Auteur Topic: The Big Bull Rail Road, "BBRR"  (gelezen 406700 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #425 Gepost op: 16 september 2014, 00:29:22 »
Beste Hans,
Alleen vind ik je tafel wat licht uitgevoerd. Ik geloof dat ik er zelf wat meer ondersteuning onder zou zetten. Als je met je ellebogen op die tafel rust dan mogen de platen niet doorbuigen en volgens mij gebeurt dat nu wèl.  ::)
Ik denk dat zo'n treinentableau best wel de stevigheid van een eettafel mag hebben.
Sorry!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #426 Gepost op: 16 september 2014, 00:56:28 »
Wim er zit een raamwerk onder van 60 x 60 cm, er staan 15 poten onder deze tafel, ik vind de opmerking "eettafel" wat overtrokken, ik wilde er nu ook weer niet overheen kunnen lopen namelijk en dat kan je over een eettafel wel, mocht het des al niet te min toch te ligt zijn dan staan er alsnog binnen een paar tellen extra poten onder.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #427 Gepost op: 16 september 2014, 14:17:31 »

Ik was niet van plan je op stang te jagen. Ik zag deze foto en vervolgens de platen erop liggen... vandaar.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #428 Gepost op: 16 september 2014, 14:29:48 »
Denk niet dat Hans het risico wil lopen dat alles in elkaar stort als de baan eenmaal opgebouwd is  8)
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #429 Gepost op: 16 september 2014, 15:17:09 »
Vandaar ook mijn opmerking.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #430 Gepost op: 16 september 2014, 15:23:41 »
Ik snap hem, ik mis een foto in mijn draadje, namelijk van 1 kant van het raam werk onder het eerste deel.
Ik ben hem gewoon helemaal kwijt, toch weer eens op mijn toestel kijken waar die gebleven is.

Gevonden.

Op deze foto staan nog niet alle tafelpoten want de hout afdeling was leeg hier :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #431 Gepost op: 16 september 2014, 19:51:53 »
Hans ik zit even te denken over die grote tafel van je. Als je daar met een ruime bocht op de tafel komt en gaat stijgen ... dan gaat de rails de tafel op met 3cm per meter omhoog X ongeveer 10 meter. Vervolgens met een ruim lus over de tafel klimmen en kom je weer aan het begin van de tafel ongeveer 30 cm hoger uit op je boventafel. Vervolgens voer je dit grapje uit in dubbel spoor en je kan zonder helix werken.  Je kan hier stijgen en dalen. Binnen in de lus blijft er nog een zee van ruimte over om je draaischijf gedoe kwijt te raken en kan je dan aansluiten op je onder en bovenbaan. ;) :P Ik hoop dat ik duidelijk ben met deze Peppie en Kokkie uitleg.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #432 Gepost op: 16 september 2014, 20:43:22 »
Pierre ik snap um, maar ik krijg hulp van iemand die een helix-ovaal gaat uittekenen voor mij, het kan alleen even een paar weekjes duren hij moet naar buitenland voor zijn werk, dus ik even geduld hebben  :-\ :-\ :-\ ja dat heb ik genoeg :D maar ondertussen word de loop ruimte steeds krapper, tenminste om ergens te zagen met zaagtafel of zo, dus die handel moet verhuizen naar de blokhut in de tuin, maar eerst uiteraar alvast voorwerk doen wat toch al in het verschiet lag, en dan is zo'n grote werkbank erg handig met de cirkelzaag :D

Wat is Opa daar nu weer voor een vierkant ding aan het maken, en nee ik maak niet mijn eigen kist :P ;D

Zoals mensen die hebben opgelet weten wil ik al de melders enzo central en op een voor mij makkelijke plek binnen handbereik, dus zetten we die kast op mijn bureau vloer tegen die nieuwe baan aan.

Bovenkant is gelijk met de hoogte van de promenade baan, de hoofdbaan dus.

