Auteur Topic: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje  (gelezen 171093 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Opa aan het brain stormen voor zijn baantje
« Reactie #125 Gepost op: 2 juni 2014, 19:22:37 »
Lekker dat het weer meezit, dan kunnen die jongens een beetje meters maken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #126 Gepost op: 5 juni 2014, 09:09:28 »
'Tis droog ... gaat er vandaag nog een wandje gezet worden Hans?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #127 Gepost op: 5 juni 2014, 09:30:26 »
Hoezo?
Het regent hier al bijna een uur en flink  >:(.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #128 Gepost op: 5 juni 2014, 09:49:58 »
Ze zijn vandaag idd met de wanden begonnen, de schuine voorkant, zonder de pannen, staat er iig al op zag ik, hout skelet staat ook, dus nu alles dicht maken a.s.a.p.

Aan de kust waait het meestal iets harder dus waaien ook de wolken het binnenland in soms.

en ik weer verder uitzoeken voor me LGB baan, geloof dat die massoth centrale niet een juiste keus was, werkt alleen met massoth decoders geloof ik :(

Hans
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #129 Gepost op: 5 juni 2014, 10:04:58 »
Hoezo?
Het regent hier al bijna een uur en flink  >:(.

Hier een mager zonnetje Roel maar wel droog. ;D

Ze zijn vandaag idd met de wanden begonnen, de schuine voorkant, zonder de pannen, staat er iig al op zag ik, hout skelet staat ook, dus nu alles dicht maken a.s.a.p.

en ik weer verder uitzoeken voor me LGB baan, geloof dat die massoth centrale niet een juiste keus was, werkt alleen met massoth decoders geloof ik :(

Kijk dat zijn goede berichten Hans. Er zit schot in dus. ;)

Van de digitale meuk heb ik geen verstand (wil ik ook niet) dus daar kan ik je niet mee helpen. Sorry. ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #130 Gepost op: 23 juni 2014, 12:27:57 »
Hopla precies een maand nadat de bouw begonnen is, zit het trap gat in de vloer, en in het plafond, zo kan de trappen meneer de zaak even komen opmeten en dan de vaste trap erin, uiteraard ga ik vanmiddag even wat foto's schieten van de ruimte zelf :)

eerst klein gat,

en dan het trapgat.

Ik kan haast niet wachten op alles.

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #131 Gepost op: 23 juni 2014, 12:50:19 »
Zie er hoopvol uit Hans.
Lijkt me wel een feestje. Isoleren doet de aannemer of ben je zelf ook nog een beetje handig?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #132 Gepost op: 23 juni 2014, 13:27:46 »
isolatie ligt er al op Wim, dat zit tegenwoordig tussen de bitumen en die underlayment die je ziet :) en Handig ben ik wel, maar aan deze klus ga ik niet beginnen.

Dadelijk 40 m2 laminaat leggen zal al een opgave worden voor ons hier,  ik samen met mijn vrouwtje dus hè. ach we hebben de tijd zal ik maar zeggen dan :)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #133 Gepost op: 23 juni 2014, 16:20:16 »
zooooooooooooo, wat een ruimte zeg, ben net even wezen gluren op zolder, de eerste keer dat ik erop kon komen voor iemand met hoogte vrees.

even van Hoek naar hoek.

En de plek voor mijn werkplek, hobby en bedrijf dus

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #134 Gepost op: 23 juni 2014, 17:10:19 »
Dat ziet er goed uit Hans.
Hoe worden die wanden afgewerkt? komt daar nog gips tegen of gaat hier iets van glasweefsel en een sausje overheen?
Groet, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #135 Gepost op: 23 juni 2014, 17:14:15 »
Ziet er mooi uit Hans.
Ik zie dat er ook een dakluik zit voor een toekomstig dakterras?

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #136 Gepost op: 23 juni 2014, 18:14:42 »
Lol, ehh nee dacht het niet Wim, is meer voor licht op de trap dadelijk, de trap word dicht dus, niks stiekem poezen omhoog :D

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #137 Gepost op: 23 juni 2014, 21:44:59 »
Volgens mij zou je daar een prachtig uitzicht hebben. Maar je moet dan wel elke keer die trap af om een koud biertje te pakken... nee, dát wordt niks.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #138 Gepost op: 23 juni 2014, 21:58:38 »
Ehhhh Wim, enige zaken op een rij zetten :D

1ste ik drink geen alcohol , dus dat koude biertje gaat het niet worden :)
2de, mijn vrouwtje doet mij een klein koelkastje kado zodat ik toch wel wat kouds kan pakken boven.

