Auteur Topic: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje  (gelezen 170949 keer)

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #225 Gepost op: 1 september 2014, 18:09:34 »
Als dat een kruiswissel is heb je gelijk Jack. maar het kan ook gewoon een kruising zijn en dan is er denk ik niets aan de hand.
Behalve dan dat je het moet beveiligen tegen aanrijdingen.  ;)

Gert-Jan

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #226 Gepost op: 1 september 2014, 18:20:13 »
Zit ik hier helemaal over de rooie, te kijken wat kruis wissel daar zit helemaal geen kruiswissel in het bovenste deel, wat er wel zit, en dat is denk ik het probleem, de stijgende lijn ligt over die opstel sporen heen, ik heb die 2 stijgende rails even weggehaald, en nu ben ik toch benieuwd waar dat kortsluit ding lig voor ik dadelijk ineens alles weg donder en opnieuw begin.

Trouwens die losse delen ligen rechts onder op de foto, die delen stijgen dus vanaf die 2 stukken links naar S-10 naar de aansluiting met de bovenbaan op S-16 waar het dan overgaat in die blauwe lijnen op eerdere foto's

Klopt de geen kortsluiting nu wel soms ??

als iemand weet hoe ik dat beter/anders kan tekenen graag :) ik vind het ook wat lastig zo

Trouwens Jack nog even over dat screenshotje, welk type rails fleishmann/roco gebruikte jij in die tekening ?
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #227 Gepost op: 1 september 2014, 18:49:08 »
Hans, Hij is helemaal goed zo!
Jack had mij even op het verkeerde spoor gezet met zijn tekening.

Gert-Jan

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #228 Gepost op: 1 september 2014, 18:55:54 »
Ja Gert-Jan, mij geloof ik dus ook, en ik wist dus wel dat daar een stijgende rails net over die rails liep zat ik al helemaal te denken, dankzij jou vraag over een kruiswissel ging mij het licht branden :D

Hopelijk is het nu opgelost, nog even weten welk type rails hij gebruikte in die tekening dan ga ik het hele plan erin tekenen, want die bochels bevallen me niet in het plan zo :)

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #229 Gepost op: 1 september 2014, 19:16:04 »
Ah kijk, dat verandert de zaak. Ik dacht dat die sporen op elkaar waren aangesloten, dan heb ik uiteraard niets gezegd  :)

Tis idd wat lastig te zien allemaal, ik gebruik trouwens de Roco Line

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #230 Gepost op: 1 september 2014, 19:20:23 »
Nou Jack, ik wil niet stoken, maar je had Hans aardig over de rode.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #231 Gepost op: 1 september 2014, 19:20:58 »
Nou lekker hoor Jack, ik helemaal in de zenuwen, doet Wim het niet doe jij het wel, mij op tilt zetten ;D ;D ;D

Zo en nu ga ik fijn hele plan in andere rail soort zetten die wel op elkaar aansluiten :D hoop ik dan

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #232 Gepost op: 1 september 2014, 19:22:09 »
 :o :o :o Ja zeker te weten Wim. :P :P

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #233 Gepost op: 1 september 2014, 19:23:45 »
Gelukkig woon ik heeeeeel ver weg  ;D ;D

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #234 Gepost op: 1 september 2014, 19:32:33 »
2 uurtjes rijden , poe poe

Offline steekie

• Rangeerder
« Reactie #235 Gepost op: 1 september 2014, 19:36:52 »
Hans ik weet niet wat ik zie ???
Het is hier een enorm hectisch weekend geweest en ik heb ook geen tijd voor het forum gehad maar nu ik het hier ga bekijken duizelt het een beetje bij me. Wat heb jij een berg werk verzet met al je geteken en geplan!
De nieuwe H0 ruimte is fantastisch zo, daar kan bijna oneindig aan gebouwd worden.....
En het sluit nu aan op de verhoging zodat je je nek niet breek, dat is ook wat waard  ;D
Ik ga het de komende dagen nog eens rustig bekijken allemaal....
Groet,
Theo

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #236 Gepost op: 1 september 2014, 19:51:25 »
Ach Theo was hier hectisch weekje, LGB slopen en opruimen, en zolder eens exact opmeten, ben nu met de tekening van het plan bezig, maar Jack wist niet hoe de konijnen lopen op het spoor dus die had mij even op de kast  :o :o ;D ;D

Ik ga weet even verder met mijn onderste baanplaat uitlijnen zodat ik daar als eerste mee kan beginnen als ik een tekening heb die me bevalt.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #237 Gepost op: 1 september 2014, 20:06:12 »
...doet Wim het niet doe jij het wel, mij op tilt zetten ;D ;D ;D
Eigenlijk lijk je best wel een beetje op een flipperkast.

Wat heb jij een berg werk verzet met al je geteken en geplan!

Druk? Als ik via die webcam kijk dan krijg ik steeds hetzelfde plaatje.  ::)

...maar Jack wist niet hoe de konijnen lopen...
Hans, het is: "hoe de hazen lopen"
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #238 Gepost op: 1 september 2014, 20:36:42 »
Wil, ik zou je plaatje eens verversen :P die is van 1,5 week geleden ergens geloof ik.

En jij hebt Hazen daar wij hebben knijnen vraag Pierre maar, ik weet wel een paar bloemrijke benamingen van een knijn, en nee ik vergeet die O niet, tis ook gewoon een duin-knijn  ;D ;D

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #239 Gepost op: 2 september 2014, 20:31:18 »
Ik ben er nog wel hoor, maar moest vandaag even snel trapleuning bij de trap vastmaken, mijn ouders komen zaterdag en willen wel eens boven kijken, ze zijn pas 87 en 88 jaar jong dus moet lukken.