Hopelijk heb ik ruimte genoeg in die kast voor de terugmeld decoders en oc32 decoders voor de servo's van de wissels.
 en de boosters, alles op 1 centraal punt vlak naast de groepenkast die hier naast me aan de muur hangt en die is voorzien van 2 extra groepen alleen voor de treinbaan.

trouwens word er 5 cm voor de achterkant nog een 9 mm groef ingefreesd odat daar multiplex n kan voor de decoders en kabel goten, maar dat is een later plan.

wordt vervolgt,.....

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #433 Gepost op: 16 september 2014, 22:00:32 »
Sow, daar gaan heel wat oc32 modules in  :o 8) Heb je echt 2 groepen enkel voor de tjoek? Awsom
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #434 Gepost op: 16 september 2014, 22:29:47 »
Ja Jack helemaal voor de baan alleen, je leest zo vaak zolder afgebrand met spoorbaan erin en dat soort gebeuren, pas nog hele loods met treinbaan alles weg alleen die hij ter reparatie thuis had zijn gered.

die 2 automaten die naar beneden staan hebben waarde B en beneden in de groepenkast hebben waarde A, dus mocht ik eens een opdonder krijgen vliegen die er niet uit, anders mag ik elke keer de trap af hier :D

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #435 Gepost op: 16 september 2014, 22:53:08 »
je gaat wel als een TGV zo hard trouwens geen slecht idee ik heb nog een aparte groep van me oude aquarium in de kast zitten die kan ik mooi gebruiken voor de trein straks apart af te zekeren.
Had 3200 ltr houten bak op 9 hoog staan met alle pompen, filters en verlichting ga ik dat verbruik bij de baan niet redden.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #436 Gepost op: 16 september 2014, 23:01:27 »
Rob, ik had in de schuur hier, trouwens heb ik nog 3 aparte groepen, ik had een paar ja geleden namelijk 37 m3 aan Koi vijver in de tuin, en daar stonden wel een paar leuke pompjes en filters op, zelf 2 x verwarming en ozon, dus de stroom meter vloog hier bijna door het huis heen :D

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #437 Gepost op: 17 september 2014, 14:23:29 »
Hoi Hans,

Die kast staat op je bureaupodium. Op zich een goede plaats.
Kan je nu nog steeds onder dat podium komen als dat nodig is.
Of misschien had je daar al wel aan gedacht, maar heb ik het niet gelezen.

Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #438 Gepost op: 17 september 2014, 16:39:11 »
Hallo Roel, onder mijn bureau podium gebeurt niets meer, ik heb het opgegeven om de LGB baan op de grond te leggen, misschien doe ik nog eens iets in de toekomst, maar dan niet onder mijn bureau, dus alles ligt weer vastgeschroefd nu :D

Ik ben nu met die kast bezig nadat ik eerst 2 delen bovenbaan in elkaar had geschroefd als modules, ben met de scharnierende achterkant bezig ervan, maar nu we het er toch over hebben.
Wat is denken jullie beter, warme lucht uit die kast zuigen of koele lucht erin blazen, als ik naar mijn ervaring kijk in datacentra dan blazen die koele lucht die serverkasten in.
Maar wat denken jullie ?

deze fan komt erin, is een dikke jongen en geluidloos :D ( bijna dan )

diameter is 100 mm

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #439 Gepost op: 17 september 2014, 16:39:59 »
Maar de kast is ondertussen alweer wat verder af, scharnierende achterwant zit er ook in, dan kan ik gewoon op een krukje/grond zitten schroeven/solderen, veel verder ga ik nog niet, dit is meer afwisseling, .

zo die is zover klaar en staat uit de weg, volgende gebeuren, bovenbaan, houtwerk, afmaken, passen of het klopt wat ik al klaar heb, en dan alles er weer afhalen en railsjes leggen op midden stuk.
Nog werk zat zoals je ziet.

