Auteur Topic: The Big Bull Rail Road, "BBRR"  (gelezen 406777 keer)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #475 Gepost op: 21 september 2014, 20:20:19 »
Nou Wim, je haalt de woorden uit me mond, wat een tering werk die moeren en ringetjes zeg, ik dacht dat doe ik wel even met dat hulpstukje maar zelfs dan valt het nog even tegen zeg, moet er niet aan denken om dat met de hand te moeten doen :D
En ik ben zo even vol in de ankers gegaan, gelukkig rook ik soms een peuk tussendoor en bedacht mezelf ho er moet nog rails op, dus ga ik zo maar eens even bochten solderen en morgen of zo op die eerste wending vastleggen dadelijk lukt het voor geen meter meer dus.

Dan Jack het zijn inderdaad M8 draadeinden daar heb ik er 100 van geloof ik :D ( vanwege die LGB baan boven me hoofd plannen )
Dan zijn die draadeinden nog een meter lang en ja ik weet kan er nu alvast wel een stuk afhalen maar dat kippe eindje extra is de moeite niet om te draaien :S:S:S:S:S ;D ;D

Zo en nu gaan we eens even naar boven solderen zonder S39 pasta, dank je Pierre het werkt inderdaad ook zonder die vloeipasta
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #476 Gepost op: 21 september 2014, 20:58:41 »
Je gaat lekker zeg, wat een tempo heb je er in zitten. ziet er strak.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #477 Gepost op: 21 september 2014, 21:57:10 »
Ach Rob, ik heb de tijd aan mezelf he, als ik wil kan ik de hele dag hierboven zitten, dus dan ga je als snel lekker vooruit.

Nu gaat het weer wat langzamer hoor, ben allemaal kwart cirkels rails aan elkaar te solderen dus dat is een pokke baan, zeker met gebruikte die moet je dan eerst ontdoen van alle zooi zoals balast enof bruine troep.

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #478 Gepost op: 21 september 2014, 22:27:12 »
Hans misschien een tip.
Je hebt nu gaatjes geboord aan de zijkanten van die cirkels, waar die M8-draadeinden doorheen gaan. In plaats van gaatjes kun je ook M8-inkepingen maken. Het voordeel daarvan is dat je de moeren en de ringen vast op de draadeinden kunt zetten, het draadeinde zet je vast in je accu-boormachine en je draait het ding rond. Door de moeren vast te houden kun je ze heel snel op de hoogte zetten waar je de moeren wilt hebben. Als de moeren en de ringen ongeveer op de plek zitten, schuif je het draadeinde in de inkepingen van je cirkel en kun je ze verder vastdraaien met een steeksleutel.
Volgens mij gaat dat heel veel sneller.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #479 Gepost op: 22 september 2014, 08:15:40 »
Wim dat van die inkepingen is mss wel een goed idee, dat draadeind in je boormachien alleen niet :) is wel leuk maar je weet alleen bij benadering op welke hoogte je moer komt te zitten, daarnaast leg je cirkel voor cirkel op je spiraal, je moet er ook nog rails tussen leggen, en daar ik de rails vast schroef gaat dat later ook niet werken, je kunt er dan niet meer bij op een normale manier.

Maar die inkepingen zie ik inderdaad wel zitten, die wokkel staat nu al zo vast als een huis dus uit die gleuven schuiven van het draad eind zal ook mee vallen.

Trouwens de moeren erop draaien met die verfroller manier werkt ook goed hoor, het kan alleen niet met wmeer als 1 moer tegelijk 2 moeren halen elkaar in en lopen dan vast tegen elkaar aan, maar ach het blijft hobby he, dus we hebben de tijd.

Ik vind het trouwens nu al eng om aan de bovenkant al te moeten weten hoe hoog de bovenkant van de grand canyon moet worden, daar ben iknog niet zo mee bezig nu al, ik weet eigenlijk alleen de hoogte te opzichte van de bovenbaan, dus stel ik maar gelijk een vraag aan de H0 kenners.

