Daar ik dacht ikben nog niks aan het bouwen heb ik ervoor gekozen om hier met mijn ontwerpfase door te gaan, is dat een goed idee Wim, dan kan ik later als ik ook echt ga bouwen met rails enzo weer verder gaan in het bouw je baan draadje ?
Affijn, ik heb dus eerst eens de exacte maten opgenomen op de zolder en na wat schuiven met baan delen tot het volgende gekomen, graag reacties hierop maar hou ook rekening met de maten, als eerst zal ik even een totaal foto neerzetten van de ruimte de teksten en de baan delen.

Even van hoe ik het zie en wat extra info, het schaduwstation komt op 60 cm van de vloer eronder kan ik eventueel dozen kwijt of misschien gelijk kastjes eronder zetten, ik zag ooit bij Wim die blokken die nu op texel staan, is wel netjes maar moet geen vermogen gaan kosten is puur voor de opslag van materiaal.
Dan als ik de trap opkom zie ik links een berg waar 2 sporen links beginnen die op de spiraal/helix uitkomen die omlaag gaat naar schaduwstation, of rechtdoor verdekt voorbij hetgeen ik nu beschrijf.
de berg gaat via een vallei over in een grand canyon gebeuren op de tafel waar je tegenaan loopt , hier slingert zich een enkele baan voorlangs, bovenop het plateau van de grand canyon komt een kop station met een pendeltrein naar de langste kant van de baan en uiteraard ook daar een station, tussen kolen en container gebeuren, maar weer naar de spiraal links bij trapgat.
deze spiraal vult dus zowel de enkele baan voor de canyon als de baan naar kopstation als de banen naar het schaduwstation, ik ga nu even door met alleen de tekening van het schaduw station hieronder.

ok, links spiraal dus, voor je opstel sporen links en rechts 8 sporen naar links en 8 sporen naar links, met een lus aan de rechterkant onder deze tafel vervolgens gaan we voorbij het eiland verder naar de opstel sporen tegen de achterwand aan ook hier maar nu 1 x 8 opstelsporen naar de rechterkant van de ruimte aan het eind gaat een dubbelspoor de hoek om en komt in een 2de helix terecht alwaar dit uitkomt op de hoofdbaan. de maten van beide helix'en zijn trouwens radius van 60 cm dus is de breedte ervan 130 cm en lengte is 160 cm, het is een ovaal dus de dit was het minst boeiende deel van de baan maar waar we wel als eerste mee gaan beginnen.
We vervolgen met de hoofdbaan.

Zoals ik al vertelde komt links die berg, die via een vallei overgaat in een grand canyon plateau io de tafel voor je, hiervoor loopt dus een enkel lijntje met een inhaalspoor in de bocht door een amerikaans landschap, veel zand

, na de bocht gaat deze lijn aan het eind van die tafel over in een dubbele spoorlijn richting aftakking voor de Container yard , nu heb ik hier een boot die ik eigenlijk in de lengte door de midden wilde zagen en 1 deel als container en 1 deel als kolen boot wilde gebruiken, nu komt mijn vraag de boten met de opengewerkte kant naar het zicht leggen of de boten tegen de achterwand aanleggen, ik heb ooit eens een halve boot gezien die met okexiglas was dicht gemaakt en je kon zien hoe het eruit zag binnen in het schip.
Maar we zijn dus aangeland bij de container overslag links achter op de baan.
in het midden tegen de achterwand komt een station, links dus de container Yard, in het midden een stadje en rechts de kolen overslag na de kolen overslag en de bocht komt de werkplaats voor de Loc's voornamelijk Big Boy's en de dieseltreinen meeste F7 , daar er geen draaischijf is met maatje 63 cm word dat nog een probleem op de tekening.
Het pad tussen het eiland en de achterwand is 80 cm breed dus kan je dar gewoon lopen en zitten deze ruimte iis via 2 opstapjes bereikbaar via de verhoogde vloer, die niet omlaag gaat, ik kijk graag vanaf mijn stoel over de baan heen.
Wel dat is zo'n beetje wat ik in mijn hoofd heb en geprobeerd uit te leggen, erg lastig neertupen wat je wel zo kunt uitleggen in woord.
Graag op en of aanmerkingen op dit plan.
wordt vervolgt,.....