Auteur Topic: The Big Bull Rail Road, "BBRR"  (gelezen 406690 keer)

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #400 Gepost op: 13 september 2014, 17:11:38 »
Cola light is het misschien niet beter om dat juist te laten staan als je niet kan slapen???
Verder is er een zeer belangrijke drank die moet vermeden worden voor het slapengaan, nl. Cola. Niet alleen de gewone Cola met caffeïne moet vermeden worden maar ook Cola Zero en Light. Gegeven, de laatste 2 bevatten geen caffeïne maar wel smaakstoffen en aspartaam die neurotoxines zijn. Deze neurotoxines hebben als één van de vele gevolgen dat ze je kunnen zenuwachtiger maken. Aldus moeilijk om in slaap te geraken en ook om diep door te slapen. Ook energiedranken zoals redbull en nanu worden best vermeden.

Ken je het middel melatomine??? Dat al eens geprobeerd? Ik slaap er heerlijk op.
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #401 Gepost op: 13 september 2014, 17:27:57 »
Ik neem altijd twee glazen korn. Maar ja, daar zit alcohol in.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #402 Gepost op: 13 september 2014, 18:21:55 »
Meestal drink ik savonds ook geen cola meer, maar daar is probleem niet van, zoek maar op neuropathie, daar heb ik overdag geen last van maar zo snel die beentje horizontaal gaan met dekbed erover heerlijk, maar niet heus.

Maar ach eens zal het over gaan. ;D ;D

En ik drink s'avonds meestal radler o.O % hoor :D mens moet toch wat, warme melk is ook niet te zuipen.

En Sem ik wil nog niet beginnen aan pillen ook al zijn ze bio weet ik veel, maar bedankt voor de tip.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #403 Gepost op: 13 september 2014, 18:35:07 »
Meestal drink ik savonds ook geen cola meer, maar daar is probleem niet van, zoek maar op neuropathie, daar heb ik overdag geen last van maar zo snel die beentje horizontaal gaan met dekbed erover heerlijk, maar niet heus

Hans, nacht's ook last van schoppende benen en lig je met je benen ook liever boven het dekbed dan er onder, gevoel of je benen loodzwaar zijn. Dan herken ik het wel.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #404 Gepost op: 13 september 2014, 18:37:51 »
Rob hier zijn de zenuwuiteinden kapot en dat gaat niet beter meer, ik ben diabeet dus alle last heb ik ook, terwijl het met mijn suikerspiegel grandioos gaat.

Maar we gaan gewoon driftig verder, dan maar met OK handschoentjes aan om de vinger topjes een beetje te ontzien.

Er liggen nu van de 14 sporen 9 sporen recht dus we gaan de goede kant op, alleen laatste stukje soms wat smokkelen om uit te komen bij de wissel, overal 46 mm aangehouden tussen de rechte railsen, en de wagons kunnen langs elkaar rijden.

Gisteren wel een uitbreiding voor de bochten gemaakt zodat ik ongeveer weet waar de rails komt te lopen.

En natuurlijk even een lus maken om te zien hoe het rijd over de wisselstraten, ging goed dus.

Nu nog even de Server installeren voor iTrain en Webcams.

Wordt vervolgt,....

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #405 Gepost op: 13 september 2014, 19:23:12 »
Nog even een foto van de voorste 7 sporen die klaar zijn.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #406 Gepost op: 13 september 2014, 19:25:51 »
Hans,

kunnen die grote jongens van jouw die s bocht op de laatste foto aan?
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #407 Gepost op: 13 september 2014, 19:52:29 »
Nee dat kunnen ze vast niet, maar het was ook maar even een test stukje he, ik wilde echt even een rondje rijden ook al was het met een piepkleine loc :D

Het stuk is trouwens alweer los voor nu dan, eerst schaduwstation afmaken en dan 2de schaduw station verzinnen en maken en dan even kijken of het nog steeds lekker rond rijd, en een big boy krijg je door een R2 bocht hoor :) is wel geen gezicht maar hij rijd wel.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #408 Gepost op: 13 september 2014, 22:09:04 »
vandaag ook nog even mijn pc onder het bureau geschroeft, en dat is best een klus in je eentje :D
Maar het hangt en werkt ook nog.

beetje stoffig maar daar halen we binnenkort de stofzuiger wel even doorheen.

en nu weer verder rails/schroefjes/ringetjes kaarsrecht leggen zo goed als dan.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #409 Gepost op: 13 september 2014, 22:18:27 »
Die oranje beugeltjes met steuntjes aan de zijkanten zijn wel mooi. Die passen precies in mijn rack!  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #410 Gepost op: 13 september 2014, 23:08:00 »
Klopt alseen bus Wim, daar hangen ze normaal alleen niet aan op, mijn servers zaten allemaal op een rail systeem, wel zo makkelijk bij het werken of vervangen van een server, voorste schroef/bout was meer om hem op de plaats te houden :)

maar heb je al een rack dan daar ?

