Auteur Topic: The Big Bull Rail Road, "BBRR"  (gelezen 406711 keer)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
Re: The Big Bull Rail Road, "BBRR"
« Reactie #375 Gepost op: 11 september 2014, 16:49:09 »
Eerst Jack maar even scheren ;D
De aandrijving van de wissels gebeurt met servo's en die staan in een steun naast de wissel zelf, als die dus kapot gaat haal ik die servo weg en plaats een nieuwe.
Gaat de hele wissel kapot dan soldeer ik hem er tussenuit met de andere plaat omhoog, of dat gaat weet ik alleen nog niet, zonder plaat wel in ieder geval ;( de tijd zal het leren, ze worden nu in ieder geval tot in den treure getest met een bigboy.

Dan Theo, die rug speelt me inderdaad nu nog steeds parten, en dan meer omdat ik die wisselstraten die al vast lagen ook per wissel van 2 korte draadjes moest voorzien, ik doe nu 3 dingen tegelijk, ff plakken met soldeer, ff peukie en ff rails kaarsrecht leggen met behulp van een paar delen aluminium profiel.

Dan Pierre ;D ehhh bereikbaarheid schaduwstation, Pierre ik hoop dat hetgeen ik in mijn kop heb zitten ook gaat werken dadelijk.
Dan die 2 dalende sporen, die kunnen helaas niet naar de achterkant, want daar liggen op de bovenbaan een stuk of 5 sporen van het station en doorgang eronderen dat station en doorgang kunnen ook niet naar voor want dan kukelt mijn rangeer terreinen op de grond.
Dan soldeer vet, hoelang gaat dat duren dat oxideren? enige jaren neem ik aan. ik ben namelijk al blij dat ik überhaupt draadjes aan de rails vast krijg, dus ik moet iets hebben om te vloeien, en de soldeer die ik gebruik zit al harskern in en toch lukt het me niet zonder vloeipasta, en ik maak echt de rails op die stukjes schoon met zo'n glasvezelpen, dus heb ik zo 1 2 3 ff niet een andere oplossing, maar ik zal eens kijken wat voor spul er in een ander potje zit misschien is dat hars.

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #376 Gepost op: 11 september 2014, 18:06:28 »

Dan soldeer vet, hoelang gaat dat duren dat oxideren? enige jaren neem ik aan. ik ben namelijk al blij dat ik überhaupt draadjes aan de rails vast krijg, dus ik moet iets hebben om te vloeien, en de soldeer die ik gebruik zit al harskern in en toch lukt het me niet zonder vloeipasta, en ik maak echt de rails op die stukjes schoon met zo'n glasvezelpen, dus heb ik zo 1 2 3 ff niet een andere oplossing, maar ik zal eens kijken wat voor spul er in een ander potje zit misschien is dat hars.

Gewoon soldeertin met hars kern is voldoende om goed te kunnen solderen Hans. Met een klein vijltje of desnoods met een kleine schroevendraaier de rail schoon vijlen/krabbelen. Dan de rails tegen elkaar ... bout er tegen aan en even wachten tot ze warm zijn. Dan de soldeertin tegen de rails houden vlak naast de soldeertip. Als de rails nu warm genoeg is vloeit de soldeertin vanzelf goed uit. Dan niet meer bewegen tot de soldeertin hard wordt. Als het goed is heb je nu een soldeerpunt dat glimt. Is hij dof dan heb je te vroeg bewogen en is het geen goede verbinding.

Draadje solderen tegen de rails: Eerst een stukje rails schoonmaken als hier voor en dan de bout tegen de rails en met de soldeertin een stukje vertinnen. Dan draadje vertinnen en daarna tegen elkaar solderen.

Dus niet eerst de soldeertin op je bout doen en dan proberen het op de rails te plakken. Dat werkt niet. Behalve dan als je er vet op smeert ... maar dat is in de elektronica vloeken in de kerk.

Zo moet het lukken.
Succes Hans. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #377 Gepost op: 11 september 2014, 20:52:04 »
Dat is toch niet zo moeilijk Wim, Hans is 194 cm., de afstand is 23 cm. dus blijft er 171 cm. over en dat is toch ruim genoeg :D
Het klinkt als een leuke rekensom en ik zal er verder niet over doorzeuren, maar er klopt niks van.