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #440 Gepost op: 17 september 2014, 16:47:35 »
Mooie kast geworden Hans. Ik ben zelf ook bezig met fundamentele zaken en die kosten nu eenmaal veel tijd
omdat je overal aan moet (of wilt) denken. Bij mij gebeurt het dan nog weleens dat ik de boel weer afbreek en een gedeelte opnieuw maak.
 :-\ :'( :D

Zo heb ik het idee van Pierre gejat betreffende de kabelgoot  :P en ik merk nu al het voordeel; je hoeft bijna niet meer onder de
baan te kruipen  ;)

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #441 Gepost op: 17 september 2014, 16:54:02 »
Je bent in ieder geval lekker bezig Hans en je vordert gestaag terwijl wij althans ik in ieder geval nog in de plan fase zitten.

Groet Rob

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #442 Gepost op: 17 september 2014, 16:57:58 »
Owja, voor je ventilatie: ik neem aan dat je geen aparte airco voor je kast hebt (euhhhh, toch?) dan
maakt het niet uit wat je doet. Afzuigen doe je aan de bovenkant en inblazen aan de onderzijde.
(warmte stijgt altijd omhoog)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #443 Gepost op: 17 september 2014, 17:13:15 »
we gaan blazen aan de onderkant( nee Wim ) niet zo'n Job  :P en bovenin zit een spleet over de hele lengte van de kast, nog iets van een filter bekijken daar zodat ik niet al de stof wat je toch krijgt over het schaduw station blaast.

Dan Jack je weet waar mijn kabel goot zit voor de baan neem ik aan ? ook gepikt van iemand ;D ik heb overal rekening gehouden met de ruimte onder/tegen de baan aan zitten op me krent en pielen met draadjes in de goot.
Ongetwijfeld zal ik wel eens op de rug onder de baan mogen, maar daar ik zo ongeveer een Kennel aan hondjes heb hier, gaat dat rollend op mijn rug op een kussen onder de baan door.
Ik ga trouwens de ringleiding draadjes met soldeer kroonsteentjes aan de voorkant vast schroeven :)

zo als men info wil "just ask"

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #444 Gepost op: 17 september 2014, 17:31:20 »
Nou Hans, je hebt de pröttel* weer aardig vol staan.
Staat nu al je H0-spul op zolder of heb je in de rest van je huis nog meer staan ?
*"Pröttel" is een uitdrukking die ze hier in Twente gebruiken voor "rommel".

...we gaan blazen aan de onderkant( nee Wim ) niet zo'n Job  :P en bovenin zit een spleet over de hele lengte van de kast...
Wat maakt toch dat men denkt dat ik alleen maar aan de verkeerde dingen denk?  :-[

Afzuigen doe je aan de bovenkant en inblazen aan de onderzijde.
Zélfs bij Jack -toch een hele nette jongen- heb ik bij "afzuigen van boven" geen bijzondere beeldvorming.
Dus laten we de zaken niet oppijpen.
Oppijpen: iets groter of meer voorstellen dan het is.

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #445 Gepost op: 17 september 2014, 18:00:22 »

Zélfs bij Jack -toch een hele nette jongen-

Geef die man een biertje op mijn account  :D :D :D of nee, doe d'r maar twee.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #446 Gepost op: 17 september 2014, 18:18:20 »
Die Wim is ook niet voor 1 gat te vangen hè, hij maakt overal een leuke reactie van.

Wim ook 2 van mij.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #447 Gepost op: 17 september 2014, 19:01:41 »
Heren, die consumpties houd ik zéker in mijn achterhoofd.  :D

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #448 Gepost op: 17 september 2014, 19:10:49 »
Heren, die consumpties houd ik zéker in mijn achterhoofd.  :D
HH Colege dat gaat geld kosten 11 oktober

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #449 Gepost op: 17 september 2014, 20:41:09 »
ik denk nu al na over een afzegging ;D ;D