SSD kaarten erin, die is dus rete snel met opstarten, oja en nog een TV links bovenin, moet ergens van de wereld rondom op de hoogte blijven, tv is trouwens ook bruikbaar als 3de monitor van de windows doos.

Oja sinds zaterdag ook een betere bureaustoel.

En nu de laatste 2 dagen weer verder met de baan, ik moest nog even de wokkel voorzien van opstel sporen, de wokkel komt dus uit op de linker 8 opstelsporen. op onderstaande foto, deze sporen gaan enkelspoor verder met een lus naar de wokkel die er aan komt.  Het losse spoor wat links tegen de rand aanlicht is het aanvoer spoor wat oa ook van dezelfde nieuwe wokkel afkomt maar dan als dalend spoor, dit word dadelijk dus wokkel 2, en ligt 7 meter verder op de baan.

nog even foto vn de opstelsporen die vandaag gesoldeerd en vast gelegd zijn, ik ga morgen eens kijken of ik deze 3 opstel sporen met elkaar tijdelijk kan verbinden zodat er een trein rondjes kan rijden, kan ik mooi even testen of er geen ontkoppeldrempels in de sporen zitten tot nu toe.

Word vervolgt,....

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #508 Gepost op: 28 september 2014, 21:15:43 »
Hans, wat zal ik er nog van zeggen: het ziet er fraai uit!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #509 Gepost op: 28 september 2014, 21:39:51 »
Dank je Wim :)
Nog naar je zin gehad hier in de buurt? Je had het weer wel mee gelukkig.

Offline steekie

• Rangeerder
« Reactie #510 Gepost op: 28 september 2014, 22:07:46 »
Petje af hoor Hans, je verzet echt bergen met werk!
Groet,
Theo

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #511 Gepost op: 28 september 2014, 22:43:18 »
Dank je Wim :)
Nog naar je zin gehad hier in de buurt? Je had het weer wel mee gelukkig.
Was prachtig weer, Haarlem is een leuke stad... en de mensen praten zodanig dat je ze kunt verstaan.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #512 Gepost op: 28 september 2014, 23:29:21 »
Dat heb je weer mooi gedaan Hans. Je blijft maar gaan hè.

Overigens een prima werkplek zo. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #513 Gepost op: 29 september 2014, 12:45:57 »
Goed bezig Hans. Ik zie in de achtergrond steeds die mooie LGB staan, toch jammer dat die nou werkloos is.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #514 Gepost op: 29 september 2014, 13:09:55 »
Dat is ook de reden dat juist die mooie LGB daarop dat plankje staat en niet beneden in mijn vitrine kast uit mijn zicht als ik boven ben :) overigens staan er in die kast nog wel meer  hoor :D

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #515 Gepost op: 29 september 2014, 19:08:28 »
Eindelijk kan Opa ook eens een rondje rijden, vandaag de baan uiteinden aan elkaar gemaakt zodat ik bijna alle, op schaduwstation van de spiraal na kan bereiden met een treintje en 2 wagons :)

Ben wel helemaal happy erover, treintje rijd wel netjes en verliest nergens een wagon, okay 1 keer maar dat was een ontsporing omdat de wissel werd opengereden en dat gebeurt later niet meer alles word geschakeld ook de uitgang.

dadelijk weer eens een test stukje maken met rails die ik vast wil plakken, met de schroefjes geeft het toch wel erg veel herrie :D en op een tijdelijk stukje hoor je niks.

we gaan gewoon rustig aan door hier :)

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #516 Gepost op: 29 september 2014, 23:02:03 »
kurk er onder en dan met dubbelzijdig plakband vast zetten dat zal wel schelen in het geluid.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #517 Gepost op: 30 september 2014, 00:04:44 »
Rob, ik doe het met blauw, net getest en met seconden lijm werkt het ook als een tierelier, en ik ben ongeduldig dus morgen eens gaan druppelen op de sporen midden op de baan die in het zicht liggen dus :D

teststukje met houtlijm geeft ook al erg veel demping zonder schroefjes erbij.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #518 Gepost op: 30 september 2014, 16:55:26 »
Als je maar geen direct contact maakt met de triplex ondergrond.
Ik denk dat houtlijm het mooist werkt omdat secondenlijm zich ook een beetje in het polystyreen vreet.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #519 Gepost op: 30 september 2014, 18:28:45 »
Hallo Wim, de secondjeslijm blijft netjes ook op die blauwe platen liggen, vandaag ook een stuk gedaan ermee, en wat een verschil zeg met de schroef verbindingen op de plaat, ik vind geluid niet zo erg ,maar dit was wel erg overweldigend.