Is een rotspartij van 25 cm recht omhoog als rots muur van de grand canyon wel hoog genoeg ( het moet ook niet te gek worden uiteraard he ) of zouden jullie ietsie hoger gaan, het is geen berg he dat plateau voor dat station erop?
Ik hoor wel wat jullie denken ervan.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #480 Gepost op: 22 september 2014, 14:06:06 »
HOOOOOOOOOOOOOOOOOO, stop de persen ;D ;D

Hoe denkt Opa dadelijk als alles dicht is aan de buitenkant van de wokkel bij een ontsporing te kunnen komen erin :D

Juist door een gat in het midden, wel daar ik geen rond gat of vierkant gat wilde hebben, maken we dus een zeskantig gat, gaat in 1 moeite door hier, trouwens zo'n vibrozaag is echt een utkomst als een warm mes door de boter gaat die ;D ;D

Ok dus nu een Wokkel met een gat in het midden, ik schiet ook voor geen meter op zo hoor :D

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #481 Gepost op: 22 september 2014, 17:10:20 »
Een vibrozaag. Waarom niet gewoon een decoupeerzaag?
Je gaat prima zo Hans!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #482 Gepost op: 22 september 2014, 18:34:17 »
omdat het geen decopeerzaag is Wim, dit is echt zo'n nieuwerwets zaag geval die gaat met een paar duizend toeren heen en weer over een stukje van zeg 6 cm.

Ik kom er trouwens net achter dat me wokkel 1/4 slag gedraaid ligt :( :( :( en nu ?

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #483 Gepost op: 22 september 2014, 18:38:14 »
Dat zag ik ook al, maar ik dacht: "laat ik nou niet gelijk gaan zitten mekkeren, die jongen heeft het al zo druk!"

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #484 Gepost op: 22 september 2014, 22:46:47 »
Dank je Wim, nou zo druk maak ik mezelf nu ook niet hoor ik wilde alleen die verdraaide wokkel eens af hebben vandaag.

Onderstaand filmpje, sorry dat die wat wazig is( Phone lensje vuil ) en er kwam soms een rookpluim langs van een Big Boy op spoor 51 :D

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #485 Gepost op: 22 september 2014, 23:18:32 »
Draait mooi soepel omhoog dat treintje. Mooi werk hans.
Dat blokje hout op het einde 8) Had je er zelf geen vertrouwen in dat je het treintje op tijd zou kunnen laten stoppen?  :P

Gert-Jan

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #486 Gepost op: 23 september 2014, 09:45:16 »
Ziet er top uit Hans ;).  Dat heb je weer mooi in elkaar gefröbeld mag ik wel zeggen. Ik ben zeer benieuwd hoe je dit straks aan gaat kleden. Dan moet het er helemaal spectaculair uit gaan zien.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #487 Gepost op: 23 september 2014, 10:40:01 »
Dank jullie,

En Pierre wat dacht je van zoiets ;D ;D

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #488 Gepost op: 23 september 2014, 18:34:41 »
Ziet er fraai uit Hans.
Kun je nog een keer zo'n filmpje maken met een wat langere combinatie?

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #489 Gepost op: 23 september 2014, 19:08:53 »
Proficiat Hans met je wokkel (wat een woord zeg!).
Zoals anderen al zeiden rijdt de loc lekker soepel omhoog.
En wat die berg betreft: dat gaat het helemaal worden.
Ik twijfel niet aan je kunde om iets moois neer te zetten.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #490 Gepost op: 23 september 2014, 19:13:34 »
Dank je Roel, ik doe me best, en iedereen heeft het maar over omhoog rijden, er rijden dadelijk geen treinen omhoog, alleen omlaag, en dat lukt altijd.