3de, moet ik niet teveel eisend worden anders doet ze me dadelijk ook een nieuw 1 persoons bed kado voor op zolder :D :D

4de, bevalt het mij uitstekend lekker knutselen en zo bedrijf kan ik ook vanaf mijn laptopje beneden runnen dus op zolder is het eigenlijk alleen sier dat stuk bureau.

en ik mag de banen planen gaan aanpassen er past schijnbaar het 1 en ander niet helemaal zoals ik het getekend had, maar ach we passen het gewoon een beetje aan.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #139 Gepost op: 24 juni 2014, 22:46:31 »
Ik ben er ff niet geweest omdat er nergens wifi was maar dat ziet er even goed uit Hans. Wat een ruimte en wat werken die mannen lekker door ;D Gaat goed Hans ... nog even en je kan van start. ;)
Groet Pierre.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #140 Gepost op: 28 juni 2014, 11:19:05 »
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, het belangrijkste hangt :)

Maandag trap plaatsen /steiger weg
Dinsdag trap afwerken/pipowagen weg /container weg / laminaat omhoog
Woensdag stukadoor plafond opbouw/airco's aan sluiten

En dan loopt er ergens tussendoor ook nog een electrieker dingen aan te sluiten en zo  :lol:

En ik loop ook nog in de weg uiteraard.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #141 Gepost op: 28 juni 2014, 11:34:17 »
Gefeliciteerd man. Dus .... laminaat leggen in het weekeind Hans? Maandag de tafel er in ... dinsdag rails leggen ... woensdag rijden.  ;D
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #142 Gepost op: 28 juni 2014, 12:29:44 »
De meesten komen niet op zolder als het te warm wordt, waardoor de modelspoorhobby verworden is tot een soort van winter-hobby... of in elk geval als de R in de maand zit. Maar Hans heeft natuurlijk overal schijt aan en knalt gewoon een airco op de zolder.
Eigenlijk is dat niet eens zo'n hele gekke investering: als je € 1.500,- kunt uitgeven voor een locomotief, dan kun je dat ook doen voor airconditioning. Daardoor heb je wèl het hele jaar door een werkaar klimaat op je zoldertje.

Een middagje laminaat leggen en het spul ligt erin. Moet je nog wel even zo'n laminaat-hakker bij de bouwmarkt halen; dat scheelt een berg tijd.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #143 Gepost op: 28 juni 2014, 13:59:10 »
Nou even een middagje laminaat leggen gaat het niet worden Wim, Of ik moet hulp krijgen :( Maar ik zal even mijn idee ventileren zoals ik het in mijn hoofd heb zitten, ik zal het even verduidelijken meet een stukje van de zolder waar mijn bureau komt te staan.

Onder de vloer van mijn bureaustoel komt dus een deel van mijn LGB baan zie plaatje hieronder, en wat stukjes opstelspoor

Nu ben ik dus ook al dagen aan het zoeken naar stelpootjes ze moeten alleen 25 cm omhoog kunnen, die pootjes is probleemm namelijk niet de hoogte wel, tenminste die ik zag, nu kan ik uteraard ook netjes 4x4 cm pootjes gaan zagen maar is dit wel zo stevig ?

Dan de rest van de baan, de 2 rechtse sporen die onder het bureau uit komen gaan met 3% per meter stijgen en stijgen en stijgen, soms ff stiekum 4% als het even moet maar meer zeer zeker niet, dat stijgen gaat net zolang door tot ik boven mijn hoofd zit, zodat ik niet mijn kop stoot als ik rond loop en aan mijn H0 baan werk waar de LGB baan achter de H0 baan doorloopt kan ik dit afschermen met dik karton en hier tegen blauw/wolkjes/bergjes/canyon etc etc , de hele wand word blauw, WELKE kleur blauw is gebruikelijk als lucht trouwens.