Dan heb ik het hele schaduw station op de schop gegooid meer weggegooid eigenlijk maar kom niet lekker uit met de bovenbaan, ik kom ruimte te kort lijkt het wel , probeer kortsluitloos rond te komen de treinen kunnen toch wel 2 kanten op rijden dan.

Maar we gaan vannacht gewoon nog eens even tekenen denk ik ermee :( slapen doen we toch niet :(

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #240 Gepost op: 3 september 2014, 03:04:23 »
Puf hijg, tijd om te gaan slapen geloof ik, tja lang verhaal erg kort, ik ga zo plat.

Het schaduw station, ergens sluiting, zal toch niet :)

Lange opstelsporen, maar deze worden in meerdere blokken beveiligd, er kunnen dus 2 stammen achter elkaar staan per spoor.
Lichtblauwe rails links is de stijgende lijn naar de hoofdbaan, is al klaar maar dan is het gelijk spaghetti wat je ziet ook aan kleurtjes ;D

ik weet nu zo ongeveer de maten van de platen die ik neer moet gaan leggen, het schaduw station is nu ook 80 cm diep, er staan toch alleen dozen onder dadelijk :)

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #241 Gepost op: 3 september 2014, 08:41:53 »
Kijk, loon naar werken  :) Laat de zaag maar alvast warm lopen  :D

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #242 Gepost op: 3 september 2014, 09:52:29 »
Je maakt er weer nachtwerk van Hans. Komt er bij de opstelsporen nog een keerlus of zo? Of wordt het allemaal dubbel spoor om een langere rijtijd te krijgen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #243 Gepost op: 3 september 2014, 10:12:11 »
Die lus boven de trap geeft wèl sluiting; dat is volgens mij een typische textbook keerlus.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #244 Gepost op: 3 september 2014, 10:23:33 »
Er is nog geen keerlus ingepland Pierre, maar het voordeel van digitaal rijden is dat je gewoon op hetzelfde stuk rails 2 kanten op kunt rijden :)

Maar daar ik al zei dat ik de bovenkant, niet geheel naar mijn zin ik kan nergens op deze tekening mijn Loc onderhoud gebeuren kwijt, misschien dat jullie een oplossing hebben voor het gebeuren dan hou ik mezelf aanbevolen :)

Enige uitleg bij bovenstaande plaat is misschien wel zinvol.

Bovenin sluiten de 2 blauwe rails aan op de stijgende lijn van het schaduwstation(licht blauwe)

deze gaan naar rechts en dan via het bureau naar links de binnenbaan stijgt licht daar om aan de linkerkant over de buitenbaan heen te gaan, de buitenbaan draaid links aan de voorkant de grand canyon in en komt met een lus weer terug aan de linkerkant. waarna deze sporen de toevoer worden voor mijn 2 Yards ( daar moet ik nog even   naar kijken tis wat drukjes daar met rails denk ik. )  na de Yards gaat dit deel van de ban met een lus  via de lichtblauwe lijn midden bovenin naar het schaduwstation.

De stijgende baan komt met een lus uit in het kopstation bovenop de grand canyon. en na vertrek hiervandaan  komt de trein uit op het verhoogde station rood bovenaan de tekening. vanaf dit station loopt hij rood dalend naast de lijn van de yards ook via de lichtblauwe rails naar het schaduwstation.

Hopelijk is de omschrijving wat duidelijk en anders even vragen of opmerkingen of verbeteringen.

@Wim, die blauwe lijn die die lus is ligt helemaal los he die sluiten dus links bovenin niet aan op elkaar ook al lijkt dat misschien zo.

wordt vervolgt,.....

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #245 Gepost op: 3 september 2014, 11:25:53 »
Die lus boven de trap geeft wèl sluiting; dat is volgens mij een typische textbook keerlus.

Ja Wim, ik zag het ook maar hield wijselijk mijn mond  ;D

Even het plan opnieuw bestuderen.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #246 Gepost op: 3 september 2014, 11:46:57 »
Die lus ligt 25 cm boven die andere rails en sluiten nergen aan in het schaduwstation.

ik ben toch niet gek, ik zal de rails ff apart inkleuren, ogenblik.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #247 Gepost op: 3 september 2014, 11:56:45 »
Ik heb dat deel wat ik denk dat jullie bedoelen even uit elkaar getrokken dus de bovenste rails liggen ff naast de baan.

Waar zit de kortsluiting dan, en leg gelijk even uit hoe en waarom, want ik zie het niet zo 1 2 3 .

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #248 Gepost op: 3 september 2014, 12:05:15 »
...ik ben toch niet gek...
Ik weet niet wie je die onzin heeft wijsgemaakt?  ::)

Je ontkomt er natuurlijk niet aan, maar die cirkel bij de kopse kant van de Grand Canyon en die cirkel bij de locwerkplaats, is het met een beetje scenery niet mogelijk om die uit wat uit het zicht te werken? Ik vind zo'n cirkel op een fantastische baan altijd een beetje afbreuk doen aan het geheel.

Verder Hans, ziet het er fraai uit. Wanneer gaan we rails leggen?

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #249 Gepost op: 3 september 2014, 12:23:24 »
Eerst die kortsluiting, waar zit die dan heren ?

en die cirkels zie je dadelijk niet eens meer rechts komt inderdaad de Grand canyon en links was die lok werkplaats de bedoeling dus die moet dan verhoogt komen boven die lus. alleen dit is een plat banen plan zonder dat er bergen en zo op staan.

Die cirkel op de kopse kant op dat roze gebeuren die blauwe lijn lopen voorlangs de rotsen van de GC . was de bedoeling tenminste, dat is parade spoor zoals men dat noemt :s