Ik vind het (deels) kantelbaar maken van de bovenbaan zoals Hans al schreef toch eigenlijk de beste oplossing.
De bovenbaan kantelbaar maken? Een modelspoorbaan is geen diepvrieskist waar je de klep even opengooit om er een paar vissticks uit te halen. Die die baan komt straks vol te staan met bergen, gebouwen, containerkranen en een heel containerschip... gaat dat dan meekantelen?

Hans,
Mooie trolley!  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #378 Gepost op: 11 september 2014, 21:32:54 »
Ja mooie trolly he Wim:) gelijk maar stekkerblokje eraan gemaakt en een klem voor mijn looplamp, mooi alles bij de hand nu. Goed idee van je,( ik bedoelde trouwens met mijn lichaamslengte van 194 cm, dat ik dan ook erg lange armen heb, dus makkelijk ver kan reiken)

En daar ik hierboven ook een printer moest hebben gelijk maar een A3 ding gekocht, de baas betaald toch, shit dat benik zelf, ach liever een investering dan naar apeldoor dat geld.

en voor de rest heb ik ruzie met me laptop dus morgen eens verse windhoos op zetten wel de 7 dan.

en er liggen al 4 sporen recht langs een aluminium hoekprofiel, maar de vingertoppen gaan protesteren, dus maar evenwat anders doen, hier beetje internet bekijken,  en de goede raadgevingen lezen.

Oja Pierre bij nader onderzoek blijkt dat de 1 mm soldeertin toch geen harskern te bevatten,nu maarverse besteld met vloeikern erin.

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #379 Gepost op: 11 september 2014, 21:42:57 »
Ja mooie trolly he Wim:) gelijk maar stekkerblokje eraan gemaakt en een klem voor mijn looplamp, mooi alles bij de hand nu. Goed idee van je,( ik bedoelde trouwens met mijn lichaamslengte van 194 cm, dat ik dan ook erg lange armen heb, dus makkelijk ver kan reiken)
Ik denk dat je daar veel en lang plezier van zult hebben... ik wil ook zo'n ding. Al is het maar voor de heb. Wat kost zo'n ding?  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #380 Gepost op: 11 september 2014, 21:51:42 »
Dat al ik je zo vertellen Wim maar ik heb eerst een ander vraagje aan je,weet jij een programma waarmee je foto's op kan rekken in de lengte, mac ook voor een mac zijn uiteraard :D
dus het liefst alleen langer maken dus ook langer als 1 A3 , je snapt wel wat ik ermee wil doen dan :D

Dan die trolly, dit is de wat steverige uitvoering 35 kilo :( de zoldertrap enzo op, je krijgt hem als bouwpakket dat gelukkig wel.

Kosten 119 euro ecl en 132 euro inclusief btw.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #381 Gepost op: 11 september 2014, 23:11:28 »
Fraaie gereedschap kar Hans. Nu blijft alles lekker bij elkaar en grijp klaar ;D
Wissels klaar?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #382 Gepost op: 11 september 2014, 23:22:40 »
de wissels zijn klaar 29 stuks, ende rails langs de muur ligt voor 160 cm rechter als dat het eerst lag, maar ben nu op nog even in de douche spetteren, en de vingertoppen in het katervet zetten, kolere splinters.

enja ik heb nu al plezier van die kar Pierre, soms zocht ik me een ongeluk waar iets lag, en dan is de ruimte best wel groot :D

Morgen eerst ook even kijken voor de 2 stukken baan-plaat op de kopse kanten dan kanik kijken hoe de bochten moeten komen daar, en dan kunnen die opstel sporenaan de andere kant tegen de wissels aan, hopelijk lukt dat morgen, en anders overmorgen ;D ;D

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #383 Gepost op: 12 september 2014, 00:10:31 »
...weet jij een programma waarmee je foto's op kan rekken in de lengte, mac ook voor een mac zijn uiteraard :D dus het liefst alleen langer maken dus ook langer als 1 A3 , je snapt wel wat ik ermee wil doen dan :D
Ikzelf werk met Adobe Photoshop en daar zijn ook 30-dagen versies van te downloaden. Alleen wat wil je er mee doen, een achtergrond maken? Dan staat oprekken van foto's niet zo realistisch. Je kunt dan beter achtergrondbeelden aan elkaar plakken. Zelfs een opgerekte wolkenlucht wordt niet fraai als je 'm als elastiek uit elkaar trekt.