Oja er komen webcams te hangen daar die gewoon via een brouwser te bekijken zijn dadelijk, onder de verhoging komt trouwens ook led verlichting kan ik mooi zien wat er gebeurt of gebeurt is :(

Hou in ieder geval deze link in de gaten :D http://treintjesopzolder.nl kan je mij zien zwoegen of niet :P

Offline steekie

• Rangeerder
« Reactie #144 Gepost op: 28 juni 2014, 14:21:29 »
Fijn voor je dat het nu echt gaat beginnen Hans,ik blijf aan de buis gekluisterd natuurlijk,ik wil er niets meer van missen 8)
Groet,
Theo

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #145 Gepost op: 28 juni 2014, 15:28:54 »
Nou even een middagje laminaat leggen gaat het niet worden Wim, Of ik moet hulp krijgen...
Nou ja, in twee middagjes dan. Als je de slag en het ritme te pakken hebt leg je het er zó in. Zorg er wel voor dat je laminaat koopt dat lekker klikt, koop er zo'n laminaatsetje bij met blokjes, zodat je niet de groeven kapotslaat. En ik denk dat je er wat dikkere isolatieplaten onder moet leggen omdat jouw vloer vroeger een dak is geweest en hier en daar misschien wat onregelmatig is.

Nu ben ik dus ook al dagen aan het zoeken naar stelpootjes ze moeten alleen 25 cm omhoog kunnen, die pootjes is probleemm namelijk niet de hoogte wel, tenminste die ik zag, nu kan ik uteraard ook netjes 4x4 cm pootjes gaan zagen maar is dit wel zo stevig?
Volgens mij kun je ook kortere pootjes bij de Gamma kopen. Die zijn vierkant en hebben onderin een kunststof dop met schroefdraad, waar je een verstelbaar voetstuk in kunt draaien. Die pootjes kun je ook op de gewenste maat zagen.

Hou in ieder geval deze link in de gaten :D http://treintjesopzolder.nl kan je mij zien zwoegen of niet :P
Hans... begrijp ik nou dat je zelf een website gaat bouwen?  :P

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #146 Gepost op: 28 juni 2014, 17:31:31 »
Hans... begrijp ik nou dat je zelf een website gaat bouwen?  :P

Of ga je hem zelf laten bouwen? ;D

Het is anders wel een prachtige ruimte Hans. Daar kan je echt verschrikkelijk veel mee doen. Ik begrijp alleen niet helemaal dat stukje waar de LGB baan onder je bureau stoel loopt. Heeft de helft van de ruimte een verhoogd deel Van 25 cm waar het spoor onder loopt en en je bureau op staat? Is dit dan een vloer van plexiglas of zo? Anders zie je er toch niets van wat er onder de vloer gebeurd? Behalve dan met je webcam. Of is dit dan een soort schaduwstation waar de treinen alleen opgesteld worden? En is 25 cm hoogte dan niet een beetje erg laag? Of blijft de vloer los.
Groet Pierre.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #147 Gepost op: 28 juni 2014, 18:18:16 »
eerst Wim maar even scheren hier D:
Citaat
omdat jouw vloer vroeger een dak is geweest en hier en daar misschien wat onregelmatig is
Nee Wim het is een nieuwe vloer helemaal waterpas, oude dak liep scheef af en was inderdaad erg onregelmatig :) maar er komt toch een dikke onderlaag onder het laminaat.
Die Gamma pootjes zal ik nog even bekijken, maar denk dat ik dan goedkoper slagmoeren en zelf stel-pootjes koop.

Dan Pierre.
Citaat
Of ga je hem zelf laten bouwen? ;D

Pierre zo'n website bouwen is toch een wassen neus hè, even wat tikken en klaar, plaatjes hoefd al niet, en die webcam's is zo simpel ( als je het weet  ;D ;D ) en ik schrijf hem in php.

Maar misschien laat ik hem wel maken inderdaad :)

Maar voorlopig mag ik morgen eerst hier binnen wat witten, de ombouw van de ramen alhier zijn afgewerkt en gestuct dus nu een 2 lagen witkalk erop.

En ondertussen zei de afzuigkap gisteren in de keuken doe het zelf maar dus ook daarvoor maar een nieuwe gekocht :(

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #148 Gepost op: 28 juni 2014, 19:10:39 »
....maar denk dat ik dan goedkoper slagmoeren en zelf stel-pootjes koop.
...uh... het zijn jouw pootjes Hans.  ;D
En dit website ros je zó in elkaar.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #149 Gepost op: 28 juni 2014, 19:33:13 »
Maar nu weet ik nog steeds niet hoe dat zit met die treinen onder je bureauvloer.  ???
Groet Pierre.