Er komt trouwens toch een baan binnen een baan hier, huh zullen sommige denken wel Opa even uitleggen.

Daar ik nu rondjes schaduwstation kan rijden komen er soms locs die ik in amerika gekocht heb de doos uit, en bijna al die loks vinden wissels niet je van het, ben er na een nacht piekeren achter dat de flensen van die locs stukken lager zijn als van fleischmann lock, een fleischman lok rijd nu al sinds 12 uur zijn rondjes op de baan een rondje duurd op dit moment 2 minuten hij heeft er dus al diverse kilometers opzitten.
Maar om op de lagere flensen terug te komen, er komt dus zo ie zo in het schaduw station een extra code 80 ( je weet wel die verkeerde rails die ik hier ook heb ) opstel spoor te liggen, die kunnen precies tussen de andere 2 opstel sporen liggen, het word wel wat druk daar maar anders heb ik zoals ik het nu bekijk 15 locks die niet kunnen rijden, ik vind dit wel een redelijke oplossing om het zo te doen, uiteraard sluit dit spoor dan nergens aan, of kan dat wel?? op het andere spoor.

wordt vervolgt,.....

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #520 Gepost op: 30 september 2014, 19:34:52 »
De grotere flensen van die Amerikaanse locs lopen alleen uit de rails bij de wissels en geven geen ratelend geluid op de bielzen?
Als dat zo is dan zou je kunnen proberen of je de geleidingsrails, aan de binnenzijde van die wissels, wat kunt uitdiepen met een Dremel. Je zou het in elk geval bij één wissel eens kunnen uitproberen om te zien of dat werkt.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #521 Gepost op: 30 september 2014, 20:52:55 »
Die oplossing van jou gaat prima werken Wim. Ik ben ook al eens met zo'n projectje bezig geweest. De slanke wissels van Roco zijn ook nogal "ondiep" en die heb ik voor wat ouder Fleischmann materiaal ook uitgeslepen met de Dremel. Voorzichtig werken is wel een pre omdat het plastic erg snel smelten gaat. Vooral met hoge snelheden.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #522 Gepost op: 30 september 2014, 21:19:26 »
Wim, de flensen van amerikaanse loks zijn juist lager, vandaar dat ze uit de wissels lopen eerder, niet elke maar mij teveel.

Dan is de rail hoogte van fleischmann ( code 100 ) 2,5 mm, en van roco ( code 80 ) 2,1 mm als je een fleischmann lok dus op die code 80 rails zet klinkt dat als een mitrailleur elke biels is prijs dus.

Vandaar dat ik zat te denken om van die aardige berg code 80 en ook aardig wat wissels maar een speciale baan aan te leggen voor die amerikaanse loks, ik kan dit gewoon, lijkt mij, aan laten sluiten op de fleischmann digitale kring als ik maar zorg dat de fleischmann loks niet op code 80 gaan rijden en de amerikaanse loks niet op de wisselstraten van fleischmann terecht komen, de grote schaduwstations zoals die er nu al liggen dus. Dit moet via een iTrain programma in te stellen zijn, je kunt opgeven welke trein niet in welk blok mag komen.

Alleen baal ik dus nu ff als een stekker, de ruimte in mijn grandcanyon schaduw station is er wel om met die code 80 4 opstel sporen aan te leggen, maar die moet in dan op 10 cm boven dat plaatdeel maken omdat ik met die nieuwe rails over de rails van het schaduw station moet kruisen.

Heb al wat neergelegd maar zit nu tegen een 3 rails spiraal aan te hikken, 2 up 1 down, en de andere spiraal 2 down en 1 up die code 80 moet er extra bij dan nu :D

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
« Reactie #523 Gepost op: 30 september 2014, 22:22:30 »
Het nadeel van houtlijm is dat die keihard wordt, hetgeen niet optimaal is voor minder geluid, ik lees wel eens wat over boekbinderslijm, ik gebruik zelf Decorail van Er-Decor.

Verdunde houtlijm voor de ballast is nog erger, hiervoor gebruik ik Decobal, beide lijmen worden niet keihard.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #524 Gepost op: 1 oktober 2014, 20:44:54 »
Even iets anders Hans, je was laatst bezig met velletjes geprint papier om wat achtergrond op je baan te krijgen, hier: http://www.modelrailwayscenery.com kun je de hele meuk downloaden. Misschien is het wat voor jou.