Ik heb hier nog wel enig bevestigings materiaal namelijk om servers op te hangen zonder rail.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #411 Gepost op: 14 september 2014, 10:00:29 »
Ja Hans, ik heb twee rails voor een rack met een paar blinde platen van 19". Ooit een serverkast gehad die ik uit elkaar gehaald heb om een lagere kast te maken dat ik onder mijn bureau kon rollen.

Offline steekie

• Rangeerder
« Reactie #412 Gepost op: 14 september 2014, 10:04:01 »
Net even om een hoekje gekeken maar met de webcam ziet het er best indrukwekkend uit nu alle opstelsporen er liggen,op foto's komt toch de omvang wat minder over.
Wat een enorme lap met sporen  8) en jou een beetje kennende heb je al voldoende treinen om alles te bezetten  :D
Groet,
Theo

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #413 Gepost op: 14 september 2014, 12:18:24 »
Ja, die Hans gaat als een sneltrein  :) Kijk, zo'n 19" rack bedoelde ik laatst. Op marktplaats staan er genoeg
maar die zijn veels te duur  >:(
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #414 Gepost op: 14 september 2014, 12:39:35 »
Vandaag verhuis dag, de flexrails en bochten en korte rechten gaan verhuizen van het midden van de kamer naar een plateau onder het pas geplaatste deel onder de schuine kant, op dat deel gebeurt niet bijster veel een paar bochten en een stijgend en dalen dubbelspoor naast elkaar en dan de bocht richting 2de schaduw station, ik ga dat deel trouwens ook gelijk neerleggen en kijken of ik wat ideeën krijg voor dat schaduw station, gewone wissels, gebogen wissels, 3 weg wissels of andere wissels. ik moet het zien, tekenen wel leuk maar heb er geen gevoel bij.

Dan Wim die blind platen zijn nooit weg hoor, ik heb toen ik dat deel van mijn bedrijf verkocht hosting dus zat van dat spul gehad, blindplaten, monitor+keyboard 19 inch APC/UPC was blij dat ik het op een gegeven moment kwijt was, je vangt er toch bijna niets meer voor, ik heb een paar dingen houden, UPC en 2 servers beide voor de treinbaan, en nog wat andere zaken.

een deel van Bullcat Webhosting ;D

Dan even Theo scheren, je hebt stoppels Theo :D
Die opstel sporen zijn 450 cm lang Theo, die plaat is 710 cm lang, 29 wissels en die nemen eigenlijk meeste opstel ruimte in :(

Dan Jack, de schroefjes 3x13 mm zijn op zitten er pas 250 in de baan, dus vandaag zoals ik al zei een verhuisdag, en misschien kom ik toe aan het deel plaatsen van schaduwstation, onder de grand canyon, 450 x 120 cm baandelen bestaan al, liggen alleen ergens anders in de weg nu ;) , even bekijken dus.

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #415 Gepost op: 14 september 2014, 14:28:04 »
Hans, nog even op het afdrukken van Panorama foto's terug te komen hier een link http://support.epson-europe.com/onlineguides/nl/sp935/ref_g/vari_8.htm hier leggen ze uit hoe je op rolpapier kan afdrukken
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #416 Gepost op: 14 september 2014, 14:37:35 »
Hallo Rob dank  je voor het zoeken, dit is helaas een epson, ik zie ok zo snel geen A3 papier op een rol, maar hier ga ik later me verder.

Nu eerst die extra tafel in elkaar flansen :D de ruimte is opgeruimt dus ik kan zo weer gaan zagen, pootjes en zo, dat word het nog voller of leger is maar hoe je het bekijkt, er gaat een boel rommel onder een tafel van 370 x 120 cm :D

maar hoe staat die daar Rob, jeuken je handen nog niet om te gaan timmeren :D

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #417 Gepost op: 14 september 2014, 15:03:42 »
maar hoe staat die daar Rob, jeuken je handen nog niet om te gaan timmeren :D

Jawel maar eerst nog genoeg andere dingen te doen, woonkamer is leeg nu eerst de treinkamer leeg maken en het laminaat van de woonkamer naar de treinkamer verhuizen dan woonkamer schilderen en nieuw laminaat leggen en dan mag ik gaan timmeren.