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #384 Gepost op: 12 september 2014, 08:47:01 »
Eerst Jack maar even scheren ;D

Dankje Hans, dat voelt een stuk beter (was ook hoog nodig  ;D)

Naar aanleiding van Pierre's opmerking heb ik mijn ontwerp op een paar punten aangepast zodat er geen wissels onbereikbaar zijn om evt. uit te wisselen. Zolang als je denkt dat jij dat ook kan dan is het prima. Het blijft een mechanische sport he, zelfs in de miljoenenspenderendeformule1 gaat wel eens iets kapot (dubbele woordwaarde  ;D)

Als je foto's wil uitprinten voor je achtergrond dan zou je 2x dezelfde foto naast elkaar kunnen zetten en de 2e foto spiegelen, dan heb je een naadloze overgang.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #385 Gepost op: 12 september 2014, 09:08:50 »
Bij die overgangen moet je dan alleen wel een royale doezelaar instellen anders krijg je een zichtbare naad.

Doezelaar is een functie in de softwarematige beeldbewerking die zorgt voor selecties met een vage rand, in plaats van een heel harde rand. Dit is handig bij het plakken van een afbeelding  in een andere afbeelding of naast een andere afbeelding, omdat het object door de vervaging onopvallender in de afbeelding past. In het venster "doezelselectie" van een programma als Adobe Photoshop kan de breedte van de vervaagde rand worden ingegeven.

Maar ik begrijp dat je met die A3-printer een mooie achtergrond wilt maken? Als je de achterwand volplakt met bedrukte A3-vellen, dan krijg je wel steeds een naad van het papier te zien. Misschien is het een idee om een rol behang tegen de achterwand uit te rollen. Ik weet niet hoeveel meter er op een rol zit, maar ik denk dat je een heel eind komt. Je moet dan natuurlijk geen bloemetjesbehang gebruiken, maar bijvoorbeeld effen licht-blauw. Op platen foamboard (in België heet dat pluimkarton) kun je afbeeldingen van bergen, bossen, industrie of stedelijk gebied plakken met lijmspay. Die snij je uit en je hebt volgens mij een redelijk geslaagde achtergrond met dieptewerking.
Kijk ook eens naar de achtergrond van Pierre's baan, hij heeft ongeveer hetzelfde gedaan.
Aan de andere kant: je hebt ook nog een hele stapel van dat blauwe isolatiespul liggen. Die blauwe kleur kan misschien ook als achtergrond.

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #386 Gepost op: 12 september 2014, 10:04:28 »
Is het niet mogelijk om panorama foto's te printen op een rol papier ?? Zou bij god niet weten waar je printerpapier op rol kan kopen en of die instelling ook op een printer zit en zo niet nu naar het patent buro lopen.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #387 Gepost op: 13 september 2014, 01:25:01 »
Wim, en Rob, ik dus ook niet maar ik speelde met de gedachte om een achtergrond te gaan printen op A3 papier, gelukkig kan die printer ook gewoon A4 aan hoor :) en die A3 vellen moeten per vel worden ingebracht dus om nu even een kamer mee te gaan behangen is ook zo iets, maar we zoeken verder naar een oplossing als ik eens ff geen zin heb in de baan.

Dan vandaag een de halve zolder verbouwd er moest namelijk een stuk baandeel van 250 x 80 cm worden geplaatst tegen het schuine deel van de zolder er lopen op die plek namelijk 5 baan delen over in de rest van het schaduw station en ik wilde weten hoever de wissels die richting op konden worden gelegd.

Na dat gedaan te hebben, de bochten neergelegd en de eerste 5 opstelsporen aangesloten op de wissels, uiteraard gelijk testen met een trein of de wissels ook goed werden bereden en er niet ineens wagons of loc's ontsporen.