Hierbij gelijk even Wim beantwoorden, nee Wim, ik ga niet de wagons uitpakken om een langer ding te krijgen er komen geen langere treinen te stijgen daar, er stijgt dadelijk zelfs helemaal niks, je zal nog even ge duld moeten hebben, als die grote wokkel's klaar zijn word er wel getest met langere stammetjes, en daar moeten ze wel omhoog en omlaag.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #491 Gepost op: 23 september 2014, 20:19:08 »
Oké Hans  :-X
Ik heb nog even berg voor je opgezocht waar die wokkel in moet komen en volgens mij past-ie precies:

Foto: Wikipedia

Devils Tower is een grote monoliet van intrusief gesteente vlak bij Hulett en Sundance in Crook County, in het noordoosten van Wyoming, boven de Belle Fourche River. De monoliet is 386 meter hoog. De top bevindt zich op 1558 meter boven zeeniveau.
Een aantal van jullie zal deze berg herkennen uit de film: Close encounters of the third kind (1977) van Steven Spielberg.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #492 Gepost op: 23 september 2014, 20:47:25 »
dank je Wim, juist wat ik voor ogen had op die plek, zit nu alleen met de kleuren van de grand canyon die is meer oranje bruin toch ?

Offline steekie

• Rangeerder
« Reactie #493 Gepost op: 23 september 2014, 20:52:02 »
Een likje verf doet soms wonderen Hans  :P

Maar zonder dollen, dat wordt wel een enorm bouwwerk als je over die gigantische wokkel heen wil bouwen..
Groet,
Theo

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #494 Gepost op: 23 september 2014, 21:20:10 »
Je zult er maar bovenop wonen ;D Ik zie dat je nu ook afziet van het blauwe isolatiemateriaal?
Als je nu echt iets bijzonders wil, dan zou ik een koepel op het dak maken...  8)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #495 Gepost op: 23 september 2014, 21:26:44 »
dank je Wim, juist wat ik voor ogen had op die plek, zit nu alleen met de kleuren van de grand canyon die is meer oranje bruin toch ?
Nou en? Je kunt 'm in je eigen kleur schilderen. En hij hoeft niet precies hetzelfde. Van kippengaas een skelet maken, daaroverheen met papier-maché en dan een laag gips eroverheen. Met een lijmkam kun je dat streperige effect erin zetten. Piece of cake!  :D
Als je het geheel niet té zwaar maakt, dan kun je 'm als een grote hoed op je wokkel zetten... en 'm er weer afhalen als je onderhoud aan je rails wilt doen.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #496 Gepost op: 23 september 2014, 21:38:42 »
Je zult er maar bovenop wonen ;D Ik zie dat je nu ook afziet van het blauwe isolatiemateriaal?
Als je nu echt iets bijzonders wil, dan zou ik een koepel op het dak maken...  8)

Waar zie jij Jack, dat ik afzie van de blauwe isolatie ?

en een likje verf doet inderdaad wonderen, maar zo'n bouw werk zal het inderdaad gaan worden tzt, en een koepel zit al in het dak Jack, alleen op de verkeerde plek nu ;D ;D

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #497 Gepost op: 23 september 2014, 21:47:08 »
Niet alleen de kleur klopt niet. De Grand canyon heeft horizontale aardlagen die door erosie zijn blootgelegd. Die berg van Wim heeft verticale lagen. Lijkt mij basalt.

Zo iets dan?

En Hans, als je die grand canyon gaat bouwen, komt er dan ook zo'n stukje Colorado rivier?

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #498 Gepost op: 23 september 2014, 21:47:36 »
Waar zie jij Jack, dat ik afzie van de blauwe isolatie ?

Hier?

Of istie doorzichtig geworden  :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
« Reactie #499 Gepost op: 23 september 2014, 21:58:28 »
Volgens mij is een monoliet iets vreemds wat eigenlijk niet thuishoort in de omgeving, dus altijd toepasbaar, ik was de afgelopen tijd in de Ardèche en daar heb je een uitgesleten landschap van kalksteen, alleen op bepaalde plaatsen is er lava overheen gelopen en die is niet weggesleten, dat geeft ook een heel afwijkend beeld.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"