Als je niet zelf wil printen er is een bedrijfje die print op verschillende maten oa zelfklevende vinyl prijzen vielen me mee € 9.25 en de grootste maat is 30 x 120 mooie maat wel als achtergrond. http://www.fotopanorama.nl/kies-de-afmetingen/print-120x30cm.html

Groet Rob

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #418 Gepost op: 14 september 2014, 15:17:11 »
Hey Hans, op deze foto:

zijn dat ladegeleiders wat daar onderop liggen?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #419 Gepost op: 14 september 2014, 16:22:09 »
Nee Jack, dat zijn wel rails maar om een server het rack uit te krijgen voor een deel, en deze heb ik niet meer.
Maar zoek jij lade geleiders soms? in mijn onderbewustzijn dacht ik di namelijk wel te hebben. Was ooit eens van plan om onder de baan grote laden te maken voor de decoders.
Dus roep u maar, maar ik stuur ze niet op die dingen zijn loeizwaar :D afhalen in utrecht 11 oktober behoord wel tot de opties uiteraard.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR" Help de zolder groeit
« Reactie #420 Gepost op: 14 september 2014, 17:25:48 »
Zoals de titel al zegt is mijn zolder schijnbaar groter gegroeit ;D
 of mijn verhoging is smaller en korter als dat ik dacht  >:(

maar wat maakt het uit, alles is op bijna, balkjes voor pootjes en lange latten voor raamwerk onder de plaat, toch maar even wat neergelegd en voor de niet gluurdes op de webcam een foto gemaakt ervan.

toch best wel fors als je het ziet liggen nu. Vannavond misschien eens even in anyrail mijn schaduw stations aanpassen, misschien kom ik nu beter uit met opstelsporen op dat nieuwe deel.

wordt vervolgt,....

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #421 Gepost op: 14 september 2014, 19:02:09 »
Hans,

Ben ik even een weekje weg, heb ik zo maar vier hele pagina's van je baanbouw topic gemist! Jij verzet wel enorm veel werk in één week zeg.
En dat je zolder gegroeid is,  ::)     Daar heb ik nou nooit last van. Bij mij schijnt hij eerder steeds kleiner te worden.  :(

Gert-Jan

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #422 Gepost op: 15 september 2014, 21:17:12 »
En als  we dan toch bezig zijn, en voorzien van kleine schroefjes 400 stuks, en poten 44x44 en latten 18x22mm gaan we ook maar gelijk het laatste stuk aan middendeel plakken.

daar ik nu een beetje het H0 gevoel terug begin te krijgen, begin ik een idee te krijgen om geen berg maar de loc onderhouds plek hier te maken, ik heb per slot van rekening een rol geval voor de diesels en een draaischijf helaas niet voor de Big Boy's die is er trouwens wel maar daarvoor moet Opa even de buidel in.

ik ga zo weer verder met laatste deel maar eerst even een Peukie roken, en het zweet staat op me rug want ben de airco vergeten aan te zetten, gelijk even gedaan nu dus :)

Heeft iemand soms nog leuke en goeie ideeën om de bovenbaan leuk in te richten, ik sta voor alles op namelijk het mag druk zijn on top, ik hou wel van een beetje drukte op de baan, anders verveelt die zo snel lijkt mij.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #423 Gepost op: 15 september 2014, 22:12:03 »
En daar ik niet boven vliegen zit te vangen, gelijk maar even door gegaan ook.

Tafel 2 is klaar, andere 2 delen , boven trapgat en naast vertikale raam moeten even wachten, ben toch bezig samen met iemand om een helix-ovaal in elkaar te zetten :) scheeld ruimte op de onderbaan en kan ik misschien Pierre zijn wijze raad opvolgen door op schaduwstation 1 de sporen richting zijkant te leggen zodat ze nog beter bereikbaar zijn voor mij, ik kan altijd aan de achterkant tangs de wand 2 drgaande sporen leggen dan, richting misschien wel nieuwe helix-ovaal.

Maar foto van het giga blad in het midden van de zolder :) 120 x 500 cm.

morgen de plaat goed aan onderstel schroeven en links en rechts wat poten in de vloer vastzetten, en ik hoorde 2 middenpoten omvallen dus ook die vastzetten :)

Offline steekie

• Rangeerder
« Reactie #424 Gepost op: 15 september 2014, 23:26:26 »
Wauw.....dat is een beste tafel!
Groet,
Theo