Het aanbrengen van de kleine schroefjes met een ringetje is niet goed voor de duim die nog steeds niet geheeld is,  morgenochtend, vandaag dus, maar eens in een kommetje soda gaan zitten, kijken of er nog meer ongein aan splinters uit wil komen.
Maar we gaan gewoon door, dna maar met plastic handschoentje aan, alleen gevoel is dan helemaal weg dus nu alles met links pakken, schroefje, ringetje en doorgeven aan de andere hand..

Foto's zijn er wel, maar camera is boven, morgen gaat snoertje ook die kant op dan kan ik ze daar gelijk van de camera afhalen en plaatsen.

Zo en nu weer verder, dat deel schaduwstation in iTrain zetten voor de automatisering ervan.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #388 Gepost op: 13 september 2014, 10:56:10 »
...en Hans, al die wissels moeten natuurlijk ook nog voorzien worden van wisselaandrijvingen. Ga je dat met die wisselaandrijvingen van Conrad doen of worden dat aandrijvingen met servootjes en stangetjes?
Kan me wel voorstellen dat je af en toe weer wat anders wil doen. Die enorme hoeveelheid wissels, rails en soldeerpunten is natuurlijk gewoon saai productiewerk.  ::)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #389 Gepost op: 13 september 2014, 11:11:59 »
Ja Wim dat word servo aandrijvingen allemaal en in het schaduw station komen ze op de baan zelf te staan, moet alleen nog even bekijken hoe ik dat ga doen, want op fleischmann wissels zit een gevalletje met een bennetje en ik moet er eigenlijk een gaatje in hebben om dat stangetje doorheen te doen.

Zo meteen maar eens verder met het pas maken van de laatste stukken rails van die opstel sporen, dan kan ik tenminste even tijdelijk wat spul er bovenop leggen ( ruimte gebrek hier ) ;D ;D grappie, ruimte zat hier.

En even hard na gaan denken hoe ik het schaduwstation onder de tafel van 450 x 120 cm, ik kan alle sporen in een U naast elkaar kunnen leggen, maar weet niet of de trein dan uit de bocht word getrokken als die vertrekt

Hier plaatje het is die poot van 500 x 120 in staat.

Iemand hier een idee ervoor ?

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #390 Gepost op: 13 september 2014, 11:34:45 »
Ik zou zeggen, leg het meest extreme stuk rails even los aan elkaar en dan: proberen maar.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #391 Gepost op: 13 september 2014, 11:55:50 »
In dat palletje van zo'n Fleischmann-wissel een gaatje boren van een paar millimeter en dan kan kan er een stukje ijzerdraad doorheen gebogen worden. In de radiografische modelbouwwereld hebben ze stangetjes met een schroefdraad die je op servo's kunt monteren met een bolgewricht waar een schroefdraad(je) in zit. Dat is een makkelijkere oplossing, want, op die manier kun je zo'n aandrijving vrij nauwkeurig afstellen. Jij als modelbaandetailist kunt die zo bij de groothandel halen.  ;)
Voor wat betreft die poten onder dat 500 x 120 eiland, zou je zelf van 5 x 5 balkjes een aantal poten kunnen maken. Haal dan wel geschaafde balkjes, anders haal je steeds je klauwen open.
Metalen tafelpoten staat wel strakker, maar omdat niveau 0 bij jou op bar-hoogte is ga je dat niet halen.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #392 Gepost op: 13 september 2014, 12:09:53 »
Ja Wim dat word servo aandrijvingen allemaal en in het schaduw station komen ze op de baan zelf te staan, moet alleen nog even bekijken hoe ik dat ga doen, want op fleischmann wissels zit een gevalletje met een bennetje en ik moet er eigenlijk een gaatje in hebben om dat stangetje doorheen te doen.

Hans ... dat pennetje kan je er gewoon af knippen/snijden en dan dat piemeltje vlak vijlen. Met de dremel een gaatje er in boren of prikken met een hete naald. Boren is netter. De servo komt dan in het verlengde te staan ipv haaks op de wissel. Ik weet niet hoe dat uitkomt met jou wisselstraat. Ze staan nogal op elkaar je wissels.
Groet Pierre.

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #393 Gepost op: 13 september 2014, 12:44:35 »

piemeltje vlak vijlen. Met de dremel een gaatje er in boren of prikken met een hete naald. Boren is netter.

Dit is toch voor modelspoorbaan hobbyisten of zit ik nu bij het verkeerde forum BDSM ofzo.  :o :o :o
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #394 Gepost op: 13 september 2014, 13:46:40 »
De servo komt dan in het verlengde te staan ipv haaks op de wissel. Ik weet niet hoe dat uitkomt met jou wisselstraat. Ze staan nogal op elkaar je wissels.
En anders ontkom je er niet aan dat je een aantal servo's onder de baan moet bouwen. Misschien moet je een keer vast een servo aansluiten om te zien hoe het werkt en hoeveel tijd daar in gaat zitten. Dan kun je er gelijk achterkomen hoeveel werk er in gaat zitten.
Die Fleischmann-wisselaandrijvingen kom ik nog wel eens tegen op Marktplaats. Dat is wel minder werk om aan te sluiten en neemt zeker minder ruimte in.
Voordat je alle pieletjes er afvijlt is dat misschien ook nog te overwegen.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #395 Gepost op: 13 september 2014, 14:03:33 »
We gaan weer even scheren :)

Eerst Jack, even wat rails neerleggen in een U met flex rails is ... met peren, en daarnaast moet ik al die wagons uit gaan pakken. Ik ga wel even achter de tekentafel zitten voor dat stuk, misschien gebruik ik wel 3weg wissels, maar daar lees je ook weer mindere ervaringen mee.

Dan Wim, ik heb intern een inkoop verbod gekregen Wim, en daarnaast zijn die servo's haarfijn af te stellen digitaal tot op de mm zelf dus dat zal het niet worden, uiteraard ga ik wel de servo's inbouwen voor de bovenplaat erop gaat, maar eerst de sporen tegen de muur aansluiten allemaal.
De tafelpoten worden van 44x44 mm paaltjes en van hout die schroef ik namelijk ook zo in de vloer vast als het moet.
Die wisselaandrijvingen heb ik er net allemaal afgesloopt, die schijnen wel eens niet te doen wat ze moeten doen, zou dat de reden zijn dat ze op marktplaats staan soms :), staan die van mij er dadelijk ook bij, maar dat duurt nog wel even als ik de handel ga verkopen hier :)

Dan Pierre, ja ik zal die stukjes eens loshalen en er een gaatje in boren, moet lukken van 1,5 mm en dan een klein beetje scheef die servo wegzetten, we gaan eens even testen met een wissel.

Dan Rob, ik vind piemeltje anders wel een redelijk beschaaft woord hoor :D :D :D

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #396 Gepost op: 13 september 2014, 14:45:15 »
Die wisselaandrijvingen heb ik er net allemaal afgesloopt, die schijnen wel eens niet te doen wat ze moeten doen, zou dat de reden zijn dat ze op marktplaats staan soms :), staan die van mij er dadelijk ook bij, maar dat duurt nog wel even als ik de handel ga verkopen hier :)
Hou me op de hoogte. Ik ben wel geïnteresseerd in die Fleischmann wisselaandrijvingen.  ;)

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #397 Gepost op: 13 september 2014, 15:44:44 »
Hans ligt dat nu aan mij.... zit ff te gluren hoe jij bij de buren aan het gluren bent  :P :P
Maar het beeld gaat de hele tijd heen en weer zeg maar.
Fotografen met passie.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #398 Gepost op: 13 september 2014, 15:56:43 »
Sem ik zit op dat grote scherm, de tv dus via externe verbinding, windows te installeren en te zorgen dat mijn server die onder het bureau hangt gaat doen wat ik wil :)

En op 1 monitor staat de TV via internet aan, Mtv lekker muziek onder het niks doen, Opa heeft niet zoveel zin vandaag, moet ff moed verzamelen om veel schroefies te gaan plaatsen in schaduw station, en op andere monitor zit de webcam in beeld waar jullie door gluren NU.

en dan nog een laptop die hier staat met iTrain erop en nog een laptop met Windows XP erop.

En voor de rest drink ik me suf aan Cola light, want het was weer niks vannacht met slapen ;(

En dan even Wim, als ik klaar ben met de handel, denk ik aan je, eerder denk ik trouwens ook wel aan je hoor :D

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #399 Gepost op: 13 september 2014, 16:39:43 »
Ach Hans, ik denk voortdurend aan je.  :D